Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

Data: 2009-07-09 13:29:50
Autor: Roger from Cracow
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)
Chyba pierwszy raz mam stres pisząc posta na newsy :)

Po około dwóch latach od powstania w mojej głowie pomysłu i po

połowie roku ciężkiej pracy wraz z kolegą udało mi się zrealizować

marzenie o portalu fotografii bieszczadzkiej. Sporo przygotowań,

poprawek, również nakładów finansowych zaowocowało powstaniem

darmowego serwisu do publikacji zdjęć o tematyce bieszczadzkiej.

Podstawowe cechy:

  - konta użytkowników

  - dodawanie treści: zdjęcia, opowiadania, dyskusje na forum

  - pełna moderacja publikowanych fotografii

  - rozbudowana baza zdjęć, opisów, tagów, słów kluczowych,

    kategorii do każdego zdjęcia

  - rozbudowana wyszukiwarki zdjęć

  - prywatne galerie użytkowników

Serwis przygotowałem z myślą o pasjonatach Bieszczadów.

Po cichu chciałbym aby miejsce to stanowiło godną wizytówkę

naszych wspaniałych Bieszczadów. Przede wszystkim liczę na

wsparcie z Waszej strony. W tej chwili zawartość tego portalu

zależy głównie od Was. Portal będzie się rozwijał, dojdą nowe

funkcje. W miarę swoich możliwości będę otwarty na wszelkie

sugestie ze strony użytkowników. Małymi kroczkami do przodu.

Tak więc z pewną taką nieśmiałością zapraszam wszystkich:

www.wrota-bieszczadow.pl

Pozdrawiam

Roger

--
Marcin 'Roger' Pojałowski
fotografia: http://www.studio-roger.pl

Data: 2009-07-09 13:45:28
Autor: JKK
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

Użytkownik "Roger from Cracow" <rogerosUSUNTO@skrzynka.pl> napisał w wiadomości news:h34j8a$p30$1news.interia.pl...
www.wrota-bieszczadow.pl

Powodzenia :-)

Uwaga techniczna - (cnm.) wiata i szałas nie otwierają się.

Pzdr

JKK

Data: 2009-07-09 13:49:12
Autor: Roger from Cracow

Użytkownik "JKK" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:h34l8p$5s6$1news.wp.pl...

[...]

wlasnie usunolem na stale, dodam raz jeszcze.
Przypuszczalnie na etapie testowania serwisu cos sie stalo ze zdjeciem
a odnosniki zostaly.

Roger

Data: 2009-07-09 14:52:43
Autor: Wojtek Stec
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)
Dnia 09-07-2009 o 13:29:50 Roger from Cracow <rogerosUSUNTO@skrzynka.pl>  napisał(a):

www.wrota-bieszczadow.pl

Bardzo fajna inicjatywa...

Mam tylko uwage, nie znalazłem zasad i ograniczeń publikacji zdjęć. Bez  tego, Naprawde fajna i pracochłonna inicjatywa może przerodzić sie w  śmietnik z rodzaju "rodzinna fotka z wakacji". Oby tak sie nie stało.

życzę powodzenia.

--
H.M.

Data: 2009-07-09 16:07:13
Autor: Roger from Cracow

Użytkownik "Wojtek Stec" <hmwojtek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.uwswp5axo8icmywojciech-e8dec0...
[...]

zasady okreslam ja oceniajac zdjecie. Kazde nadeslane
zdjecie trafia do poczekalni i dopiero kiedy je zaakceptuje
jako moderator trafia do galerii publicznej.
http://www.forum.wrota-bieszczadow.pl/index.php/topic,7.0.html

Zdecydowanie nie chcę dopuścić do tego o czym piszesz,
nawet za cene niepowodzenia całej akcji.

Roger

Data: 2009-07-09 16:09:44
Autor: Wojtek Stec
Dnia 09-07-2009 o 16:07:13 Roger from Cracow <rogerosUSUNTO@skrzynka.pl>  napisał(a):

[...]

