Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.

Data: 2009-05-01 13:50:52
Autor: lrem
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
W poście <653d.00000069.49fafac4@newsgate.onet.pl>,
 janusz nabazgrał:
Wie ktos czy magnes moze uszkodzic lub wplynac na prace aparatu cyfrowego lub karty pamieci (SD). Magnes ma byc o takiej mocy aby utrzymal maly kompaktowy aparat.

Karta pamięci jest przecież nośnikiem magnetycznym. Potraktowanie jej magnesem prawdopodobnie wyzeruje na niej dane. Możliwe też, że aparat swój firmware przechowuje na nośniku magnetycznym i sam też zdechnie.

To już nie lepiej przykleić/przyssać?

--
  2  *  linux/kernel/panic.c
  143         /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */

Data: 2009-05-01 16:38:05
Autor: Janko Muzykant
lrem@localhost.localdomain pisze:
Wie ktos czy magnes moze uszkodzic lub wplynac na prace aparatu cyfrowego lub karty pamieci (SD). Magnes ma byc o takiej mocy aby utrzymal maly kompaktowy aparat.

Karta pamięci jest przecież nośnikiem magnetycznym.

Nie rób sobie jaj z kolegi.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl

Data: 2009-05-01 14:44:12
Autor: lrem
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
W poście <gtf1gk$d61$1@news.wp.pl>,
 Janko Muzykant nabazgrał:
[...]

To nie jaja, to skołowacenie wywołane pisaniem dokumentu projektu procedury testowania jakości procesu bla bla ble ble.
Oczywiście to co napisałem te dwa posty wyżej to wierutna bzdura.

Data: 2009-05-01 22:27:53
Autor: Remiczor
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
Oczywiście to co napisałem te dwa posty wyżej to wierutna bzdura.
może i bzdura, ale pole magnetyczne może oddziaływać podczas przesyłania danych z. A do B. ale swoją drogą rozbierałem ostatnio HDD i zgadnijcie co tam było? magnes jakich mało :) r.

Data: 2009-05-01 21:26:02
Autor: H5N1
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
Dnia Fri, 01 May 2009 22:27:53 +0200, Remiczor raczył(a) był(a) napisać:

[...]

Nie sądzę, żeby _stałe_ pole magnetyczne miało istotny wpływ na przesyłanie danych.
Martwiłbym się natomiast o migawkę. Coś tam się namagnesuje i będzie kicha.

Data: 2009-05-02 10:26:50
Autor: Janko Muzykant
Remiczor pisze:
Oczywiście to co napisałem te dwa posty wyżej to wierutna bzdura.
może i bzdura, ale pole magnetyczne może oddziaływać podczas przesyłania danych z. A do B.

Nie może. W każdym razie nie stałe i w warunkach ''ziemskich''.

ale swoją drogą rozbierałem ostatnio HDD i zgadnijcie co tam było? magnes jakich mało :) r.

Konkretnie neodymowy, silnika liniowego do ruszania ramieniem z głowicą. Są to najsilniejsze magnesy dostępne dziś ''dla śmiertelnika'', siedzą obok krążków z bardzo delikatnym zapisem magnetycznym i nic im nie robią.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/największą krzywdę religiom robią wierzący/

Data: 2009-05-02 13:32:02
Autor: dagon0@vp.pl
On 2 Maj, 10:26, Janko Muzykant <jankomuzyk...@wp.pl> wrote:

Są to najsilniejsze magnesy dostępne dziś ''dla śmiertelnika'', siedzą
obok krążków z bardzo delikatnym zapisem magnetycznym i nic im nie robią.

Nośnikowi nic nie zrobi tylko skaszani mechanikę.
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-03 00:42:03
Autor: Janko Muzykant
dagon0@vp.pl pisze:
Są to najsilniejsze magnesy dostępne dziś ''dla śmiertelnika'', siedzą
obok krążków z bardzo delikatnym zapisem magnetycznym i nic im nie robią.

Nośnikowi nic nie zrobi tylko skaszani mechanikę.

Możesz wziąć mój aparat i pomacać go magnesem do woli. O wyniki jestem spokojny.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/sukces w życiu? - znaleźć stałą przyjemność, do której jest z czego dopłacać/

Data: 2009-05-02 16:06:05
Autor: dagon0@vp.pl
On 3 Maj, 00:42, Janko Muzykant <jankomuzyk...@wp.pl> wrote:

Możesz wziąć mój aparat i pomacać go magnesem do woli. O wyniki jestem
spokojny.

