Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver

Data: 2011-05-16 08:34:47
Autor: Vlad The Ripper
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Niezły wynik, ale podejrzewam, ze przegiąłeś z tym psiknięciem 3 barów. Może się skończyć przedwczesnym zużyciem opon, ale do tego czasu spalanie będzie maleńkie. Zwykle gumiarze w takiej octavii dają 2,2 bara w oponę jako taką średnią z instrukcji. Ja daję 2,4 i to raczej taki maks.
Sugeruję sprawdzić ile maksymalnie powinno się pompować w oponki w tym aucie i nie przekraczać tego.

Data: 2011-05-15 23:45:24
Autor: Lisciasty
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
On 16 Maj, 08:34, "Vlad The Ripper" <os^
$_znaki_bez_sh...@poczta.wp.pl> wrote:
[...]

Z tym 2,2 to według mnie jest lipa, tzn. gumiarze tyle dają bo tyle
się daje od zawsze. U mnie przy 2,2 opona jest wyraźnie zaokrąglona u
dołu, tak z przodu jak i z tyłu. Jak pisałem wyżej, pirelki też
użytkowałem na tym ciśnieniu i zjechały się równomiernie. Samochód
przejąłem od teścia, opony były już trochę zużyte, ja zrobiłem na nich
dodatkowo około 50 tys. i wymieniłem jak zostało około 1mm do
znacznika; oglądałem specjalnie u gumiarza, wytarte były równo na
całej powierzchni. Oczywiście gumiarz napompował mi nowe na 2,2 bo
panie, środek się panu wytrze w tej oponie, kolejny bzdet powtarzany
od zawsze :P

L.

Data: 2011-05-16 08:54:37
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:b873c59a-daba-4805-9a8f-c037e67ea23ew21g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Nie - bo tak każe instrukcja do samochodu.

U mnie przy 2,2 opona jest wyraźnie zaokrąglona u
dołu, tak z przodu jak i z tyłu. Jak pisałem wyżej, pirelki też
użytkowałem na tym ciśnieniu i zjechały się równomiernie.

Ale to nie chodzi o zużycie równomierne czy nie, tylko o przyczepność.
Producent samochodu raczej sam sobie tego nie wymyśla bez powodu, zwłaszcza że chyba żaden nie każe dmuchać do 3 atm przy zwykłej osobówce.

Mądrości w stylu że ty wiesz lepiej możesz sobie darować.

Data: 2011-05-16 00:29:35
Autor: Lisciasty
On 16 Maj, 08:54, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Nie - bo tak każe instrukcja do samochodu.

A jakby Ci instrukcja do samochodu kazała lać tylko castrola i
pompować koła azotem to byś tak robił?
Nie wiem czym się kierowali ludzie piszący tą instrukcję, w instrukcji
do kangura którym jeździłem jakiś czas temu stało, żeby pompować do
3,0.
Masa własna kangura 1330 kg masa całkowita 1830 kg.
Masa własna octavii 1310 kg masa całkowita 1970 kg.

[...]

A jaką mądrość masz na potwierdzenie, że pompując do 3 barów mam
gorszą przyczepność?

2 lata temu dzieliłem się wynikami z doświadczenia, link poniżej:

http://tinyurl.com/5so8owd

Jak będzie czas to zrobię to samo z octavią, tylko podjadę testowo do
3,5 bara.

L.

Data: 2011-05-16 09:58:56
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:1196ef0d-81c5-4758-add5-7fd618332160d28g2000yqf.googlegroups.com...
On 16 Maj, 08:54, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Nie - bo tak każe instrukcja do samochodu.

A jakby Ci instrukcja do samochodu kazała lać tylko castrola i
pompować koła azotem to byś tak robił?

Nie zastanowiło Cię, że jednak nie każe, a pompować koła to 2 z hakiem tak?

[...]

Zapewne oponą do ciężarówek, nagminnym przeładowywaniem, nieistotnością prowadzenia się na żyletkach.

[...]

Ja nie mam, wierzę w producentów samochodów, nie wierzę w ich spisek.

Data: 2011-05-16 01:27:49
Autor: Lisciasty
On 16 Maj, 09:58, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Nie zastanowiło Cię, że jednak nie każe, a pompować koła to 2 z hakiem tak?

Oczywiście że tak i przez wiele lat się do tego stosowałem. Zawsze
jednak wkurwiało mnie to wybrzuszenie opony na dole, które
minimalizowało się po dopompowaniu nieco wyżej, więc zacząłem badania
w kierunku 3 barów :>

Zapewne oponą do ciężarówek, nagminnym przeładowywaniem, nieistotnością
prowadzenia się na żyletkach.

Opona jak opona, nic specjalnego i ciężarowego w niej nie było.
Nagminne przeładowanie raczej nie występuje u Niemiaszków (kangur był
brany z wypożyczalni we Frankfurcie), a co do prowadzenia to jak na
taką budę brak zastrzeżeń, mam wrażenie że prędzej by się przewrócił
niż opona by puściła (pozwoliłem sobie podpędzić go testowo do 160 km/
h na autobanie, trzymał się drogi idealnie).

Ja nie mam, wierzę w producentów samochodów, nie wierzę w ich spisek.

A czy ja pisałem o spisku? Pewnie 2,2 jest wygodne dla każdego,
uniwersalne i każdy "wie" że tyle się psika.

L.

Data: 2011-05-16 11:48:19
Autor: Cavallino
[...]

Jakoś chyba nie bardzo, bo ja w różnych autach mam różne ciśnienia.
Czasem 2,2 czasem 2,0, ostatnio 2,4.
3.0 nie widziałem nigdzie, poza Żukiem.

I tak każda wartość jest brana z tabeli, albo z naklejki na samochodzie (również przez gumiarzy), więc co za problem żeby tam napisać 3,0 jakby to miało być lepsze?

Data: 2011-05-16 03:13:08
Autor: Lisciasty
On 16 Maj, 11:48, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
I tak każda wartość jest brana z tabeli, albo z naklejki na samochodzie
(również przez gumiarzy), więc co za problem żeby tam napisać 3,0 jakby to
miało być lepsze?

Nie mam pojęcia, nie jestem projektantem samochodów :>
Ja tylko piszę o swoich odczuciach i doświadczeniach i póki co nie
widzę wad stosowania 3,0 a widzę wady 2,2 więc po co na siłę trzymać
się instrukcji?

Pzdr.
L.

Data: 2011-05-16 12:53:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:a8148456-ccf6-4277-908f-933a823c105114g2000yqo.googlegroups.com...
[...]

A skąd przekonanie że to są wady które da się zobaczyć wcześniej niż w sytuacji podbramkowej na drodze?

a widzę wady 2,2

Jakie?

Data: 2011-05-16 13:17:10
Autor: 085
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
a widzę wady 2,2

Jakie?

Przede wszystkim musimy rozwazyc, co chcemy osiagnac. Czy jazda w jedna - dwie osoby po dobrych drogach ? Czy jazda po bocznych drogach z malym obciazeniem czy tez duzym ? Nie ma uniwersalnego rozwiazania.

Dwa gumowe spostrzezenia z autopsji: zimowe jakiestam barumy (195 80)"nawet" przy 2.2 bara chwialy sie na boki, tak ze trzymanie bylo kiepskie, teraz pirelli P6000 przy 2.0 bara "sie nie chwieja". Musi pireli lepsze sa ;)

Wpadam w ostre dziury na drodze w nocy: opona nabita 2.0 ugina sie tak, ze dochodzi do felgi - guma rozcieta, felga wgieta. Pytanie - czy ktos mi na pismie zareczy, ze jakby bylo 2,5 bara albo 3,0 jak sugeruje kolega - czy krawedz dziury nie doszlaby do felgi ?

Za duzo gdybania - jakie auto, z jakim obciazeniem, na jakich gumach itp. Polecam wymieniac doswiadczenia i nie obrazac sie na siebie - jak komus pompowanie sluzy, niech dyma. Z kolei na piaszczystej czy wyboistej drodze bez asfaltowej nawierzchni jazda na nizszym cisnieniu dzieki zwiekszeniu powierzchni tarcia poprawia przyczepnosc. Po cos w koncu wymyslono bedloki ;)

p, zul

Data: 2011-05-16 13:10:32
Autor: Przemysław Czaja
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver

Użytkownik "Lisciasty"

Ja tylko piszę o swoich odczuciach i doświadczeniach i póki co nie
widzę wad stosowania 3,0 a widzę wady 2,2 więc po co na siłę trzymać
się instrukcji?

Po napompowaniu do 3,0 nie czujesz, że auto "twardo" wybiera nierówności? Może tu jest pies pogrzebany i opona z właściwym ciśnieniem w stosunku do obciążenia spełnia również rolę tłumika nierówności? Zbyt twarda będzie przenosić wszystkie obciążenia na zawieszenie, które mam wrażenie wczesniej się wtedy zużyje ( to tylko moja teoria, nie poparta żadnymi badaniami)

Data: 2011-05-16 04:15:21
Autor: Lisciasty
On 16 Maj, 13:10, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote:
[...]

Octavia ogólnie jest twarda, ale zwiększonej twardości nie
odnotowałem.
Od nowości nastukane 180 tys. km (z czego ponad 50 tys. na 3,0) a w
zawieszeniu wymieniane jedynie odboje z tyłu, destrukcyjnego wpływu na
zawieszenie póki co nie widać.

Pzdr.
L.

Data: 2011-05-16 13:17:35
Autor: Przemysław Czaja
[...]

Czyli moja teoria do d... :)

Pozdrówki

Data: 2011-05-16 06:58:49
Autor: Lisciasty
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
On 16 Maj, 13:17, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote:
Czyli moja teoria do d... :)

Niekoniecznie, być może to zależy od modelu samochodu albo ja mam
szczęście i nic się nie posypało :]
Wyciąganie wniosków na podstawie jednego przypadku jest takie sobie.

L.

Data: 2011-05-16 19:07:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 16-05-2011 o 11:48:19 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):

Jakoś chyba nie bardzo, bo ja w różnych autach mam różne ciśnienia.
Czasem 2,2 czasem 2,0, ostatnio 2,4.
3.0 nie widziałem nigdzie, poza Żukiem.

Ja w C4 Grand Picasso mam podane na drzwiach 3.4 bara przód i 3.2 tył..
Opony 215/50/R17

Pzdr
TG

Data: 2011-05-16 21:42:01
Autor: Cavallino
napisał(a):

[...]

Czyli dużo zależy od masy i ładowności jak widać.
Ja zawsze miałem mniejsze auta niż C4 GP.

Data: 2011-05-16 13:06:03
Autor: Lisciasty
On 16 Maj, 21:42, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
>Ja w C4 Grand Picasso mam podane na drzwiach 3.4 bara przód i 3.2 tył.
>Opony 215/50/R17

Czyli dużo zależy od masy i ładowności jak widać.
Ja zawsze miałem mniejsze auta niż C4 GP.

Fakt, cholernie dużo zależy, masa ledwie 17% większa niż octavii a jak
widać zalecają 3,4 bara :>

L.

Data: 2011-05-16 22:08:59
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:9907b60a-2eeb-43f6-9d07-926e0eaf2ee4x10g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

Ja zawsze miałem mniejsze auta niż C4 GP.

Fakt, cholernie dużo zależy, masa ledwie 17% większa niż octavii

Dopuszczalna całkowita?
No to musieli założyć dużo większy margines przeładowania, bo możłiwe 7 osób na pokładzie to jednak nie w kij dmuchał.

Data: 2011-05-16 23:06:20
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 16-05-2011 o 22:06:03 Lisciasty <lisciasty@post.pl> napisał(a):

> [...]

Ja zawsze miałem mniejsze auta niż C4 GP.

Fakt, cholernie dużo zależy, masa ledwie 17% większa niż octavii a jak

Mój C4 GP ma masę własną 1637kg, max masa całkowita 2325kg.

Pzdr
TG

Data: 2011-05-16 20:54:08
Autor: Lisciasty
On 16 Maj, 23:06, "Tomasz Gorbaczuk" <go...@adres.pl> wrote:
Mój C4 GP ma masę własną 1637kg, max masa całkowita 2325kg.

To zrobili mnie w ciula w jakimś katalogu który znalazłem naprędce,
więc wychodzi jakieś 25% więcej.

L.

Data: 2011-05-16 22:12:52
Autor: Marek P.
napisał(a):

[...]

Pusty czy na pełnym obciążeniu?
W Focusie jest 2,8 z tyłu ale przy pełnym obciążemiu.

Data: 2011-05-16 23:03:32
Autor: Tomasz Gorbaczuk
WraĹźenia z jazdy na nowych michelinach ener gy saver
Dnia 16-05-2011 o 22:12:52 Marek P. <qe@asdfasoip.pl> napisał(a):

Tomasz Gorbaczuk wrote:
Dnia 16-05-2011 o 11:48:19 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>
napisaÂł(a):

Jakoœ chyba nie bardzo, bo ja w ró¿nych autach mam ró¿ne ciœnienia.
Czasem 2,2 czasem 2,0, ostatnio 2,4.
3.0 nie widziaÂłem nigdzie, poza ÂŻukiem.

Ja w C4 Grand Picasso mam podane na drzwiach 3.4 bara przĂłd i 3.2 tyÂł.
Opony 215/50/R17

Pusty czy na pe³nym obci¹¿eniu?
W Focusie jest 2,8 z ty³u ale przy pe³nym obci¹¿emiu.

Dla pustego - 2,5 przĂłd i 2,5 tył, dla 5 osĂłb lub do jazdy po autostrdzie  3,4 - 3,2.
Jak miałem z przodu 2,5 - wyglądał jakbym miał "flaka" - opona mocno była  "ugieta".

Pzdr
TG

Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver