Wrogie przejęciespółki-przykład

Data: 2009-08-25 13:12:56
Autor: scream
Wrogie przejęciespółki-przykład
Dnia Tue, 25 Aug 2009 12:30:04 +0200, Michał napisał(a):

było przejąć przez spółkę przejmującą. Ten wariant pierwszy będzie pewnie
preferowany. Także proszę o krótką pomoc.

Przeczytaj o przejmowaniu Kruka oraz o przejmowaniu Sphinxa przez Amrest.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-08-25 14:39:49
Autor: michalgorski7
> [...]

Przeczytaj o przejmowaniu Kruka oraz o przejmowaniu Sphinxa przez Amrest.

-- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Przeczytałem, ale to czarna magia dla mnie. Nic dziękuję.

Data: 2009-08-25 14:40:47
Autor: Liwiusz
michalgorski7@go2.pl pisze:

Przeczytałem, ale to czarna magia dla mnie. Nic dziękuję.

   Ale to chyba nie Ty masz pisać referat?

--
Liwiusz

Data: 2009-08-25 20:39:51
Autor: andreas

Użytkownik <michalgorski7@go2.pl> napisał w wiadomości news:7b4d.00000288.4a93db95newsgate.onet.pl...
> [...]

-- best regards,
scream

Przeczytałem, ale to czarna magia dla mnie. Nic dziękuję.

To koleżanka ma wiedzieć o co chodzi a nie ty. No chyba, że Ty od niej jesteś inteligentniejszy. Jeżeli tak, to ja na Twoim miejscu przekonywałbym ją aby szła na krawcową.

--
andreas

Data: 2009-08-25 20:51:04
Autor: Liwiusz
andreas pisze:

> [...]

To koleżanka ma wiedzieć o co chodzi a nie ty. No chyba, że Ty od niej jesteś inteligentniejszy. Jeżeli tak, to ja na Twoim miejscu przekonywałbym ją aby szła na krawcową.

   Pewnie by więcej zarobiła niż po Wyższej Szkole Byle Czego.

--
Liwiusz

Data: 2009-08-26 08:57:47
Autor: michalgorski7
andreas pisze:

Pewnie by więcej zarobiła niż po Wyższej Szkole Byle Czego.

Oj nie przesadzajcie Panowie, wiecie jak to jest na studiach, człowiek zielony
przez cały czas. Wymyśliłem jej coś takiego ale nie wiem czy to się trzyma kupy.
Jeżeli można to pomóżcie i oceńcie:

Spółka A wzywa akcjonariuszy spółki B na ich akcje. Spółka A planuje w ten
sposób przejąć pakiet kontrolny spółki B. Akcjonariusze spółki B broniąc się
przed jej przejęciem wprowadzają do regulacji spółki zapisy uprzywilejowujące
posiadane przez nich akcje co do głosu. Wysokość takiego uprzywilejowania jest
reglamentowana przez obowiązujące przepisy i musi wynikać ze statutu.
Wykorzystując tę możliwość, akcjonariusze założyciele mogą uprzywilejować
obejmowane przez siebie akcje, co do głosu tak, aby zachować kontrolę na walnym
zgromadzeniu i utrudniać przejęcie spółki. Zarząd spółki A biorąc pod uwagę sytuację na rynku zastrzega w swoich umowach,
że rozwiązanie ich umów skutkować będzie obowiązkiem wypłaty im określonego
wynagrodzenia, tytułem swojego rodzaju rekompensaty, gdyby spółka B doprowadziła
w skutek przejęcia do zmiany zarządu. Zarząd spółki A liczy, że tego rodzaju
rozwiązanie zwiększy koszty przejęcia ich spółki i potencjalnie będzie
odstraszać inne spółki od takiego przedsięwzięcia.

Do akcjonariuszy spółki A dochodzą wiadomości o planowanych próbach przejęcia
ich spółki przez spółkę B. Spółka A wprowadza do statutu zapis ograniczający
możliwość rozporządzania akcjami. Ograniczenie będzie polegało na uzależnieniu
dokonanie takiej czynności od zgody spółki. Rozwiązanie taki może dotyczyć
wyłącznie akcji imiennych. Każdy akcjonariusz zamierzający zbyć swoje akcje
zobowiązany będzie powiadomić o tym spółkę, która w takim przypadku będzie
decydować czy wyrazić zgodę na przeprowadzenie transakcji.

--

Wrogie przejęciespółki-przykład