--

Bo wyciągniesz ekspozycję za uszy z RAW ?
zapewne tak

Data: 2009-05-03 01:09:51
Autor: Janko Muzykant
dagon0@vp.pl pisze:
Możesz wziąć mój aparat i pomacać go magnesem do woli. O wyniki jestem
spokojny.

Bo wyciągniesz ekspozycję za uszy z RAW ?
zapewne tak

Znaczy się skaszani mechanikę, a ja to naprawię rawem? Ja wiem, że minął drugi dzień wielkiego narodowego picia...

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/gdybym miał najdroższy aparat to bym był najlepszym fotografem, a tak to.../

Data: 2009-05-03 00:49:56
Autor: dagon0@vp.pl
On 3 Maj, 01:09, Janko Muzykant <jankomuzyk...@wp.pl> wrote:
dag...@vp.pl pisze:

> Bo wyciągniesz ekspozycję za uszy z RAW ?
> zapewne tak

Znaczy się skaszani mechanikę, a ja to naprawię rawem? Ja wiem, że minął
drugi dzień wielkiego narodowego picia...

 Powiedzmy w G10 może nie , ale w przeciętnej lustrzance kilka
stalowych części jeszcze jest.
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-03 10:36:01
Autor: Janko Muzykant
dagon0@vp.pl pisze:
[...]

No i?

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z kim.../

Data: 2009-05-03 01:52:18
Autor: dagon0@vp.pl
On 3 Maj, 10:36, Janko Muzykant <jankomuzyk...@wp.pl> wrote:

>  Powiedzmy w G10 może nie , ale w przeciętnej lustrzance kilka
> stalowych części jeszcze jest.

No i?

No i te części namagnesowane mogą się zacząć dziwnie zachowywać.
Np lamelki migawki mogą zacząć odstawać.
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-03 11:01:32
Autor: Janko Muzykant
dagon0@vp.pl pisze:
[...]

No to weź magnes, pomachaj nim przed aparatem w dowolny sposób i jak coś takiego co piszesz zdarzy się to głoś swoje teorie. Inaczej to tylko podmiejska legenda.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

Data: 2009-05-03 02:14:39
Autor: dagon0@vp.pl
On 3 Maj, 11:01, Janko Muzykant <jankomuzyk...@wp.pl> wrote:

No to weź magnes, pomachaj nim przed aparatem w dowolny sposób i jak coś
takiego co piszesz zdarzy się to głoś swoje teorie. Inaczej to tylko
podmiejska legenda.

Dobra , jak dorwę jakiegoś złoma albo będę chciał komuś zrobić na
złość ,
to spróbuję. I przedstawię efekty.
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-03 02:17:21
Autor: dagon0@vp.pl
[...]

Za szybko wysłałem. Ciekaw jestem na jakiej zasadzie transportery przy
kasach w marketach uszkadzają nośniki magnetyczne.
A uszkadzają na 100% - nieraz musiałem kasę zmieniać jak ktoś przede
mną położył portfel z kartą kredytową na taśmie.
pozdro Marcin

Data: 2009-05-03 11:50:31
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik <dagon0@vp.pl> napisał w wiadomości news:60c7c901-f74f-4112-8002-c897a3778da0r36g2000vbr.googlegroups.com...
[...]

    Khe? To znaczy ty stałeś za tą kasą, czy przed jako klient i co się popsuło?
Bo jeśli nawet ktoś załatwił sobie kartę kładąc ją na taśmie, to za cholerę nie rozumiem
jak mogło to wpłynąć na obsługę następnych klientów.

    Druga sprawa, u mnie w Tesco dłuuuugi czas wisiały karteczki "Promimy nie kłaść kaset, płyt CD i DVD na taśmie transportera, gdyż grozi to ich uszkodzeniem.". Zawsze kładłem płyty DVD na taśmie i najczęściej powodowało to oburzenie kasjerki, która twierdziła, że przecież pisze, że się może popsuć. Na pytanie w jaki sposób pole magnetyczne może spowodować uszkodzenie nośnika optycznego, zazwyczaj pani się upierała, że jak jest napisane, to widocznie może.

Data: 2009-05-03 14:41:18
Autor: dagon0@vp.pl
On 3 Maj, 11:50, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st> wrote:

[...]

