Data: 2009-12-04 19:11:44 | |
Autor: Maciej Loret | |
Wprowadzenie obsługi kart w firmie | |
Witam.
Zmieniłem pracę i zacząłem odpowiadać za usługowy kawałek średniej firmy. Konkretnie jest to myjnia autocystern, cystern kolejowych, kontenerów itd. Klienci są polscy oraz zagraniczni. Zastanawiam się czy nie usprawniłoby całej roboty wprowadzenie płatności kartami za usługi. Np. co z VATem w przypadku firm mających siedzibę za granicą? Ze starszych wątków pamiętam, że prowizje banków oscylują w okolicach 3% od sprzedaży? Jakieś inne koszty (np. wynajmu terminala)? Jak je oszacować,od czego zależą? Z jakim entrum autoryzacyjnym warto nawiązać współpracę? Jakieś za lub przeciw takiemu rozwiązaniu? Na razie wszystkiego próbuję dowiedzieć się nieoficjalnie, nim wyskoczę z pomysłem do zwierzchnika... -- Pozdrawiam, Maciej Loret www.maciejloret.neostrada.pl |
|
Data: 2009-12-05 11:11:36 | |
Autor: Dąbrowski | |
Wprowadzenie obsługi kart w firmie | |
Użytkownik "Maciej Loret" <maciej.loret@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:hfbjhi$40l$1atlantis.news.neostrada.pl... Witam. A co klienci na to? Czy przypadkiem w rozliczeniach między firmami wygodniejsza formą zapłaty nie jest przelew? |
|
Data: 2009-12-05 12:13:21 | |
Autor: krzysztofsf | |
Wprowadzenie obsługi kart w firmie | |
Dąbrowski pisze:
Pytanie, jaki procent faktur z opozniona platnoscia nie jest placonych w terminie? Mozna na tej podstawie wyliczyc symulacje , czy koszty obslugi transakcji karcianych zostana zrekompensowane przez terminowosc wplywow za uslugi, czyli niekredytowanie klientow. Jesli klienci placa tylko gotowka, przed czy zaraz po usludze, sytuacja jest troche inna. |
|
Data: 2009-12-05 22:14:55 | |
Autor: Maciej Loret | |
Wprowadzenie obsługi kart w firmie | |
Witam.
Pytanie, jaki procent faktur z opozniona platnoscia nie jest placonych w terminie? Nie wiem. Ale takowe są... Mozna na tej podstawie wyliczyc symulacje , czy koszty obslugi transakcji karcianych zostana zrekompensowane przez terminowosc wplywow za uslugi, czyli niekredytowanie klientow. Właśnie chciałbym się dowiedzieć ile trzeba dołożyć do interesu, by mieć możliwość przyjmowania kart... Jesli klienci placa tylko gotowka, przed czy zaraz po usludze, sytuacja jest troche inna. Gotówką rzadko. Zdecydowanie częściej jest to przelew. -- Pozdrawiam, Maciej Loret www.maciejloret.neostrada.pl |
|
Data: 2009-12-06 10:34:44 | |
Autor: krzysztofsf | |
Wprowadzenie obsługi kart w firmie | |
Maciej Loret pisze:
Witam. No to przed przedstawieniem projektu przelozonym warto zebrac dane i dokonac obliczen, dla zwyklych przelewow platnych w terminie (tydzien? dwa? - ile dajecie) i dla platnosci nieterminowych. Mozna na tej podstawie wyliczyc symulacje , czy koszty obslugi transakcji karcianych zostana zrekompensowane przez terminowosc wplywow za uslugi, czyli niekredytowanie klientow. Znajac wartosci - wartosc przecietnej miesiecznej sprzedazy i ilosc transakcji w dniu i w miesiacu, mozesz juz wstepnie popytac o mozliwe standardowe warunki u roznych obslugujacych. Gdy pozniej dojdzie do oficjalnego zapytania ofertowego i negocjacji, warunki powinny byc tylko lepsze.
Sadze, ze tak po gora 3 dniach pieniadze z karty powinny byc na waszym koncie. Jesli wspieracie sie kredytami w swojej dzialalnosci, to analiza na pewno wykazalaby lepsza oplacalnosc transakcji karcianych. Jesli dajecie srodki wlasne na oprocentowane konto, to samo oprocentownie wczesniej wplaconych pieniedzy nie pokryje zapewne w pelni kosztow obslugi transakcji karcianych, ale bedziecie mieli lepsza plynnosc finansowa. |
|
Data: 2009-12-06 11:39:05 | |
Autor: MarekZ | |
Wprowadzenie obsługi kart w firmie | |
Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hfftrl$n1j$2@news.onet.pl...
Jesli wspieracie sie kredytami w swojej dzialalnosci, to analiza na pewno wykazalaby lepsza oplacalnosc transakcji karcianych. Jesli IMO nie. Analiza nie wykaże lepszej opłacalności akceptowania kart. |
|
Data: 2009-12-06 09:56:33 | |
Autor: Slavekk | |
Wprowadzenie obsługi kart w firmie | |
Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@op.pl> napisał w wiadomości news:hfdf8h$6fp$2news.onet.pl...
Dąbrowski pisze: Pytanie, jaki procent faktur z opozniona platnoscia nie jest placonych w terminie? Pytanie dodatkowe - z jakim opóźniniem wpływają na konto firmy środki z płatnosci kartą? -- Pozdrowienia, Slawek |
|
Data: 2009-12-05 22:12:36 | |
Autor: Maciej Loret | |
Wprowadzenie obsługi kart w firmie | |
Witam.
A co klienci na to? Czy przypadkiem w rozliczeniach między firmami wygodniejsza formą zapłaty nie jest przelew? Może i jest. Ale nie zawsze kontrahent chce/może zapłacić. A tak by zwykle nie było takiego problemu, bo kierowcy zwykle chyba posiadają karty płatnicze?. -- Pozdrawiam, Maciej Loret www.maciejloret.neostrada.pl |
|
Data: 2009-12-06 10:00:51 | |
Autor: Slavekk | |
Wprowadzenie obsługi kart w firmie | |
Użytkownik "Maciej Loret" <maciej.loret@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:hfej0i$532$1nemesis.news.neostrada.pl...
A co klienci na to? Czy przypadkiem w rozliczeniach między firmami wygodniejsza formą zapłaty nie jest przelew? Pytanie dodatkowe - CZYJE karty posiadają "zwykle" kierowcy? Swoje czy firmowe? A jeśli firmowe to jaka część z nich jest zwykłymi kartami Visa/MC a jaka słuzy wyłącznie do płatności na niektórych stacjach benzynowych (karty flotowe, karty sieci stacji benzynowych itp.). I którą część z tej części zamierzasz obsługiwać? -- Pozdrowienia, Slawek |
|
Data: 2009-12-07 17:15:55 | |
Autor: Maciej Loret | |
Wprowadzenie obsługi kart w firmie | |
Witam.
A jeśli firmowe to jaka część z nich jest zwykłymi kartami Visa/MC a jaka słuzy wyłącznie do płatności na niektórych stacjach benzynowych (karty flotowe, karty sieci stacji benzynowych itp.). I którą część z tej części zamierzasz obsługiwać? Do kart flotowych (UTA) była ponoć przymiarka 2-3 lata temu, ale prowizja wynosiła około 8-10%, więc raczej odpada. -- Pozdrawiam, Maciej Loret www.maciejloret.neostrada.pl |
|