Wreszcie 3D secure w mB

Data: 2016-11-29 23:12:16
Autor: Marcin
Wreszcie 3D secure w mB
Witam

Dzisiaj w skrzynce w spamie od mB przyszła informacja, że wkrótce mają włączyć 3D Secure na kartach w mB.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-30 00:45:34
Autor: MarcinF
Wreszcie 3D secure w mB
W dniu 2016-11-29 o 23:12, Marcin pisze:

Dzisiaj w skrzynce w spamie od mB przyszła informacja, że wkrótce mają
włączyć 3D Secure na kartach w mB.

Wreszcie? Czekałeś na wprowadzenie utrudnień w korzystaniu z kart?

Data: 2016-11-30 06:09:05
Autor: Wojtek
Wreszcie 3D secure w mB
El martes, 29 de noviembre de 2016, 20:47:00 (UTC-3), MarcinF  escribió:
W dniu 2016-11-29 o 23:12, Marcin pisze:

> Dzisiaj w skrzynce w spamie od mB przyszła informacja, że wkrótce mają
> włączyć 3D Secure na kartach w mB.

Wreszcie? Czekałeś na wprowadzenie utrudnień w korzystaniu z kart?

Tak bardzo utrudnia Ci to życie? Ja tam sobie akurat dodatkowe potwierdzenie chwalę...

Data: 2016-11-30 15:13:24
Autor: J.F.
Wreszcie 3D secure w mB
Użytkownik "Wojtek"  napisał w wiadomości grup
> [...]

Tak bardzo utrudnia Ci to życie? Ja tam sobie akurat dodatkowe potwierdzenie chwalę...

A to zalezy, co sie robi.
Wielu moze utrudniac, a jeszcze ich nikt nie prekrecil, to nie widza potrzeby.

A spojrz na taki BZ ... tylko 5 hasel SMS miesiecznie teraz bezplatne.

J.

Data: 2016-11-30 16:10:37
Autor: RobertS
Wreszcie 3D secure w mB
W dniu 2016-11-30 o 15:13, J.F. pisze:

[...]

a o tych opłatach za wypłaty z bankomatów (kwoty <100 zł) też słyszeliście?

zaczyna się...jak kiedyś z przelewami za 50 gr

RobertS

Data: 2016-12-04 20:29:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wreszcie 3D secure w mB

"RobertS" o1mq59$lf4$1@sunflower.man.poznan.pl

zaczyna się...jak kiedyś z przelewami za 50 gr

A kończy -- wiśniami...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-01 00:05:49
Autor: Borys Pogoreło
Wreszcie 3D secure w mB
Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:13:24 +0100, J.F. napisał(a):

A spojrz na taki BZ ... tylko 5 hasel SMS miesiecznie teraz bezplatne.

To przez jakiś czas było inaczej? Bo już w okolicach 2000 roku tak było.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2016-12-01 10:46:08
Autor: J.F.
Wreszcie 3D secure w mB
Użytkownik "BorysPogoreło"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5jmpa1omrrwi.enco2komf9x0$.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:13:24 +0100, J.F. napisał(a):
A spojrz na taki BZ ... tylko 5 hasel SMS miesiecznie teraz bezplatne.

To przez jakiś czas było inaczej? Bo już w okolicach 2000 roku tak było.

Chyba bylo, bo niedawno ostrzegali, ze taka zmiane wprowadzaja..

J.

Data: 2016-12-01 10:51:31
Autor: Kamil Jońca
Wreszcie 3D secure w mB
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Raczeniej nie było (tj tylko 5 darmowych) tyle, że jak  wdrożyli 3DS to
nagle tych SMS-ów potrzeba więcej.
KJ

QOTD:
If you're looking for trouble, I can offer you a wide selection.

Data: 2016-12-05 23:04:23
Autor: Marcin
Wreszcie 3D secure w mB
Witam

W dniu 2016-12-01 o 10:51, Kamil Jońca pisze:
[...]