Normalnie. Zanim kasjerka fafnaście razy sprawdzi że karta jest
martwa ,  zanim to dotrze do klienta ,
zanim do kasy ściągną osobę uprawnioną do unieważnienia transakcji..
To ja jestem zazwyczaj już w domu.
(osoby płacące zazwyczaj kartą nie miewają przy sobie gotówki)
pozdro Marcin

Data: 2009-05-03 13:49:25
Autor: Grzegorz Krukowski
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
On Sun, 3 May 2009 02:17:21 -0700 (PDT), "dagon0@vp.pl" <dagon0@vp.pl>
wrote:

[...]

Rozmagnesowują te nalepki antykradzieżowe stosunkowo silnym polem
magnetycznym (przy silnym polu ulegają zmianie własności fizyczne
takiego metalowego rezonatora, którego posiada naklejka, i nie wzbudza
on bramek) - to pole jest wystarczająco silne aby przemagnesować pasek
magnetyczny kart, taśmy itp.

Mam niejakie wrażenie, że aby metalowe elementy aparatu zaczęły
inaczej funkcjonować to musiałbyś do niego neodyma przyłożyć. --
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-05-03 15:36:15
Autor: H5N1
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
Dnia Sun, 03 May 2009 13:49:25 +0200, Grzegorz Krukowski raczył(a) był(a)
napisać:

Mam niejakie wrażenie, że aby metalowe elementy aparatu zaczęły inaczej
funkcjonować to musiałbyś do niego neodyma przyłożyć.

A jak już popsujesz aparat neodymem, to potem można na kasie naprawić. :-D

Data: 2009-05-03 15:19:10
Autor: Janko Muzykant
dagon0@vp.pl pisze:
[...]

Nie transportery tylko generator em, który kasjerka ma w miejscu, w którym produkty robią ''pip''. Jest to po pierwsze urządzenie znacznie wyższej mocy niż magnesy stałe, a po drugie, co najważniejsze, wytwarza zmienne pole em, dostrojone do obwodów naklejek zabezpieczających przepalając je.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

Data: 2009-05-03 14:43:37
Autor: dagon0@vp.pl
On 3 Maj, 15:19, Janko Muzykant <jankomuzyk...@wp.pl> wrote:

[...]

No to to pole ma jednak spory zasięg skoro kasuje kobiecie kartę w
torebce
odległej np o metr. wersji że generator znajduje się pod transporterem
nie rozważam- nie ma to sensu.
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-04 06:45:13
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 3 May 2009 14:43:37 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl wrote:
> [...]
> przepalając je.
  No to to pole ma jednak spory zasięg skoro kasuje kobiecie kartę w
 Jasssne, juz na parkingu kasuje karty :)
Placisz gotowka, prawda? Gdybys czasem karta placil, to az tak by Cie
wyobraznia nie ponosila...

 wersji że generator znajduje się pod transporterem nie rozważam- nie
 ma to sensu.

W sklepach gdzie mnie zawracali z bramek, pomagalo przeciagniecie
problematycznego towaru po tasmociagu za kasa, wiec najpewniej to
urzadzenie tam wlasnie siedzi.

--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2009-05-08 14:31:25
Autor: dagon0@vp.pl
On 4 Maj, 08:45, Michal Tyrala <wie...@bdm.com.pl> wrote:

Placisz gotowka, prawda? Gdybys czasem karta placil, to az tak by Cie
wyobraznia nie ponosila...
Nic mnie nie ponosi. Kilka razy widziałem jak kobiecina położyła
torebkę na taśmie , zabrała przed kasą , wyjęła kartę i zonk .. .
Ja karty noszę w portfelu , a portfel w kieszeni. Tyle.

 No tak. Czyli co sklep to obyczaj.
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-09 05:40:46
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 8 May 2009 14:31:25 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl wrote:
> Placisz gotowka, prawda? Gdybys czasem karta placil, to az tak by Cie
> wyobraznia nie ponosila...
 Nic mnie nie ponosi.

A jednak.

 Kilka razy widziałem jak kobiecina położyła
 torebkę na taśmie , zabrała przed kasą , wyjęła kartę i zonk . .

A skad wiedza, co bylo powodem problemow z karta? Pod rozwage: 1. Ja mialem dosc zuzyta karte (3ci rok intensywnego uzywania, pasek magnetyczny
miejscami poprzecierany) ktora z wieloma terminalami POS nie chciala gadac.
(ergo dopoki nie masz pewnosci, ze karta przed tym co zobaczyles
byla 100% ok -- nie wiesz nic).
2. Praktycznie zawsze, podpisujac slipka na tasmociagach, trzymam portfel
kartowy w rece i jak dotad (erm, 10ty rok) nie skasowalo mi zadnej karty.
(wiec nawet dosc bliski dystans jest bezpieczny).

