Wrócilem z Livigno

Data: 2010-03-09 11:37:01
Autor: Chris
Wrócilem z Livigno
Przed wyjazdem męczyłem grupę pytaniami odnośnie Livigno, a ponieważ w
sobotę stamtąd wróciłem, więc chcę przekazać garść swoich uwag i
spostrzeżeń odnośnie tego wyjazdu - może komuś się przydadzą.

Czas dojazdu z Krakowa: 13 godzin szybkiej jazdy, z tylko jednym
20-minutowym postojem na parkingu.
Czesi jak zwykle od lata zeszłego roku dobudowali nowe odcinki
autostrady. Wracając trzeba się pilnować, żeby nie przegapić zjazdów w
bok, bo główna autostrada prowadzi gdzie indziej, niż do Cieszyna, a oba
te krytyczne zjazdy są bardzo skąpo oznakowane.
Pierwsze takie miejsce jest koło Vyskova (autostrada na wprost prowadzi
do Kromeriża, dawniej przejazd na wprost był zagrodzony), drugie takie
miejsce jest ok. 70 km od Cieszyna, gdzie nowo wybudowana autostrada na
wprost prowadzi do Ostravy, a do Cieszyna trzeba zjechać w bok.

Dobre wiadomości z Austrii: Wybudowano całkiem spory odcinek autostrady
A5 prowadzącej z Mikulova w kierunku Wiednia, a także trasę szybkiego
ruchu S1, stanowiąca wschodnia obwodnicę Wiednia. Autostrada A5 zaczyna się już w pobliżu miejscowości Mistelbach,
następnie łączy się z trasą szybkiego ruchu S1, przechodzącą później w
S2, która wylatuje wprost na most na Dunaju leżący na trasie A23.
Mapka nowej trasy tutaj:
http://www.asfinag.at/index.php?module=Pagesetter&type=file&func=get&tid=287&fid=ddownload1&pid=8
Dzięki temu już nie trzeba się przebijać przez Brunnerstrasse, a czas
przejazdu przez Wiedeń znacznie się skraca.

Na Inntal-Autobahn (A12) jak zwykle w weekendy korek pomiędzy węzłem
Rosenheim, a Worgl, który warto ominąć równolegle biegnącymi bocznymi
drogami. Aktualna sytuacja na drogach jest do sprawdzenia na stronie:
http://www.asfinag.at/index.php?idtopic=199
(na drogę warto zaopatrzyć się w mobilny internet)
Dalej, już na jakieś 2-3 km przed Wiesing, na prawym pasie kolejka
samochodów oczekujących na zjazd z autostrady A12 do doliny Zillertal.
My na szczęście jedziemy prosto, a już za Innsbruckiem na autostradzie
robi się wręcz pustawo :)
Po zjeździe z autostrady A12 w pobliżu Landeck, przejeżdżamy przez
mający ok. 6 km długości Landecker Tunel (opłata zawarta w cenie
autostradowej winiety) i zaczyna się nam ok. 100 km ostrego kręcenia
kierownicą na krętej górskiej drodze.
W ten sposób dojeżdżamy do tunelu Munt la Schera prowadzącego do
Livigno. Od 1 stycznie br. tunel jest już czynny przez całą dobę
codziennie, a nie wyłącznie w weekendy, jak to było wcześniej.
Niestety, wraz z tą zmianą wzrosła cena przejazdu: z 25 na 30 EUR (bilet
tam i z powrotem).
Na miejscu warunki zakwaterowania znacznie gorsze niż w Austrii.
Za apartament o połowę mniejszy niż w Austrii, zapłaciłem o połowę
drożej. W dodatku, cały czas waliliśmy głowami o niski strop (apartament
na poddaszu), a gdy w którymś z apartamentów poniżej ktoś skorzystał z
ubikacji, informująca o tym fakcie woń natychmiast rozchodziła się po
naszym.
Jak chodzi o warunki narciarskie, to są faktycznie doskonałe, stoki są
lepiej utrzymane niż w Austrii, co noc są wręcz "heblowane" przez
ratraki. O jakości tych stoków najlepiej świadczy fakt, że jeździ na
nich dosyć dużo niewidomych, tylko instruowanych głosem przez
towarzyszących im przewodników.
Livigno nie jest duże, więc z kwater na stoki jest bliziutko, a oprócz
tego po miejscowości kursują darmowe (i komfortowe) ski-busy rozwożące
narciarzy po wyciągach.
Przy górnej stacji gondolki na Mottolino jest punkt testowania nart. Za
5 EUR/h można testować najlepsze i najdroższe narty, wymieniając je
sobie nawet po każdym zjeździe.
W co drugim domu jest sklep z perfumami lub alkoholami, które są tańsze
niż gdzie indziej. Sklepy sportowe sprzedają głównie odzież, w tym także
sportową ;)
Sprzęt narciarski wcale nie tańszy niż gdzie indziej.
Dość tania elektronika, ale komputery tylko z włoską wersją Windows.
Ceny paliw (w środku tygodnia):
diesel - 0,758 EUR/l
benzyna - 0,920 EUR/l
Zauważyłem, że w całych Alpach na weekendy ceny paliw są podnoszone.
Jeśli ktoś ma jakieś pytania, to służę pomocą.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-03-10 11:59:15
Autor: Marcin Kral
[OT] Wrócilem z Livigno
W dniu 2010-03-09 11:37, Chris pisze:
[...]

W sobote ruszam do Zell am Ziller. Planowalem trase przez Slowacje, m.in. przez tunel w Lalikach (Zlina, Bratyslawa, Wieden) ale moze jednak lepiej Czechy, moglbys cos wiecej napisac o tych nowych odcinkach? Gdzie przekraczales granice z Austria? Z gory dzieki za info.
Wszelkie inne sugestie mile widziane.

Marcin Kral

Data: 2010-03-10 18:02:50
Autor: Chris
[OT] Wrócilem z Livigno
Dnia Wed, 10 Mar 2010 11:59:15 +0100, Marcin Kral napisał(a):

W sobote ruszam do Zell am Ziller. Planowalem trase przez Slowacje, m.in. przez tunel w Lalikach (Zlina, Bratyslawa, Wieden) ale moze jednak lepiej Czechy

Za komuny jeździłem przez obecną Słowację, bo trasa przez Czechy to była
wówczas taka jakby namiastka Rajdu Dakar, ale od czasu jak Czesi
pobudowali swoje autostrady, to już jeżdżę tylko przez Czechy, podobnie
jak wszyscy moi znajomi.
Nawet jeśli po polskiej stronie wybudowano i oddano do eksploatacji
trasę S69, to przypuszczam że po wjeździe na teren Słowacji utkniesz na
drodze lokalnej i nie pojedziesz szybciej niż 50 km/h, a słowacka
policja już tego skrupulatnie dopilnuje.
W dodatku, z tego co czytałem, to słowacka policja wali mandaty za
nawigację zamocowaną do przedniej szyby. Jak dla mnie, to jest aż za
dużo powodów, by unikać drogi przez Słowację ;)

moglbys cos wiecej napisac o tych nowych odcinkach? Gdzie przekraczales granice z Austria?

Granicę z Austrią przekraczałem w Mikulovie, a ViaMichelin trasę z
Bielska do Zell am Ziller wyznaczył dokładnie po tej samej trasie, po
jakiej ja zawsze jeżdżę:
http://www.viamichelin.pl/web/Itineraires_Light?strStartLocid=31NDF6Mm0xMGNORGt1T0RBM05qST1jTVRrdU1EVTFPRFE9&strDestLocid=31MzMzczEwY05EY3VNak16TXpjPWNNVEV1T0RneE5qRT0=&empriseW=600&empriseH=310&intItineraryType=0&caravaneHidden=false&vh=CAR&distance=km&strVehicle=0&devise=1.0|EUR&carbCost=1.3&isAvoidFrontiers=false&isFavoriseAutoroute=false&isAvoidPeage=false&isAvoidVignette=false&isAvoidLNR=false&autoConso=6.8&villeConso=6&routeConso=5.6&dtmDeparture=10%2F3%2F2010&indemnite=0
Trasa przedstawiona na powyższej mapce prowadzi już nowymi odcinkami
austriackich autostrad, o których pisałem w swoim poprzednim poście.
Ciekawostką jest fakt, że te mapy Michelina są coś skopane i przebieg
trasy (a wraz z nią nowej autostrady!) jest w stosunku do mapy
przesuwany, jeśli w ekranowym oknie przesuniemy mapę.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-03-11 09:04:49
Autor: gajowy
[OT] Wrócilem z Livigno
Chris wrote:

> [...]

wówczas taka jakby namiastka Rajdu Dakar, ale od czasu jak Czesi
pobudowali swoje autostrady, to już jeżdżę tylko przez Czechy, podobnie

:)) Kiedyś jeździłem przez Czechy ale przestałem
odkąd zbadałem dojazd przez Słowację - spróbuj :)

Droga przez Zwardoń jest dość upierdliwa, choć teraz ten
nowy tunel znacznie poprawi trasę - a potem już z górki :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2010-03-11 09:53:07
Autor: Tytus z fabryki
[OT] Wrócilem z Livigno
Siemka

*** "gajowy"
Droga przez Zwardoń jest dość upierdliwa, choć teraz ten
 nowy tunel znacznie poprawi trasę - a potem już z górki :)

