Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....

Data: 2009-10-23 14:31:52
Autor: Endriu
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....
MEA CULPA - AFERA STOCZNIOWA JEDNAK JEST!
http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id=686

"[...] Dotąd sądziłem, że "afera stoczniowa" jest grubymi nićmi szyta. Bo kto chciałby kupować w Polsce stocznie (i jeszcze płacić za to jakieś łapówki) żeby produkować w nich statki, skoro 12% światowej floty towarowej stoi obecnie bezczynnie u wschodnich wybrzeży Singapuru i czeka na lepsze czasy??? [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-10-23 14:48:32
Autor: skippy

Użytkownik "Endriu" <nmpWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomości news:hbs6da$tcr$1news.interia.pl...
[...]

Czytałeś dalej czy tylko to 1wsze zdanie?
Na poczatku miałem wrazenie, że Gwiazdowski to pisał na łące wśród ziół:

- zakaz prowadzenia w stoczniach działalności związkowej
- upoważnienie BGK do drukowania własnego pieniądza
- skłonić polskich armatorów by zamawiały w polskich stoczniach (wezwać prezesa PŻM na dywanik i zagrozić, że się go "w..li" z roboty, jak się nie posłucha.)
- wprowadzenia jakichś restrykcji w stosunku do Korei i Chin

I nie wiem czy załapałeś, że on sie nabija z idiotów:)
Ale chyba jestes zbyt bystry, żeby nie:)

cyt "Ale to wszystko oznacza, że afera jest. I to wielka. Nazywa się socjalizm."

Piszemy to we dwie osoby tutaj od dawna.
Sprywatyzować całe to pasozytnicze badziewie w piz.... czym prędzej tym lepiej.

Data: 2009-10-23 13:23:49
Autor: kc
skippy <a@nie.ma> napisał(a):
Sprywatyzować całe to pasozytnicze badziewie w piz.... czym prędzej tym lepiej.

Sprywatyzować i od razu będzie lepiej? A od czego zacznie właściciel? Od obniżenia kosztów pracy, bo to one decydują, że armatorzy nie kupują w naszych stoczniach statków. Co więc stoi na przeszkodzie aby dotychczasowy właściciel obniżył koszty pracy? Nowy właściciel zrobi to wiadomo jak, dotychczasowy właściciel ma chyba trochę więcej możliwości w tym zakresie. Tak, sprywatyzować wszystko, stocznie kopalnie, energetykę, tv,wojsko, służbę zdrowia, szkoły, GPW oczywiście, nic nie robić, siedzieć i pobierać podatki. A wpływy z podatków znowu sprywatyzować.

kc

Data: 2009-10-23 16:16:56
Autor: skippy

Użytkownik " kc" <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hbsap5$7ai$1inews.gazeta.pl...
skippy <a@nie.ma> napisał(a):

Sprywatyzować całe to pasozytnicze badziewie w piz.... czym prędzej tym
lepiej.

Sprywatyzować i od razu będzie lepiej? A od czego zacznie właściciel?

kompletnie mnie to nie interesuje, nie mój biznes, a państwo nie jest od prowadzenia działalności gospodarczej

Data: 2009-10-23 14:34:50
Autor: kc
skippy <a@nie.ma> napisał(a):
kompletnie mnie to nie interesuje, nie mój biznes, a państwo nie jest od prowadzenia działalności gospodarczej

Ciebie nie, ale gdybyś pracował w stoczni albo Cegielskim, to co byś powiedział? Od czego wobec tego jest państwo, skoro zacząłeś ten temat. Od zbierania podatków tylko? To może dajmy stoczniowcom możliwość wyboru państwa, któremu będą płacić podatki? Bo jak dzisiaj widzieliśmy oni takie państwo mają w d... I nie tylko stoczniowcy.

kc

Data: 2009-10-23 17:14:36
Autor: vanbasten
 kc <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Bo jak dzisiaj widzieliśmy oni takie państwo mają w d... I nie tylko stoczniowcy.

kc

ja jako obywatel tego panstwa mam stoczniowcow w d... i nie tylko
stoczniowcow... i zareczam cie ze w odczuciach tych nie jestem bynajmniej
odosobniony... tyle ze do glowy mi nie przyjdzie machac szturmowka przed
jakimkolwiek budynkiem... ani napierdalac czymkolwiek w wykonujacych swoja
robote policjatow... sa wolne etaty w policji... na tzw stojkowych ale takze w
oddzialach prewencji... jak sadzisz ilu stoczniowcow sie zglosi...