Tak ze wybacz -- kasowanie karty z odleglosci metra bede traktowal jako
puszczenie wodzy fantazji.

Data: 2009-05-10 16:41:54
Autor: dagon0@vp.pl
On 9 Maj, 07:40, Michal Tyrala <wie...@bdm.com.pl> wrote:

A skad wiedza, co bylo powodem problemow z karta?

Co najmniej dwa razy osoby mające problem z kartą wcześniej płaciły
nią bez problemu na kasach wewnętrznych.
Czyli uszkodzenie nastąpiło gdzieś na drodze dział alkohole / RTV -
kasa główna.
Kobiety te kładły torebki ( mężczyźni na ogół trzymają portfel z
kartami w kieszeni ) na transporterze.
Wniosek : emiter pola znajduje się pod transporterem , nie przy
czytniku kodów kreskowych.
W sumie interesowało mnie to w aspekcie czy uszkadzanie nośników
magnetycznych jest
powodowane przez sam mechanizm transportera , czy też przez jakieś
dodatkowe urządzenie.
Ciekawi mnie jeszcze dlaczego znajomemu podczas kontroli celnej w
Egipcie szlag trafił kilkanaście kart SD,
ale to inna bajka...
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-11 07:49:29
Autor: Janko Muzykant
dagon0@vp.pl pisze:
W sumie interesowało mnie to w aspekcie czy uszkadzanie nośników
magnetycznych jest
powodowane przez sam mechanizm transportera , czy też przez jakieś
dodatkowe urządzenie.

Karty magnetyczne ''psują się'' dość łatwo w ogóle od pól magnetycznych i trudno stwierdzić, w którym miejscu nastąpiło przejście do ''nieczytelności''.

Ciekawi mnie jeszcze dlaczego znajomemu podczas kontroli celnej w
Egipcie szlag trafił kilkanaście kart SD,

Może pole elektrostatyczne? SD katalogowo wytrzymują 4kV, wystarczy suche powietrze, pozawijany eletryzujący się bagaż i np. transporter ze sztucznego tworzywa...

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/nie umiem malować, rzeźbić, grać, tańczyć ani pisać; chyba zostanę artystą/

Data: 2009-05-11 15:13:31
Autor: dagon0@vp.pl
On 11 Maj, 07:49, Janko Muzykant <jankomuzyk...@wp.pl> wrote:

Karty magnetyczne ''psują się'' dość łatwo w ogóle od pól magnetycznych
i trudno stwierdzić, w którym miejscu nastąpiło przejście do
''nieczytelności''.
Gdzieś w okolicach kasy.. to pewne.

> [...]

Może pole elektrostatyczne? SD katalogowo wytrzymują 4kV, wystarczy
suche powietrze, pozawijany eletryzujący się bagaż i np. transporter ze

Transporter prawie na pewno tak , suche powietrze plus klima tak ,
pracujące urządzenia (bramki kontrolne) i mogło zaiskrzyć..
W takich okolicznościach przyrody zaczynam się zastanawiać czy nie
chronić jakoś moich kart ( CF używam... pytanie czy to robi
różnicę ?)?
Czy standardowe pudełka na karty stanowią realną ochronę ?
Jeżeli nie to co innego zastosować ? Może folię alu ?
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-12 09:33:51
Autor: Janko Muzykant
dagon0@vp.pl pisze:
[...]

Albo woreczki na na części komputerowe czy elektronikę, a nawet zwykłe gazety nieco wilgotne (z gorszej jakości papieru gazetowego).
Karty powinny wytrzymać więcej jak katalogowe 4kV, ale w suchych, klimatyzowanych bez nawilżania pomieszczeniach i jeszcze w nowoczesnych ciuchach potrafimy wykombinować napięcia rzędy wielkości wyższe. Wystarczy taką kartę wsadzić do czytnika, by usłyszeć pstryk i amen.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/mam mniejszy brzuch niż Britney, widziałem na pudelku/

Data: 2009-05-12 20:09:26
Autor: Maciek
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
Użytkownik dagon0@vp.pl napisał:
Czy standardowe pudełka na karty stanowią realną ochronę ?
Jeżeli nie to co innego zastosować ? Może folię alu ?