Trzeba zmienić bank.
Trochę to dziwna polityka, że bank zarabia gdy klienci płacą kartą kredytową, zachęca ludzi do wyrabiania sobie KK - daje jakieś bonusy. A jednocześnie chce od klienta pieniądze za wykonanie transakcji (znaczy za SMS z kodem jednorazowym) zniechęcając go do używania karty... Z drugiej strony skoro klienci za to płacą i bank na tym zarabia dodatkowo to trudno żeby z tego rezygnował dobrowolnie:)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-12-05 23:06:24
Autor: Kamil Jońca
Wreszcie 3D secure w mB
Marcin <nomail@nospam.com> writes:

[...]

Trzeba zmienić bank.
"Ja tylko niosę pomoc" - konta tam nie mam
:)
KJ

Spokojnie... To tylko prowokacja.

Data: 2016-12-06 03:06:13
Autor: J.F.
Wreszcie 3D secure w mB
Dnia Mon, 5 Dec 2016 23:04:23 +0100, Marcin napisał(a):
[...]

Ale to przy platnosci internetowej. Jakos zaplacic musisz, wiec haslo
zuzyjesz.

Moze licza na to, ze klient obciazony zlotowka nie ucieknie, tylko np
ograniczy ilosc przelewow ?
Albo ... niech ucieka, skoro tyle darmowych przelewow robi :-)

J.

Data: 2016-11-30 22:28:48
Autor: MarcinF
Wreszcie 3D secure w mB
W dniu 2016-11-30 o 15:09, Wojtek pisze:

Tak bardzo utrudnia Ci to życie? Ja tam sobie akurat dodatkowe potwierdzenie chwalę...

Konieczność sięgania po telefon i czekania na sms wkurza tym bardziej
im częściej się korzysta z karty. Jak ktoś płaci kartą od święta
i wyjmuje specjalnie kartę z portfela po to by przepisywać z niej
numerki, to raczej nie odczuje wielkiej różnicy.

Data: 2016-12-02 16:36:21
Autor: Wojtek
Wreszcie 3D secure w mB
El miércoles, 30 de noviembre de 2016, 18:30:14 (UTC-3), MarcinF  escribió:
> [...]

i wyjmuje specjalnie kartę z portfela po to by przepisywać z niej
numerki, to raczej nie odczuje wielkiej różnicy.

Dunno - karty używam dosyć często (dane karty wpisuję z pamieci), kod na telefonie (który leży obok klawiatury) przychodzi zanim pojawi się strona na którą trzeba go wpisać, stosowa aplikacja powoduje że telefon się od razu wybudza i wyświetla powiększony kod (dodatkowo pogrupowany) więc proces nie jest jakoś znacznie wydłużony a przynajmniej jest pewność, że ktoś nie zrobi kuku...

Data: 2016-12-03 23:00:22
Autor: MarcinF
Wreszcie 3D secure w mB
W dniu 2016-12-03 o 01:36, Wojtek pisze:

a przynajmniej jest pewność, że ktoś nie zrobi kuku...

To utrudnienie dla klienta jest zabezpieczeniem banku,
a jak ktoś zrobi kuku to klient będzie na przegranej pozycji.

Banki i organizacje płatnicze nie nadążają za rozwojem technologii
i ewolucją zagrożeń, tego typu zabezpieczenie było dobre 10 lat temu.

Ty masz telefon obok klawiatury, tymczasem klawiatury stają
się zabytkami bo coraz więcej transakcji dokonuje się ze smartfonów,
dlatego sms nie jest już dodatkowym kanałem zabezpieczającym.

Data: 2016-12-05 12:45:27
Autor: Wojtek
Wreszcie 3D secure w mB
El sábado, 3 de diciembre de 2016, 19:01:50 (UTC-3), MarcinF  escribió:
> a przynajmniej jest pewność, że ktoś nie zrobi kuku....

To utrudnienie dla klienta jest zabezpieczeniem banku,
a jak ktoś zrobi kuku to klient będzie na przegranej pozycji.

Hm, mogę się szarpać z bankiem i udowadniać, że to nie ja (w przypadku braku 3ds) albo jednak dołożyć kolejny etap autoryzacji

[...]

Chwila - ale mimo wszystko w tym smartfonie wciaż musisz mieć odpowiednią kartę sim z numerem przypisanym do konta...

Możesz jakoś w krokach opisać dlaczego wg Ciebie to nie jest dobre zabazpieczenie na smartfonie?

Chyba, że zakładasz, że ktoś nam zajuma karte + smartfona, ale wtedy to nic nie pomoże, ale znowuż - zabezpieczanie urządzenia i brak wyświetlania powiadomień bez odblokowania?

Wyglada, że wszystko sprowadza się do tego, że krzywdę można zrobić sobie na wiele sposobów...

Data: 2016-12-05 22:09:44
Autor: MarcinF
Wreszcie 3D secure w mB
W dniu 2016-12-05 o 21:45, Wojtek pisze:

Możesz jakoś w krokach opisać dlaczego wg Ciebie to nie jest dobre zabazpieczenie na smartfonie?

1. Infekcja smartfona złośliwym oprogramowaniem
2. Pozyskanie numerów kart, kodów cvv, loginów, haseł
3. Kradzież pieniędzy z karty lub/i konta z użyciem kodów sms

Data: 2016-12-04 00:37:41
Autor: radekp@konto.pl
Wreszcie 3D secure w mB
Fri, 2 Dec 2016 16:36:21 -0800 (PST), w
<67e11e9c-4d53-49b5-8a39-a695939f3300@googlegroups.com>, Wojtek
<ktos.obcy@gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]

Dunno - karty używam dosyć często (dane karty wpisuję z pamieci), kod na telefonie (który leży obok klawiatury) przychodzi zanim pojawi się strona na którą trzeba go wpisać, stosowa aplikacja powoduje że telefon się od razu wybudza i wyświetla powiększony kod (dodatkowo pogrupowany) więc proces nie jest jakoś znacznie wydłużony a przynajmniej jest pewność, że ktoś nie zrobi kuku...

Przy zakupach z aliexpress także?

Data: 2016-12-05 22:58:32
Autor: Marcin
Wreszcie 3D secure w mB
Witam

W dniu 2016-11-30 o 22:28, MarcinF pisze:

[...]

To ile razy dziennie trzeba płacić żeby to miało znaczenie? Bo czasami płacę kilka razy w ciągu dnia i nie zauważyłem żeby był to jakiś problem.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-12-01 00:06:52
Autor: Marek
Wreszcie 3D secure w mB
On Wed, 30 Nov 2016 06:09:05 -0800 (PST), Wojtek <ktos.obcy@gazeta.pl> wrote:
Tak bardzo utrudnia Ci to życie? Ja tam sobie akurat dodatkowe
potwier
dzenie chwalę...

Moment, tu trzeba brudzie coś fodatkowo potwierdzac przy każdej transakcji kartą?

--
Marek

Data: 2016-12-01 00:32:54
Autor: zaqu
Wreszcie 3D secure w mB
Dostaniesz smsa z kodem, tak jak przy tradycyjnym przelewie, którego trzeba będzie przepisać.

Data: 2016-12-01 10:53:32
Autor: radekp@konto.pl
Wreszcie 3D secure w mB
Thu, 1 Dec 2016 00:32:54 -0800 (PST), w
<9aacf0e3-e764-4495-8cae-9d799c3a7e91@googlegroups.com>, zaqu
<robsonikk@gmail.com> napisał(-a):

Dostaniesz smsa z kodem, tak jak przy tradycyjnym przelewie, którego trzeba będzie przepisać.

Mam to w Getinie. Upierdliwe na maxa. Ale przy zakupach z aliexpress nie pyta o
kod.

Data: 2016-12-03 08:50:29
Autor: Marek
Wreszcie 3D secure w mB
On Thu, 1 Dec 2016 00:32:54 -0800 (PST), zaqu <robsonikk@gmail.com> wrote:
Dostaniesz smsa z kodem, tak jak przy tradycyjnym przelewie,
którego t
rzeba będzie przepisać.

Na zakupy trzeba bedzie chodzić z komórką?? Żartujesz prawda?

--
Marek

Data: 2016-12-03 09:00:14
Autor: Kamil Jońca
Wreszcie 3D secure w mB

wrote:
Dostaniesz smsa z kodem, tak jak przy tradycyjnym przelewie,
którego t
rzeba będzie przepisać.

Na zakupy trzeba bedzie chodzić z komórką?? Żartujesz prawda?

Może trzeba poczytać? 3DS jest do zakupów zdalnych.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

Data: 2016-12-03 17:49:11
Autor: J.F.
Wreszcie 3D secure w mB
wrote:
[...]

A do zakupow lokalnych jest blik, naklejka lub NFC :-)

Tylko ci cholerni klienci nie chca korzystac z nowoczesnych
technologii i w dodatku nie chca zabierac telefonu na zakupy :-)

J.

Data: 2016-12-04 20:31:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wreszcie 3D secure w mB

"J.F." 1stul2inuxswq$.u8shykup9oms$.dlg@40tude.net

A do zakupow lokalnych jest blik, naklejka lub NFC :-)

Tylko ci cholerni klienci nie chca korzystac z nowoczesnych
technologii i w dodatku nie chca zabierac telefonu na zakupy :-)

Nie każdy ma telefon z NFC -- ja nie mam.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-05 11:06:32
Autor: J.F.
Wreszcie 3D secure w mB
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w
[...]

To sobie kup i nie narzekaj !
W T-mobile za zlotowke, i to razem z kontem :-P

Na szczescie nikt jeszcze nie zabrania uzywac portfela z pieniedzmi .... choc patrzac na PIS, to za 4 lata nie dalbym glowy :-)

J.

Data: 2016-12-05 14:49:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wreszcie 3D secure w mB

"J.F." 58453c2b$0$5163$65785112@news.neostrada.pl

Nie każdy ma telefon z NFC -- ja nie mam.

To sobie kup i nie narzekaj !

Mam inne plany.

W T-mobile za zlotowke, i to razem z kontem :-P

Resztę refundujesz?

Na szczescie nikt jeszcze nie zabrania uzywac portfela
z pieniedzmi ... choc patrzac na PIS, to za 4 lata nie
dalbym glowy :-)

Za 4 lata nie dałbyś głowy za telefon z NFC?
Ja bym dał -- oby nie moją, ;) choć to IMO wysoka cena.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-05 14:53:20
Autor: J.F.
Wreszcie 3D secure w mB
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o23ra3$rhk$3@node2.news.atman.pl...
[...]

Za uzywanie portfela z gotowka :)

J.

Data: 2016-12-05 15:05:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wreszcie 3D secure w mB

"J.F." 58457153$0$5150$65785112@news.neostrada.pl

Za 4 lata nie dałbyś głowy za telefon z NFC?

Za uzywanie portfela z gotowka :)

Mnie to nie martwi -- mogę nosić gotówkę w sakiewce.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-05 15:44:13
Autor: J.F.
Wreszcie 3D secure w mB
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o23s85$sbs$1@node2.news.atman.pl...
"J.F." 58457153$0$5150$65785112@news.neostrada.pl
Za 4 lata nie dałbyś głowy za telefon z NFC?
Za uzywanie portfela z gotowka :)

Mnie to nie martwi -- mogę nosić gotówkę w sakiewce.

I dlatego zabronia uzywania gotowki - bo sie gniecie :-)

J.

Data: 2016-12-06 00:33:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wreszcie 3D secure w mB

"J.F." 58457d40$0$656$65785112@news.neostrada.pl

Mnie to nie martwi -- mogę nosić gotówkę w sakiewce.

I dlatego zabronia uzywania gotowki - bo sie gniecie :-)

  http://businessinsider.com.pl/finanse/twoje-pieniadze/wielka-brytania-wprowadza-polimerowe-banknoty/lezzgj7

Już wyemitował.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-04 20:32:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wreszcie 3D secure w mB

"Kamil "Jońca"" 87twaljvch.fsf@alfa.kjonca

Na zakupy trzeba bedzie chodzić z komórką?? Żartujesz prawda?

Może trzeba poczytać? 3DS jest do zakupów zdalnych.

Których będzie przybywało. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'