Wpłata przed odbiorem zasądzonego nakazu zapłaty

Data: 2009-07-30 11:11:23
Autor: kauzyperda
Wpłata przed odbiorem zasądzonego nakazu zapłaty
ARc'chie pisze:
Witam
mam pytanie dotyczące formalności w kwestii nakazu zapłaty.
Firma A była winna firmie B pieniądze za fakture, kilka miesiecy. Pare dni
temu firma A zapłaciła cala należną kwotę (bez odsetek). Dwa dni po wpłacie
na z poczty odebrano sądowy nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. I co teraz?? Zamierzam wnieść sprzeciw do sądu, ale czy moge miec pewnosc,
że fakt wpłaty przed odbiorem nakazu spowoduje, że sprzeciw będzie
skuteczny??

Jesli zaplaciles, to powod powinien cofnac pozew (albo ograniczyc powodztwo - piszesz ze zaplaciles, jesli wyraznie wskazales ze placisz za naleznosc glowna, to powod winien tak zaliczyc ta kwote, ale moze jeszcze pociagnac Cie za odsetki...)
Poza tym nawet jak cofnie pozew z powodu zaplaty kwoty po wniesieniu powodztwa to i tak musisz zaplacic koszty postepowania

A może poradzicie mi co napisać w sprzeciwie????

Napisz ze zaplaciles i przedstaw dowody.
Dogadaj sie z powodem co do reszty kosztow (ktore mu sie slusznie naleza) bo inaczej bedziesz musial zaplacic wszystko

--
pozdr
luck

Data: 2009-07-30 07:06:15
Autor: Washko
On 30 Lip, 11:11, kauzyperda <lama_aus_yokoh...@neoZDrada.pl> wrote:
> [...]

powodztwo - piszesz ze zaplaciles, jesli wyraznie wskazales ze placisz
za naleznosc glowna, to powod winien tak zaliczyc ta kwote, ale moze

Jeśli nie było to uzgodnione w umowie, to wskazanie, że się wpłaca na
należność główną jest bezskuteczne, jeśli wierzyciel zaliczy wpłatę w
pierwszej kolejności na odsetki - art. 451 par. 1 Kc nie budzi żadnych
wątpliwości w tym zakresie.

pozdr
luck

Pozdrawiam,
Washko

Data: 2009-07-31 08:23:33
Autor: kauzyperda
Washko pisze:
[...]

Przy dlugu zlozonym z naleznosci glownej i odsetek - racja

Napisalem troche z rozpedu, bo z tego co widze wiekszosc ksiegowych z ktorymi mialem do czynienia nie jest do konca swiadomych uprawienien wierzyciela w takiej sytuacji i najczesciej zalicza wplaty na poczet naleznosci glownych (a jak wydadza pokwitowanie - jakas historie splat czy cos w tym sytylu - to juz nie bardzo mozna to zmienic)

pozdr
luck

Data: 2010-03-13 10:42:02
Autor: niusy
[...]

Zaraz zaraz...
Przecież np. przelew może iść kilka dni, nie mówiąc już o wpłacie na poczcie (np. jakaś sobota lub godz. 23:58 itp.).
Skąd powód miałby na 100% wiedzieć o dokonaniu wpłaty przez pozwanego?

Napisz ze zaplaciles i przedstaw dowody.
Dogadaj sie z powodem co do reszty kosztow bo inaczej bedziesz musial
zaplacic wszystko

"Napisz że zapłaciłeś i przedstaw dowody" w sprzeciwie, czy w piśmie (ale nie "sprzeciwie") złożonym do sądu??

Data: 2010-03-13 10:51:27
Autor: Liwiusz
  niusy pisze:
[...]

   Liczy się dzień otrzymania wpłaty.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-13 12:10:19
Autor: ąćęłńóśźż
Wpłata przed odbiorem zasądzonego nakazu zapłaty
No tak, ale rzecz w pytaniu:

Kto (czyli:  która ze stron) powinna zawiadomić sąd o wpłacie?

-- -- -

Data: 2010-03-13 12:27:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 13 Mar 2010,  niusy wrote:

Skąd powód miałby na 100% wiedzieć o dokonaniu wpłaty przez pozwanego?

  Kierujesz w tę stronę, że jak poślę Ci należność pocztą zółwiową,
z dodatkową opcją przewiezienia paczki żółwiem po kilku kontynetach
(bez Antarktydy), o "spełnię świadczenie" w dniu wysyłki?
  :D

  Tylko do świadczeń o ch-rze "urzędowym", administracyjnym (podatki
i inne takie) stosuje się zasadę, że do zachowania terminu wystarczy
wysłanie pocztą polską lub obciążenie polskiego konta bankowego
w dniu upływu terminu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-13 13:16:41
Autor: ąćęłńóśźż
Wpłata przed odbiorem zasądzonego nakazu zapłaty
Co nadal nie jest odpowiedzią na pytanie:
"Kto (czyli:  która ze stron) powinna zawiadomić sąd o wpłacie?".

Poza tym akurat księgowa powoda mogłaby przechodzić wszelkie plagi egipskie- dokładnie te, które wcześniej przechodziła księgowa
pozwanego ;-)

-- -- -