Zdecydowanie nie chcĂŞ dopuÂściĂŚ do tego o czym piszesz,
nawet za cene niepowodzenia caÂłej akcji.

Rozumiem, nie znalazłem tego. Ale wydaje mi sie to bardzo dobry system.

--
H.M.

Data: 2009-07-09 16:16:18
Autor: Michał
Roger from Cracow pisze:
[...]

Bardzo fajny pomysł :)
Myślę, że moderacja zdjęć wyjdzie portalowi tylko na dobre, a my będziemy mieć co oglądać :)

Mała uwaga na początek - troszkę więcej staranności przy pisaniu tekstów - dość sporo literówek, brakujących znaków interpunkcyjnych itp.
Pierwsze wejście na stronę i od razu "Mam przyjemność *przestawić* nasz projekt" ;)

Pozdrawiam i życzę portalowi samych zdjęć, których nie będzie się wstydził publikować :)

Data: 2009-07-09 16:22:05
Autor: Michał
Michał pisze:
Pierwsze wejście na stronę i od razu "Mam przyjemność *przestawić* nasz projekt" ;)

O, widzę że szybko działasz ;)

Data: 2009-07-09 16:22:39
Autor: Roger from Cracow
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

Bardzo fajny pomysł :)
Myślę, że moderacja zdjęć wyjdzie portalowi tylko na dobre, a my będziemy mieć co oglądać :)

ciesze sie ze sie spodobalo

[...]

przyznam, ze pisanie tekstow to nie jest moja mocna strona :(
Dzis w nocy wszystko postaram sie sprawdzic raz jeszcze.
Niestety tego co z ortografii slownik nie wylapie tego tym bardziej
ja nie zobacze :( tak juz mam niestety

Pozdrawiam i życzę portalowi samych zdjęć, których nie będzie się wstydził publikować :)

ciekaw jestem czy pomysl sie przyjmie.

Roger

Data: 2009-07-09 16:31:00
Autor: JKK

Użytkownik "Roger from Cracow" <rogerosUSUNTO@skrzynka.pl> napisał w wiadomości news:h34tcb$7g0$1news.interia.pl...
Dzis w nocy wszystko postaram sie sprawdzic raz jeszcze.

Tranawa np.

Pzdr

JKK

Data: 2009-07-09 17:11:09
Autor: Janusz
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)
Roger

To ty robiłeś sesje Bieszczad z lotu ptaka w każdym etapie roku tzn. jesień zima ...

Tak pierwsze co wpadło do głowy jak zobaczyłem stronę
ps. świetny pomysł

Data: 2009-07-09 17:14:26
Autor: Roger from Cracow
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

To ty robiłeś sesje Bieszczad z lotu ptaka w każdym etapie roku tzn. jesień
zima ...

Tak. Dodam, że własnie ma iść druk tych zdjęć. Jutro oglądam proofy
w drukarni, Jak bedzie OK nasza przygoda znajdzie swój kiedyś nieoczekiwany
finał w postaci albumu.

Tak pierwsze co wpadło do głowy jak zobaczyłem stronę
ps. świetny pomysł

Lubie te góry, po prostu.

Roger

Data: 2009-07-09 23:06:38
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Thu, 9 Jul 2009 16:22:39 +0200, Roger from Cracow napisał(a):

[...]

A więc skoleguj się z kimś kto jest w tym dobry. I tak jak ty moderujesz
zdjęcia, tak ten ktoś by moderował twoje teksty :)
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-07-10 00:25:30
Autor: Roger from Cracow
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

A więc skoleguj się z kimś kto jest w tym dobry. I tak jak ty moderujesz
zdjęcia, tak ten ktoś by moderował twoje teksty :)
Pozdrawiam Tomek

to chyba dobry pomysl... :|

Roger

Data: 2009-07-10 13:27:13
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Fri, 10 Jul 2009 00:25:30 +0200, Roger from Cracow napisał(a):

[...]

No cóż, słowniki jakie są... każdy widzi :) Nie ma na to rady poza solidną
edukacją w szkole. Zresztą nawet ci "dobrzy" z ortografii - z klawiatury
zawsze jakieś błędy się wcisną. Czytasz to drugi raz i trzeci, i zazwyczaj
coś tam się wyłapie jeszcze... Więc jeśli faktycznie tak ci zależy na
poziomie merytorycznym tej strony, a sam masz dys-cośtam :), to IMHO jakieś
wsparcie ortograficzne jest ci niezbędne. Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-07-10 13:50:04
Autor: Michał
Tomasz Sójka pisze:
[...]

Ponieważ to ja zacząłem wątek "jakości tekstów", to czuję sie w obowiązku wtrącić, że typowych błędów ortograficznych tam nie widziałem, a tylko literówki, braki przecinka itp. To jednak mniejszy kaliber :)

Pomogę trochę autorowi (zresztą niektóre rzeczy już od wczoraj poprawił):
na stronie "O nas":

"Jako zagorzały wielbiciel tych wspaniałych gór i z zamiłowania fotograf od dłuższego czasu przy okazji wszelkich wypadów turystycznych staram się prowadzić" - przecinek przed "od dłuższego czasu".

"Portal, który oddaje w Wasze ręce" - oddaję (brak ogonka).

"fotografii o szerokiej tematyce zdjęć Bieszczadzkich" - bieszczadzkich (małą literą, zresztą dalej w tekście jest poprawnie).

"lub zabrać głos na naszym forum dyskusyjnym. Do czego bardzo serdecznie zapraszam." - no tu akurat to trochę kwestia gustu, ale ja bym wstawił myślnik w miejsce kropki i zlikwidował to drugie zdanie, bo dość niezgrabnie brzmi.

"dojdą nowe funkcje ciekawe udogodnienia" - brakuje "i" lub przecinka między "funkcje" a "ciekawe".

"Motywem przewodnim stworzenie najlepszej galerii fotograficznej Bieszczadów dla potomnych" - przydałby się może jakiś czasownik ("motywem przewodnim jest..."), no i brakuje kropki na końcu zdania.

Może to brzmieć trochę jak czepialstwo, ale mam jak najbardziej pozytywne intencje, podoba mi się pomysł portalu. Na pewno się rozwinie, już jest na nim sporo świetnych zdjęć, chyba nie tylko autora (?). Te z lotu ptaka pamiętam z wcześniejszych postów na grupę, ale inne też są niezłe :)

Pozdrawiam

Data: 2009-07-10 13:52:35
Autor: JKK

Użytkownik "Michał" <mbmbmb2@interia.kropka.pl> napisał w wiadomości news:h378pn$sbh$1news.interia.pl...
już jest na nim sporo świetnych zdjęć, chyba nie tylko autora (?).

Właśnie - czy zdjęcia będą podpisywane nazwiskiem / pseudo autora,
bądź takoż znakowane ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-07-10 21:26:32
Autor: Roger from Cracow
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

Właśnie - czy zdjęcia będą podpisywane nazwiskiem / pseudo autora,
bądź takoż znakowane ?

każde zdjęcie ma swojego autora. Jak oglądasz zdjęcie w oryginale to masz
w prawym górnym rogu autora oraz link do jego prywatnej galeri, jeśli ta
osoba posiada swoją własną stronę również link do niej.
Podpisywać samych zdjęć nie planuję. Każdy zarejestrowany ma własne
konto i tam publikuje swoje zdjęcia.

Roger

Data: 2009-07-10 21:27:24
Autor: Roger from Cracow

Tomasz Sójka pisze:
[...]

w wolnej chwili postaram sie to poprawić, dzięki za chęci i pomoc.

Roger

Data: 2009-07-10 04:54:36
Autor: August
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)
On 9 Lip, 13:29, "Roger from Cracow" <rogerosUSU...@skrzynka.pl>
wrote:

Tak więc z pewną taką nieśmiałością zapraszam wszystkich:

www.wrota-bieszczadow.pl

ale Malediwy, tylko roślinność jakaś taka znajoma..

http://www.wrota-bieszczadow.pl/zdjecie/wyspa-na-jeziorze-soli%C5%84skim-z-lotu-ptaka

szkoda że jest zakaz pływania poza kąpieliskami na Zalewie :)

--
pozdrav,
August

Data: 2009-07-10 21:08:10
Autor: Stefan

wrote:

[...]

pierwsze słyszę, naprawdę?
pozdr
Stefan

Data: 2009-07-10 21:35:27
Autor: K507
Wrota Bieszczadow - udało mi się : )
  > Tak więc z pewną taką nieśmiałością zapraszam wszystkich:

www.wrota-bieszczadow.pl

Pozdrawiam

Roger

Może kiedyś zajedzie się także miejsce na tapety, bardzo chętnie bym nie jedno zdjęcie ustawił na pulpicie..
Pozdrawiam
K507

Data: 2009-07-11 12:20:54
Autor: Doczu
Roger from Cracow pisze:
[...]

Bardzo zacna inicjatywa i zdjęcia pierwszorzedne, ale brakuje mi wglądu w exif. Możnaby się czegoś nauczyć zerkając w exif, a tak to tylko oglądanie zostaje.
Apeluję więc aby portal miał też wymiar edukacyjny, a nie tylko estetyczny.
--
Pozdrawiam Doczu
http://doczu.cba.pl

Data: 2009-07-11 18:15:14
Autor: Roger from Cracow

Użytkownik "Doczu" <doczu@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h39p25$4g1$1inews.gazeta.pl...
Roger from Cracow pisze:
[...]

 powiem Ci jakie jest moje zdanie na temat exifow. Nic sie z nich nie
nauczysz. U mnie wyglada to tak, ze doslownie zadne zdjecie ktore ujrzy
swiatlo dzienne nie jest oryginalne. Pracuje w RAW i w postprocesie
czesto oryginal rozni sie dramatycznie od opracowanego zdjecia. Sens
exif znika. Po drugie ogladanie parametrow czasu / przyslony / wb / lampy
itp. nie sluza niczemu. Do nauki fotografii są ksiązki, teoria i praktyka.
Na exifach mozna sie mocno przejechac zwlaszcza w dobie RAWow

Roger

Data: 2009-07-11 19:22:09
Autor: Doczu
Roger from Cracow pisze:

[...]

No tak. Masz rację z tymi RAW'ami i doskonale rozumiem Twój punkt widzenia, ale z tego co zrozumiałem portal ma słuzyć także innym uzytkownikom, a z tych nie wszyscy z pewnością będą wywoływac zdjęcia w RAW, i choc przyznaję, że z exifu cięzko nauczyć się fotografii to jednak czasem miło jest zerknąć jakiej kto uzył przysłony czy ogniskowej, tak z czystej ciekawości.
Oczywiście płakał nie będę jeśli podgląd exifu się nie pojawi, ale bedzie miłym dodatkiem. Rozważ to mimo wszystko.

Data: 2009-07-11 19:32:05
Autor: Sławomir Szyszło
Wrota Bieszczadow - udało mi się :) [OT]
Dnia Sat, 11 Jul 2009 19:22:09 +0200, Doczu <doczu@gazeta.pl> wklepał(-a):

Oczywiście płakał nie będę jeśli podgląd exifu się nie pojawi, ale bedzie miłym dodatkiem. Rozważ to mimo wszystko.

Jeśli używasz Firefoxa, to zainstaluj plugin Exif Viewer i po sprawie
(oczywiście, jeśli ktoś nie usuwa danych Exif z jpg).
--
Sławomir Szyszło
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV

Data: 2009-07-11 19:56:47
Autor: Doczu
Sławomir Szyszło pisze:
[...]

niestety nie jest kompatybilny z nowszymi wersjami liska, ale mam zainstalowany blixniaczy dodatek FxIF więc jeśli tylko dane exif są udostępniane to mam do nich wgląd.

Data: 2009-07-11 23:42:33
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Sat, 11 Jul 2009 19:22:09 +0200, Doczu napisał(a):

jednak czasem miło jest zerknąć jakiej kto uzył przysłony czy ogniskowej, tak z czystej ciekawości.
Oczywiście płakał nie będę jeśli podgląd exifu się nie pojawi, ale bedzie miłym dodatkiem. Rozważ to mimo wszystko.

Witaj!
Wg. mnie exif jest daleko bardziej przydatny przy oglądaniu zdjęć skopanych
:) A takich w założeniu na tym portalu ma nie być...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-07-11 23:56:32
Autor: JKK

Użytkownik "Roger from Cracow" <rogeros_WYWALTO@skrzynka.pl> napisał w wiadomości news:h3acne$fbu$1news.interia.pl...

doslownie zadne zdjecie ktore ujrzy
swiatlo dzienne nie jest oryginalne. Pracuje w RAW i w postprocesie
czesto oryginal rozni sie dramatycznie od opracowanego zdjecia.

I to jest właśnie to, czego nie lubię w digital ...

Pzdr

JKK

Data: 2009-07-12 00:23:38
Autor: Roger from Cracow
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)
I to jest właśnie to, czego nie lubię w digital ...

przesada. Dawniej funkcję wołaczki RAW przejmował lab o ile korzystałeś
z jakiegoś dobrego i tam robili odpowiednie korekty poza Twoją wiedzą.
Fotografia czarno biała tam dopiero można było robić cuda wołanie od
kontrastowego po niskokontrastowe, małe lub duże ziarno,  pod
powiększalnikiem filtrowanie, maskowanie, multigradacja :) To są
pierwowzory obecnej techniki. Czy to się komuś podoba czy nie.
Fotografia nie jest jedynie wierną dokumentacją ele indywidualną
kwestią każdego fotografa. Teraz tylko stało się to o wiele prostsze.
IMO

Roger

--
Marcin Roger Pojałowski
http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

Data: 2009-07-12 08:44:53
Autor: Stefan

Użytkownik "Roger from Cracow" <rogeros_WYWALTO@skrzynka.pl> napisał w wiadomości news:h3b2a5$85g$1news.interia.pl...
[...]

Taaak, wzmacniacz miedziowy, osłabiacz Farmera, wywoływanie 12 godzinne, opier..... od rodziny za zajętą ciągle łazienkę, brudne i poplamione paluchy, że o ciuchach nie wspomnę...... to była robota, ten dreszczyk emocji jak na papierze coś zaczynało się pokazywać...
A eksperymenty, z camera obscura, gumą, chromem.... ech....
pozdr
Stefan

Data: 2009-07-12 12:28:43
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Sun, 12 Jul 2009 00:23:38 +0200, Roger from Cracow napisał(a):

[...]

No niby racja. Ale - jeśli potrafisz właściwie wykorzystać swój sprzęt ;)
to potrzebę ingerencji w odbitkę/plik wynikowy można ograniczyć do minimum.
Ja w czasach kiedy jeszcze zajmowałem łazienkę na dłużej :) swoją
ingerencję ograniczałem co najwyżej do zbliżenia się jak najbardziej do
rzeczywiśtości tylko... W fazę "art" chyba nie wszedłem nigdy.
A wracając do topiku, to chyba taka galeria powinna raczej prezentować
Bieszczady takie jakie są, a rzadziej takie jakimi ktoś chciałby je
widzieć?
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-07-12 15:58:29
Autor: JKK

Użytkownik "Tomasz Sójka" <nobody@gmail.com> napisał w wiadomości news:prpgbureuzwf.1ia1o4qoudpff.dlg40tude.net...
[...]

Dokładnie o to mi chodzi.
Oryginał, a art.

Pzdr

JKK

Data: 2009-07-15 14:32:22
Autor: Marcin Kysiak
JKK pisze:

[...]

Myślę, że Gospodarz serwisu wcześniej czy później będzie musiał sobie na to pytanie odpowiedzieć - czy chodzi o "oryginał", zdjęcia czysto dokumentacyjne o walorach bardziej poznawczych, czy też o jakąś autorską wizję.

Uważam, że wrzucanie jednych z drugimi do jednego worka mija się z celem, więc albo należy uciąć z którejś strony, albo jedne od drugich odseparować.

Pozdrawiam,
Marcin

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2009-07-15 16:04:27
Autor: Roger from Cracow
[...]

Nie jest to problem, jeśli zaczna się pojawiać jakieś dziwne interpretacje
rzeczywistości albo cokolwiek luzno zwiazanego z fotografia  i nie będą
wyglądały jak połączenie odpustu z tandeta powstanie nowa kategoria
albo dział na takie rzeczy. Generalnie fotografuję nie od dziś i mam
raczej  wprawne oko do oceny i dosc wysoką alergie na badziewie
wszelkiej masci wlacznie z nowymi tandetnymi nurtami fotografii pesudo
artystycznej efekciarsko fotoszopowej.

Roger

Data: 2009-07-12 00:26:31
Autor: Andrzej Makarczuk
"JKK" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> w <h3b1qj$qfl$1@news.wp.pl>:

Pracuje w RAW i w postprocesie czesto oryginal rozni sie dramatycznie od opracowanego zdjecia.

I to jest właśnie to, czego nie lubię w digital ...

Tak, trzeba się naumieć...

pozdrawi AM
--
makaraj       Alpinizm kak tigra jobat'
na            i smieszno i straszno

Data: 2009-07-12 15:57:18
Autor: JKK
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

Użytkownik "Andrzej Makarczuk" <mojeimiekropkanazwisko@gmail.com> napisał w wiadomości news:u24i55t2g1nou1ee396jnsii1nsboddkum4ax.com...

Tak, trzeba się naumieć...

Jak zapewne się domyślasz, nie o to chodzi.

Pzdr

JKK

Data: 2009-07-13 01:54:01
Autor: Andrzej Makarczuk
"JKK" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> w <h3cq40$o2i$1@news.wp.pl>:

Tak, trzeba się naumieć...

Jak zapewne się domyślasz, nie o to chodzi.

IMHO dokładnie o to.
Dawniej odbierałeś gotowe odbitki, teraz samemu trzeba się postarać.

pozdrawi AM
--
Kura szczekaczka, Kaczka zagłuszaczka a Szczygło dureń

makaraj@gazeta.pl.gov (best gov is no .gov)

Data: 2009-07-13 12:25:51
Autor: JKK

Użytkownik "Andrzej Makarczuk" <mojeimiekropkanazwisko@gmail.com> napisał w wiadomości news:untk555p178in56ho1e6810jpq5dcbtiqp4ax.com...
[...]

Dawniej, to sam obrabiałem, a "naumiany" cyfrowo też jestem.
Tyle, że  jak to juz ktoś napisał, łatwość zmanipulowania zdjęcia
jest większa, a osobiście wolę gorszy oryginał, od lepszej manipulacji.

Pzdr

JKK

Data: 2009-07-15 01:02:34
Autor: Andrzej Makarczuk
"JKK" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> w <h3f23l$1qd$1@news.wp.pl>:

Dawniej, to sam obrabiałem, a "naumiany" cyfrowo też jestem.
Tyle, że  jak to juz ktoś napisał, łatwość zmanipulowania zdjęcia
jest większa, a osobiście wolę gorszy oryginał, od lepszej manipulacji.

