Data: 2019-12-31 11:07:10 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wróblen | |
Hello PiteR,
Monday, December 30, 2019, 7:01:43 AM, you wrote: Jako świeżo upieczony burżuj teraz tankuję tylko na Orlen żeby w pełni No i na tej benzie 95 z Orlenu spalanie (Ostróda - Ustka 320km) wyszło Chwalisz się czy skarżysz, bo nie bardzo łapię. Spalanie takie sobie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-01-01 01:38:22 | |
Autor: PiteR | |
Wróblen | |
na pl.misc.samochody.prawo RoMan Mandziejewicz pisze tak:
Chwalisz się czy skarżysz, bo nie bardzo łapię. Spalanie takie sobie. wg mnie niezłe To ile teraz palą benzyny? -- Piter Happy New Year |
|
Data: 2020-01-01 09:08:25 | |
Autor: JDX | |
Wróblen | |
On 2020-01-01 01:38, PiteR wrote:
na pl.misc.samochody.prawo RoMan Mandziejewicz pisze tak:Moja prawie 20-letnia Corsa 1,2 przy takiej prędkości pali jakieś 6,8-7,0 litrów. Ale ubiegłego lata doznałem szoku, bo zrobiłem traskę 2x50 km, z czego prawie połowę za TIR-em 80-90 km/h i wyszło 5,9 litra. Nie przypuszczałem, że to auto może palić tak mało. :-) |
|
Data: 2020-01-01 10:35:56 | |
Autor: PiteR | |
Wróblen | |
na pl.misc.samochody.prawo JDX pisze tak:
To ile teraz palą benzyny?Moja prawie 20-letnia Corsa 1,2 przy takiej prędkości pali jakieś ale panowie, mój golf 1.3 który waży 800kg palił 5.9 (przy gaźniku nie majstrowałem) a pastuch B5 1.6 sedan waży 1400kg. -- Piter Happy New Year |
|
Data: 2020-01-01 12:17:35 | |
Autor: Myjk | |
Wróblen | |
Wed, 01 Jan 2020 01:38:22 +0100, PiteR
To ile teraz palą benzyny? Moja benzyna wolnossąca 2.0 120KM 7-8 w mieście. Na trasie dla odmiany, przy prędkości do 120/h, pali podobnie. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-01-01 12:29:52 | |
Autor: PiteR | |
Wróblen | |
na pl.misc.samochody.prawo Myjk pisze tak:
Wed, 01 Jan 2020 01:38:22 +0100, PiteR No pacz pan to Ty wirtuoz jazdy miejskiej ;) Który to rocznik? Wtrysk bezpośredni? -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2020-01-01 13:22:15 | |
Autor: Myjk | |
Wróblen | |
Wed, 01 Jan 2020 12:29:52 +0100, PiteR
No pacz pan to Ty wirtuoz jazdy miejskiej ;) Troluję trochę :P bo to jest 2015 Mitsubishi Outlander PHEV. :P Oczywiście dane spalania są dla wyzerowanej baterii i bez uwzględnienia odzysku z hamowania. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-01-01 15:21:29 | |
Autor: PiteR | |
Wróblen | |
na pl.misc.samochody.prawo Myjk pisze tak:
No pacz pan to Ty wirtuoz jazdy miejskiej ;) Spoko. Ja troluję zawsze :) To teraz widzicie jak technika poszła naprzód przez 18 lat. 7.5 litra/100km - (wasz samochód) = postęp techniki. Jedynie w halnym w plecy nadzieja ;) -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2020-01-01 16:01:56 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-01 o 15:21 +0100, PiteR napisał:
na pl.misc.samochody.prawo Myjk pisze tak: Bo to przykład daremnego samochodu - ani to do miasta, ani w trasę, ani w teren. Ot, zabawka dla nowobogackiego. Moja Dacia Logan pali 4.6 w trasie i 5.5-6.0 w mieście, czyli mniej niż maluch 20 lat temu. A malucha bije zarówno komfortem jak i osiągami. Jak dla mnie to postęp. Oczywiście mogłoby być lepiej, ale to ludzie hamują postęp motoryzacyjny kupując stukonne SUVy do robienia zakupów w warzywniaku pod blokiem. Mimo tego postęp jednak jest. Mateusz |
|
Data: 2020-01-01 17:07:05 | |
Autor: RadoslawF | |
WrĂłblen | |
W dniu 2020-01-01 o 16:01, Mateusz Viste pisze:
na pl.misc.samochody.prawo Myjk pisze tak: Czuć w twoim poście tęskonotr za komunistycznym skurwysyństwem kiedy to urzędnicze ścierwo decydowało czym wolno mi jeździć. Stać go na SUVa to niech go sobie ma. Pozdrawiam |
|
Data: 2020-01-01 17:40:06 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-01 o 17:07 +0100, RadoslawF napisał:
W dniu 2020-01-01 o 16:01, Mateusz Viste pisze: Te czase powoli wracają. Ustrój nie ten, urzędy też się inaczej nazywają, no i argumenty zupełnie inne. Ale co do zasady - suweren o poważnych rzeczach nie powinien móc decydować. Dlatego przecież głosujemy na ludzi, którzy mają za nas decydować o tym, co istotne. Stać go na SUVa to niech go sobie ma. Ano pewnie, niech ma. Ja wskazuję tylko, że teza o braku postępu w motoryzacji na podstawie tego egzemplarze jest mało przekonująca - bo ten pojazd z założenia nie ma być postępowy. Mateusz |
|
Data: 2020-01-01 17:46:23 | |
Autor: JDX | |
Wróblen | |
On 2020-01-01 17:07, RadoslawF wrote:
[...] Czuć w twoim poście tęskonotr za komunistycznym skurwysyństwemZwłaszcza, że typowy miejski dupowóz do ciągania przyczepy z gruzem słabo się nadaje, a 150+ konny SUV (najlepiej RWD bądź 4WD) jest do tego jak znalazł. Co prawda do jazdy po mieście słabo się nadaje (parkowanie), ale gruz ciąga świetnie. :-D Można by rzec, że lepiej od traktora. :-) |
|
Data: 2020-01-01 20:35:37 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-01 o 17:46 +0100, JDX napisał:
Zwłaszcza, że typowy miejski dupowóz do ciągania przyczepy z gruzem Do ciągania gruzu nie potrzeba (przesadnej) mocy. Potrzeba przełożeń. Nasz rodzimy Ursusy miał raptem 50 koni. Ja w roli ciągnika, na potrzeby małego gospodarstwa rolnego, korzystam z Nivy - świetnie sobie radzi dzięki krótkiej skrzyni, mimo tego że ma "ledwo" 80 koni. Co prawda do jazdy po mieście słabo się nadaje (parkowanie) No i masa. Samochód miejski powinien być nie tylko mały, ale także lekki, by nie wymagać kosmicznej dawki paliwa przy każdym ruszaniu. Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 09:34:51 | |
Autor: JDX | |
Wróblen | |
On 2020-01-01 20:35, Mateusz Viste wrote:
[...] Do ciągania gruzu nie potrzeba (przesadnej) mocy. Potrzeba przełożeń.Różne Ursusy były. C-330 to chyba 50 KM nie miał, nie wspominając o takich zabytkach jak C-328 i 325. W tym roku sąsiad wywoził mi ponad 2 t gruzu ruskim Władimircem - dwucylindrowy dizelek chłodzony powietrzem, 25 KM. :-) W każdym razie ciągałem gruz dwoma Oplami - moją Corsą 75 KM i Antarą znajomego 150 KM, 2 l w dizlu. Ta sama przyczepka, załadowana taką samą ilością taczek gruzu i jednak SUV ciągnął zdecydowanie lepiej. :-) Tak że bez wątpienia jakieś korzyści z posiadania SUV-a są, nie można mówić, że to auto pozbawione sensu. :-) Tak przy okazji, dobrze widać tutaj zaletę dizli - nadają się do ciągania gruzu. :-D Ja w roli ciągnika, na potrzeby małego gospodarstwa rolnego, korzystam zHyhy, pamiętam jak lat temu jakieś 40 sąsiad moich rodziców orał pole ruskim GAZ-em, tzw. czapajewem. Taki wzorowany na amerykańskim willysie. |
|
Data: 2020-01-03 09:08:35 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Wróblen | |
Przedni napęd i przyczepa to porażka, tak a propos dyskusji o RWD.
-- -- - Corsą 75 KM i Antarą znajomego 150 KM, 2 l w dizlu. |
|
Data: 2020-01-03 09:11:11 | |
Autor: Shrek | |
WrĂłblen | |
W dniu 03.01.2020 o 09:08, ąćęłńóśźż pisze:
Przedni napęd i przyczepa to porażka, tak a propos dyskusji o RWD. No to jest argument - do ciągnięcia gruzu to tylko suu albo mx5;) -- Shrek |
|
Data: 2020-01-02 12:05:38 | |
Autor: Marcin N | |
WrĂłblen | |
W dniu 2020-01-01 o 20:35, Mateusz Viste pisze:
No i masa. Samochód miejski powinien być nie tylko mały, ale także O, to, to. W ramki i na ścianie powiesić zamiast Jezuska. -- MN |
|
Data: 2020-01-02 12:24:53 | |
Autor: Myjk | |
Wróblen | |
Thu, 2 Jan 2020 12:05:38 +0100, Marcin N
O, to, to. W ramki i na ścianie powiesić zamiast Jezuska. Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu i jeszcze odzyskiwać energię z hamowania aby mieć na ruszenie. Warunku tego nie spełnia żaden smród spalinowy, a ludzie i tak je kupują. Nie wspomnę o tym, że samochód miejski nie powinien generować niskiej emisji. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-01-02 13:08:39 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 12:24 +0100, Myjk napisał:
Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu A to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej. Fizyki Pan nie oszukasz. i jeszcze odzyskiwać energię z hamowania aby mieć na ruszenie. Żaden system odzysku nigdy nie uzyska 100% sprawności. To tylko marketingowy plaster sprzedawców, coby pseudo-ekolodzy mogli dalej kupować SUVy z czystym sumieniem i radośnie jeździć nimi wokół komina. Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 13:35:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wróblen | |
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 1:08:39 PM, you wrote: Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniuA to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej. Niech ma nawet 50% (ma więcej) - lepsze to od zera. To tylko marketingowy plaster sprzedawców, coby pseudo-ekolodzy Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania chciałbym mieć. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-01-02 13:47:02 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 13:35 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
>> Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu > A to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej. Wystarczy lżejszy samochód - efekt ten sam. Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania I ja się z tym zupełnie zgadzam. Odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania jest fajne, ale fajniej odzyskiwać ją w miejskim samochodziku ważącym 800 kg aniżeli w niemal dwutonowym SUVie - właśnie ze względu na straty. A najfajniej robić to w rowerze lub hulajnodze, ale to już oczywiście NTG. Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 14:32:32 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wróblen | |
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 1:47:02 PM, you wrote: >> Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniuWystarczy lżejszy samochód - efekt ten sam. 2 razy lżejszy? Aż takich różnic nie ma. Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowaniaI ja się z tym zupełnie zgadzam. Odzyskiwanie energii kinetycznej Ale nie produkuje się 800 kilowych samochodów. Mój C2 waży tonę a to gówno a nie samochód. Obecnie półtorej tony to norma. A różnica pomiędzy półtorej tony a dwie tony jest już niewielka. Nie każdego stać na utrzymywanie dwóch samochodów - jednego miejskiego a drugiego rodzinnego. Zazwyczaj kończy się na rodzinnym. ze względu na straty. A najfajniej robić to w rowerze lub hulajnodze, Zdecydowanie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-01-02 15:02:34 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 14:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
2 razy lżejszy? Aż takich różnic nie ma. Chyba jednak są. Ale nie produkuje się 800 kilowych samochodów. Szybko patrząc, internet podpowiada, że współczesne Twingo waży 790 kg. Peugot 108: 840 kg. Citroen C1: 855 kg... Ale może licho patrzę? Mój C2 waży tonę a to gówno a nie samochód. No chyba że tak. :) Obecnie półtorej tony to norma. Dlatego, że inaczej się nie da? Czy dlatego, że ludzie kupują ciężkie "imponujące" samochody, więc producenci uczynnie je poszerzają, wydłużają i dodają kolejne kilogramy każdego roku? No i koniki dodają, bo tymi kilogramami trzeba przecież poruszać. No i poza tym ludzie lubią koniki, szczególnie w mieście. A różnica pomiędzy półtorej tony a dwie tony jest już niewielka. 33% to "niewielka różnica"? Nie każdego stać na utrzymywanie dwóch samochodów - jednego miejskiego Czyli to z biedy ludzie kupują te wszystkie "miejskie SUVy". Przyznaję, nie pomyślałem. Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 16:12:01 | |
Autor: J.F. | |
Wróblen | |
Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20200102150234.4e63eb34@mateusz...
2020-01-02 o 14:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał: 2 razy lżejszy? Aż takich różnic nie ma. Chyba jednak są. Ale nie produkuje się 800 kilowych samochodów. Szybko patrząc, internet podpowiada, że współczesne Twingo waży 790 kg. Tak niespecjalnie wierze w te 790kg ... ani w 1.5tony. Nie ma ktos wagi w okolicy, zeby zwazyc ? Obecnie półtorej tony to norma.Dlatego, że inaczej się nie da? Czy dlatego, że ludzie kupują ciężkie To jedno. Z drugiej strony - samochody rosna tez mniej imponujaco ... wspolczesne polo wieksze niz golf sprzed lat. Moze chcemy troche komfortu, albo od tego niezdrowego jedzenia trudno zmiescic 100kg do malucha :-) Gdzies tam sa gwiazdki i bezpieczenstwo - moze po prostu odpowiednio sztywny samochod musi wazyc te 1200kg .. No i koniki dodają, bo tymi kilogramami trzeba przecież poruszać. Po co - do jazdy 50 ? Kiedys tam w Niemczech stawki OC albo podatku byly uzaleznione od mocy. No i sporo samochodow mialo np 75KM z 1.6l. A teraz ... czy wieksza masa wymaga wiekszej mocy, czy sie Niemcy rozpedzily na swoich autostradach, czy mozliwosci techniczne skoczyly - bo moce znacznie wzrosly. Spalanie niekoniecznie, widac te 120KM z jednego litra jest oszczedne :-) Nie każdego stać na utrzymywanie dwóch samochodów - jednego miejskiego Czyli to z biedy ludzie kupują te wszystkie "miejskie SUVy". Przyznaję, W Polsce nie ma co o biedzie mowic, ale SUV fajna rzecz ... na wroclawskie krawezniki :-) J. |
|
Data: 2020-01-02 16:39:12 | |
Autor: JDX | |
Wróblen | |
On 2020-01-02 16:12, J.F. wrote:
[...] A teraz ... czy wieksza masa wymaga wiekszej mocy, czy sie NiemcyAczkolwiek eksploatacja chyba nie jest oszczędna. :-) Nie bez powodu Nissan reklamuje X-TRAIL-a, zdaje się, że ma ,,niezawodny silnik wolnossący". |
|
Data: 2020-01-02 17:22:30 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wróblen | |
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 3:02:34 PM, you wrote: 2 razy lżejszy? Aż takich różnic nie ma.Chyba jednak są. Ale co z czym porównujesz? czereśnie z arbuzami? Poszukaj samochodów o podobnym standardzie wielkości wnętrza. Mój C2 waży tonę a to gówno a nie samochód.No chyba że tak. :) No tak. Przesympatyczne autko do jazdy po mieście na zakupy, max w dwie osoby. Tył na zakupy. Nic poza tym. Obecnie półtorej tony to norma.Dlatego, że inaczej się nie da? Tak. Dlatego, że ludzie chcą przeżyć wypadek przy prędkości podróżnej. W samochodzie, którym mogą przewieźć wygodnie rodzinę. Czy dlatego, że ludzie kupują ciężkie "imponujące" samochody, więc Przeginasz. Po mieście wolę jeździć 50-konnym C2 niż 170-konną Alfą. Alfą jeździ żona, bo to ona teraz jeździ więcej samochodem ode mnie. Ja po bułki jeżdżę C2. A różnica pomiędzy półtorej tony a dwie tony jest już niewielka.33% to "niewielka różnica"? W porównaniu do 100% - niewielka. Nie każdego stać na utrzymywanie dwóch samochodów - jednego miejskiegoCzyli to z biedy ludzie kupują te wszystkie "miejskie SUVy". Przyznaję, Z kaprysu. Bo ten SUV dwa razy do roku służy wyjazdom rodzinnym w długą trasę. Poza tym - pisałem - ja bym nie kupił. A na ulicach widzę nadal przewagę zwykłych osobówek a nie SUVów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-01-02 19:19:16 | |
Autor: kk | |
WrĂłblen | |
On 2020-01-02 13:47, Mateusz Viste wrote:
2020-01-02 o 13:35 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał: No i jeszcze kierowca. Nie mówiąc o worku kartofli. Najlepiej jakby same silniki sobie jeździły ... wirtualne silniki.
Weź nie świruj. Odzyskiwanie w pojazdach elektrycznych robi się dlatego, że łatwo je zrobić a nie dlatego, że na tym się gdzieś zajedzie. |
|
Data: 2020-01-02 18:06:03 | |
Autor: Marcin N | |
WrĂłblen | |
W dniu 2020-01-02 o 13:35, RoMan Mandziejewicz pisze:
Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania Hybrydy odzyskują energię hamowania. Mój Yaris hamuje naprawdę sprawnie bez użycia klocków hamulcowych. Byłem zaskoczony. -- MN |
|
Data: 2020-01-02 19:15:24 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Wróblen | |
On Thu, 2 Jan 2020 18:06:03 +0100, Marcin N
<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote: Hybrydy odzyskują energię hamowania. Mój Yaris hamuje naprawdę sprawnie bez użycia klocków hamulcowych. Byłem zaskoczony. Sprawnie to hamuje BMW i3. Yaris przy nim to zwalnia. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2020-01-02 19:13:48 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Wróblen | |
On Thu, 2 Jan 2020 13:35:12 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote: Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania To kup sobie Yarisa ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2020-01-02 12:41:03 | |
Autor: collie | |
WrĂłblen | |
W dniu 2.01.2020 o 12:05, Marcin N pisze:
No i masa. Samochód miejski powinien być nie tylko mały, ale także Z podpisem: "Niech się święci KERS". "System KERS (Kinetic Energy Recovery System) jest montowany w Volvo na tylnej osi. Podczas hamowania koło zamachowe systemu jest napędzane. Silnik spalinowy napędzający przednią oś w czasie hamowania zostaje wyłączany. W czasie ruszania, lub później w czasie jazdy energia wirującego z prędkością 60 tys. obr./min. koła zamachowego zostaje przekazana na koła tylnej osi przez specjalną przekładnię. Z uwagi na to, że koło zamachowe jest uruchamiane w trakcie hamowania, a czas magazynowania energii (obracania się koła zamachowego) jest ograniczony, system KERS przynosi najlepsze efekty w czasie jazdy w mieście." |
|
Data: 2020-01-03 09:12:34 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Wróblen | |
???
-- -- - 60 tys. obr./min |
|
Data: 2020-01-04 10:23:10 | |
Autor: Slavekk | |
WrĂłblen | |
W dniu 2020-01-03 o 09:12, ąćęłńóśźż pisze:
???"przez specjalną przekładnię" Sławek |
|
Data: 2020-01-01 18:00:00 | |
Autor: Budzik | |
Wróblen | |
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@gmail.com ...
Wyobrażmy sobie swiat w ktorym kazdy jezdzi do sklepu bulgocząca v8 i depta pełen gaz od swiateł do swiateł. Czy stoperu do uszu beda wystarczajace?na pl.misc.samochody.prawo Myjk pisze tak: -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców, a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer |
|
Data: 2020-01-02 13:10:52 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 09:42 +0100, Myjk napisał:
Ja do kręcenia się wokół komina specjalnie kupiłem PHEVa i WIĘKSZOŚĆ Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość przelotów robię na wynglu". Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 13:38:10 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wróblen | |
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 1:10:52 PM, you wrote: Ja do kręcenia się wokół komina specjalnie kupiłem PHEVa i WIĘKSZOŚĆNiechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w rzeczywistych warunkach pracy. Sprawność dobrego diesla jest daleko w tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a dokładkę wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo energii. Osobiście liczę na to, że PiS w końcu zostanie oderwany od koryta i skończy się ta idiotyczna blokada OZE. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-01-02 14:00:57 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 13:38 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w Nie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest tożsamy z "jestem fajny". Przynajmniej nie w Polsce. Energia jest energia, i skądkolwiek by nie była - warto ją oszczędzać. Osobiście liczę na to, że PiS w końcu zostanie oderwany od koryta i A to swoją drogą. Z tym, że PiS czy nie PiS, prędzej czy później EU naciśnie gdzie trzeba. No chyba że PL dołączy do bloku wschodniego... Ale aż takim pesymistą nie jestem. :) Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 14:34:51 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wróblen | |
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 2:00:57 PM, you wrote: Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% wNie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest Dlatego elektryczne są lepsze, bo oszczędzają. Nawet jeśli to ,,na wyngiel". [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-01-02 15:38:06 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 14:34 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
Hello Mateusz, Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie części cylindrów, SREC... Podstawową, uniwersalną przeszkodą w tym całym oszczędzaniu pozostaje masa pojazdu, przy czym elektryki są od startu w gorszej pozycji, bo muszą nie tylko poruszyć swoje blachy, ale jeszcze dodatkowo zestaw akumulatorów. Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 17:28:58 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wróblen | |
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 3:38:06 PM, you wrote: >> Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% wRozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie Żadne z tych rozwiązań nie służy odzyskiwaniu energii z hamowania. Wiele z nich zmniejsza żywotność silników. Podstawową, uniwersalną przeszkodą w tym całym oszczędzaniu pozostaje I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy hamowaniu. Sprawność ROŚNIE ze wzrostem masy i prędkości. Silniki elektryczne są znacznie lżejsze od spalinowych. Skrzynia biegów (w przypadku elektryka - jedna przekładnia) i układ przeniesienia napędu również. Paliwo też swoje waży. Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną całego samochodu. Tesla S waży 2.1 tony. Przy 320 KM - sprawdź, ile waży auto spalinowe tej wielkości i mocy... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-01-02 17:53:13 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 17:28 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
> Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie SREC służy. To co prawda wynalazek z F1, ale w niektórych osobówkach zaczyna się pojawiać, w różnych implementacjach - czasem w postaci akumulatora "do ruszania", a czasem jako koło zamachowe. I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy Sprawność procentowa może i rośnie, ale w ostatecznym rozrachunku i tak tracimy więcej energii przy większej masie niż przy mniejszej. Gdyby było inaczej, producenci obciążaliby swoje samochody, a na drogach poruszalibyśmy się ośmiotonowymi klocami palącymi 1l/100. Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną Znaczy sugerujesz, że ta dwutonowa Tesla z 320KM to dobry przykład miejskiego autka? Porównując samochody dostępne zarówno w wersji EV jak i spalinowej, wersja elektryczna jest jednak zawsze cięższa. Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 19:58:57 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wróblen | |
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 5:53:13 PM, you wrote: > Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanieSREC służy. To co prawda wynalazek z F1, ale w niektórych osobówkach Mały akumulator nie jest w stanie przyjąć 100 kW z hamowania. I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przySprawność procentowa może i rośnie, ale w ostatecznym rozrachunku i tak Sorry - z samego założenia chodzi o samochody elektryczne. zasięgi mają zaskakująco duże, jak na pojemność ,,zbiornika". Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjnąZnaczy sugerujesz, że ta dwutonowa Tesla z 320KM to dobry przykład A dlaczego miejskiego? Porównując samochody dostępne zarówno w wersji EV jak i spalinowej, Zatankuj do pełna spalinowy - różnica okaże się niewielka. Zobacz takiego Nissana Leaf - wielkość Giulietty, waga niewiele większa. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-01-02 19:31:52 | |
Autor: kk | |
WrĂłblen | |
On 2020-01-02 15:38, Mateusz Viste wrote:
2020-01-02 o 14:34 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał: Start/stop nie jest do oszczędzania energii tylko ograniczania emisji spalin. |
|
Data: 2020-01-02 15:49:23 | |
Autor: Shrek | |
WrĂłblen | |
W dniu 02.01.2020 o 13:38, RoMan Mandziejewicz pisze:
Ja do kręcenia się wokół komina specjalnie kupiłem PHEVa i WIĘKSZOŚĆNiechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość Sięga. Pod warunkiem, że to elektrociepłowania w zimę a nie elektrownia;) Sprawność elektrowni w Polsce wynosi średnio poniżej 40%. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-02 17:45:26 | |
Autor: Myjk | |
Wróblen | |
Thu, 2 Jan 2020 13:38:10 +0100, RoMan Mandziejewicz
Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość Spokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta z OZE, po drugie sprawność końcowa i tak elektryka jest wyższa niż śmierdziela spalinowego co mu trzeba wyprodukować paliwo i oleje, po trzecie od wiosny już będzie jeździć na własnym słoneczku. Ps. tak się zastanawiałem czemu w kiblu siedzisz, teraz już sobie przypomniałem, śmierdzielu. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-01-02 17:52:15 | |
Autor: J.F. | |
Wróblen | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1op89vnbj9dwp$.dlg@myjk.org...
Thu, 2 Jan 2020 13:38:10 +0100, RoMan Mandziejewicz Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość Spokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta z OZE, W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ... w dzien, czy w nocnej taryfie ? po A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ? A kopalnia ? J. |
|
Data: 2020-01-02 18:01:32 | |
Autor: Myjk | |
Wróblen | |
Thu, 2 Jan 2020 17:52:15 +0100, J.F.
W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ... w dzien, czy w nocnej taryfie ? W nocnej tylko. Nie korzystam z ładowarek publicznych. A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ? Dlatego szkolenie z PV zrobiłem i uprawnienia SEP i sobie będę robić elektrownie słoneczną, tak do napędu samochodów jak i grzania domu. Ciekawe kiedy w końcu wodór zaciągną do magazynowania nadwyżek z OZE. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-01-02 18:53:04 | |
Autor: J.F. | |
Wróblen | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rpotnutsojxs.dlg@myjk.org...
Thu, 2 Jan 2020 17:52:15 +0100, J.F. W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ... W nocnej tylko. Nie korzystam z ładowarek publicznych. No to wegla ladujesz :-) A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ? Dlatego szkolenie z PV zrobiłem i uprawnienia SEP A auto w dzien stoi pod domem, ze sie moze ladowac ? Ciekawe kiedy w końcu wodór zaciągną No coz, a) jakos wolno idzie, b) a moze i szybko pojdzie, jak przybedzie samochodow na wodor, c) wodor ciagle najtaniej sie robi z metanu :-( J. |
|
Data: 2020-01-02 20:03:42 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wróblen | |
Hello J.F.,
Thursday, January 2, 2020, 6:53:04 PM, you wrote: [...] i sobie będę robić elektrownie słoneczną, tak doA auto w dzien stoi pod domem, ze sie moze ladowac ? Można w PowerWall magazynować. Ciekawe kiedy w końcu wodór zaciągną Co za idiotyzm - marnowanie 2/3 energii :( No coz, Oby nie. c) wodor ciagle najtaniej sie robi z metanu :-( Produkując CO2 -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-01-02 20:17:25 | |
Autor: Myjk | |
Wróblen | |
Thu, 2 Jan 2020 18:53:04 +0100, J.F.
No to wegla ladujesz :-) Ale w drugiej taryfie. A druga taryfa nie jest bez powodu, tylko dlatego że jest zmniejszone zapotrzebowanie czyli w przeciwnym razie elektrownie puszczają energię w gwizdek. Literalnie warto zużywać energię w nocy, bo czy się użwa czy nie, to się "dymi wynglem". A auto w dzien stoi pod domem, ze sie moze ladowac ? W moim przypadku tak. A jeśli nawet nie, to i tak oddam do sieci i zbilansuje elektrowniom największe zapotrzebowanie gdy mają problemy wytwórcze (temperatura, brak wody), a odbiorę w nocy albo w zimie gdy tych problemów nie ma. No coz, Dlatego wyraźnie napisałem, że tylko do nadwyżek z OZE. Niemcy teraz tyle z OZE produkują, że już oddają ten prad za darmo bo nie mają z nim co robić. Produkcja wodoru z hydrolizy ma oczywiście mizerną sprawność, ale łatwiej to robić niż np. przepompownie stosować czy inne magazyny (np. na baterie). Ja jestem ogólnie sceptyczny i nie widzę na obecną chwilę przyszłości w wodorze, szczególnie w samochodach cywilnych. Transport publiczny i dostawczy, szczególnie statki, jeszcze w miarę tak. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-01-02 21:49:41 | |
Autor: Shrek | |
WrĂłblen | |
W dniu 02.01.2020 o 20:17, Myjk pisze:
No to wegla ladujesz :-) Tak se tłumacz. Jeździsz na węgiel i żadne zaklęcia tego nie zmienią. Co nie znaczy że nie jest to złe - filtr na kominie jest lepszy od kata. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-02 20:01:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wróblen | |
Hello J.F.,
Thursday, January 2, 2020, 5:52:15 PM, you wrote: W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ... w dzien, czy wSpokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta zNiechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość Bez większego znaczenia - i tak koszt niewielki w porównaniu do paliw. po drugie sprawność końcowa i tak elektryka jest wyższa niżA elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ? Mniej i nie trzeba tak często wymieniać. A kopalnia ? Kopalnia jest w Doniecku :P Ropa sama też nie wypływa. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-01-02 20:11:11 | |
Autor: Cavallino | |
WrĂłblen | |
W dniu 02-01-2020 o 17:52, J.F. pisze:
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1op89vnbj9dwp$.dlg@myjk.org... Własna fotowoltaika Cię zadowala? |
|
Data: 2020-01-02 20:39:05 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 17:45 +0100, Myjk napisał:
>> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość Link do jakichś rzetelnych badań w temacie? Bo tak na słowo wierzyć to jednak nie wypada. od wiosny już będzie jeździć na własnym słoneczku. Znów drobna literówka. Miałeś pewnie na myśli "od późnej wiosny do końca lata". Jak kto potrzebuje jeździć 4 miesiące w roku to faktycznie dobra sprawa. Mateusz |
|
Data: 2020-01-01 20:05:06 | |
Autor: Shrek | |
WrĂłblen | |
W dniu 01.01.2020 o 17:07, RadoslawF pisze:
Moja Dacia Logan pali 4.6 w trasie i 5.5-6.0 w mieście, czyli mniej niż A w twoim... sam nie wiem co - obrażanie się na rzeczwyistość? Niech sobie kupuje co chce, ale ma rację, że SUW to w większoścu przypadków żaden optymalny wybór. A że to grupa dyskusyjna, to czemu miałby o swoich odczuciach nie napisać. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-02 01:38:45 | |
Autor: RadoslawF | |
WrĂłblen | |
W dniu 2020-01-01 o 20:05, Shrek pisze:
Moja Dacia Logan pali 4.6 w trasie i 5.5-6.0 w mieście, czyli mniej niż Bo nie zna tego o którym pisze i nie wie czy aby po zakupy nie jeździ małżonka w miejskim wozidle. Ale pisze jakby wiedział. Pozdrawiam |
|
Data: 2020-01-02 09:27:59 | |
Autor: Shrek | |
WrĂłblen | |
W dniu 02.01.2020 o 01:38, RadoslawF pisze:
Bo nie zna tego o którym pisze i nie wie czy aby po zakupy Akurat wiemy. Chciał elektryka, ale żona okazała się bardziej rozgarnięta od niego i skończyło się na hybrydzie. Inaczej miałby terenówkę nie nadającą się ani do terenu ani do miasta, na dodatek z kijowym zasięgiem, więc w trasę też nie. Okazało się, że elektryk jest dobry dla wszystkich, tylko on jest takie specyficzny, że dla niego nie. Co więcej żeby do tego dojść potrzebował żony;) -- Shrek |
|
Data: 2020-01-02 13:26:17 | |
Autor: RadoslawF | |
WrĂłblen | |
W dniu 2020-01-02 o 09:27, Shrek pisze:
Bo nie zna tego o którym pisze i nie wie czy aby po zakupy To dotyczy tego co pisał a nie tego o kim pisał. Pozdrawiam |
|
Data: 2020-01-02 15:18:08 | |
Autor: Shrek | |
WrĂłblen | |
W dniu 02.01.2020 o 13:26, RadoslawF pisze:
Bo nie zna tego o którym pisze i nie wie czy aby po zakupy Przyznam, że nie romumiem. Majk szeroko opisywał jaki samochód chciał kupić, jaki kupił i co z nim robi. Więc tą wiedzę posiadamy z pierwszej ręki. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-02 16:31:15 | |
Autor: RadoslawF | |
WrĂłblen | |
W dniu 2020-01-02 o 15:18, Shrek pisze:
Bo nie zna tego o którym pisze i nie wie czy aby po zakupy Komentowałem wpis Mateusza Viste o SUVach twierdząc że nie wie o kim pisze i nie wie do czego ten SUV tej osobie służy. Twierdzenie że do robienia zakupów w pobliskim warzywniaku to jego nie elegancka insynuacja niczym nie poparta. Pozdrawiam |
|
Data: 2020-01-02 16:48:25 | |
Autor: collie | |
WrĂłblen | |
W dniu 2.01.2020 o 16:31, RadoslawF pisze:
Komentowałem wpis Mateusza Viste o SUVach twierdząc że nie wie o Nie insynuacja, tylko projekcja. On swego radzieckiego SUV-a - zwącego się Niva - używa właśnie do tego, gdyż do niczego innego się ta Niva nie nadaje. Kto nią choć raz jechał, ten wie. |
|
Data: 2020-01-02 21:05:00 | |
Autor: JDX | |
Wróblen | |
On 2020-01-02 16:48, collie wrote:
[...] Nie insynuacja, tylko projekcja. On swego radzieckiego SUV-a -Niwa to nie SUV, tylko prawdziwa terenówka. Z prawdziwym napędem na 4 koła zdatnym do użytku w terenie. |
|
Data: 2020-01-02 21:19:56 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 21:05 +0100, JDX napisał:
Niwa to nie SUV, tylko prawdziwa terenówka. Z prawdziwym napędem na 4 Tak jest. Niva to świetny samochód, jeśli ktoś potrzebuje działać w trudnych warunkach - a przy sporadycznych krótkich wypadach do miasta też jest spoko, bo to bardzo krótki pojazd. Nivka do niedawna była moim jedynym samochodem. W zeszłym roku kupiłem jednak dodatkowe, "normalne" auto, bo do Nivy nie dało się upchnąć drugiego fotelika z tyłu. Zresztą nawet przy jednym foteliku każde wsiadanie/wysiadanie było mocno uciążliwe - na tylnej kanapie jest niewiele więcej miejsca niż było w 126p. Łada służy mi teraz głównie do ciągnięcia dwumetrowej przyczepy - z sianem, słomą, drewnem, kamieniami... w polno-leśnych warunkach. No i do wyciągania innych samochodów z zasp, kiedy spadnie duży śnieg. Ubolewam tylko nad tym, że UE zabiła ten samochód w ramach ekologicznej ideologii. No ale trudno, to w imię dobrej sprawy. Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 22:25:26 | |
Autor: JDX | |
Wróblen | |
On 2020-01-02 21:19, Mateusz Viste wrote:
[...] Łada służy mi teraz głównie do ciągnięcia dwumetrowej przyczepy - zAaaa, po polno-leśnych drogach... No bo do ciągania gruzu po zwykłych drogach to jednak 150+ konny SUV byłby lepszy. :-D |
|
Data: 2020-01-02 22:57:59 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 22:25 +0100, JDX napisał:
On 2020-01-02 21:19, Mateusz Viste wrote: Ale tylko pod warunkiem, że ma kolorowe alufelgi, chromowaną atrapę i grzane siedzenia. Bez tego ciągać gruz to przecież żenada. Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 16:49:35 | |
Autor: Shrek | |
WrĂłblen | |
W dniu 02.01.2020 o 16:31, RadoslawF pisze:
Przyznam, że nie romumiem. Majk szeroko opisywał jaki samochód chciał kupić, jaki kupił i co z nim robi. Więc tą wiedzę posiadamy z pierwszej ręki. Dlaczego uważasz, że nie kojarzy majka i jego wpisów? Aktywnych użytkowników aż tak wielu nie ma. Twierdzenie że do robienia zakupów w pobliskim warzywniaku to Przecież sam się chwali, że jeździ wokół komina na prądzie. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-02 17:20:52 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 16:31 +0100, RadoslawF napisał:
Twierdzenie że do robienia zakupów w pobliskim warzywniaku to Internet wszystko pamięta. Michał wielokrotnie tutaj (a także na grupach sąsiednich) opisywał czym, jak, dokąd i po co jeździ. Mateusz |
|
Data: 2020-01-01 21:46:14 | |
Autor: J.F. | |
WrĂłblen | |
Dnia Wed, 1 Jan 2020 16:01:56 +0100, Mateusz Viste napisał(a):
2020-01-01 o 15:21 +0100, PiteR napisał: Jak ja pamietam, to maluch mi palil wlasnie tyle. Wiec postep tylko w komforcie. No i cos mi sie widzi, ze bardzo delikatnie jezdzisz, bo poza maluchem, to jak nie chca mi sie samochody zblizyc do tych danych :-( J. |
|
Data: 2020-01-01 22:00:00 | |
Autor: Budzik | |
Wróblen | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Jakis tam postep jest ale czy az tak duzy?Troluję trochę :P bo to jest 2015 Mitsubishi Outlander PHEV. :P Z drugiej strony ten postep nie jest za darmo. Przykładowo kiedys mercedes 207d z lat 8x palił 9litrów. Dzis jezdzac samochodem o takich samych gabarytach (ducato) w wiekszym ruchu i dynamiczniej pali 7,5. Z drugiej strony w takim ducato po 300 tysiacach maks bedziesz musiał wymienic wtryski co liczac oszczednie 3-5 kPLN cie wyjdzie. W mercu rozrzad na łancuchu - nigdy nie dotykałes. W ducato wymieniasz co 180 - 150 tysiecy. Ale zeby nie było, taki master 2,3 pali odrobine wiecej od ducato (8 mozna na trasie osiagnac) a silnik praktycznie bezobsługowy i milion km potrafi zrobić. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso |
|
Data: 2020-01-02 00:38:36 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-01 o 22:00 GMT, Budzik napisał:
Jakis tam postep jest ale czy az tak duzy? Z pewnością mógłby być większy. Ale póki lud sam decyduje o tym czym jeździ, to będzie jak jest. No ale ostatnio pro-ekologiczne przepisy zaostrzają się z roku na rok, więc jest duża nadzieja na szybszy postęp. Przy czym te przepisy to nie zawsze mają sens. Ja np. chętnie wymieniłbym swoją 20-letnią Nivę na model 2019, ale urzędnik zadecydował że nie mam takiej opcji, bo Niva zła niedobra za dużo dymi. Ten sam urzędnik jako alternatywę proponuje mi dotację na traktor... W mercu rozrzad na łancuchu - nigdy nie dotykałes. Czy aby na pewno? W Ładzie też mam łańcuch, ale jednak od czasu do czasu trzeba wyregulować naciąg, bo łańcuch mimo wszystko się rozciąga. Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 05:59:59 | |
Autor: Budzik | |
Wróblen | |
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@xyz.invalid ...
W mercu rozrzad na łancuchu - nigdy nie dotykałes. Sa łancuchy i łancuchy... We wspolczesnych samochodach (pomijajac np wspomnianego wyzej Renault Mastera) łancuchy sa robione chyba z ciastoliny bo wymienia sie je tak samo jak paski jak nie czesciej. Ciagle sa jakies wpadki w tym temacie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych, którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin |
|
Data: 2020-01-02 00:28:28 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-01 o 21:46 +0100, J.F. napisał:
Jak ja pamietam, to maluch mi palil wlasnie tyle. Miałem dwa 126p. Pierwszy był rocznik '89, drugi '99. W obu podliczałem spalanie w kajeciku. Kajecik już dawno robaki zjadły więc nie sprawdzę, ale jestem zupełnie pewien że poniżej 6l nie udało mi się zejść. Może miałem felerne egzemplarze? Albo za mocno w palnik dawałem... Z tego co pamiętam, to gaz miałem większość czasu w podłodze. No i cos mi sie widzi, ze bardzo delikatnie jezdzisz, bo poza Jeżdżę normalnie. Tzn. przepisowo, choć czasem - nie ukrywam - zdarza mi się przekroczyć w trasie dozwoloną prędkość o kilka km/h. Silnik atmosferyczny, trzycylindrowy, poj. 1.0. Tankuję wyłącznie 95E10 na stacji przy markecie. Producent podaje spalanie 4.3l/100 w trasie, ale mi poniżej 4.6 póki co nie udało się zejść. Widać coś robię źle. Mateusz |
|
Data: 2020-01-02 00:35:08 | |
Autor: J.F. | |
WrĂłblen | |
Dnia Thu, 2 Jan 2020 00:28:28 +0100, Mateusz Viste napisał(a):
2020-01-01 o 21:46 +0100, J.F. napisał: Moze po miescie, bo w trasie to mi palil wlasnie 4.5. Może miałem felerne egzemplarze? Moze. Albo za mocno w palnik dawałem... Z tego co No wlasnie - trudno tu nie dawac w palnik :-) No i cos mi sie widzi, ze bardzo delikatnie jezdzisz, bo poza Podejrzewam, ze jakbym wsiadl i pojechal "normalnie", to zaraz by podskoczylo istotnie :-) J. |
|
Data: 2020-01-02 20:14:51 | |
Autor: Cavallino | |
WrĂłblen | |
W dniu 02-01-2020 o 00:35, J.F. pisze:
Silnik atmosferyczny, trzycylindrowy, poj. 1.0. Tankuję wyłącznie 95E10 No 0,9 tce paliło mi koło 8 na trasie. W Sandero. Obstawiam, że ten wolnossący badziewiak, traktowany choć trochę gazem, weźmie więcej. Jak komuś wychodzi tyle ile podaje producent, to z miejsca widać, że kłamie. |
|
Data: 2020-01-02 20:12:44 | |
Autor: Cavallino | |
WrĂłblen | |
W dniu 01-01-2020 o 21:46, J.F. pisze:
Dnia Wed, 1 Jan 2020 16:01:56 +0100, Mateusz Viste napisał(a): Moja Dacia Logan pali 4.6 w trasie i 5.5-6.0 w mieście, czyli mniej niż
Dokładnie Musi tą taczką jeździć tak, jak kiedyś maluchem. |
|
Data: 2020-01-02 20:58:05 | |
Autor: Mateusz Viste | |
WrĂłblen | |
2020-01-02 o 20:12 +0100, Cavallino napisał:
W dniu 01-01-2020 o 21:46, J.F. pisze: Wręcz przeciwnie. W maluchu z gazu korzystałem w sposób binarny: brak gazu albo gaz w podłodze. W Loganie 1.0 chyba jeszcze nie zdarzyło mi się depnąć do końca - po prostu nie ma takiej potrzeby. Z epitetem taczki też się nie zgodzę - Logan to naprawdę bardzo fajny, rodzinny samochód do przemieszczenia się na wsi. Duży bagażnik, rozsądna przestrzeń na tylnej kanapie, relatywnie wysoki prześwit, no i malutko pali. W standardzie ma nawet ogrzewaną tylną szybę. Mam go od 10 miesięcy, i póki co doszukałem się tylko jednej rzeczy którą możnaby poprawić, mianowicie dać możliwość ryglowania zamka drzwi przed ich zamknięciem. W tym samochodzie jest tak, że można ryglować drzwi wyłącznie kiedy te są już zamknięte, czyli od środka. Nie jest to dla mnie dużym problemem, bo generalnie nie zamykam nigdy samochodu, ale wiem że bywają ludzie którzy lubią mieć wszystko pozamykane - dla takich ryglowanie od środka wszystkich drzwi za każdym razem może być jakąś tam uciążliwością. Mateusz |
|