pzdr

Data: 2009-10-23 17:29:22
Autor: kc
vanbasten <vbasten.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

A to jest właśnie dokładnie to, co czytałem w "Trybunie Ludu" w czasach głebokiego socjalizmu

kc

Data: 2009-10-23 17:57:29
Autor: vanbasten
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....
 kc <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

A to jest właśnie dokładnie to, co czytałem w "Trybunie Ludu" w czasach głebokiego socjalizmu

kc

no jasne... ja mentalnosc mam popierdolona... bo zapieprzam tam gdzie jest
zbyt na moje uslugi... a jak zbyt sie urwie to moj cyrk i moje malpy... tego
mnie przecie nauczyli za czasow "glebokiego socjalizmu" trybuny ludu i
sztandaru zielonego... i nigdy w ptasim moim mozdzku nie zakumam
kapitalistycznej idei stoczniowej przedsiebiorczosci... przeciez to nieistotne
czy to co klasowy robotnik zespawa ma jakikolwiek ekonomiczny sens... on kurwa
musi spawac a wy panstwo mi tu placic... tak bylo zawsze i tak bedzie... ze
kto ma placic... podatnicy??? eee tam... duperele koles prawisz... panstwo
placi... toc to przeciez nie twoja kasa to co sie kurwa burzysz... morda w
kubel i przestan kalac przedstawicieli soli tej ziemi... prawdziwych
robotnikow z dziada pradziada... pojmij w koncu podstawowe zasady
sprawiedliwosci spolecznej... rownosci klasowej... oraz nasze prawa do
comiesiecznego wynagrodzenia za ciezko wykonywana prace... w imie pracujacego
ludu oraz za wasza wolnosc i nasza... nie podoba sie??? coz... zawsze mozesz
do nas dolaczyc... a nie zapomnij przyniesc zestawu opon po budynek kc...

pzdr

Data: 2009-10-23 18:01:02
Autor: kc
[...]

Szukaj bliżej swoim czasom: TVN, Polsat może?

kc

Data: 2009-10-28 17:34:49
Autor: maniek żyła
vanbasten pisze:
[...]

wiesz co
kup sobie ciagnik i wyjedź nim gdzieś na wczasy
odnośze wrażenie że jesteś rasowym pasozytem społecznym w rodzaju jakiegoś cinkciarza, gracza na giełdzie bądź prowadzisz jakąs firmę pasożytniczą.
ogólnie nie wdaję się w polemikę bo to tak jakby polemizować z królowa francuska na temat braku chleba i surogacie w postaci ciastek.
jak to sie mówi punk widzenia zalezy od dupy a właściwie od tego gdzie ona się znajduje.
pojmij pasozycie jeden ze twoja pozycja zalezy od tego że ktos uprzatnie   śmieci na ulicy , ktoś wydoi krowę, a ktoś wypierze skarpety
jestes pasozytem społecznym i w dodatku z cyniczna fiilozofia jakiegoś psychopatycznego arystokraty.
w zasadzie to mi ciebie nieco powiedzmy to żal nawet trochę, bo twoje zapatrywania pewnie sa zwiazane z utożsamianiem  się z kasiorom, która wg ciebie oddaje wyjatkowość  istoty ludzikej w społeczeństwie.
niech i tak będzie miej te swoje cudaczne wyobrażenia, ale trzyma je dla siebie, a nie wywnętrzasz sie na forumie.

w diodatku ironizujesz z ludzi pisząc o jakieś tam soli, robotnikach z dziada pradziada w formie szyderczo- drwiacej, co samo w sobie charakteryzuje twój charakter.
trudno sie jednak  mówi, postawy tego typu były , są i będą
czasem sadzę że troszeczke doswiadczenia by sie takim przydało .
np nabytego w obozie dla kryminalstów na kołymie, gdzie wsród podobnych wyznawców miałbyś mozliwoś skonfrontować swoja filozofię z praktyka.