Zależy jaką przeszkodą dla rentgena jest folia Al. Jeżeli minimalną, to OK. Jeżeli wywoła chęć zrewidowania bagażu, to już lepiej zastosuj woreczek antystatyczny. Mam takie ze strunowym zabezpieczeniem, więc są bardzo wygodne.
Myślę, że od samego przechowywania w sporych polach elektrycznych nic się nie stanie, bo wokół karty jest ten sam potencjał. Gorzej, jeżeli już ktoś to złapie, zbliżając palec do styków. Wtedy skoczy iskra i po ptakach. To samo, co z macaniem układów scalonych, tranzystorów MOS.
Maciek

Data: 2009-05-12 21:57:17
Autor: Marek Wyszomirski
"Maciek" <maciekgo@polobox.com> napisał:

> [...]
> Jeżeli nie to co innego zastosować ? Może folię alu ?

Zależy jaką przeszkodą dla rentgena jest folia Al. Jeżeli minimalną, to
[...]

Niewielką. W aparatach rentgenowskich przeznaczonych do badania ludzi
stosuje się filktry aluminiowe (o grubości ok. 1mm i więcej) w celu
odpowiedniego ukształtowania widma przechodżacego pzrez nie promieniowania.

 Jeżeli wywoła chęć zrewidowania bagażu, to już lepiej zastosuj
woreczek antystatyczny. Mam takie ze strunowym zabezpieczeniem, więc są
bardzo wygodne.
[...]

Nie wiem jaki zakres widma promieniowania rentgenowskiego wykorzystują
aparaty stosowane na lotniskach, ale nawet kilka warstw folii o sumarycznej
grubości kilku dziesiątych milimetra powinny prześwietlić bez problemów.

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2009-05-13 20:02:37
Autor: Maciek
Użytkownik Marek Wyszomirski napisał:
[...]

To znaczy, że nie dadzą większej energii do prześwietlenia ale jeżeli będą chcieli pooglądać dziwny pakiet, to już gorzej. To jest bardziej zagrożenie psychiczne, niz fizyczne. Jeszcze włóż do środka na wszelki wypadek zapasowe baterie ....
Maciek

Data: 2009-05-13 21:58:15
Autor: Marek Wyszomirski

Data: 2009-05-13 22:06:20
Autor: Marek Wyszomirski
> [...]

będą chcieli pooglądać dziwny pakiet, to już gorzej. To jest bardziej
zagrożenie psychiczne, niz fizyczne. Jeszcze włóż do środka na wszelki

Przypuszczam, że widok kart pamięci jest im dobrze znany - pewnie wiezie je
ze sobą średnio co drugi turysta. A folia aluminiowa tych kart przed
rentgenem nie zasłoni. Baterie zapakowane w folię faktycznie mogą wydawać
się podejrzane - głównie dlatego, ze wioększoiść mechanizmów detonujących
jest jednak zasilana z baterii - same baterie pewnie rozpoznają, ale ich
widok w dziwnym otoczeniu folii może wzbudzić zainteresowanie.

Data: 2009-05-04 07:12:10
Autor: Janko Muzykant
dagon0@vp.pl pisze:
No to to pole ma jednak spory zasięg skoro kasuje kobiecie kartę w
torebce
odległej np o metr. wersji że generator znajduje się pod transporterem
nie rozważam- nie ma to sensu.

I dobrze, nie rozważaj. Bo byłoby to rozważania na temat zmiany smaku wody po jej poświęceniu.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/

Data: 2009-05-05 20:29:47
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
[...]

szybkozmienne pole magnetyczne o sporej energii które ma "przepalić" obwód rezonansowy w zabezpieczeniu przed kradzieżą.

Bosz jak wy mało wiecie.

Data: 2009-05-06 06:20:51
Autor: Jacek_P
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
Marek Dyjor napisal:
Bosz jak wy mało wiecie.

Ech, przypomnij sobie, ile juz 'reform' dolujacych poziom
oswiaty w dol bylo od czasu, gdy opusciles szkole srednia.
A teraz Kudrycka przymierza sie nastepnej 'reformy': rozwalenia
publicznego szkolnictwa wyzszego i rozpoczela tak, jak to
liberalowie maja w zwyczaju. Zaglodzenia finansowego.

