Wp³yw palenia na Vo max

Data: 2009-03-29 08:52:04
Autor: Ramein
Wp³yw palenia na Vo max
Czy kto¶ siê orientuje czy palenie ma wp³yw na wynik Vo max?
Czy wskazania podczas testów na Polarze wykarz± jak±¶ ró¿nicê i po
jakim czase? Ma kto¶ do¶wiadczenia z tym zwi±zane?
Zastanawiam siê czy warto rzucaæ ;-)

Data: 2009-03-29 09:13:33
Autor: Przemek
Wp³yw palenia na Vo max
On 29 Mar, 17:52, Ramein <ram...@wp.pl> wrote:
Czy kto¶ siê orientuje czy palenie ma wp³yw na wynik Vo max?

przypuszczam, ¿e podczas zaci±gania zwiêkszaj± siê opory powietrza,
zw³aszcza, gdy zdejmujesz rêkê z kierownicy. Chyba, ¿e nie wypuszczasz
peta z ust. Ale on te¿ stawia dodatkowy opór. To mo¿e mieæ wp³yw na
twoje Vmax.

Zastanawiam siê czy warto rzucaæ ;-)

nie warto. W cenie paczki papierosów s± Vat, akcyza i jeszcze inne
podatki. Bud¿et utraci dodatkowe wp³ywy, a ¿e mamy kryzys, poprostu
zaszkodzisz swojemu pañstwu, czyli i sobie, i nam...

:)
pozdrawiam

Data: 2009-03-29 09:19:04
Autor: Ramein
Wp³yw palenia na Vo max

[...]

Tu bym siê nie zgodzi³. Zaci±ganie siê jest OK. Opory wzrastaj±
podczas wydmuchiwania ;-)
Kszta³t peta jest w miarê ergonomiczny i nie przypuszczam aby mia³
wp³yw.

Poza tym V0 max nie zalezy jak s±dzê od ¿adnych oporów, a jedynie od
wydolno¶ci organizmu.

Data: 2009-03-29 09:34:24
Autor: Przemek
Wp³yw palenia na Vo max
On 29 Mar, 18:19, Ramein <ram...@wp.pl> wrote:

Opory wzrastaj± podczas wydmuchiwania ;-)

no ale odrywaj±c rêke zwiêkszasz swoj± powierzchniê czo³ow±

Kszta³t peta jest w miarê ergonomiczny i nie przypuszczam aby mia³
wp³yw.

powoduje zawirowania :)

Poza tym V0 max nie zalezy jak s±dzê od ¿adnych oporów, a jedynie od
wydolno¶ci organizmu.

ok, pisa³em o Vmax:)
S±dze, ¿e palenie zmniejsza wydolno¶æ oddechow±, w koñcu w p³ucach
gromadzi siê to co spalasz. Wszystkiego nie wydmuchasz. Rzuci³em
palenie w styczniu zesz³ego roku, co prawda nie robi³em ¿adnych badañ,
ale kondycja znacznie siê poprawi³a. Teraz po nawet ostrzejszej
je¼dzie nie czuje siê, jakbym zgubi³ p³uca.
pozdr

Data: 2009-03-29 22:38:43
Autor: mmateusz
Wp³yw palenia na Vo max
> [...]

podatki. Bud¿et utraci dodatkowe wp³ywy, a ¿e mamy kryzys, poprostu
zaszkodzisz swojemu pañstwu, czyli i sobie, i nam...

ztcp jest dokladnie odwrotnie. przychody z vatu, akcyzy, itp. za papierosy nie pokrywaj± nawet 40% kosztów
leczenia chorób z tym zwi±zanych, wiec dop³aca reszta spo³eczeñstwa.
rozwiazanie jest jedno - musisz paliæ drozsze papierosy, przynajmniej nie
bedziemy az tak bardzo w plecy
--
mk