Data: 2009-10-29 16:26:43
Autor: vanbasten
maniek żyła <maniek@op.pl> napisał(a):
> [...]

np nabytego w obozie dla kryminalstów na kołymie, gdzie wsród podobnych wyznawców miałbyś mozliwoś skonfrontować swoja filozofię z praktyka.

zadales sobie jedynie trud przeczytania... wnioski jakie wyciagnales swiadcza
iz w ogole nie zadales sobie trudu zrozumienia... ja ironizuje ale nigdy nie z
ludzi ktorzy ciezko pracuja... jednakowoz rozrozniam prace od wysilku
fizycznego... aby ci to wyklarowac w sposob nie wymagajacy domyslow ze strony
czytajacego.. kiedy widze osobnika zapieprzajacego z taczkami cegiel z punktu
a do b... po czym wywalajacego te cegly i pakujacego je z powrotem na taczka
aby przewiesc je z powrotem z punktu b do a... i tak od lat... po czym
zadajacego za jego niewatpliwie wykonany wysilek fizyczny wynagrodzenia... to
podejde i sie spytam czy aby nie powinien przemyslec sprawy... tu poprzestane
bo mniewam nadzieje iz wyrazam sie wystarczajaco dobitnie...

sprawa zupelnie odmienna jest gloryfikacja wysilku fizycznego tegoz
osobnika... wspomniales cos o traktorze... aby nie zanudzac temat jest
doglebnie poruszony chociazby przez niejakiego ziemkiewicza... pozycja
"polactwo"...

pzdr

Data: 2009-10-23 17:37:38
Autor: skippy

Użytkownik " kc" <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hbseua$ngo$1inews.gazeta.pl...
skippy <a@nie.ma> napisał(a):

kompletnie mnie to nie interesuje, nie mój biznes, a państwo nie jest od
prowadzenia działalności gospodarczej

Ciebie nie, ale gdybyś pracował w stoczni albo Cegielskim, to co byś
powiedział?

Nie jestem swinią i przejmuje się ich losem dokładnie tak samo, jak oni by sie przejeli moim gdybym jutro stracił dom i zbankrutował. Chciałbym im pomóc tak samo, jak wiem ze oni by pomogli mi w takiej sytuacji mi.

Od czego wobec tego jest państwo, skoro zacząłeś ten temat. Od
zbierania podatków tylko?

Pisałem: wojsko, służby w tym policja i urzedy.
Nie powinno byc od niczego więcej.

To może dajmy stoczniowcom możliwość wyboru państwa, któremu będą płacić podatki?
Bo jak dzisiaj widzieliśmy oni takie państwo mają w d... I nie tylko stoczniowcy.

Mają tę mozliwość taką samą jak ja.

BTW w czym oni sa ode mnie lepsi, że maja być dotowani z moich podatków, a ja nigdy nie bede dotowany z ich podatków?

Data: 2009-10-25 13:45:04
Autor: sorden
 kc wrote:

Od czego wobec tego jest państwo, skoro zacząłeś ten temat. Od
zbierania podatków tylko?

Infrastruktura, bezpieczenstwo (wojsko.policja) i sady. kropka.

--
in

Data: 2009-10-25 14:00:22
Autor: skippy

Użytkownik "sorden" <sorden@usunwp.pl> napisał w wiadomości news:hc1hba$brc$1news.mm.pl...
kc wrote:

Od czego wobec tego jest państwo, skoro zacząłeś ten temat. Od
zbierania podatków tylko?

Infrastruktura, bezpieczenstwo (wojsko.policja) i sady. kropka.

Infarstruktura tak, ale też tylko ta o skali nie do udźwignięcia przez kapitał prywatny.

Data: 2009-10-23 19:07:15
Autor: totus

skippy <a@nie.ma> napisał(a):

[...]

Nie ma co tracić czas i siły. Sam widzisz jak silne są poglądy socjalistyczne wśród ludzi, którzy handlują na giełdzie. Nic nie jest ich w stanie przekonać. Już najmniej przykłady jak ten z Korei Północnej czy Kuby.

Data: 2009-10-23 17:20:58
Autor: kc
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):
skippy wrote:

> [...]

stanie przekonać. Już najmniej przykłady jak ten z Korei Północnej czy

To nazywasz socjalizmem? To, że twierdzę, że pryuwatyzacja nie jest lekiem na całe zło? Są trzy rodzaje własności, przyjmij to do wiadomości, i w gospodarce rynkowej wszystkie trzy występują. Czy Lehman Brothers zbankrutował, bo go w porę nie sprywatyzowano?

kc --

Data: 2009-10-23 18:18:03
Autor: vanbasten
[...]

bankructwo lehmana nie ma nic wspolnego z wlasnoscia... bardziej z polityka...
w tym sensie ze gdyby czyniki natury czysto ekonomicznej przyjac za kryteria
bankructwa lehmana to bankructw powinnismy zobaczys wiecej... i dlatego zle
sie stalo ze ich nie zobaczylismy... natomiast odpowiadajac na twoje
watpliwosci ewidentna zaleta wlasnosci prywatnej jest jej zdolnosc do
bankructwa... co w znakomitej wiekszosci przedsiebiorstw prywatnych wymusza
odpowiednie i odpowiedzialne ich zarzadzanie... poprzez nadzor wlascicielski
dbajacy zwyczajnie o swoj pieniadz... tak... chodzi tu o tylko i wylacznie o
pieniadz... olejesz sprawe... dostaniesz po kieszeni... czego niestety nijak
nie mozemy powiedziec o wlasnosci panstwowej... nie tylko zreszta w post-prlu
dla jasnosci... oszczedz mi prosze podawania przykladow... nie bede poruszal
tzw sektorow strategicznych dla egzystencji panstwa... ale tu lista jest
ograniczona... i zapewne nie zawiera przemyslu stoczniowego...

pzdr

p.s. wytlumacz mi kto jest zainteresowany kontrola pieniadza w sektorze
panstwowym... zacznijmy od tego...

Data: 2009-10-23 20:07:28
Autor: skippy
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....

Użytkownik "totus"

Nie ma co tracić czas i siły. Sam widzisz jak silne są poglądy
socjalistyczne wśród ludzi, którzy handlują na giełdzie. Nic nie jest ich w
stanie przekonać. Już najmniej przykłady jak ten z Korei Północnej czy Kuby.

I Białorusi z tym, że wielu by się ucieszyło z takiego rozwoju syuacji oczywiście pod odpowiednim kierownictwem.
Najbardziej śmieszy mnie to, że są one ubierane w opakowanie "prawicowe".
Jedyna tu prawicowość to zazwyczaj chodzenie (tylko ta czynność) do kościoła.
W ogóle nastapiło u nas zadziwiające odwrócenie logiki.
Najbardziej lewicowa w pogladach i czynach partia jest uważana za skrajną prawicę.
Centro-liberalna za komunę.
Kompletne pomieszanie pojęć.

Data: 2009-10-23 18:18:17
Autor: kc
skippy <a@nie.ma> napisał(a):
[...]

Kto ci powiedział, że pojęcia w twojej głowie są poukładane w prawidłowej kolejności? Właśnie oglądam TVP3. Sondaże. To jest dopiero odwrócenie pojęć.

Z ostatniej chwili: Ameryka zaczyna się już budzić. Zaczynają rozumieć, że mają zmianę, ale na gorsze. kc

Data: 2009-10-23 21:42:12
Autor: totus
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....
skippy wrote:

Użytkownik "totus"

[...]

Tu wypowiadają się ludzie, którzy nie żyli ani minuty w państwie gdzie wszystko jest państwowe i rządzi jedna partia i urzędnicy. I trzeba uważać co się mówi i do kogo. Trzy lata życia w świecie, do którego tak tęsknią doprowadziłoby ich do rozumu. No ale są plusy. Pracę ma każdy i są wczasy za darmo. Wydarzeniem wiadomości telewizyjnych jest gdy do portu w Gdańsku zawija statek z bananami na święta z bratniej Kuby. Ażeby dostać talon na kupno samochodu trzeba lizać rowa jakiemuś kacykowi w komitecie. Związki zawodowe też są bardzo ważne. Sprzedają w zakładach produkcyjnych ziemniaki i cebule na zimę. Wszyscy są równi i zarabiają mniej więcej tyle samo. Około $50 na m-c. W roku '79 dobra pensja inżyniera wynosiła $50 na m-c po kursie rynkowym. Telewizor Jowisz, taki kolorowy klamot na licencji francuskiej kosztował 10 takich pensji. Było miodzio. Takie właśnie są nasze perły, których tak bronicie. W roku 79 upływało 44 lata jak budowaliśmy swoją potęgę. Cegielski miał pracę, w Nowej Hucie piece dymiły i górnicy fedrowali zawzięcie. Tylko nic z tego nie wynikało bo wszystkiego brakowało. Jednego było pod dostatkiem. Pieniędzy. Ale po jedzeniu pieniędzy ja mam niestrawności. Odbija mi się po bilonie.

Data: 2009-10-23 19:51:30
Autor: kc
[...]

Nie masz zielonego pojęcia czego wtedy brakowało. I brakuje nadal. Prawdy. A zarabialo się 20 USD. Pieniędzy nie brakowalo mi ani wtedy, ani teraz

kc

Data: 2009-10-23 22:05:22
Autor: totus
 kc wrote:

Nie masz zielonego pojęcia czego wtedy brakowało. I brakuje nadal. Prawdy.
A zarabialo się 20 USD. Pieniędzy nie brakowalo mi ani wtedy, ani teraz

Tobie brakowało prawdy, a mnie wolności. Wolności do podróży, wolności do wiedzy, wolności do popełniania błędów, wolności do układania sobie życia według własnego planu. A tak na marginesie. Prawdy o czym Ci teraz brakuje?

Data: 2009-10-23 20:20:00
Autor: kc
[...]

A mi właśnie brakuje teraz wolności. Wolności do zapalenia papierosa, wolności do powiedzenia co myślę o dewiacjach (nb Senat USA uchwalił dziś "hate crime bill", jeśli to coś komuś mówi),itp. E, kończę na dzisiaj, bo weekend

pozdrawiam

kc

Data: 2009-10-24 01:32:23
Autor: vanbasten
[...]

ale przeciez akurat tobie nie brakuje tego o czym piszesz... akurat w
post-prlu smazyc mozna praktycznie bez ograniczen... jak i nawalac bananami w
murzyna na oczach dziesieciutysiecznej widowni... nawet naklepac mozesz co ci
slina na jezyk przyniesie... pelny raj... w czym problem???

pzdr

Data: 2009-10-24 05:37:38
Autor: kc
[...]

Nie wolno nawalać, bo ty widzisz Murzyna. A ja pokazuję analogie. To forum jest odwiedzane regularnie przez 100 - 150 osób, nie pochlebiaj sobie, że piszesz do dziesięciu tysięcy.

kc

Data: 2009-10-24 09:35:39
Autor: skippy

Użytkownik " kc" <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hbu3r2$atq$1inews.gazeta.pl...
[...]

kc - jak to zwykle bywa odpowiedziałeś mu tak, aby jak najmniej się odnieść do tego co napisał.
van, propaganda tłoczona młodym przez żądnych władzy nie opiera na prawdzie, którą opisujesz.

Data: 2009-10-23 22:22:25
Autor: skippy
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....

Użytkownik " kc"

Nie masz zielonego pojęcia czego wtedy brakowało. I brakuje nadal. Prawdy. ... Pieniędzy nie brakowalo mi ani wtedy, ani teraz

Z tego zdania wynika, że nie widzisz istotnych róznic między 'wtedy' a 'teraz'.
Tak?

Data: 2009-10-23 21:46:16
Autor: totus
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....
totus wrote:

W roku 79 upływało 44 lata

Oczywiście 34 lata

Data: 2009-10-28 17:56:05
Autor: maniek żyła

skippy <a@nie.ma> napisał(a):

[...]

  przykłady z korei i kuby to kit i fotomontaż, i dziwie się ze komus tutaj jeszce mogą słuzyć za argumenty.
  kube jako argument na poparcie tezy że lewactwo jest złe.?
toz jest to przykład zupełnie odwrotny co najmniej

Data: 2009-10-24 23:12:10
Autor: skippy
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....

Użytkownik "Endriu"

Przecieków ciąg dalszy, teraz już idą materiały foto oprócz podsłuchów.
W końcu wiadomo o co chodziło.

http://demotywatory.pl/137589/A-ten-maly

Data: 2009-10-24 21:46:57
Autor: kc
skippy <a@nie.ma> napisał(a):

Przecieków ciąg dalszy, teraz już idą materiały foto oprócz podsłuchów.
W końcu wiadomo o co chodziło.

http://demotywatory.pl/137589/A-ten-maly

Patrz jak trudno jednoznacznie przełożyć coś z obcego na nasze. Przecież to ten sam gest:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8c076213470690a2.html

pozdrawiam

kc

Data: 2009-10-25 00:23:05
Autor: skippy

Użytkownik " kc" <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hbvskh$p33$1inews.gazeta.pl...
skippy <a@nie.ma> napisał(a):

> [...]

http://demotywatory.pl/137589/A-ten-maly

Patrz jak trudno jednoznacznie przełożyć coś z obcego na nasze. Przecież to

inny gest, ale też śmieszny:)

Data: 2009-10-25 00:25:54
Autor: skippy

skippy <a@nie.ma> napisał(a):

> [...]

http://demotywatory.pl/137589/A-ten-maly

Patrz jak trudno jednoznacznie przełożyć coś z obcego na nasze. Przecież to

.... no może mniej; arabowie nas nie najechali od jakiegoś dłuższego czasu, a hitlerowcy niedawno i w dodatku się czają nonstop.
Twój link jest ostrzegawczy, a nie śmieszny; ok.

