Wplyw opon na spalanie

Data: 2010-04-05 23:44:53
Autor: Pete
Wplyw opon na spalanie

"Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> wrote in message
Hej

Czy sprawdzal ktos/czytal jakis test na temat wplywu opon na spalanie?

Nie chodzi mi tutaj o wplyw cisnienia w tych oponach (czy jest
prawidlowe/za niskie/za wysokie), tylko ogolnie o typ opony.
Typu jaki wplyw na zuzycie paliwa ma rodzaj opony (letnie, zimowe,
caloroczne)? Jak myslcie, sa to wielkosci znaczace, czy moze
praktycznie pomijalne (<2%)?

Sa w sprzedazy opony tzw. LRR (low rolling resistance), czyli o
obnizonych oporach toczenia, co teoretycznie powinno poprawiac zuzycie
paliwa nawet o 4,5%.  Jak jest w praktyce to nie wiem, bo takowych nigdy
nie mialem... przewaznie interesuja mnie inne aspekty opon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Low-rolling_resistance_tires

Pozdr.
Pete

Wplyw opon na spalanie