A potem masz trywialne pytania, no bo skad mial sie dowiedziec
o indukcji?
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-05-06 08:42:25
Autor: Janko Muzykant
Jacek_P pisze:
[...]

To jeszcze nic, nie każdy musi wiedzieć wszystko (choć to zakres podstawówki akurat). Dramat jest jak takie ludki zaczynają dyskutować i głosić w świecie dyrdymały będące syntezą neostradoopowieści i własnej wyobraźni.
Wraz z brakiem wiedzy przyszedł brak pokory...

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/podobno każdy ma jakieś sympatie polityczne - ja nie mam/

Data: 2009-05-07 22:00:10
Autor: Marek Dyjor
Janko Muzykant wrote:
Jacek_P pisze:
[...]

no i potem jest tak że ja potrafiłem zbudować dom (w dużej części sam lub jako prowadzący prace) a większość obecnych młodych ludzie nie bedzie potrafiła zbudować domku z kart.

Data: 2009-05-07 21:58:27
Autor: Marek Dyjor
Jacek_P wrote:
Marek Dyjor napisal:
[...]

to niema nic wspólnego z edukcją szkolną. to ma wiele wspołlnego z rodzicami wychowaniem i ...  TV publiczną.

Data: 2009-05-08 07:15:07
Autor: Janko Muzykant
Marek Dyjor pisze:
to niema nic wspólnego z edukcją szkolną. to ma wiele wspołlnego z rodzicami wychowaniem i ...  TV publiczną.

Edukacja bynajmniej nie pomaga:
http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,6582934,Matura__Jak_Zosia_z_Telimena_namieszaly.html
W sumie to nawet miłe. Coraz częściej można zaskoczyć czymś młode pokemony. A za dwadzieścia lat obejmiemy stanowisko Starca, Co Wszystko Wie :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/być bohaterem czy być bohaterem Kieślowskiego - oto jest pytanie/

Data: 2009-05-09 00:13:42
Autor: adam
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
Użytkownik "Janko Muzykant" napisał
[...]

Prędzej dostaniesz zastrzyk usypiający niż się doczekasz szacunku od tych pokemonów ; ))))

adam

Data: 2009-05-08 14:34:25
Autor: dagon0@vp.pl
On 6 Maj, 08:20, Jacek_P <Lato-i-U...@cyf-kr.edu.pl> wrote:
Marek Dyjor napisal:

> [...]

liberalowie maja w zwyczaju. Zaglodzenia finansowego.

A potem masz trywialne pytania, no bo skad mial sie dowiedziec

Szkołę skończyłem tak dawno temu , że pewne zbędne rzeczy mi już
uleciały.
Skleroza po prostu !
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-11 15:16:56
Autor: Jakub Witkowski
Jacek_P pisze:

A teraz Kudrycka przymierza sie nastepnej 'reformy': rozwalenia
publicznego szkolnictwa wyzszego i rozpoczela tak, jak to
liberalowie maja w zwyczaju. Zaglodzenia finansowego.

Nie wiem jak się zabierają, ale że należy coś zrobić zrobić z tym
zatęchłym, żyjącym z publicznych grantów feudalnym skansenem,
o częstości cytowań w zagranicznych źródłach na poziomie Gwatemali,
to raczej nie ulega wątpliwości.

Data: 2009-05-11 15:31:45
Autor: H5N1
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
Dnia Mon, 11 May 2009 15:16:56 +0200, Jakub Witkowski raczył(a) był(a)
napisać:

Jacek_P pisze:

[...]

A w ogóle to finansowanie studiów jest niesprawiedliwe. Taki student musi jeść, pić, mieszkać, kupować podręczniki itp. Czyli musi mieć kasę. Jak ktoś tej kasy nie ma to co robi? Idzie do roboty i zapisuje się na płatne studia zaoczne. Czyli nie dość, że płaci za swoje studia, to jeszcze finansuje studenta dziennego, który jak ustaliśmy jest w lepszej sytuacji finansowej.

Data: 2009-05-11 19:39:32
Autor: Jacek_P
Jakub Witkowski napisal:
[...]

Mylisz nauke (PAN i inne instytuty) ze szkolami, ktorych glownym
celem jest dydaktyka. I ci reformisci spod znaku Kudryckiej robia
dokladnie ten sam blad. Caly czas jest mowa o dzialalnosci naukowej,
a wszyscy rowno zlewaja jakosc studiow. A zauwaz, ze dobry dydaktyk
wcale nie musi byc kreatywnym tworca naukowym i vice versa.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-05-05 20:27:23
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
[...]

a kto migawke robi ze stali?