Data: 2009-03-29 17:11:51
Autor: Jan Srzednicki
Wp³yw palenia na Vo max
On 2009-03-29, Ramein <ramein@wp.pl> wrote:
Czy kto¶ siê orientuje czy palenie ma wp³yw na wynik Vo max?
Czy wskazania podczas testów na Polarze wykarz± jak±¶ ró¿nicê i po
jakim czase? Ma kto¶ do¶wiadczenia z tym zwi±zane?
Zastanawiam siê czy warto rzucaæ ;-)

Nie jestem pewien, jak to siê ma to V_max, ale niektórzy himalai¶ci pal±
intensywnie "w cywilu", natomiast 2-3 tygodnie przed wypraw± przestaj±
zupe³nie paliæ, co ponoæ drastycznie podnosi wydolno¶æ organizmu,
zw³aszcza w ¶rodowisku ubogim w tlen.

Data: 2009-03-29 21:32:57
Autor: Wojtek
Wp³yw palenia na Vo max
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-03-29, Ramein <ramein@wp.pl> wrote:
[...]

mova o VO max OIDR ;)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadaj±c prywatnie

Data: 2009-03-29 18:02:42
Autor: Kuba Stasiak
Wp³yw palenia na Vo max

Zastanawiam siê czy warto rzucaæ ;-)

Tragedia! Niestety palenie tytoniu nie zawsze powoduje raka p³uc, wiêc tym siê nie przejmuj. Zawsze powoduje choroby ik³adu kr±¿enia, czyli udary, zawa³ serca, mia¿dzyca. I teraz sam sobie odpowiedz na swoje g³upie pytanie.

Data: 2009-03-29 09:14:20
Autor: Ramein
Wp³yw palenia na Vo max
Przeczytaj jeszcze raz, ale powoli i postaraj siê odpowiedzieæ na
temat, a je¶li nic nie masz do powiedzenia, to lepiej siê nie
wypowiadaj.
Nie chodzi mi o odpowied¼ ksiêdza, ale kogo¶ kto siê chocia¿ trochê
zna, a nie realizuje siê w natychmiastowym odpowiadaniu, nie wa¿ne na
jaki temat, byle zaistnieæ.
Tego posta przeczytaj te¿ powoli, dwa razy, ¿eby¶ nie pieprzy³ znowu
bzdur.

Data: 2009-03-29 09:16:11
Autor: Ramein
Wp³yw palenia na Vo max
Chodzi³o mi o komentarz do wypowiedzi Kuby, bo post Przemka jest
chocia¿ dowcipny ;-)

Data: 2009-03-29 16:18:32
Autor: piecia aka dracorp
Wp³yw palenia na Vo max
Dnia Sun, 29 Mar 2009 09:14:20 -0700, Ramein napisa³(a):

[...]

Lepiej ju¿ na alt.pl.rec.sport.kolarstwo

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-03-29 18:39:09
Autor: szaman
Wp³yw palenia na Vo max
Ramein wytworzy³ w szalonym umy¶le, a nastêpnie przela³ w postaæ elektroniczn± to, co nastêpuje::
Czy kto¶ siê orientuje czy palenie ma wp³yw na wynik Vo max?

ma.
wypal sobie paczkê czerwonych i pojed¼ tego samego dnia jak±¶ rundkê dajmy na to 20km. spisz dane z licznika. zrób to samo po 2 miesi±cach niepalenia.
wyci±gnij wnioski.

sz

p.s.
tak, u mnie, gdy mi siê zdarzy zapaliæ wydolno¶æ spada...

sz

Data: 2009-03-29 19:50:45
Autor: mbut
Wp³yw palenia na Vo max
Ramein pisze:
Czy kto¶ siê orientuje czy palenie ma wp³yw na wynik Vo max?
Czy wskazania podczas testów na Polarze wykarz± jak±¶ ró¿nicê i po
jakim czase? Ma kto¶ do¶wiadczenia z tym zwi±zane?
Zastanawiam siê czy warto rzucaæ ;-)

facet w kasku i z petem w pysku to ci dopiero widok.:)
Równie¿ pali³em i rzuci³em 5 lat temu, rewelacja nie mam ¿adnej zadyszki przy szybszej je¼dzie.
A zastanów siê czy warto ¿yæ d³u¿ej, je¿eli nie, to pal nadal to d³ugo nie poci±gniesz.
pozdr

