Wróci na białym koniu?

Data: 2016-12-25 14:31:28
Autor: pinokio
Wróci na białym koniu?
Wróci na białym koniu? Tusk: "Często słyszę, żebym wracał, bo źle się dzieje"
W wywiadzie dla ,,Polityki" Donald Tusk zapewnił, że stanie przed komisją śledczą. Stwierdził także, że chociaż obecna opozycja nie posiada charyzmatycznego lidera, to PiS raczej nie zostanie wybrany na drugą kadencję.

Zapytany o komisję śledczą ws. Amber Gold, Tusk stwierdził, że ma swoje prawa i obowiązki.
- Z pierwszych będę korzystał, z drugich wywiązywał. Nie ma wątpliwości, że ta komisja jest wycelowana we mnie, jej inicjatorzy nawet tego nie ukrywają - powiedział. Zaznaczył jednak, że wynik tej konfrontacji nie będzie pozytywny dla rządzących, ponieważ zawsze dobrze radził sobie w debatach.
Tusk twierdzi, że często jest proszony o powrót do polskiej polityki. Tłumaczy jednak, że to i tak nie zmieniłoby sytuacji, ponieważ do wyborów pozostały 3 lata.

- Demokracja to nie tylko prawo wyboru władzy, ale też konieczność respektowania konsekwencji swojego wyboru - mówi.

Jak dodaje, miło się słucha opowieści o "powrocie na białym koniu", ale to iluzja.

- Tu trzeba kilku lat bardzo ciężkiej pracy wielu ludzi. Żeby odsunąć tę ekipę od władzy, opozycja musi wygrać po prostu przyszłe wybory, a nie szukać łatwych dróg na skróty" - wyjaśnia.

Według byłego premiera, po stronie dzisiejszej opozycji nie ma wybitnego charyzmatyka. Tusk nie jest pewien czy jest tam w ogóle potencjał polityczny w rozumieniu jakiejś struktury i myśli przewodniej czy ofensywnej idei politycznej.

Jak pisaliśmy, PiS zajmie się największą piramidą finansową w historii III RP. Szefową komisji będzie Małgorzata Wassermann, a w jej skład wejdą posłowie trzech największych partii - bez Nowoczesnej i PSL. O planach było wiadomo już od dawna, ale spodziewano się, że formalna decyzja zapadnie po wakacjach.
http://natemat.pl/185039,wroci-na-bialym-koniu-tusk-czesto-slysze-zebym-wracal-bo-zle-sie-dzieje

Data: 2016-12-25 06:26:53
Autor: Marek Cz.
Wróci na białym koniu?
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 15:00:52 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
On 12/25/2016 10:31 PM, pinokio wrote:

> Jak pisaliśmy, PiS zajmie się największą piramidą finansową w historii
> III RP.

No chyba nie, bo największa piramida finansowa w historii III RP to jednak system SKOK, malwersacje na jakieś 5 mld zł.

AG to ewentualnie druga największa piramida finansowa w historii III RP, ok. 800 mln zł malwersacji - czyli mniej więcej tyle, co afera FOZZ w przeliczeniu na wartość dzisiejszą (zresztą w aferę FOZZ zamieszani ci sami politycy co w aferę SKOKów).

Tomasz Chmielewski
https://lxadm.com

Według mnie ludzie są tak skonstruowani, że praktycznie co pokolenie musi nastąpić jakieś megaoszustwo, aby nowy rocznik nauczył się w końcu, że chciwość jest jednym z siedmiu grzechów głównych. Na początku III RP była Bezpieczna Kasa Oszczędności Grobelnego, cinkciarza. Teraz po dwudziestu paru latach Amber Gold. No i ja przewiduję, że za jakieś dwadzieścia parę lat wybuchnie jakaś inna afera. Może z handlem działkami ziemi na Marsie?

Data: 2016-12-25 15:32:49
Autor: pinokio
Wróci na białym koniu?
W dniu 25.12.2016 o 15:26, Marek Cz. pisze:
[...]

Chciwymi nie są ofiary ale nieuczciwi parabankowcy. Zresztą zysk a Amber Gold nie był taki duży w porównaniu z dobrymi akcjami a zwłaszcza z Bitcoinem w swoim czasie.
Najłatwiejszy sposób zarabiania: otworzyć bank, dać duży procent, gdy ludzie wpłacą, uciec z pieniędzmi.
Choć można za to trafić za kratki.
Jest też inny:
Zrobić biznes, zamiast 100% pracowników, zatrudnić 50% za to kazać im harować podwójnie i płacić połowę. Taki biznes robi na przykład InPost. Cud że zwykła poczta trzyma się mimo tej nieuczciwej konkurencji.

Data: 2016-12-25 06:45:46
Autor: Marek Cz.
Wróci na białym koniu?
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 15:32:49 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:
> [...]

Najłatwiejszy sposób zarabiania: otworzyć bank, dać duży procent, gdy ludzie wpłacą, uciec z pieniędzmi.

A co powoduje "ofiarami", że zanoszą pieniądze do parabanku? Altruizm? Że jak uzyskają zysk to podzielą się z innymi/ Zazwyczaj ludzie są tacy, że zyski to przeznaczają dla siebie, a stratami starają się dzielić z innymi.
Spoko. Dwadzieścia parę lat poczekaj, a zobaczysz Mars Gold Afer. :-)

Data: 2016-12-25 16:05:59
Autor: u2
Wróci na białym koniu?
W dniu 2016-12-25 o 15:45, Marek Cz. pisze:
[...]

taaa, czeplik jak zwykle ośmiesza ofiary, a gloryfikuje swoich, czyli gangsterkę.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".