[A4] Wroclaw-Katowice platna od 1 lipca 2011...

Data: 2010-10-27 07:44:47
Autor: Seba
[A4] Wroclaw-Katowice platna od 1 lipca 2011...
Dnia Wed, 27 Oct 2010 07:06:36 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):

...szykujcie kase jadac na wakacje :-( Skoro odcinek Myslowice(Brzeczkowice)-Krakow kosztuje 16pln (2x8pln) to ciekawe ile bedzie kosztowal przejazd z Katowic do Wrocka? Ponadto skoro maja byc tylko 2 pkt. poboru oplat na odcinku 200km to czy sie pojedzie 20km czy 200km bedzie trzeba placic myto za calosc, troche to dziwne.

Nie do końca piszą tam prawdę, u nas wspomnieli o tym rozwiązaniu tak:
http://wroclaw.naszemiasto.pl/artykul/629752,zaplacimy-za-a4-do-katowic,id,t.html?kategoria=647

"Główne punkty poboru opłat na autostradzie z Wrocławia do Katowic będą
w dwóch miejscach. Na bramce, w której otrzymamy bilet na przejazd,
zatrzymamy się w Karwianach (3 km za Bielanami Wrocławskimi w stronę
Opola). Całą opłatę uiścić trzeba będzie dopiero w Sośnicy pod
Gliwicami. Chyba że na zjazd z autostrady zdecydujemy się wcześniej. Wtedy
zapłacimy za przejechany dystans na stacjach poboru opłat (ich
lokalizację prezentujemy na infografice)."

Co do opłat - kiedyś czytałem wyliczenia i wychodziło że trasa z WRC do
Katowic kosztować nas będzie między 38 a 42 PLN. Czyli tanio nie
jest/nie będzie :( A winiet całorocznych dla aut osobowych nie
przewiduje się.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-10-27 09:22:19
Autor: MadMan
Dnia Wed, 27 Oct 2010 07:44:47 +0200, Seba napisał(a):

Co do opłat - kiedyś czytałem wyliczenia i wychodziło że trasa z WRC do
Katowic kosztować nas będzie między 38 a 42 PLN. Czyli tanio nie
jest/nie będzie

Zobaczymy. Więcej niż 20gr/km z reguły nie warto płacić. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-27 10:10:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-27, MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

[...]

Komfort i bezpieczeństwo każdy wycenia inaczej...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-27 10:16:54
Autor: J.F.
[A4] Wroclaw-Katowice platna od 1 lipca 2011...
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w

No i na kogo glosowac ? Zostaje JKM ?

J.

Data: 2010-10-27 11:45:59
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2010-10-27 10:16, J.F. pisze:

No i na kogo glosowac ? Zostaje JKM ?

JKM chciałby sprywatyzować wszystkie drogi i pobierać za nie opłaty
za pomocą powszechnego systemu nawigacyjnego... to już chyba wolę
jakieś bardziej socjalistyczne rozwiązanie, np. winiety :-)

T.

Data: 2010-10-27 11:56:40
Autor: J.F.
[A4] Wroclaw-Katowice platna od 1 lipca 2011...
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl> napisał
[...]

No tak. Choc w zasadzie to moze prawidlowo by bylo ... oczywiscie zdjawszy podatek z paliwa.

Czyli co - wzorem pewnego taksowkarza - kupic bron i powybijac ich wszystkich ? :-)

J.

Data: 2010-10-27 12:33:00
Autor: Rafał
W dniu 27.10.2010 11:56, J.F. pisze:

Czyli co - wzorem pewnego taksowkarza - kupic bron i powybijac ich
wszystkich ? :-)

Nie pisz tego tak głośno bo BORowików zabraknie i trzeba będzie za nasze podatki nowych zatrudnić :):)

Data: 2010-10-27 12:44:49
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2010-10-27 11:56, J.F. pisze:
[...]

Byłoby prawidłowo, bo każdy płaciłby tylko za siebie, a przy winietach
ci, którzy jeżdżą mało finansują tych, którzy jeżdzą dużo.  Ale jakoś
wizja nieustannej inwigilacji przez własny samochód mnie odstręcza,
choć JKM twierdzi, że auto<>kierowca i jego to nie martwi.

> Czyli co - wzorem pewnego taksowkarza - kupic bron i powybijac ich
> wszystkich ? :-)

No właśnie, czy lud może jakimiś bardziej legalnymi metodami pozbyć się
dysfunkcjonalnej demokracji...

T.

Data: 2010-10-27 23:51:10
Autor: J.F.
On Wed, 27 Oct 2010 12:44:49 +0200,  Tomasz Finke wrote:
> [...]
> wszystkich ? :-)
No właśnie, czy lud może jakimiś bardziej legalnymi metodami pozbyć się

No, ustroj sioe zmienil i zmiana ustroju nie jest juz tak wprost
przestepstwem, wiec w zasadzie mozna by demokratycznie przeglosowac
ustanowienie monarchii :-)

J.

Data: 2010-10-30 18:36:20
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2010-10-27 23:51, J.F. pisze:

No, ustroj sioe zmienil i zmiana ustroju nie jest juz tak wprost
przestepstwem, wiec w zasadzie mozna by demokratycznie przeglosowac
ustanowienie monarchii :-)

A fuj, król powinien panować z łaski Bożej, a nie ludu.  Łaska ludu na
pstrym koniu jeździ i jeśli monarcha będzie demokratycznie wybrany, to
i demokratycznie da się go odwołać, a to psuje całą koncepcję...

T.

Data: 2010-10-30 19:36:28
Autor: J.F.
On Sat, 30 Oct 2010 18:36:20 +0200,  Tomasz Finke wrote:
[...]

Podoba mi sie Twoj sposob myslenia, ale co - to juz jestesmy skazani
na demokracje ? :-)

J.

Data: 2010-10-30 19:41:36
Autor: Jacek_P
J.F. napisal:
Podoba mi sie Twoj sposob myslenia, ale co - to juz jestesmy skazani
na demokracje ? :-)

Jaka 'demokracja'? Zerknij sobie do ostatniej 'Polityki' i przeczytaj
sobie artykuł na temat niejakiego Martina Schlaffa. Wyleczysz się
z wielu złudzeń. Masz rządy oligarchii maskowane dla niepoznaki
okresowym plebiscytem popularności marionetek zwanych politykami.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-27 21:22:18
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 27 Oct 2010 11:45:59 +0200, Tomasz Finke napisał(a):

JKM chciałby sprywatyzować wszystkie drogi i pobierać za nie opłaty
za pomocą powszechnego systemu nawigacyjnego... to już chyba wolę
jakieś bardziej socjalistyczne rozwiązanie, np. winiety :-)

I jednocześnie - skasowac akcyzę. Co oznacza litr benzyny za 1,70zł...

--
     ___________ (R)

Data: 2010-10-27 13:46:02
Autor: Bydlę
On 2010-10-27 07:44:47 +0200, Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> said:

[...]

Czy dobrze rozumiem, że na bilecie będzie godzina wjazdu, a przy płaceniu system wyliczy średnią prędkość?
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-10-27 13:50:41
Autor: Rafał
On 2010-10-27 07:44:47 +0200, Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> said:

Czy dobrze rozumiem, że na bilecie będzie godzina wjazdu, a przy
płaceniu system wyliczy średnią prędkość?
;-)

Tak, i dostaniesz dwa rachunki, jeden do zapłacenia od razu, drugi z 7'mio dniowym terminem płatności:)

Data: 2010-10-27 19:57:14
Autor: Bydlę

On 2010-10-27 07:44:47 +0200, Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> said:

[...]

No, to drogówka i straże wiejskie, gminne, miejskie to oprotestują...
;-)))

--
Bydlę

[A4] Wroclaw-Katowice platna od 1 lipca 2011...