Data: 2009-03-29 21:32:16
Autor: Wojtek
Wp³yw palenia na Vo max
Ramein pisze:
Czy kto¶ siê orientuje czy palenie ma wp³yw na wynik Vo max?

pewnie ma

Czy wskazania podczas testów na Polarze wykarz± jak±¶ ró¿nicê i po
jakim czase?

testy w polarze na VO??? to tylko przybli¿enie. to siê bada na maszynie wydolno¶ciowej

Zastanawiam siê czy warto rzucaæ ;-)

absolutnie nie warto. krócej po¿yjesz i zap³acisz wiêcej podatków, gdy nie rzucisz :)

Data: 2009-03-30 00:02:42
Autor: Gregorius
Wp³yw palenia na Vo max
Ramein pisze:
Czy kto¶ siê orientuje czy palenie ma wp³yw na wynik Vo max?
Czy wskazania podczas testów na Polarze wykarz± jak±¶ ró¿nicê i po
jakim czase? Ma kto¶ do¶wiadczenia z tym zwi±zane?
Zastanawiam siê czy warto rzucaæ ;-)

Jak wp³ywa na Vmax to nie testowa³em, ale znakomicie wp³ywa na ¶redni±. W zesz³ym roku sezon rozpocz±³em jako palacz na pocz±tku kwietnia i je¼dzi³em po robocie jak tylko pogoda pozwala³a 10-20 km. Kondycje ogólnie mam marn± (a po zimie przewa¿nie tragiczn±) i z trudem robi³em ¶redni± 20-21 km/h na dystansie 15 km. Po 3 tygodniach je¿dzenia rzuci³em palenie i w ci±gu tygodnia ¶rednia skoczy³a mi na 25-26 km/h wiêc efekty pojawiaj± siê zaskakuj±co szybko.

--
Pozdr. Gregorius

Data: 2009-03-30 11:18:26
Autor: click
Wp³yw palenia na Vo max
Gregorius pisze:
Ramein pisze:
[...]

na poczatku sezonu takie objawy obserwowalem bez rzucania palenia

--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-03-30 11:26:46
Autor: Tomasz Tarchala
Wp³yw palenia na Vo max
Ramein <ramein@wp.pl> wrote:

Czy kto¶ siê orientuje czy palenie ma wp³yw na wynik Vo max?

Orientacyjnie -10% przy paczce dziennie.

Czy wskazania podczas testów na Polarze wykarz± jak±¶ ró¿nicê i po
jakim czase? Ma kto¶ do¶wiadczenia z tym zwi±zane?

Nie mam pojêcia, co masz na my¶li pisz±c o "testach na Polarze", ale
generalnie palenie szkodzi najbardziej na wydolno¶æ przy wysokiej
intensywno¶ci. Je¶li wiêc czêsto uskuteczniasz kilkuminutowe ucieczki
czy pogonie na szosie, ostre podjazdy itp. to tam w³a¶nie zobaczysz
najwiêksz± ró¿nicê. Natomiast na wytrzyma³o¶æ przy ni¿szych
intensywno¶ciach ani na sprawno¶æ sprintersk± nie wp³ywa prawie wcale.

Zastanawiam siê czy warto rzucaæ ;-)

Je¶li jeste¶ palaczem na³ogowym lub choæby nawykowym, to zawsze warto.

//NoOffenc

Data: 2009-03-30 02:50:40
Autor: hotfozz
Wp³yw palenia na Vo max
On 30 Mar, 11:26, Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_...@spam-me-
not.com> wrote:

Je¶li jeste¶ palaczem na³ogowym lub choæby nawykowym, to zawsze warto.

