Wraca straszak z globalnym ociepleniem?

Data: 2013-10-01 08:09:42
Autor: Trybun
Wraca straszak z globalnym ociepleniem?
W dniu 2013-09-28 19:03, miś z okienka pisze:
http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/naukowcy-ipcc-sa-w-95-pewni-ze-za-globalne-ocieplenie-odpowiada-dzialalnosc-czlowieka

Pamiętacie niedawną histerię na temat co2? (durna Europka łyknęła to jako nową
świętość). Dlaczego tylko USA i ChRL nie podpisały się pod ta paranoją? Chiny
nie miały po co, a USA nie dały się nabrać na chińską prowokację :-))

Jaki straszak, jaka paranoja? Faktem jest że nieomal cala Syberia pozbyła się "wiecznej zmarzliny". Masz na to inne logiczne wytłumaczenie, poza szkodliwą działalnością człowieka?

Data: 2013-10-01 20:30:53
Autor: the_foe
W dniu 2013-10-01 08:09, Trybun pisze:
[...]

moja babka była na Syberii w latach 40 i tam gdzie była, zima była okrutna, ale zadnej całorocznej zmarzliny nie było. Normalnie uprawiali buraki (lub brukiew dobzre nie pamietam).

--
@foe_pl

Data: 2013-10-01 23:50:18
Autor: miś z okienka

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| >

| moja babka była na Syberii w latach 40 i tam gdzie była, zima była
| okrutna, ale zadnej całorocznej zmarzliny nie było.

     jak Jenisej puścił z lodu, zima się kończyła. Gdzie ten piękny kraj i kto go zrobił nieludzką ziemią?

Data: 2013-10-01 23:26:44
Autor: Fortunski

"miś z okienka" <miszokienka@.pl> wrote in message news:l2fg5p$qhi$1node1.news.atman.pl...

> [...]
| okrutna, ale zadnej całorocznej zmarzliny nie było.

    jak Jenisej puścił z lodu, zima się kończyła. Gdzie ten piękny kraj i kto

Dzisiejs mlodzi Rosjanie na wspomnienia Polakow
o Syberii , Workucie i Ob - Jenisiej - zwykle odpowiadaja
ze "my jezdili tam na rybalku"...
A mnie tam nawet "na rybaku zawiezli" bezplatnie.
Ta "rybalka" trwala 2 i pol roku i przeplacilo ja zyciem
sporo naszych rodakow.

To jest tak jak u nas z Oswiecimem , Majdankiem
Sobiborem albo Mizoczem.  Rzecz w tym
by nie byc w tych miejscac, kiedy byly pieklem
czy nieludzka ziemia.  A w innych czasach
mozna nawet w tych samych miejscach
zyc szczesliwie  a dzis nawet spokojnie.

Current local time in Vorkuta, Komi, Russia - World Time Server
www.worldtimeserver.com/current_time_in_RU-KO.aspx?city=Vorkuta?
Current local time and date in Vorkuta, Komi, Russia before making a telephone call or booking travel plans..
-- -- -- -- --
5 Hotels in Vorkuta - Lowest price guarantee?
www.booking.com/Vorkuta-Hotels?
70,712 reviews for booking.com
Book your Hotel in Vorkuta online
Booking.com has 1,304,052 followers on Google+
Best Reviewed Hotels - Secure Booking - Most Popular Hotels - Budget Hotels
http://www.booking.com/searchresults.en-gb.html?aid=303948;label=vorkuta-ru-cEmvRVjgApUZtQuqINZN2gS18420699741%3Apl%3Ata%3Ap15%3Ap2%3Aac%3Aap1o1%3Aneg;sid=7cacd4497c2ac44874a249c8ecc7538b;dcid=1;city=-3035041;redirected_from_city=1;src=city

Data: 2013-10-02 21:39:17
Autor: miś z okienka

Użytkownik "Fortunski" <fortuski@world.com> napisał w wiadomości news:I_H2u.6653$Q%2.2091fx29.am4...

| "miś z okienka" <miszokienka@.pl> wrote in message

| > |

> [...]
| Ta "rybalka" trwala 2 i pol roku i przeplacilo ja zyciem
| sporo naszych rodakow.
|
| To jest tak jak u nas z Oswiecimem , Majdankiem

Czemu trudno sie dziwić - niemieckie kacety bhyły wzorowane na sowieckich łagrach.