Żadne zdjęcie nie jest oryginałem.
Każde jest jakąś manipulacją.
Jakąś interpretacją.

Jest jakiś zbiór pikseli na ekranie monitora.
I albo się podoba, albo nie.
Nieistotne jak został stworzony.

pozdrawi AM
--
makaraj        no brain no gain
na

Data: 2009-07-15 10:35:20
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Wed, 15 Jul 2009 01:02:34 +0200, Andrzej Makarczuk napisał(a):

[...]

Witam!
"czesto oryginal rozni sie dramatycznie od opracowanego zdjecia"
- to tak dla przypomnienia o czym mniej więcej dyskutujemy -
nie mam osobiście nic do tego co kto robi ze swoim RAW-em.
Chodzi mi tylko o to że Taki portal IMHO powinien raczej prezentować
rzeczywistość a nie artystyczne i osobiste widzenie Bieszczadów.
I jeśli takie założenie jest prawidłowe (mam nadzieję), to ingerencja w
"wołanie" powinna być minimalna i raczej tylko korygująca błędy techniczne
przy pstrykaniu. Jaka jest korzyść ze zdjęcia prezentująca coś czego nikt
nigdy nie widział i nie zobaczy na własne oczy? No i jeszcze - poprawnie wykonane zdjęcie albo wogóle nie wymaga
ingerencji, albo w minimalnym stopniu co najwyżej. I dotyczy to zarówno
emulsji jak i krzemu, w jednakowym stopniu...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-07-15 11:17:12
Autor: Roger from Cracow
[...]

chciałbym uciąć tę bezsensowną dyskusjęo gustach w fotografii i przejść
do meritum. Prosze o linki do konkretnych zdjęć na Wrotach Bieszczadów
które w drastyczny sposób według Was zakłamują rzeczywistość albo
naruszają zasady nieingerencji w zdjęcia. Przejdźmy do konkretów w tej
dyskusji. Bo na razie to są gadki szmatki :)
Problemem fotografii zarówno analogowej i cyfrowej jest różnica w zdolności
postrzegania rzeczywistości przez nasze oko z całym zapleczem akomodacji
do istniejących warunków kontra prymitywne matryce / klisze, które
z natury zakłamują rzeczywistość. Ingerencja w zdjęcia zazwyczaj prowadzi
do ominięcia tych ograniczeń technologicznych i zbliżenia rejestrowanego
obrazu do naszych wyobrażeń o nim.

Roger

Data: 2009-07-15 13:32:17
Autor: Jester
Roger from Cracow wrote:

Prosze o linki do konkretnych zdjęć na Wrotach Bieszczadów
które w drastyczny sposób według Was zakłamują rzeczywistość

No - te nocne znad Soliny to za wierne - o ile pamiętam - nie jest... ;)
Czekam aż się pojawią pierwsze chamskie hadeery...

Data: 2009-07-15 14:11:41
Autor: Roger from Cracow

Użytkownik "Jester" <jester@toya.net.pl> napisał w wiadomości news:h3k4nr$pm$1node1.news.atman.pl...
Roger from Cracow wrote:

[...]

nocne zdjęcia są na tyle subiektywne w postrzeganiu rzeczywistości
że nie podejmuję się tego oceniać i moderować. Te uznałem za
bardzo interesujące.
Chamskich hdrow się nie doczekasz :) nie przejdą przez moje sito  :)

Roger

Data: 2009-07-15 19:40:40
Autor: Jester
Roger from Cracow wrote:

Chamskich hdrow się nie doczekasz :) nie przejdą przez moje sito  :)

Trzymam za słowo :)

Data: 2009-07-16 05:18:20
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Wed, 15 Jul 2009 11:17:12 +0200, Roger from Cracow napisał(a):

[...]

Nie o to mi szło - póki co wszystko wydaje się być OK. Po prostu
zaniepokoiła mnie twoja wypowiedź. No ale widzę że ostatecznie masz zdrowe
podejście :))
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-07-15 16:20:15
Autor: Marcin Kysiak
Tomasz Sójka pisze:

[...]