Data: 2009-05-08 14:32:37
Autor: dagon0@vp.pl
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
On 5 Maj, 20:27, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:

a kto migawke robi ze stali?

Dziś pewnie nikt , za drogo wychodzi.
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-08 23:47:43
Autor: PeKlesyk
Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.
a kto migawke robi ze stali?

Dziś pewnie nikt , za drogo wychodzi.

centralne może jeszcze

szczelinowe od dawna były z (droższego) aluminium

PMK

Data: 2009-05-08 15:10:30
Autor: dagon0@vp.pl
On 8 Maj, 23:47, "PeKlesyk" <grus...@wierzbie.pl> wrote:

> Dziś pewnie nikt , za drogo wychodzi.

centralne może jeszcze

szczelinowe od dawna były z (droższego) aluminium
Albo z tytanu ( Nikkon) . Ale stalowe trwalsze.
Ale zębatki albo mosiądz albo stal.
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-09 08:20:27
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
On 5 Maj, 20:27, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:

a kto migawke robi ze stali?

Dziś pewnie nikt , za drogo wychodzi.
Pozdro Marcin

znowu ta porażająca wiedza...

migawka sie porusza i to szybko.

wieć ja wypada zrobić z czegoś lekkiego...

np aluminium, tytan, czy kompozyty

Data: 2009-05-10 16:29:32
Autor: dagon0@vp.pl
On 9 Maj, 08:20, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:

znowu ta porażająca wiedza...

migawka sie porusza i to szybko.

wieć ja wypada zrobić z czegoś lekkiego...

np aluminium, tytan, czy kompozyty
 tajest , zwłaszcza w latach 70tych ubiegłego wieku.
Wiesz może co się działo jak Nikon w modelu FM 2 N zastąpił
migawkę stalową ( miała zbyt wielką bezwładność) tzw. plastrem miodu?
Widziałeś kiedyś taką migawkę ? Albo pęknięty tytan w F3 ?

Pozdro Marcin

Data: 2009-05-11 01:40:07
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
[...]

no to skoro coś wiesz to czemu pisze głupoty "że za drogo wychodzi"

stal jest zbyt ciężka na migawkę (szybką)

a migawek kilka widziałem bo osobiście naprawiałem swoje dwa nikony.

generalnie piszesz jak kompletny laik.

Data: 2009-05-11 15:04:48
Autor: dagon0@vp.pl
On 11 Maj, 01:40, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:

no to skoro coś wiesz to czemu pisze głupoty "że za drogo wychodzi"
To była złośliwość
stal jest zbyt ciężka na migawkę (szybką)
Podobno tak. Z drugiej strony jest trwalsza. Z trzeciej całkiem dobrą
i szybką migawkę można zrobić ze szmaty.

generalnie piszesz jak kompletny laik.

Lubię otrzymywać odpowiedzi na pytania retoryczne.Dzięki temu mogę się
czegoś nowego (czasem) dowiedzieć.
Ponoć każda prawda absolutna jest jedynie prawdą cząstkowo . Czy jakoś
tak.
Pozdro Marcin

Data: 2009-05-12 08:10:49
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
On 11 Maj, 01:40, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:

no to skoro coś wiesz to czemu pisze głupoty "że za drogo wychodzi"
To była złośliwość stal jest zbyt ciężka na migawkę (szybką)

czyli trollujesz.

Data: 2009-05-12 13:26:19
Autor: dagon0@vp.pl
On 12 Maj, 08:10, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:

> Lubię otrzymywać odpowiedzi na pytania retoryczne.Dzięki temu mogę się
> czegoś nowego (czasem) dowiedzieć.
> Ponoć każda prawda absolutna jest jedynie prawdą cząstkowo . Czy jakoś
> tak.

czyli trollujesz.

 Jeżeli zadawanie pytań i oczekiwanie niebanalnych odpowiedzi to
trolling , to tak.
Pozdro Marcin
PS Wiesz dlaczego rozmawiając o migawkach ze stopów lekkich
przytoczyłem F3 i FM2n ?

Data: 2009-05-02 18:17:47
Autor: nb
at Fri 01 of May 2009 22:27, Remiczor wrote:

[...]

Bingo!
Już wiem czym naprawię licznik rowerowy - twardyskiem!

--
nb

Wplyw magnesu na aparat cyfrowy.