Wrocław, ul. Partynicka

Data: 2016-07-15 15:08:13
Autor: radekp@konto.pl
Wrocław, ul. Partynicka
Kiedyś był wątek o tymże "skrzyżowaniu":

https://goo.gl/maps/hUNDVm6N2MH2

Dla przypomnienia: 4 odnogi to droga wewn., strefa ruchu + 2 x strefa
zamieszkania (brak innych dróg)

Niby wszystko jasne, każdy przepuszcza z prawej, bo każdy wjeżdżając na to
przecięcie włącza się do ruchu.

Ale ta krzyżówka była bohaterem programu STOP Drogówka (TV4, odc. 9 - jakby
ktoś chciał obejrzeć) -- doszło do kolizji śmierciarki z osobówką. Śmieciara
wyjeżdżała z drogi wewn., natomiast osobówka jechała Partynicką (czyli
opuszczała strefę zam. (na linku -- śmieciarka wyjeżdża z lewej, osobówka
jedzie z naprzeciwka).

Policjanci w ogóle nie wiedzieli jak się zachować, konsultacja telefoniczna nie
pomogła, sprawa trafiła do ichniejszego wydziału.
I tu zonk - po konsultacji z wrocławskim ZDUiM orzeknięto, że winna jest
śmieciara (jeżeli dobrze usłyszałem -- bo wjeżdża na drogę publiczną).

No jestem ciekaw jakie padły argumenty, że samochód włączający się do ruchu na
drodze publicznej jest ważniejszy od samochodu wyjeżdżającego z drogi wewn.
Chyba że jeszcze inna była interpretacja.

Data: 2016-07-18 10:58:51
Autor: Wielebny
Wrocław, ul. Partynicka
On 07/15/2016 03:08 PM, radekp@konto.pl wrote:
https://goo.gl/maps/hUNDVm6N2MH2

Dla przypomnienia: 4 odnogi to droga wewn., strefa ruchu + 2 x strefa
zamieszkania (brak innych dróg)

To zapewne ja pytałem - przejeżdzam tędy codziennie.

http://www.ipla.tv/Stop-drogowka-odcinek-9/vod-5191876

No jestem ciekaw jakie padły argumenty, że samochód włączający się do ruchu na
drodze publicznej jest ważniejszy od samochodu wyjeżdżającego z drogi wewn.
Chyba że jeszcze inna była interpretacja.

Też jestem ciekaw, ale z doświadczenia wiem, że nikt z jadących
Partynicką (przez strefy zamieszkania) nie myśli o ustąpieniu
pierwszeństwa. Może dlatego, że nawierzchnia na tym odcinku nie zmienia
rodzaju?

Data: 2016-07-19 00:18:26
Autor: PlaMa
Wrocław, ul. Partynicka
W dniu 2016-07-15 o 15:08, radekp@konto.pl pisze:

No jestem ciekaw jakie padły argumenty, że samochód włączający się do ruchu na
drodze publicznej jest ważniejszy od samochodu wyjeżdżającego z drogi wewn.
Chyba że jeszcze inna była interpretacja.

Hmmm... Śmieciara miała osobówę po prawej? :D

Data: 2016-07-19 09:46:24
Autor: radekp@konto.pl
Wrocław, ul. Partynicka
Tue, 19 Jul 2016 00:18:26 +0200, w
<578d55ad$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, PlaMa <barakady@wp.pl>
napisał(-a):

> [...]

> Chyba że jeszcze inna była interpretacja.

Hmmm... Śmieciara miała osobówę po prawej? :D

Niestety, miała po lewej :)

Data: 2016-07-21 20:02:41
Autor: xyz
Wrocław, ul. Partynicka
napisał(-a):

[...]

No tak ale w miejscu gdzie śmieciarka włączała się do ruchy samochód osobowy był już na drodze publicznej POZA strefą zamieszkania.
Wynika z tego że to śmieciarka musi ustąpić pierwszeństwa.
Jak widać wszystkie 4 punkty w których można opuścić strefę zamieszkania lub drogę wewnętrzną nie zbiegają się w jednym punkcie.
Istnieje fragment drogi publicznej do której dochodzą drogi wewnętrzne.
Zapewne taka jest interpretacja, moim zdaniem słuszna.
Inną kwestią jest logiczność takiego rozwiązania i ustawione oznakowanie.

--
-- - xyz

Wrocław, ul. Partynicka