Wpływ powiązań na opodatkowanie

Data: 2021-03-14 07:52:47
Autor: cef
Wpływ powiązań na opodatkowanie
Czy w przypadku osiągania przez osobę fizyczną dochodu z odsetek od
pożyczek udzielanych spółce są jakieś warunki zmieniające
zasady opodatkowania tych dochodów jeśli ta osoba fizyczna i spółka mają powiązania kapitałowe? Pożyczka będzie po cenach rynkowych, ale i tak
jakieś ustalanie szacunkowe korzyści ryzykuje co najwyżej spółka.
Podatek dochodowy będzie płacony od wypłaconych odsetek
w wysokości zgodnej z przepisami.
Przykładowo pożyczam spółce ileś tam złotych oprocentowane 5%
w skali roku. Spółka płaci PCC (chyba 0,5% teraz)
a po roku oddaje mi te ileś tam i  odsetki potrącając z nich
podatek 19%.
Gdzie szukać zapisów? Bo nic nie znalazłem.

Wpływ powiązań na opodatkowanie