Potwierdzam - droga waska ale ruch zerowy. A po stronie Słowackiej/Czeskiej uwaga na busy z dziwnymi masztami stajace w dziwnych miejscach na poboczach bo pomiar predkosci.
Ja jezdze rowniez ta droga ktora opisal kolega "gajowy" - moze nie na narty a na windsurfing na Plejasac :) Jechalem kilka razy i jedyny problem - zwolnienie to byla granica Chorwacko-Słoweńska i to od strony Chorwatow.
Rowniez dzwi mnie dyskusja o winietach - sa dostepne na kazdej stacji benzynowej - z tym ze im dalej od granicy tym drozsze :)

Tytus z fabryki

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4933 (20100310) __________

Data: 2010-03-11 08:51:17
Autor: gajowy
[OT] Wrócilem z Livigno
Marcin Kral wrote:

> [...]

lepiej Czechy, moglbys cos wiecej napisac o tych nowych odcinkach? Gdzie
przekraczales granice z Austria? Z gory dzieki za info.

I jedź przez Słowację - zdecydowanie.
Wszystkie te rozważania gdzie, co, kto, jak wybudował w wersji
słowackiej kończą się za Żiliną - żadnego kombinowania, fajny,
szybki - objazd Wiednia itd.

   gajowy

....carve diem

Data: 2010-03-11 08:58:55
Autor: MichałG
[OT] Wrócilem z Livigno
gajowy pisze:
Marcin Kral wrote:

[...]

Pod warunkiem, że nie jest to akurat sobotnie przedpołudnie - wtedy objazd jest mało szybki....

Z moich okolic trasa przez Czechy jest zdecydowanie łatwiejsza i szybsza... ale ja mam tylko 15km do Bohumina.... i poczatku czeskiej autostrady
Pozdrawiam
michał

Data: 2010-03-11 09:08:45
Autor: gajowy
[OT] Wrócilem z Livigno
MichałG wrote:

gajowy pisze:

> [...]
> szybki - objazd Wiednia itd.

Pod warunkiem, że nie jest to akurat sobotnie przedpołudnie - wtedy

Nie jeżdżę o takich porach :)
raz jechałem - trochę mnie przyblokowało ale bez dramatu - 30 min?
Poza tym w sobotnie popołudnie takie coś cię może spotkać gdziekolwiek.

Z moich okolic trasa przez Czechy jest zdecydowanie łatwiejsza i
szybsza... ale ja mam tylko 15km do Bohumina.... i poczatku czeskiej
autostrady

Oceniam wyłącznie z Krakowa :)
Innych kierunków za bardzo nie znam ale właśnie poznam bo muszę
jechać przez Nysę ...a stamtąd oczywiście już przez Czechy :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2010-03-12 15:22:31
Autor: Chris
[OT] Wrócilem z Livigno
Dnia Thu, 11 Mar 2010 09:08:45 +0100, gajowy napisał(a):

Oceniam wyłącznie z Krakowa :)
Innych kierunków za bardzo nie znam ale właśnie poznam bo muszę
jechać przez Nysę ...a stamtąd oczywiście już przez Czechy :)

Więc czekam na porównanie obu tras po powrocie :)
Mnie wkurza ten odcinek do Żyliny: wąska kręta droga po słowackiej
stronie, a i po polskiej stronie nie jest lekko, bo trzeba przejechać
przez różne Kalwarie, Andrychowy, Barwałdy, gdzie przy odrobinie pecha
można utknąć i wlec się za jakimś zdychającym gruchotem lub ciągnikiem
rolniczym.
Mój brat kiedyś pojechał przez Słowację i do Wiednia jechał 8 godzin, bo
akurat trafił na jakiś wyścig kolarski rozgrywany na tym odcinku przed
Żyliną.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-03-12 15:27:46
Autor: Chris
[OT] Wrócilem z Livigno
Dnia Thu, 11 Mar 2010 08:51:17 +0100, gajowy napisał(a):

I jedź przez Słowację - zdecydowanie.
Wszystkie te rozważania gdzie, co, kto, jak wybudował w wersji
słowackiej kończą się za Żiliną - żadnego kombinowania, fajny,
szybki - objazd Wiednia itd.

W tej chwili, gdy Austriacy oddali do użytku autostradę A5, na trasie
przez Czechy też nie ma żadnego kombinowania. W Bielsku wjeżdżasz na
dwupasmówkę i zjeżdżasz z niej dopiero w Wiesing przy wjeździe do
Zillertal.
Zresztą czekam na Twoją opinie i porównanie obu tras po Twoim powrocie.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-03-12 17:19:20
Autor: gajowy
[OT] Wrócilem z Livigno
Chris wrote:

[...]

Sprawdzę może ...ale przy innej okazji:)

Zresztą czekam na Twoją opinie i porównanie obu tras po Twoim powrocie.

Teraz owszem przez Czechy ale zupełnie inaczej,
bo w kierunku Pragi, Pilzna, potem Norymberga, Monachium :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2010-10-17 08:09:36
Autor: greo
[OT] Wrócilem z Livigno
A pozniej jak sie kierowales? Ktorymi drogami do LIVIGNO?

G.

Data: 2010-10-19 01:30:57
Autor: Chris
[OT] Wrócilem z Livigno
Dnia Sun, 17 Oct 2010 08:09:36 +0200, greo napisał(a):

A pozniej jak sie kierowales? Ktorymi drogami do LIVIGNO?

Wyboru specjalnego nie masz :)
Kolejno: Salzburg, Rosenheim, Innsbruck, Landeck, Livigno.
Teraz jadąc w Alpy opłaca się Wiedeń ominąć od północy, jadąc drogami
szybkiego ruchu: S1, S5, S33, bo ma być oddany do eksploatacji most na
Dunaju w pobliżu Krems, który trochę skróci drogę.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-03-13 07:43:39
Autor: M.B.
Wrócilem z Livigno
witam, w styczniu jechałem trasą
http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s_d&saddr=warszawa&daddr=E75%2FWschodnia+Obwodnica+GOP+to:50.181295,19.046173+to:E75+to:A22+to:B19%2FTullner+Stra%C3%9Fe+(Plankenberg)+to:kappl&hl=pl&geocode=FSz2HAMdBZ9AASkBn4aaZsweRzH80-qIKr7wcg%3BFRa-_QIdinckAQ%3B%3BFbQ3-wIdpSEhAQ%3BFS8v4gIdzZH3AA%3BFdR14AIdylXzAA%3BFQkhzgIdEVKeACkZelygcbacRzFoVKaxgqt17Q&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=2&sz=11&via=1,2,3,4,5&sll=50.116616,18.994675&sspn=0.389222,1.056747&ie=UTF8&ll=49.007249,16.781616&spn=1.592682,4.22699&z=9czy

jeśli przy najbliższym wyjeździe wybiorę wariant poniższy
to czy będę jechał oddaną obwodnicą (nie jest widoczna
ale google tak zaproponowało trasę)
jak w linku :
http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s_d&saddr=warszawa&daddr=E75%2FWschodnia+Obwodnica+GOP+to:L%C4%99dzi%C5%84ska+to:E75+to:48.5257,16.616821+to:A21+to:kappl&hl=pl&geocode=FSz2HAMdBZ9AASkBn4aaZsweRzH80-qIKr7wcg%3BFRa-_QIdinckAQ%3BFVS6_QIdNpciAQ%3BFbQ3-wIdpSEhAQ%3B%3BFV6F3QIdGBX1AA%3BFQkhzgIdEVKeACkZelygcbacRzFoVKaxgqt17Q&mra=dme&mrcr=0&mrsp=4&sz=9&via=1,2,3,4,5&sll=48.458352,16.712952&sspn=1.610163,4.22699&ie=UTF8&ll=48.997339,17.866516&spn=0.796493,2.113495&z=10

pozdr.

Data: 2010-03-13 23:46:44
Autor: Chris
Wrócilem z Livigno
Dnia Sat, 13 Mar 2010 07:43:39 +0100, M.B. napisał(a):

[...]

Tak, od miejscowości Schrick (na południe od Mistelbach) ta trasa już
prowadzi nowo wybudowaną autostradą A5, a potem trasą szybkiego ruchu S2
do autostrady A23.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-04-03 22:53:56
Autor: Titus Atomicus
Wrócilem z Livigno
In article <hn58ii$8or$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
 Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

Na miejscu warunki zakwaterowania znacznie gorsze niż w Austrii.
Za apartament o połowę mniejszy niż w Austrii, zapłaciłem o połowę
drożej.

To moze swiadczyc o tym, ze miales pecha.
No i co to jest za miejscowosc: Austria?
Bo w takim np. Kitzbuhel to tez drogo jest?

TA

Data: 2010-04-06 00:50:38
Autor: Chris
Wrócilem z Livigno
Dnia Sat, 03 Apr 2010 22:53:56 +0200,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

Na miejscu warunki zakwaterowania znacznie gorsze niż w Austrii.
Za apartament o połowę mniejszy niż w Austrii, zapłaciłem o połowę
drożej.

To moze swiadczyc o tym, ze miales pecha.

Chyba nie. W tej chwili mam już rozeznanie w cenach obowiązujących w
Livigno i widzę, że inne apartamenty są tam jeszcze droższe.

No i co to jest za miejscowosc: Austria?

Zillertal, a konkretnie to Hippach.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof