Data: 2011-05-16 08:34:47 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Niezły wynik, ale podejrzewam, ze przegiąłeś z tym psiknięciem 3 barów. Może się skończyć przedwczesnym zużyciem opon, ale do tego czasu spalanie będzie maleńkie. Zwykle gumiarze w takiej octavii dają 2,2 bara w oponę jako taką średnią z instrukcji. Ja daję 2,4 i to raczej taki maks.
Sugeruję sprawdzić ile maksymalnie powinno się pompować w oponki w tym aucie i nie przekraczać tego. |
|
Data: 2011-05-15 23:45:24 | |
Autor: Lisciasty | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
On 16 Maj, 08:34, "Vlad The Ripper" <os^
$_znaki_bez_sh...@poczta.wp.pl> wrote: Niezły wynik, ale podejrzewam, ze przegiąłeś z tym psiknięciem 3 barów. Może Z tym 2,2 to według mnie jest lipa, tzn. gumiarze tyle dają bo tyle się daje od zawsze. U mnie przy 2,2 opona jest wyraźnie zaokrąglona u dołu, tak z przodu jak i z tyłu. Jak pisałem wyżej, pirelki też użytkowałem na tym ciśnieniu i zjechały się równomiernie. Samochód przejąłem od teścia, opony były już trochę zużyte, ja zrobiłem na nich dodatkowo około 50 tys. i wymieniłem jak zostało około 1mm do znacznika; oglądałem specjalnie u gumiarza, wytarte były równo na całej powierzchni. Oczywiście gumiarz napompował mi nowe na 2,2 bo panie, środek się panu wytrze w tej oponie, kolejny bzdet powtarzany od zawsze :P L. |
|
Data: 2011-05-16 08:54:37 | |
Autor: Cavallino | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:b873c59a-daba-4805-9a8f-c037e67ea23ew21g2000yqm.googlegroups.com...
On 16 Maj, 08:34, "Vlad The Ripper" <os^ $_znaki_bez_sh...@poczta.wp.pl> wrote: Niezły wynik, ale podejrzewam, ze przegiąłeś z tym psiknięciem 3 barów. Może Z tym 2,2 to według mnie jest lipa, tzn. gumiarze tyle dają bo tyle Nie - bo tak każe instrukcja do samochodu. U mnie przy 2,2 opona jest wyraźnie zaokrąglona u Ale to nie chodzi o zużycie równomierne czy nie, tylko o przyczepność. Producent samochodu raczej sam sobie tego nie wymyśla bez powodu, zwłaszcza że chyba żaden nie każe dmuchać do 3 atm przy zwykłej osobówce. Mądrości w stylu że ty wiesz lepiej możesz sobie darować. |
|
Data: 2011-05-16 00:29:35 | |
Autor: Lisciasty | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
On 16 Maj, 08:54, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Nie - bo tak każe instrukcja do samochodu. A jakby Ci instrukcja do samochodu kazała lać tylko castrola i pompować koła azotem to byś tak robił? Nie wiem czym się kierowali ludzie piszący tą instrukcję, w instrukcji do kangura którym jeździłem jakiś czas temu stało, żeby pompować do 3,0. Masa własna kangura 1330 kg masa całkowita 1830 kg. Masa własna octavii 1310 kg masa całkowita 1970 kg. Ale to nie chodzi o zużycie równomierne czy nie, tylko o przyczepność. A jaką mądrość masz na potwierdzenie, że pompując do 3 barów mam gorszą przyczepność? 2 lata temu dzieliłem się wynikami z doświadczenia, link poniżej: http://tinyurl.com/5so8owd Jak będzie czas to zrobię to samo z octavią, tylko podjadę testowo do 3,5 bara. L. |
|
Data: 2011-05-16 09:58:56 | |
Autor: Cavallino | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:1196ef0d-81c5-4758-add5-7fd618332160d28g2000yqf.googlegroups.com...
On 16 Maj, 08:54, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote: Nie - bo tak każe instrukcja do samochodu. A jakby Ci instrukcja do samochodu kazała lać tylko castrola i Nie zastanowiło Cię, że jednak nie każe, a pompować koła to 2 z hakiem tak? Nie wiem czym się kierowali ludzie piszący tą instrukcję, w instrukcji Zapewne oponą do ciężarówek, nagminnym przeładowywaniem, nieistotnością prowadzenia się na żyletkach. Ale to nie chodzi o zużycie równomierne czy nie, tylko o przyczepność. A jaką mądrość masz na potwierdzenie, że pompując do 3 barów mam Ja nie mam, wierzę w producentów samochodów, nie wierzę w ich spisek. |
|
Data: 2011-05-16 01:27:49 | |
Autor: Lisciasty | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
On 16 Maj, 09:58, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Nie zastanowiło Cię, że jednak nie każe, a pompować koła to 2 z hakiem tak? Oczywiście że tak i przez wiele lat się do tego stosowałem. Zawsze jednak wkurwiało mnie to wybrzuszenie opony na dole, które minimalizowało się po dopompowaniu nieco wyżej, więc zacząłem badania w kierunku 3 barów :> Zapewne oponą do ciężarówek, nagminnym przeładowywaniem, nieistotnością Opona jak opona, nic specjalnego i ciężarowego w niej nie było. Nagminne przeładowanie raczej nie występuje u Niemiaszków (kangur był brany z wypożyczalni we Frankfurcie), a co do prowadzenia to jak na taką budę brak zastrzeżeń, mam wrażenie że prędzej by się przewrócił niż opona by puściła (pozwoliłem sobie podpędzić go testowo do 160 km/ h na autobanie, trzymał się drogi idealnie). Ja nie mam, wierzę w producentów samochodów, nie wierzę w ich spisek. A czy ja pisałem o spisku? Pewnie 2,2 jest wygodne dla każdego, uniwersalne i każdy "wie" że tyle się psika. L. |
|
Data: 2011-05-16 11:48:19 | |
Autor: Cavallino | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:
Ja nie mam, wierzę w producentów samochodów, nie wierzę w ich spisek. A czy ja pisałem o spisku? Pewnie 2,2 jest wygodne dla każdego, Jakoś chyba nie bardzo, bo ja w różnych autach mam różne ciśnienia. Czasem 2,2 czasem 2,0, ostatnio 2,4. 3.0 nie widziałem nigdzie, poza Żukiem. I tak każda wartość jest brana z tabeli, albo z naklejki na samochodzie (również przez gumiarzy), więc co za problem żeby tam napisać 3,0 jakby to miało być lepsze? |
|
Data: 2011-05-16 03:13:08 | |
Autor: Lisciasty | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
On 16 Maj, 11:48, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
I tak każda wartość jest brana z tabeli, albo z naklejki na samochodzie Nie mam pojęcia, nie jestem projektantem samochodów :> Ja tylko piszę o swoich odczuciach i doświadczeniach i póki co nie widzę wad stosowania 3,0 a widzę wady 2,2 więc po co na siłę trzymać się instrukcji? Pzdr. L. |
|
Data: 2011-05-16 12:53:19 | |
Autor: Cavallino | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:a8148456-ccf6-4277-908f-933a823c105114g2000yqo.googlegroups.com...
On 16 Maj, 11:48, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote: I tak każda wartość jest brana z tabeli, albo z naklejki na samochodzie Nie mam pojęcia, nie jestem projektantem samochodów :> A skąd przekonanie że to są wady które da się zobaczyć wcześniej niż w sytuacji podbramkowej na drodze? a widzę wady 2,2 Jakie? |
|
Data: 2011-05-16 13:17:10 | |
Autor: 085 | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
a widzę wady 2,2 Przede wszystkim musimy rozwazyc, co chcemy osiagnac. Czy jazda w jedna - dwie osoby po dobrych drogach ? Czy jazda po bocznych drogach z malym obciazeniem czy tez duzym ? Nie ma uniwersalnego rozwiazania. Dwa gumowe spostrzezenia z autopsji: zimowe jakiestam barumy (195 80)"nawet" przy 2.2 bara chwialy sie na boki, tak ze trzymanie bylo kiepskie, teraz pirelli P6000 przy 2.0 bara "sie nie chwieja". Musi pireli lepsze sa ;) Wpadam w ostre dziury na drodze w nocy: opona nabita 2.0 ugina sie tak, ze dochodzi do felgi - guma rozcieta, felga wgieta. Pytanie - czy ktos mi na pismie zareczy, ze jakby bylo 2,5 bara albo 3,0 jak sugeruje kolega - czy krawedz dziury nie doszlaby do felgi ? Za duzo gdybania - jakie auto, z jakim obciazeniem, na jakich gumach itp. Polecam wymieniac doswiadczenia i nie obrazac sie na siebie - jak komus pompowanie sluzy, niech dyma. Z kolei na piaszczystej czy wyboistej drodze bez asfaltowej nawierzchni jazda na nizszym cisnieniu dzieki zwiekszeniu powierzchni tarcia poprawia przyczepnosc. Po cos w koncu wymyslono bedloki ;) p, zul |
|
Data: 2011-05-16 13:10:32 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Użytkownik "Lisciasty" Ja tylko piszę o swoich odczuciach i doświadczeniach i póki co nie Po napompowaniu do 3,0 nie czujesz, że auto "twardo" wybiera nierówności? Może tu jest pies pogrzebany i opona z właściwym ciśnieniem w stosunku do obciążenia spełnia również rolę tłumika nierówności? Zbyt twarda będzie przenosić wszystkie obciążenia na zawieszenie, które mam wrażenie wczesniej się wtedy zużyje ( to tylko moja teoria, nie poparta żadnymi badaniami) |
|
Data: 2011-05-16 04:15:21 | |
Autor: Lisciasty | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
On 16 Maj, 13:10, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote:
Po napompowaniu do 3,0 nie czujesz, że auto "twardo" wybiera Octavia ogólnie jest twarda, ale zwiększonej twardości nie odnotowałem. Od nowości nastukane 180 tys. km (z czego ponad 50 tys. na 3,0) a w zawieszeniu wymieniane jedynie odboje z tyłu, destrukcyjnego wpływu na zawieszenie póki co nie widać. Pzdr. L. |
|
Data: 2011-05-16 13:17:35 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Użytkownik "Lisciasty" Od nowości nastukane 180 tys. km (z czego ponad 50 tys. na 3,0) a w Czyli moja teoria do d... :) Pozdrówki |
|
Data: 2011-05-16 06:58:49 | |
Autor: Lisciasty | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
On 16 Maj, 13:17, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote:
Czyli moja teoria do d... :) Niekoniecznie, być może to zależy od modelu samochodu albo ja mam szczęście i nic się nie posypało :] Wyciąganie wniosków na podstawie jednego przypadku jest takie sobie. L. |
|
Data: 2011-05-16 19:07:40 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach ene rgy saver | |
Dnia 16-05-2011 o 11:48:19 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Jakoś chyba nie bardzo, bo ja w różnych autach mam różne ciśnienia. Ja w C4 Grand Picasso mam podane na drzwiach 3.4 bara przód i 3.2 tył.. Opony 215/50/R17 Pzdr TG |
|
Data: 2011-05-16 21:42:01 | |
Autor: Cavallino | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:op.vvk262l7g01fvfl-089.harvard.local...
Dnia 16-05-2011 o 11:48:19 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a): Jakoś chyba nie bardzo, bo ja w różnych autach mam różne ciśnienia. Ja w C4 Grand Picasso mam podane na drzwiach 3.4 bara przód i 3.2 tył. Czyli dużo zależy od masy i ładowności jak widać. Ja zawsze miałem mniejsze auta niż C4 GP. |
|
Data: 2011-05-16 13:06:03 | |
Autor: Lisciasty | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
On 16 Maj, 21:42, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
>Ja w C4 Grand Picasso mam podane na drzwiach 3.4 bara przód i 3.2 tył. Fakt, cholernie dużo zależy, masa ledwie 17% większa niż octavii a jak widać zalecają 3,4 bara :> L. |
|
Data: 2011-05-16 22:08:59 | |
Autor: Cavallino | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:9907b60a-2eeb-43f6-9d07-926e0eaf2ee4x10g2000yqj.googlegroups.com...
On 16 Maj, 21:42, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote: >Ja w C4 Grand Picasso mam podane na drzwiach 3.4 bara przód i 3.2 tył. Fakt, cholernie dużo zależy, masa ledwie 17% większa niż octavii Dopuszczalna całkowita? No to musieli założyć dużo większy margines przeładowania, bo możłiwe 7 osób na pokładzie to jednak nie w kij dmuchał. |
|
Data: 2011-05-16 23:06:20 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach ene rgy saver | |
Dnia 16-05-2011 o 22:06:03 Lisciasty <lisciasty@post.pl> napisał(a):
On 16 Maj, 21:42, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote: Mój C4 GP ma masę własną 1637kg, max masa całkowita 2325kg. Pzdr TG |
|
Data: 2011-05-16 20:54:08 | |
Autor: Lisciasty | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
On 16 Maj, 23:06, "Tomasz Gorbaczuk" <go...@adres.pl> wrote:
Mój C4 GP ma masę własną 1637kg, max masa całkowita 2325kg. To zrobili mnie w ciula w jakimś katalogu który znalazłem naprędce, więc wychodzi jakieś 25% więcej. L. |
|
Data: 2011-05-16 22:12:52 | |
Autor: Marek P. | |
Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver | |
Tomasz Gorbaczuk wrote:
Dnia 16-05-2011 o 11:48:19 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> Pusty czy na pełnym obciążeniu? W Focusie jest 2,8 z tyłu ale przy pełnym obciążemiu. |
|
Data: 2011-05-16 23:03:32 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
WraĹźenia z jazdy na nowych michelinach ener gy saver | |
Dnia 16-05-2011 o 22:12:52 Marek P. <qe@asdfasoip.pl> napisaĹ(a):
Tomasz Gorbaczuk wrote: Dla pustego - 2,5 przĂłd i 2,5 tyĹ, dla 5 osĂłb lub do jazdy po autostrdzie 3,4 - 3,2. Jak miaĹem z przodu 2,5 - wyglÄ daĹ jakbym miaĹ "flaka" - opona mocno byĹa "ugieta". Pzdr TG |
|