Wrona na prezydenta (Smole艅ska?)

Data: 2011-11-02 09:47:00
Autor: A. Filip
Wrona na prezydenta (Smole艅ska?)
"Riva" <riv@efaja.pl> pisze:
Takich ludzi nam trzeba u sterow.

Co na samolocie z wykryt膮 w p贸艂 godziny po starcie powa偶n膮 usterk膮 rusza
przez ocean z 230 osobami na pok艂adzie zamiast trzyma膰 si臋 nad l膮dem i
blisko lotnisk?

Ja jestem wychowany w filozofii 偶e jak wykryto jedn膮 powa偶n膮 usterk臋 to
szansa 偶e pojawi si臋 kolejna powa偶na wynosi _przynajmniej_ 1-2%.
Wiec IMHO wychwalanie takiego "kozactwa" doprowadzi _w ko艅cu_ do
zab贸jczo efektywnego doszacowania tych 1-2%.

--
A. Filip : 艢wiat jaki jest ka偶dy widzi (inaczej).
Bogatemu to i byk si臋 ocieli

Data: 2011-11-02 10:13:21
Autor: Riva
Wrona na prezydenta (Smole艅ska?)

U偶ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:39fcmz2fmu-BB2james.huge.strangled.net...
"Riva" <riv@efaja.pl> pisze:
Takich ludzi nam trzeba u sterow.

Co na samolocie z wykryt膮 w p贸艂 godziny po starcie powa偶n膮 usterk膮 rusza
przez ocean z 230 osobami na pok艂adzie zamiast trzyma膰 si臋 nad l膮dem i
blisko lotnisk?

Zal ci ze ludzie nie zgineli prawda?

Data: 2011-11-02 10:26:34
Autor: A. Filip
"Riva" <riv@efaja.pl> pisze:
[...]

A ty (jak dla mnie) _idioto_ chcesz pod偶ega膰 do tego 偶eby za setnym
kozactwem setki ludzi zgin臋艂y?

Jak si臋 uda to "wspania艂y fachowiec o stalowych nerwach" a jak si臋 za
tym setnym razem si臋 nie uda to pewnie od razu niewyobra偶alny idiota?

"Ma艂e ryzyka" bardzo systematycznie powtarzane kumuluj膮 w pewny wypadek.
Nie t臋pione "kozactwo" w spec-pu艂ku te偶 si臋 udawa艂o _do czasu_, nieprawda偶?
Jakby "dzielni i wspaniali piloci" nawet nie "pr贸bowali" l膮dowa膰 w
Smole艅sku to "wypadku" by _tam_ nie by艂o.

--
A. Filip : 艢wiat jaki jest ka偶dy widzi (inaczej).
Posiadasz ma艂o - wygrasz. Posiadasz du偶o - przepadniesz.

Data: 2011-11-02 10:38:35
Autor: Bogdan Idzikowski
Wrona na prezydenta (Smole艅ska?)

U偶ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:5hlik35biq-BB2james.huge.strangled.net...
"Riva" <riv@efaja.pl> pisze:
[...]

Zamiast wylewa膰 偶贸艂膰, podaj z jakiego kompetentnego i wiarygodnego 藕r贸d艂a masz wiadomo艣膰 o wykrytej usterce w p贸艂 godziny po starcie?

--
Jaros艂aw-Zbawiciel Kaczy艅ski - "musimy uzyska膰 w艂a艣ciw膮 odpowied藕"

Data: 2011-11-02 11:04:31
Autor: A. Filip
"Riva" <riv@efaja.pl> pisze:
[...]

Serce me uradowa艂oby twoje publiczne stwierdzenie 偶e GW nie jest "kompetentnym i wiarygodnym" 藕r贸d艂em ;-)

http://wyborcza.pl/1,75248,10572525.html
  LO 016 "na brzuchu"
  Krzysztof 艢mietana, lis, mpw
  2011-11-02, ostatnia aktualizacja 2011-11-01 23:38
  [...] 14-letni Boeing 767 z herbem Poznania na kad艂ubie wystartowa艂 z
  lotniska Newark pod Nowym Jorkiem jako rejs nr LO 016 o godz. 23.55
  tamtejszego czasu. Po p贸艂 godzinie pojawi艂 si臋 problem. Za艂oga
  stwierdzi艂a usterk臋 centralnego systemu hydraulicznego. To oznacza艂o,
  偶e mog膮 by膰 problemy z l膮dowaniem.  [...]

http://wyborcza.pl/1,75968,10573508,Dlaczego_kpt__Wrona_nie_zawrocil_.html
  Dlaczego kpt. Wrona nie zawr贸ci艂?
  Marcin Wojciechowski
  2011-11-02, ostatnia aktualizacja 2011-11-02 10:34   [...] Nie jestem ekspertem lotniczym. Serdecznie gratuluj臋 kapitanowi
  Wronie, ca艂ej za艂odze i wszystkim pasa偶erom. Bardziej interesuje mnie
  jednak fakt, dlaczego w samolocie wykonuj膮cym rejs nad Atlantykiem
  dosz艂o do awarii g艂贸wnego uk艂adu hydraulicznego. I czy nie lepiej z t膮
  usterk膮 by艂o l膮dowa膰 w USA, skoro ujawni艂a si臋 30 minut po starcie,
  ni偶 lecie膰 kilka tysi臋cy kilometr贸w do Polski. Warto ju偶 dzi艣 zacz膮膰
  stawia膰 te pytania, a nie spycha膰 je na drugi plan pod has艂em "mamy
  najlepszych pilot贸w na 艣wiecie". [...]

--
A. Filip : 艢wiat jaki jest ka偶dy widzi (inaczej).
Nawet najpi臋kniejsze nogi gdzie艣 si臋 ko艅cz膮.

Data: 2011-11-02 11:33:28
Autor: Bogdan Idzikowski
Wrona na prezydenta (Smole艅ska?)

U偶ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:gg4zxsxv2a-BB2james.huge.strangled.net...
"Riva" <riv@efaja.pl> pisze:
[...]

Je艣li dziennikarz jest wiarygodnym i kompetentnym 藕r贸d艂em, to gratuluj臋 zaufania.
W drugim linku wypowiada si臋 nieekspert lotniczy.
Sk膮d pan dziennikarz powzi膮艂 informacj臋 o usterce?
Mo偶e ty jeste艣 ekspertem lotniczym?
Je艣li by艂a, to co by艂o uszkodzone? Jak powa偶na by艂a usterka? Dlaczego nie m贸wi si臋 o awarii, a m贸wi si臋 o usterce?  Przepalenie 偶ar贸weczki te偶 jest usterk膮.

W lotnictwie, a szczeg贸lnie cywilnym, s膮 opracowanie procedury, kt贸rych nale偶y przestrzega膰. Te procedury dotycz膮 wszelkich mo偶liwych niebezpiecznych sytuacji i s膮 bez przerwy uzupe艂niane, by unikn膮膰 katastrof i wypadk贸w. Sk膮d mo偶esz wiedzie膰, jak nale偶a艂o si臋 zachowa膰 w konkretnej sytuacji i co powinien zrobi膰 pilot? Bardzo do艣wiadczony pilot.

W Smole艅sku procedury by艂y 艂amane lub ignorowane przez pilot贸w, przy aprobacie ich najwy偶szego wojskowego dow贸dcy, i dlatego samolot wyr偶n膮艂 w ziemi臋.

W lotnictwie cywilnym 艂amanie procedur, nawet mimo szcz臋艣liwego 艣ladowania, ko艅czy si臋 odebraniem licencji pilotowi.

Mo偶e jednak poczekasz z ocen膮 post臋powania p. Wrony na opinie fachowc贸w lotniczych, kt贸rzy oceni膮 fakty, a nie dyrdyma艂y dziennikarskie.

--
Jaros艂aw-Zbawiciel Kaczy艅ski - "musimy uzyska膰 w艂a艣ciw膮 odpowied藕"

Data: 2011-11-02 11:46:51
Autor: A. Filip
"Riva" <riv@efaja.pl> pisze:
[...]

A ode艣lesz mnie do "kompetentnych" wyja艣nie艅 LOT?
Po prostu przekona艂e艣 si臋 偶e zak艂ada膰 _w ciemno_ (domniemywa膰)
nadzwyczajnej kompetencji LOT i _bardzo wysokiej_ troski o
bezpiecze艅stwo pasa偶er贸w nie mam najmniejszego zamiaru, z ca艂kowit膮
pewno艣ci膮  nie przed zobaczeniem wiarygodnych (w miar臋) _formalnych_
wyja艣nie艅 LOT.

--
A. Filip : 艢wiat jaki jest ka偶dy widzi (inaczej).
Prawda w oczy kole.

Data: 2011-11-02 11:58:50
Autor: Bogdan Idzikowski
Wrona na prezydenta (Smole艅ska?)

U偶ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:gx4yopuls0-BB2james.huge.strangled.net...
[...]

"Niech wszy po 艣cianach chodz膮 ale racja musi by膰 po mojej stronie". Zawsze musisz mie膰 racj臋?

Co do meritum: Je艣li si臋 nie myl臋, to w takich wypadkach zbiera si臋 komisja i zbada zaistnia艂e wydarzenie. Potem sporz膮dzi raport.
I jestem pewny, 偶e cz艂onkowie owej komisji nie b臋d膮 zwracali najmniejszej uwagi na twoje dywagacje w tej sprawie.

--
Jaros艂aw-Zbawiciel Kaczy艅ski - "musimy uzyska膰 w艂a艣ciw膮 odpowied藕"

Data: 2011-11-02 10:51:44
Autor: Riva

"Riva" <riv@efaja.pl> pisze:
[...]

Malo mnie interesuja twoje gdybania.
Interesuja mnie fakty.
A fakty sa takie ze wyladowal elegancko i nikt nie ucierpial.

Wrona na prezydenta.

Wrona na prezydenta (Smole艅ska?)