Wreszcie nowy iPhone z małym ekranem...

Data: 2016-03-23 15:55:11
Autor: Chris
Wreszcie nowy iPhone z małym ekranem...
W dniu 2016-03-23 o 12:51, Pszemol pisze:
... dla tych ludzi którzy nie chcą chodzić z dachówką
w kieszeni wreszcie jest ciekawa opcja: iPhone SE

Od dawna z robocikiem miałem telefon o wysokich parametrach i małym ekranie a dokładnie to serię Sony Xperia Z Compact, ekran 4.7" ale gamarytowo bardzo zbliżony do obecnego iPhona SE.

Sam pomysł fajny tylko że powinni dać ekran 4.5" i zdecydowanie zmniejszyć obudowę bo znowu 1/3 telefonu to obudowa.

Procesor A9 i koprocesor M9 jak, w najnowyszych iP6S Plus.

Tylko po co? żeby się bardziej grzało.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-03-24 07:01:08
Autor: Pszemol
"Chris" <actchris@gazeta.pl> wrote in message news:ncuaod$og3$1node1.news.atman.pl...
[...]

Po to aby poradzić sobie z rozbiesanymi aplikacjami które
w najnowszych wersjach są skrajnie nieoptymalne, pisane
na ilość a nie na jakość... :-( Jak odpalam najnowsze wersje
facebooka czy skype to mój iPhone 4 przysiada pod ciężarem
bloatware w tych aplikacjach. Nawiązanie połączenia w skype
trwa 20-30 sekund, odświeżenie facebooka czy kliknięcie
na wiadomość trwa wieki, podczas gdy w starszych wersjach
tych programów wszystko działało sprawnie...
No ale jak może działać sprawnie skoro instalka fb czy skype ma
100 megabajtów??? Po oddzieleniu z fb osobnego messengera
instalka fb messengera ma też 100MB!!!!!
Niewiadomo do iluset MB się rozpakowuje.
Przecież to chore jest.
Dzisiejszym programistom przydałoby się aby popisali trochę
kodu dla Atari 65XE... tak dla wprawy, aby wiedzieli że 32kb to
było wystarczająco dużo miejsca aby sporo fajnych gierek zrobić.

Data: 2016-03-24 13:07:31
Autor: Chris
W dniu 2016-03-24 o 13:01, Pszemol pisze:
Niewiadomo do iluset MB się rozpakowuje.
Przecież to chore jest.

To jest chore ale obecne telefony spokojnie sobie z tym dają radę nawet te ze średniej czy niskiej półki. Nie pociągną gier ale FB czy Skype (nie używam) to raczej bez problemu działa.

Dzisiejszym programistom przydałoby się aby popisali trochę
kodu dla Atari 65XE... tak dla wprawy, aby wiedzieli że 32kb to
było wystarczająco dużo miejsca aby sporo fajnych gierek zrobić.

Ale pokaż mi takiego co potrafi teraz programować w Assemblerze :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-03-24 11:39:24
Autor: Pszemol
[...]

Nie mowilem o obecnym sprzecie, mowilem o starutkim iPhone4.

[...]

Ale asembler/C++/Swift czy inny jezyk programowania nie jest tu problemem
tylko bezmyslna rozrzutność i brak wyobraźni u programistow, ktorzy do
swiata mobilnego przyszli ze swiata pecetow (i Visual Basica, Java itp)
rozpasani Gigahertzami i setkami Gigabajtów ramu ktore coraz mniej
skutecznie maskują ich brak profesjonalizmu.

Gdyby wiecej programistow weszło do świata apek mobilnych z grupy
programistów  embedded to pewnie nie potrzebowalibysmy w telefonie
quad-core cpu i 4 giga ramu i pewnie pracowałby dwa razy dłużej na tym
samym akumulatorze.

W swiecie embedded jestesmy po prostu przyzwyczajeni ze placimy sporo za
procesor, pamiec, prad z baterii i umiemy pisac wydajniesze programy. Ale i
to sie powoli zmienia, gdy mamy Raspberry Pi Zero za $5... Ile tam jest, 4
giga ramu i 1GHz cpu?

Data: 2016-03-25 09:19:45
Autor: Chris
W dniu 2016-03-24 o 17:39, Pszemol pisze:
[...]

Wiem o co chodzi ale sprzęt się starzeje i telefony sprzed 5-6-7 lat dziś nie dają rady co nie znaczy że obecny low-end nie da rady z w/w apkami.
Co do staroci to wiem bo miesiąc temu zmieniłem żonie starego SGSII na nowego Huawei P8 Lite, dałem za niego całe 600zł więc nie jest to aż taki duży wydatek a telefon spokojnie starczy znowu na parę lat.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-03-24 12:07:24
Autor: masti
Chris wrote:

Ale pokaż mi takiego co potrafi teraz programować w Assemblerze :)

jestem :)

Data: 2016-03-24 14:00:15
Autor: Chris
W dniu 2016-03-24 o 13:07, masti pisze:
Chris wrote:

Ale pokaż mi takiego co potrafi teraz programować w Assemblerze :)

jestem :)

a ile zrobiłeś appek pod androida albo iphona i wystawiłeś w sklepie :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-03-24 14:01:42
Autor: masti

Chris wrote:

Ale pokaż mi takiego co potrafi teraz programować w Assemblerze :)

jestem :)

a ile zrobiłeś appek pod androida albo iphona i wystawiłeś w sklepie :)

wcale, bo zajmuję się zupełnie czym innym :)

Data: 2016-03-24 15:09:56
Autor: Marek
On Thu, 24 Mar 2016 14:00:15 +0100, Chris <actchris@gazeta.pl> wrote:
a ile zrobiłeś appek pod androida albo iphona i wystawiłeś w
sklepie :)

W assemblerze

--
Marek

Data: 2016-03-24 13:38:01
Autor: atm
[...]