Data: 2009-10-24 22:50:32
Autor: kc
skippy <a@nie.ma> napisał(a):
.... no może mniej; arabowie nas nie najechali od jakiegoś dłuższego
czasu, a
hitlerowcy niedawno i w dodatku się czają nonstop.
Twój link jest ostrzegawczy, a nie śmieszny; ok.

Dzięki, że doceniłeś, ale moje intencje były raczej humorystyczne. For entartaining purposes only :)

kc

Data: 2009-10-25 01:01:07
Autor: skippy
Wreszcie jakiś konkretny art ykuł o stoczniach....

UĹźytkownik " kc"

For entartaining purposes only :)

Хороши!!!

Data: 2009-10-24 23:33:28
Autor: kc
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....
skippy <a@nie.ma> napisał(a):

UĹźytkownik " kc"

> For entartaining purposes only :)

Хороши!!!

? - tylko dla rozrywki

! - masz rację, błąd ortograficzny

kc

Data: 2009-10-25 11:56:33
Autor: stary
[...]

-- Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Moze sie nie znam. Ale wydaje mi się ze państwo jest od ratowania miejsc pracy ,obojetnie czy państwowych czy prywatnych.I tak jest w cywilizowanym świecie.Gdyby np kłopoty miała stocznia w Niemczech czy reno we Francji rządy tych państw napewno podjełyby walke o te miejsca pracy.Niestety nasi politycy nie potrafią nic zrobić dla narodu który ich wybrał.
Róznica wydaje sie wielka.
Za długo zyje  na tym świecie zeby uwierzć że plan Balcerka był i jest ok.A rynek z wszystkim se da rade.

pozdrawiam stary

Data: 2009-10-25 12:31:50
Autor: totus
stary wrote:

Moze sie nie znam. Ale wydaje mi się ze państwo jest od ratowania miejsc
pracy ,obojetnie czy państwowych czy prywatnych.

Znasz się jak każdy. Skąd wywiodłeś, że państwo ma obowiązek ratowania miejsc pracy? Czy tylko na podstawie przytoczonych przykładów. Tzn inni tak robią?

Data: 2009-10-25 13:17:24
Autor: stary
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....

.. Skąd wywiodłeś, że państwo ma obowiązek ratowania
miejsc pracy? Czy tylko na podstawie przytoczonych przykładów. Tzn inni tak
robią?

A dlaczego nie?Ma patrzeć jak pada duzy zakład pracy,na dodatek znana firma,a to pociaga za soba mniejszych kooperantów.A bezrobocie wzrasta gwałtownie o 100k np.
Patrz niedawny kryzys
Gdyby nie pomoc państwa to mielibysmy smród ,głód.A ludzie wyszliby na ulice.
Własnie przytoczone przykłady sa ok.
Rząd jest od tego zeby stwarzać miejsca pracy przez odpowiednie ustawy.Ale i w sytuacjach kryzysowych od tego zeby zaangazował sie w ratowanie gospodarki.Gospodarka to zakłady pracy.Tyle.
Kto tego nie rozumie nie rozumie ,to nie rozumie po co wybieramy rzadzacych.
I trzeba sie uczyć od lepszych,od tych co robia inni.
A lepsi sa chociazby dlatego ze maja mniejsze bezrobocie i wieksze pensje.
Nam niestety to obiecuja politycy 20 lat

pozdrawiam stary

Data: 2009-10-25 13:49:55
Autor: skippy
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....
Jak jutro nie bede miał na VAT i później na ZUS, to dokładnie wszyscy będa mieli w dupie fakt że mi komornik wejdzie na hipoteke.
Dlaczego państwo wg Ciebie ma ratować tylko niektóre miejsca pracy, a nie wszystkie?
Uprzedzam ew. odpowiedź, że ja jestem jeden a ich dużo.
Nie, zlikwidowanych działalności gospodarczych jest o wiele więcej niż tych robotników z Cegielskiego i stoczni:
http://plfoto.com/1980360/zdjecie.html

Data: 2009-10-25 15:46:00
Autor: stary

Użytkownik "skippy" <a@nie.ma> napisał w wiadomości news:hc1hhr$ajb$1news.onet.pl...
[...]

