Wrogie przejęciespółki-przykład

Data: 2009-08-25 12:58:07
Autor: games
Wrogie przejęciespółki-przykład
Michał pisze:
Czy ktoś mógłby mi na kilku np 3 konkretnych anonimowych przykładach wyjaśnić na
czym może polegać wrogie przejęcie spółki? Np.Spółka A zrobiła to i to... W tej
sytuacji możliwe jest  ... itp. Koleżanka pisze referat ale ciężko jest jej
znaleźć jakiś konkretny przykład. Bardzo proszę o pomoc mądre głowy. Przykłady
mogą być dowolne ale chodzi o to żeby dotyczyły konkretnych czynności
podejmowanych przez spółkę przejmującą i obronę spółki przejmowanej, albo
odwrotnie zabezpieczenie się spółki przejmowanej na przyszłość żeby trudniej ją
było przejąć przez spółkę przejmującą. Ten wariant pierwszy będzie pewnie
preferowany. Także proszę o krótką pomoc.

Heh ciezko jest znalezc przyklad ??????

Przykladow sa setki, pierwszy z brzegu cukrownie polskie, stocznie i teraz KGHM.

Cena akcji spada bo wiadomo ze ktos chce sie pozbyc akcji akcje kupuje konkurencja i roznymi sposobami doprowadza przejeto spolke do upadlosci pozbywajac sie konkurencji.

Data: 2009-08-25 07:28:15
Autor: BK
On Aug 25, 12:58 pm, games <ga...@games.home.pl> wrote:
Michał pisze:

> [...]

Cena akcji spada bo wiadomo ze ktos chce sie pozbyc akcji akcje kupuje
konkurencja i roznymi sposobami doprowadza przejeto spolke do upadlosci

A co to ma wspolnego z "wrogim przejeciem" ?

Nie kazde przejecie spolek jest czyms, co w terminologi "gieldowej",
uwaza sie za wrogie przejecie.

Zdecydowanie cukrownie i stocznie to nie jest "wrogie przejecie" w
znaczeniu o jakie pyta autor watku.

Data: 2009-08-25 16:46:38
Autor: games
Michał pisze:

[...]

Kazde przejecie jest wrogie, zaleznie od polityki przejmujacego mozna spolke rozwijac lub ukatrupic po przejeciu.

Data: 2009-08-26 00:38:46
Autor: BK
On 25 Sie, 16:46, games <ga...@games.home.pl> wrote:
BK pisze:

> [...]

Kazde przejecie jest wrogie, zaleznie od polityki przejmujacego mozna
spolke rozwijac lub ukatrupic po przejeciu.

Masz takie pojecie o temacie jak kury o podrozach miedzygwiezdnych.

Po pierwsze, przejecie nie musi byc wrogie.

Po drugie, termin "wrogie przejecie" ma swoje okreslone znaczenie i
nie odnosi sie do Twoich narodowo-konserwatywnych dylematow zwiazanych
ze sprzedaza cukrowni czy stoczni tylko specyficznej formy nabycia
pakietu kontrolnego spolki akcyjnej przy aktywnym sprzeciwie organow/
akcjonariuszy tej spolki.

Data: 2009-08-25 13:01:21
Autor: michalgorski7
Wrogie przejęciespółki-przykład
No tak ale chodzi o konkretne czynności spółki przejmującej i czynności obronne,
decyzje organów itp spółki przejmowanej

--

Wrogie przejęciespółki-przykład