Wprowadźmy bon edukacyjny! Rozwiąże nie tylko problemy finansowe, ale również uderzy w ideologiczne podziały

Data: 2019-04-17 20:27:37
Autor: Lord Donald
Wprowadźmy bon edukacyjny! Rozwiąże nie tylko problemy finansowe, ale również uderzy w ideologiczne podziały
Wprowadźmy bon edukacyjny! Rozwiąże nie tylko problemy finansowe, ale również uderzy w ideologiczne podziały

Z tylko jednego powodu cieszy mnie ten strajk. Trwający i mający wciąż otwarty finał protest nauczycieli może spowodować debatę publiczną nad istotnymi problemami polskiej edukacji. Nie jestem specjalistą od tej dziedziny i nie zamierzam pisać tutaj wyczerpującego elaboratu. Wiem jednak tyle, że polska edukacja potrzebuje reformy głębokiej i systemowej. Nie tylko chodzi o żałośnie i zawstydzająco niskie zarobki nauczycieli. Chodzi o przebudowę całego systemu.

https://wpolityce.pl/polityka/442144-dyskutujemy-o-szkole-wprowadzmy-w-koncu-bon-edukacyjny

Data: 2019-04-17 12:28:21
Autor: Bytomir Nitroguanidyna
W dniu środa, 17 kwietnia 2019 20:27:39 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:
[...]

W sumie być może, ale pamiętam jak wprowadzali system ocen 1-6, najpierw go przetestowali w kilku szkołach na próbę.

Bez testów?
39-52s
https://youtu.be/9A9ZxIrc9CE?t=34

Data: 2019-04-17 21:50:40
Autor: Lord Donald
W dniu 17.04.2019 o 21:28, Bytomir Nitroguanidyna pisze:
[...]

1-6 to dobry system. W sumie to jest system 2-5, 6 nie osiągalne jest dla tych co nie wychodzą poza program, 1 wiadomo, dawniej kombinowano 3=, itp.. aby promować ucznia. Ale tu nie da się testować, bo jak? Wprowadza się i już. Nie ma mowy aby zaraz rodzice rzucili się na to, część dzieci przywykła do swoich grup, z czasem każdy patrząc na inne szkoły by kierował się interesem swojego dziecka. Po za tym należy wprowadzić w tych szkołach co są jeszcze zasady, że rodzice wchodzą w skład rady i podejmują decyzje o zasadach funkcjonowania szkoły jak w szkołach społecznych. Nawet o formie zatrudnionych nauczycieli, jakby chcieli mieć nauczyciela na zasadach karty bo ten wydawał im się niezbędny to by zatrudnili takiego, jak inaczej to decyzja rady rodziców. Nawet nauczyciele pracujący dotychczas na karcie patrzący tylko aby wybyczyć się w szkole, a dopiero złupić rodzica na korepetycjach zmienili by swoje podejście. Jeżeli ich płaca i prestiż zależała by od zadowolenia z jego pracy rodziców, zaraz by zmienił podejście, aby przyciągać uczniów do szkoły w jakiej pracuje. Ten co by tego nie robił to po prostu to praca nie dla niego. Oczywiście doprowadziło by to do rozłamów, jedni rodzice chcieli by krzyże, religię w środku, religię po lekcjach. Szkoły są przepełnione, mniejszości w rozłamach wynajęli by własne pomieszczenia i urządzili szkoły według własnych zasad. Praktycznie rozwiązuje to wszystkie konflikty społeczne w edukacji. Jedyne zasady jakie były by wiążące to program nauczania, bez znaczenia czy szkoła realizuje go w trybie planu zajęć, odszkolnienia, czy jako szkoła waldorfska.

Data: 2019-04-17 21:22:14
Autor: Pajdak
psychol "Lord Donald" <ldont@dojcze.de> napisał w wiadomości news:q97r6n$1m46$2gioia.aioe.org...
Wprowadźmy bon edukacyjny! Rozwiąże nie tylko problemy finansowe, ale również uderzy w ideologiczne podziały

Buuughhhahahhahahhahhahhahaaaaa! Ciebie już nic nie uleczy. Jesteś PSYCHICZNIE CHORY! Fryce ci się we łbie zalęgły! ;-)))

--
Pajdak

Wprowadźmy bon edukacyjny! Rozwiąże nie tylko problemy finansowe, ale również uderzy w ideologiczne podziały