Podpisuje sie pod tym! Zenujace, zeby jakies banalne latarki czy inne bzdury szly w grube MB.
No ale coz, poniekad sami to wspieramy, stad sie biora sliczne kolorowe aplikacje pojawiajace sie jak grzyby po deszczu czy szynka "5zl za kg"
w Lidlu.

Data: 2016-03-24 13:54:04
Autor: J.F.
Użytkownik "atm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56f3dfab$0$22829$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zenujace, ale wy jednak jestescie rozbestwieni
https://en.wikipedia.org/wiki/Atari_2600

Dalo sie zrobic konsole z grami na 128 bajtach ramu ? Dalo.

No ale coz, poniekad sami to wspieramy, stad sie biora sliczne kolorowe aplikacje pojawiajace sie jak grzyby po deszczu czy szynka "5zl za kg"
w Lidlu.

A tak swoja droga - to co te MB zabiera ?
Jakis framework i biblioteki, czy ... modul wyswietlania reklam google ?

No coz, komu sie nie podoba, zawsze moze napisac wlasna aplikacje i wystawic na sklep :-)

J.

Data: 2016-03-24 11:23:25
Autor: Pszemol
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Możesz zrobić własnego klienta do Skype? Albo do Facebooka? Nie
wiedziałem....

Data: 2016-03-24 16:24:01
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

możesz zrobić własnego Skype'a albo Facebooka :)

Data: 2016-03-24 11:54:22
Autor: Pszemol
masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Mysle ze nie zrozumiales co napisamem.

Data: 2016-03-24 20:31:46
Autor: masti
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

myślę, że nie zrozumiałeś co sam napisałeś. O moim poscie już nie
wspomnę

Data: 2016-03-24 15:46:17
Autor: Pszemol
masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

Tak sobie to tłumacz, poczujesz się mądrzejszy.

Ja pisałem o klientach dla istniejących juz serwisów.

Data: 2016-03-24 20:46:20
Autor: masti
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

[...]

no nie żartuj? nigdy bym się nie domyślił

Data: 2016-03-24 15:13:22
Autor: Marek
On Thu, 24 Mar 2016 13:54:04 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A tak swoja droga - to co te MB zabiera ?
Jakis framework i biblioteki, czy ... modul wyswietlania reklam
google
?

Kiedyś pisałem o aplikacji do fibaro. Apk 40 MB, sama aplikacja kilkaset kb, a reszta ikony powtorzone w kilku zestawach dla wszystkich możliwych rozdzielczości.

--
Marek

Data: 2016-03-24 14:08:50
Autor: atm
[...]

Widzisz Pszemol, ta Twoja wypowiedz wyraznie pokazuje, ze mamy zupelnie inny poziom oczekiwan. W takie sytuacji jak opisana powyzej bylbym totalnie niezadowolony z posiadanego sprzetu, wymienilbym na inny/nowszy zamiast tracic czas na dlugotrwale odpalenie aplikacji z ktorej czesto korzystam.
Ty zas co i rusz wyksakujesz zadowolny ze swojego iPhone'a 4 (nie aktualizowanego zreszta, zeby jako tako chodzil we wspolczesnej rzeczywistosci).
Mamy po prostu inne podejscie.

Data: 2016-03-24 11:23:24
Autor: Pszemol
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Aktualizowany do 7.1.3, najnowsza dostepna dla tego starego hardware.

A co do narzekania, to gdybym faktycznie uzywal Facebooka czy Skype
codziennie to juz dawno miałbym nowy sprzęt do tego, ale używam tego
sporadycznie.

Data: 2016-03-24 15:09:07
Autor: Marek
On Thu, 24 Mar 2016 07:01:08 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

No nie żartuj, iphone korbi?? Przed chwilą pisałeś coś o kiepskim wspólnym mianowniku...

--
Marek

Data: 2016-03-24 11:23:23
Autor: Pszemol
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...]

Mowie o swoim iPhone4. To jest odpowiednik generacji Samsung Galaxy S2.

Data: 2016-03-24 19:34:51
Autor: z
W dniu 2016-03-24 o 17:23, Pszemol pisze:
Mowie o swoim iPhone4. To jest odpowiednik generacji Samsung Galaxy S2.

O widzisz. Mam taki telefon. Rozmiarowo jest idealny. Gdyby nie lagował jak to android i robił lepsze fotki...
I nie wyświetlał tych wku... reklam :-)

Data: 2016-03-24 19:51:29
Autor: atm
On 2016-03-24 19:34, z wrote:
[...]

Dwie z tych dolegliwosci mozna rozwiazac:
-na reklamy dobry jest AdAway (wymaga roota)
-moj S2 poszedl do rodziny, na stoskowym ROMie rowniez zaczal ciac ale nie tyle z powodu Androida jako takiego a stadardowego bloatware plus wiekszych wymagan pamieci dla zainstalowanych aplikacji. Jeden z task killerow dostepnych w sklepie zdecydowanie podniosl komfort korzystania z tego telefonu.

Wreszcie nowy iPhone z małym ekranem...