  Rzecz w tym
| by nie byc w tych miejscac, kiedy byly pieklem
| czy nieludzka ziemia.  A w innych czasach
| mozna nawet w tych samych miejscach
| zyc szczesliwie  a dzis nawet spokojnie.

Przed bolszewicką rewoltą Syberia nie była piekłem na ziemi. Carskie rzady organizowały akcje osiedleńczą i wielu Polaków wyjechało tam dobrowolnie. Ostatnia taka akcja miała miejsce na początku XX wieku, gdzie na Syberii osiedliło się kilka tysięcy ludzi z okolic Dąbrowy Górniczej.
Jesli chodzi o carskie zesłania, to miały się one nijak do sowieckich łagrów. Ludzi najczęsciej mieszkali w normalnych chałupach i mieli zakaz opuszczania miejscowości bez zezwolenia władz. Niektórzy polscy zesłańcy z nudów zajeli się tam praca naukową, a po odbyciu lub skróceniu wyroku dołączali do rosyjskich wypraw odkrywczych.

Data: 2013-10-03 22:02:30
Autor: Trybun
W dniu 2013-10-02 21:39, miś z okienka pisze:

Przed bolszewicką rewoltą Syberia nie była piekłem na ziemi.

Powiedz to burłakom, ty nawiedzony oszołomie.

Data: 2013-10-03 23:52:06
Autor: miś z okienka

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l2kii8$285$2node2.news.atman.pl...
|W dniu 2013-10-02 21:39, miś z okienka pisze:

| > |

| Powiedz to burłakom, ty nawiedzony oszołomie.

Chodzi ci o tych, którzy przeciągali barki rzeczne przez wodne progi?  Robili to dla dutków, a jak chętnych nie było, brali do tego więźniów kryminalnych zesłanych na Sybir.
Generalnie były dwa rodzaje zsyłki - zaostrzona i normalna. Na tą pierwszą skazywali morderców i recydywistów. Polscy powstańcy na ogół nie byli traktowani jak mordercy, lecz jako więzniowie polityczni, a tych do niewolniczej pracy carskie władze nie zmuszały. Naprawdę wielu z nich wróciło do kraju z dyplomami.

Data: 2013-10-06 09:54:49
Autor: Trybun
Wraca straszak z globalnym ociepleniem?
W dniu 2013-10-03 23:52, miś z okienka pisze:
| > |

> [...]

carskie władze nie zmuszały. Naprawdę wielu z nich wróciło do kraju z dyplomami.

Rozejrzyj się dobrze po starych rycinach, zobaczysz że na bardzo wielu z nich są nadzorcy z batem w ręku. Więc nie chrzań to o pięknej, przedrewolucyjnej Syberii.
Oczywiście powołujesz się w tej opinii tylko na osobę Bieniowskiego?

Data: 2013-10-06 18:58:57
Autor: miś z okienka

|W dniu 2013-10-03 23:52, miś z okienka pisze:
| > | > |

| > |
| > |

Robili to

| Rozejrzyj się dobrze po starych rycinach, zobaczysz że na bardzo wielu z
| nich są nadzorcy z batem w ręku.

Może mieli puścić wolno polskich rewolucjonistów?

 Więc nie chrzań to o pięknej,
| przedrewolucyjnej Syberii.
| Oczywiście powołujesz się w tej opinii tylko na osobę Bieniowskiego?

Beniowski nie był jedynym polskim podróżnikiem na Syberii.

Data: 2013-10-02 20:39:25
Autor: Trybun
W dniu 2013-10-01 20:30, the_foe pisze:

[...]

A jednak już gdzieś tak kilku/nastu lat w poszukiwaniu m.in mamucich kłów rosjanie nie używają koparek, kilofów czy młotów pneumatycznych, teraz przepłukują ziemię strumieniem wody - dawniej musieli kuć zmarzniętą na beton ziemię.

Data: 2013-10-01 23:03:58
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l2dq11$vcc$1node1.news.atman.pl...

| Jaki straszak, jaka paranoja? Faktem jest że nieomal cala Syberia
| pozbyła się "wiecznej zmarzliny". Masz na to inne logiczne
| wytłumaczenie, poza szkodliwą działalnością człowieka?