W innym wypadku nie warto :P

Ramein, Ty siê nie oburzaj, zada³e¶ g³upie pytanie, to masz równie
g³upie odpowiedzi. Chyba, ¿e oczekiwa³e¶: nie rzucaj, nic Ci nie
bêdzie. A mo¿e jeste¶ teoretykiem i zbierasz dane do pracy naukowej na
preclu. Koñczê, bo siê nakrêcam :P

Pozdrawiam

Data: 2009-03-30 12:10:09
Autor: Tomasz Tarchala
Wp³yw palenia na Vo max
hotfozz <hotfozz@gmail.com> wrote:

Je¶li jeste¶ palaczem na³ogowym lub choæby nawykowym, to zawsze warto.

W innym wypadku nie warto :P

Je¶li kto¶ tylko okazjonalnie sobie popala, a nie popada w na³óg czy
nawyk, to ja jestem zdania, ¿e wszystko jest dla ludzi.

//NoOffenc

Data: 2009-03-30 07:48:22
Autor: Ramein
Wp³yw palenia na Vo max
Zastanawiam siê po prostu o ile zmianie ulegnie Vo max po rzuceniu i
czy wgóle zmieni siê. Dodam, ¿e chodzi mi o pomiar wydolno¶ci tlenowej
organizmu (nie prêdko¶ci maksymalnej!) w przybli¿eniu szacowany przez
np. liczniki Polara, natomiast dok³adnie kalkulowane na pewno podczas
pomiarów na profesjonalnym sprzêcie. Ciekawi mnie, czy kto¶ ma takie
do¶wiadczenie. Oczywi¶cie w momencie samego "procesu" palenia
wydajno¶æ ta na pewno spada, bo czê¶æ krwinek jest zajêta
transportowaniem tlenków i innych ¶wiñstw. Ale czy palenie wp³ywa
d³ugoterminowo na obni¿enie wska¼nika, po jakim czasie od rzucenia
ro¶nie i o ile?

Data: 2009-03-30 17:06:15
Autor: Tomasz Tarchala
Wp³yw palenia na Vo max
Ramein <ramein@wp.pl> wrote:

[...]

W wiêkszo¶ci za obni¿enie VO2Max u palaczy odpowiada zwi±zanie tlenku
wêgla z dymu papierosowego z hemoglobin±. To ten sam efekt, który
odpowiada za uduszenie siê zaczadzonych osób maj±cych w domach wadliwe
piecyki.

Ten zwi±zek tlenku wêgla z hemoglobin± jest niestety na sta³e, wiêc do
odzyskania pe³nej sprawno¶ci systemu przenoszenia tlenu musi nast±piæ
¶mieræ starych czerwonych krwinek i wyprodukowanie nowych, pe³ny cykl
trwa oko³o 3 miesiêcy.

Mniej istotny (je¶li chodzi o wydajno¶æ kolarsk±, bo je¶li chodzi o
ogólne skutki zdrowotne to gro¼niejszy) skutek palenia to odk³adanie siê
w p³ucach substancji smolitych, których pozbycie siê mo¿e trwaæ lata lub
w ogóle nie byæ mo¿liwe.

//NoOffenc

Data: 2009-03-30 11:52:17
Autor: click
Wp³yw palenia na Vo max
Tomasz Tarchala pisze:
Ramein <ramein@wp.pl> wrote:

[...]

na polarze pewnie mozna zaobserwowac roznace dramatycznie tetno
ale do tego nie potrzeba polara
w skroniach lomocze tak, jakby dzwon Zygmunta zatrudnili do generowania bitow w Ministry

[...]

potwierdzam z praktyki
na podjazdach czuc to wyraznie

Zastanawiam siê czy warto rzucaæ ;-)

Je¶li jeste¶ palaczem na³ogowym lub choæby nawykowym, to zawsze warto.

to jeszcze zalezy palaczem czego...