Powinno ratować wszystkie miejsca pracy,ale niestety to niemozliwe.Duży wiecej znaczy tak czy siak, wiec o czym tu gadać.
Weźmy np. sytuację gdyby państwa nie pomogły zadłuzonym duzym  bankom.Mały zdechłby z głodu wtedy.
Jak w zyciu jest ważne i wazniejsze
I proszę nie pisać ze pomoc bankom sie nienalezała..
pozdrawiam stary

Data: 2009-10-25 18:32:28
Autor: skippy
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....
Nie chodzi że duży, są większe grupy zawodowe.
Ale tylko kilka pójdzie się bić i podpalać.
I te będą reanimowane beznadziejnie moją krwawicą, z czym się nigdy nie zgodzę.

Data: 2009-10-25 18:46:59
Autor: totus

[...]

Nie ma najmniejszych szans aby długi państwa polskiego spadły. Nie ma szans również na to by w perspektywie 100-200 lat dochód na głowę Polaka zbliżył się do średniej europejskiej. Myślenie powyższe wdrożone jakieś 200 lat temu skutkowałoby następująco. Wtedy bardzo popularnym zawodem był płatnerz i producent łuków. Gdy postęp techniczny poszedł naprzód i żołnierze z karabinami przesiedli się do czołgów należało mocno opodatkować producentów czołgów i karabinów i z tych pieniędzy utrzymywać stanowiska pracy produkujących zbroje miecze łuki i strzały. to jest postawa prawdziwie solidarna. Przecież wytwórca strzał na kooperantów rodzinę, dzieci. Niech żyje socjalizm wyzysk słabszych przez silniejszych.

Data: 2009-10-25 18:19:03
Autor: kc
[...]

Jeżeli łucznicy przesiedli się na czołgi, to producenci strzał nie mogliby zacząć produkować czołgów? A może by tak w odwrotnej kolejności: producenci strzał i łuków zaczynają produkować czołgi, a na te czołgi przesiadają się łucznicy.

I tu właśnie jest rola państwa, wskazać kolejność rzeczy, tak aby skippy nie musiał oddawać swojej krwawicy na darmo. Państwo jest przymusem, ale jakże miłym dla tych, którzy je kochają.

Nie chodzi o prywatyzacje lub jej brak, chodzi o to czy system funkcjonuje, czy nie. Jeżeli nie funkcjonuje, zmieńmy państwo (swoje albo na funkcjonujące lepiej)

kc --

Data: 2009-10-25 19:35:45
Autor: totus
 kc wrote:

to producenci strzał nie mogliby
zacząć produkować czołgów?

Powinni i pewno to zrobili. Ale posłuchaj polskich stoczniowców co myślą o przebranżowieniu, co myślą o szkoleniach, co myślą o tym by się przeprowadzić za pracą. Jak zaczęli spawać te deficytowe statki tak chcą spawać po sąd ostateczny. A jak nie ma komu ich kupić to niech kupią producenci wykałaczek albo piekarze w każdym razie cała reszta.

Data: 2009-10-26 06:28:08
Autor: stary
[...]

Własnie tak ma być piekarz ma robic bułki,stoczniowiec robic statki ,fryzjer strzyc.
I wtedy jest normalnie.
Perzebranzowić sie ma stoczniowiec z 30 letnim stazem))
Żeby sie przeprowadzic trzeba miec tanie mieszkania
Żeby dojezdzać autostrady bezpłatne.
Nawet w duzo lepiej rozwinetych krajach jest z tym problem.
Wiec trzeba dbac o miejsca pracy.

pozdrawiam stary

Data: 2009-10-26 10:00:31
Autor: skippy
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....

Użytkownik "stary"

Własnie tak ma być piekarz ma robic bułki,stoczniowiec robic statki ,fryzjer strzyc.
I wtedy jest normalnie.

Nie jest normalnie gdy nic się nię zmienia.
No ale może w pewnym sensie tak - taki stan się wtedy nazywa 'śmierć'.

Ja bym chciał miec cały czas zamówienia na swój produkt, i jak sie skończą, to żebym nie musiał szukac rynku i się uczyć, tylko dorzuć się do innych i mi odbecelujcie parę baniek.
Wtedy bede miał normalnie, jak zawsze było do tej pory.
Nie chcę inaczej, martwić się i kombinować skoro mógłbys z kolesiami sie na mnie zrzucić.
Skarbowy sam z siebie umorzyć podatki na rok do przodu, ZUS przyznac sutą emeryturę i anulować wszystkie zaległości.

Ale nikt nie zrobi tego bo wszyscy mają w dupie fakt czy wpieprzam ziemniaki na sucho, czy tez może codziennie kolację w restauracji.

Problem jest tylko jeden: nigdy nie zwołam 2000 kolesi i nie pójdę napieprzać policji.
Bo jak bedę mógł, to bym był wielkim poszkodowanym związkowcem walczącym o swoje prawa z cudzej michy.

Data: 2009-10-26 12:27:33
Autor: stary
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....

Nie jest normalnie gdy nic się nię zmienia.
No ale może w pewnym sensie tak - taki stan się wtedy nazywa 'śmierć'.

Też tak kiedys myślałem,lata 70 później 80.W 90tych uwierzyłem w siebie.
Ale rozgladajac sie dookoła zobaczyłem śmierć moich najblizszych przyjaciół którzy nie załapali sie.
Teraz jestem swiadomy błędów popełnionych i popełnianych.

pozdrawiam stary

Data: 2009-10-26 16:12:08
Autor: skippy

Użytkownik "stary" <kabma@wp.pl> napisał w wiadomości news:hc41n2$b5k$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Na co? Na czyjąś kasę czy o co chodzi?
Ja nigdy się nie załapałem na czyjąś kasę.

Data: 2009-10-26 21:30:15
Autor: stary
Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....

Na co? Na czyjąś kasę czy o co chodzi?
Ja nigdy się nie załapałem na czyjąś kasę.

Kupowałem akcje w 92 93 sprzedałem w lutym 94.

pozdrawiam stary

Data: 2009-10-26 22:08:25
Autor: skippy

Użytkownik "stary" <kabma@wp.pl> napisał w wiadomości news:hc5115$j2h$1atlantis.news.neostrada.pl...

Na co? Na czyjąś kasę czy o co chodzi?
Ja nigdy się nie załapałem na czyjąś kasę.

Kupowałem akcje w 92 93 sprzedałem w lutym 94.

Ale to uczciwy deal.
Nie czaję argumentacji.

Data: 2009-10-25 20:24:20
Autor: skippy

Użytkownik " kc" <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hc24qn$2ne$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zapytaj się w Cegielskim dlaczego się zaparli na to, co robili.
Oni wiedzą, a tu kto ma wiedzieć?

Data: 2009-10-25 19:34:05
Autor: kc
skippy <a@nie.ma> napisał(a):
Zapytaj się w Cegielskim dlaczego się zaparli na to, co robili.
Oni wiedzą, a tu kto ma wiedzieć?

Widziałeś na tej demonstracji zarząd? Albo przedstawiciela właściciela. To robotnik przy tokarce miał zdecydować o tym, że kończą z wytaczaniem strzał i odlewaniem grotów do nich?

kc

Data: 2009-10-25 20:48:44
Autor: skippy

Użytkownik " kc" <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hc297d$l6h$1inews.gazeta.pl...
skippy <a@nie.ma> napisał(a):

Zapytaj się w Cegielskim dlaczego się zaparli na to, co robili.
Oni wiedzą, a tu kto ma wiedzieć?

Widziałeś na tej demonstracji zarząd? Albo przedstawiciela właściciela.

Zgadza się, i tu jest własnie sedno.
Precz z prowadzeniem działalności gospodarczej przez państwo.

Data: 2009-10-25 20:25:41
Autor: skippy

Użytkownik "skippy" <a@nie.ma> napisał w wiadomości news:hc28lc$bnj$1news.onet.pl...

[...]

BTW cieszę się, że zaczynasz kumać ten bajzel.

Data: 2009-10-25 19:41:58
Autor: kc
skippy <a@nie.ma> napisał(a):
BTW cieszę się, że zaczynasz kumać ten bajzel.

Bajzel widzę i go nie kumam od 1959 r. (no, może przesadziłem :) )

kc

Data: 2009-10-25 20:37:16
Autor: totus
skippy wrote:

[...]

A tak miedzy nami to głównie chodzi o to by wyszarpnąć pieniądze. Nienależne dodatkowe pieniądze. Za zwolnienie - pensja za następne 10 lat. Chodzi o to by obrać, pod hasłami solidarności, tych, którzy nie są tak dobrze zorganizowani.

Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....