Jak każdy komuch masz przesladowczą manię Trybunie (skąd u was taka nietolerancja dla człowieka?).
Jak mówił filozof - 'panta rei', a więc wszystko się zmienia, także klimat na Ziemi. W czasie szwedzkich wojen Żydzi budowali drewniane karczmy na zamarznietym Bałtyku, a w czasach Wikingów Grenlandia miała zielone brzegi (stąd ta nordycka nazwa). Wiekszość obserwoowanych gwiazd we Wszechświecie wykazuje zmiany swojej atywności. Nasze kochane Słoneczko jest  pod tym wzgledem raczej stabilne (inaczej nie pozwoliłoby nam tutaj żyć), ale bądź wyrozumiały Trybunie, bo to tylko gwiazda.

Data: 2013-10-02 20:39:48
Autor: Trybun
W dniu 2013-10-01 23:03, jr pisze:

> [...]

stabilne (inaczej nie pozwoliłoby nam tutaj żyć), ale bądź wyrozumiały Trybunie,

Jedna nietolerancja to brak zgody na wyżeranie innym z ich misek.
Nie Jacek, tamte zmiany to miliony lat, dzisiejsze zmiany to efekt jakichś kilkunastu ostatnich..

Data: 2013-10-02 22:23:59
Autor: jr

|W dniu 2013-10-01 23:03, jr pisze:

| > |
| > |

Trybunie,

| Jedna nietolerancja to brak zgody na wyżeranie innym z ich misek.

'Ocieplacze' Syberii też wyżeraja ci z misek?

| Nie Jacek, tamte zmiany to miliony lat

Widać, że nie czytasz postów adresowanych do ciebie (wróć do poprzedniego). Dodam jeszcze, że wachania klimatu występują co kilkaset, a nawet co kilkadziesiąt lat.

Data: 2013-10-03 22:03:10
Autor: Trybun
W dniu 2013-10-02 22:23, jr pisze:
| Jedna nietolerancja to brak zgody na wyżeranie innym z ich misek.

'Ocieplacze' Syberii też wyżeraja ci z misek?

Mnie raczej interesują rodzime wiecznie nienażarte ryje.

> [...]

Widać, że nie czytasz postów adresowanych do ciebie (wróć do poprzedniego).
Dodam jeszcze, że wachania klimatu występują co kilkaset, a nawet co

Kilkadziesiąt lat to mam ja. Od zawsze były cztery pory roku, odpowiednio gorące lato, zimy że aż drzewa strzelały na mrozie. Śnieg spadał w listopadzie-grudniu i leżał do końca marca. Jeszcze w latach osiemdziesiątych musiałem akumulator z auta zabierać na noc do domu, bo inaczej bym nie odpalił wozu. Dzisiaj nic takiego nie grozi.

Data: 2013-10-03 23:37:42
Autor: jr

| Mnie raczej interesują rodzime wiecznie nienażarte ryje.

| Kilkadziesiąt lat to mam ja.

Ja równiez, ale ślepy jeszcze nie jestem.

> [...]
| osiemdziesiątych musiałem akumulator z auta zabierać na noc do domu, bo
| inaczej bym nie odpalił wozu. Dzisiaj nic takiego nie grozi.

To uważaj, bo rosyjscy klimatolodzy zapowiadaja ciężka zimę (oni w ogóle są zdania, że klimat sie oziębia). Jeśli jednak sądzisz, że od czasu twojej młodości klimat się zmienił, to bardzo możliwe, ze tak właśnie jest, albowiem klimat na Ziemi może się zmieniać nawet w skali kilkudziesiąt lat.

Data: 2013-10-06 09:54:35
Autor: Trybun
W dniu 2013-10-03 23:37, jr pisze:

| Kilkadziesiąt lat to mam ja.

Ja równiez, ale ślepy jeszcze nie jestem.

Ale zaślepiony w durnym uporze, i głuchy na fakty.

> [...]

młodości klimat się zmienił, to bardzo możliwe, ze tak właśnie jest, albowiem
klimat na Ziemi może się zmieniać nawet w skali kilkudziesiąt lat.

Jedna  czy dwie ciężkie zimy w kwestii globalnego ocieplenia nic nie zmienią takie ocieplenie jest faktem.

Data: 2013-10-06 18:58:29
Autor: miś z okienka

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l2r52t$99o$1node2.news.atman.pl...
> [...]
| > |

| Jedna  czy dwie ciężkie zimy w kwestii globalnego ocieplenia nic nie

Nie pierwszy i nie ostatni raz w historii Ziemi.

Wraca straszak z globalnym ociepleniem?