[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp

Data: 2019-02-04 10:18:47
Autor: Myjk
[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp

Pogoda we włoskim Bertodli przywitała mnie obfitymi opadami śniegu,
CrossClimate dały sobie spokojnie radę na serpentynach, podobnie jak AWD co
sobie nie radzi na rolkach ;) -- nie było konieczności zakładania
wspomagaczy. Auto radziło sobie równie dobrze jak auta na zimówkach (znaczy
tak zakładam, że byłem nielicznym wyjątkiem na letniakach). Pogoda pożegnała mnie deszczem, potem śniegiem, w międzyczasie zeszła
lawina w przełęczy Brenner, przez co autostrada była zamknięta gdzieś od
sobotniego popołudnia do przedpółnocy. Gdy jechałem wieczorem jeszcze była
zamknięta, więc żeby nie stać jak pała puściłem się równoległą eSką i po 20
minutach otwarli -stradę, więc się udało wbić i przejechać przełęcz. Byłem
jednym z pierwszych którzy jechali nią po oczyszczeniu z lawiny. Tylu
tirolotów uwięzionych w śniegu zajmujących jeden pas autostrady przez
blisko 50km to w życiu nie widziałem. W przeciwną stronę było to samo. Tuż
za przełęczą zaczęło tak sypać śniegiem, że znowu myślałem że jadę do tyłu,
we wstecznym lusterku zaś majaczył tirolot przyciskając do szybszej jazdy.
Opony i auto radziło sobie jednak dobrze, nie stanąłem, nie jechałem bokiem
itd. U niemca się uspokoiło, ale tylko na chwilę, bo 400km dalej znowu
ruszyła śnieżyca i towarzyszyła aż pod WRO. Wyglądało to mniej więcej tak:

http://barway.pl/snieg1.jpg
http://barway.pl/snieg2.jpg

Opony dały radę, nie było problemu aby wyprzedzać auta po, jak widać, nawet
5-10cm warstwie świeżego śniegu przy prędkości 70-100/h -- taką też
podróżną prędkość miałem w takich warunkach. Chyba lepszego testu
praktycznego sobie wymarzyć nie mogłem dla opon i auta. :P To tak jakby
ktoś miał wątpliwości czy letniaki z homo zimową sobie radzą czy nie radzą
w zimie. Niemniej w przyszłym roku lecę samolotem -- jazda samochodem jest
zdecydowanie dla hardkorów. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-02-04 04:19:09
Autor: Bolko
[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp
ile miały przejechane kilometrów?

Data: 2019-02-04 13:29:11
Autor: Myjk
[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp
Mon, 4 Feb 2019 04:19:09 -0800 (PST), Bolko
ile miały przejechane kilometrów?

10k jak wyjeżdżałem, teraz mają 13k.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-02-04 14:45:10
Autor: spider
[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z AlQ1|B
W dniu 2019-02-04 o 10:18, Myjk pisze:

http://barway.pl/snieg2.jpg

Co te przednie światła takie zalepione? To ledy i nie roztopiły śniegu, czy jechałeś na dziennych?

Data: 2019-02-05 07:32:30
Autor: Myjk
[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp
Mon, 4 Feb 2019 14:45:10 +0100, spider
Co te przednie światła takie zalepione? To ledy i nie roztopiły śniegu, czy jechałeś na dziennych?

Jechałem na dziennych, bo było jasno. Ta skorupa miała ze 2-3cm grubości a
fotka była robiona tuż po 500km jazdy w totalnym syfie na drodze.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-02-04 20:03:48
Autor: J.F.
Dnia Mon, 4 Feb 2019 10:18:47 +0100, Myjk napisał(a):
[...]

A teraz sobie wyobraz, ze w taka pogode pilot musi wyladowac ... i nie
moze poczekac do jutra :-)

J.

Data: 2019-02-05 07:33:02
Autor: Myjk
[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp
Mon, 4 Feb 2019 20:03:48 +0100, J.F.
A teraz sobie wyobraz, ze w taka pogode pilot musi wyladowac ... i nie moze poczekac do jutra :-)

Ale pilot ma różne instrumenty pomocnicze. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-02-04 21:08:04
Autor: jerzu.xyz
On Mon, 4 Feb 2019 10:18:47 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

[...]

Szkoda. Bo ja do CC nie miałem zastrzeżeń w pierwszą zimę. W drugą już
nie było tak fajnie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2019-02-05 07:35:10
Autor: Myjk
[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp
Mon, 04 Feb 2019 21:08:04 +0100, jerzu.xyz@irc.pl
Szkoda. Bo ja do CC nie miałem zastrzeżeń w pierwszą zimę. W drugą już nie było tak fajnie.

Ale jeździć w zimie będę, oby tylko zima była jak w tym roku. Poza tym
pytanie ile to SAWD na dwóch elektrycznych motorach zrobiło pracy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-02-05 15:52:21
Autor: J.F.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6t9new9vaxc1$.dlg@myjk.org...
[...]

Przy podjazdach moglo duzo, ale przy hamowaniach i w zakretach nie pomoglo, a opony nie zawiodly ...

J.

Data: 2019-02-05 07:31:50
Autor: J.F.
[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp
Dnia Mon, 4 Feb 2019 10:18:47 +0100, Myjk napisał(a):
Niemniej w przyszłym roku lecę samolotem -- jazda samochodem jest
zdecydowanie dla hardkorów. :P

https://www.yahoo.com/entertainment/hundreds-passengers-trapped-ryanair-plane-six-hours-snowstorm-145943498.html

Kanapki na podroz warto zabrac.
tylko te butelki po 100ml ...

J.

Data: 2019-02-09 19:13:53
Autor: radekp@konto.pl
[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp
Mon, 4 Feb 2019 10:18:47 +0100, w <1jjpkpzxxgfw5.dlg@myjk.org>, Myjk
<myjkel@nospam.op.pl> napisał(-a):

http://barway.pl/snieg1.jpg

Po takim idealnym śniegu to i na letnich pojedziesz.

Cyrki zaczynają się gdy masz koleiny.

Data: 2019-02-10 19:06:49
Autor: scobowski
[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z AlQ1|B
W dniu 04.02.2019 o 10:18, Myjk pisze:

(ciach)
tata radocha, jaby to był Twój pierwszy w życiu czterołap? ;-)

[opony] [awd] Wróciłem w czoraj z Alp