A będzie można czarnobiałe wieszać - że kontrolnie spytam? :-)

Pzdr,
M.

Data: 2009-07-15 20:28:55
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Wed, 15 Jul 2009 16:20:15 +0200, Marcin Kysiak napisał(a):

Tomasz Sójka pisze:

[...]

Co za czasy - żeby B&W automatycznie podejrzewać o art... :(
:))
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-07-15 21:12:42
Autor: Marcin Kysiak
Tomasz Sójka pisze:
[...]

Racja, zapomniałem o daltonistach :-)

Pzdr,
M.

Data: 2009-07-15 21:06:05
Autor: Roger from Cracow

Użytkownik "Marcin Kysiak" <mkysiak@gmail.com> napisał w wiadomości news:h3koj4$i9g$1news.onet.pl...
Tomasz Sójka pisze:

[...]

jak najbardziej o ile będą to bw solidnie opracowane i przekonwertowane
do czerni i bieli z materialu kolorowego. Sama konwersja do grayscale to
raczej nie. Albo skany ze srebra również tak. W sumie to nawet bardzo
chetnie bym zobaczyl taki material...

Roger

Data: 2009-07-15 21:42:00
Autor: Marcin Kysiak
Roger from Cracow pisze:

jak najbardziej o ile będą to bw solidnie opracowane i przekonwertowane
do czerni i bieli z materialu kolorowego.

Pytanie było podchwytliwe dla Tomka, bo B&W jest z niewiadomych przyczyn akceptowany przez miłośników fotografii "dokładnie takiej, jak widzi oko ludzkie" :-)

Sama konwersja do grayscale to
raczej nie.

A co to jest "sama konwersja"? :-) Ryzykowne kryterium...

Pzdr,
M.

Data: 2009-07-15 22:19:48
Autor: Roger from Cracow
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

A co to jest "sama konwersja"? :-) Ryzykowne kryterium...

krótko mówiąc zdjęte kolory przez kliknięcie konwert to grayscale :)
Wynik do dupy i rozpoznawalny z kilometra. Niestety kolor -> BW
to albo rozsądne pluginy albo kontrola nad kanałami R-G-B w trakcie
konwersji.

Roger

Data: 2009-07-16 09:27:51
Autor: Marcin Kysiak
Roger from Cracow pisze:

[...]

OK, już bicie piany zaczyna się robić, więc nie będę drążył tematu :-)

Szczerze trzymam kciuki, żeby cierpliwości i odporności na moderowanie starczyło (to nie jest sarkazm, moderator musi mieć d... ze stali, bo wszyscy chcą go kopać). I żeby serwis nie stawał zupełnie, gdy Autor będzie ...w Bieszczadach :-)

Pzdr,
M.

Data: 2009-07-16 06:49:27
Autor: any
Wrota Bieszczadow - udało mi się : )
Tomasz Sójka pisze:

Chodzi mi tylko o to że...

Tomek, chyba o czepianie Ci chodzi...

Taki portal IMHO powinien raczej prezentować...

....tylko i wyłącznie widzimisię twórcy/autora.

Jaka jest korzyść ze zdjęcia prezentująca coś czego nikt

Radość dla oczu Tomku - bezcenna...

any

Data: 2009-07-16 07:37:29
Autor: Wojciech Wierba
any pisze:

Taki portal IMHO powinien raczej prezentować...

...tylko i wyłącznie widzimisię twórcy/autora.

I na to czekałem :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-07-12 14:25:20
Autor: dziobak
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

Użytkownik "JKK"  napisał

swiatlo dzienne nie jest oryginalne. Pracuje w RAW i w postprocesie
czesto oryginal rozni sie dramatycznie od opracowanego zdjecia.

I to jest właśnie to, czego nie lubię w digital ...

Z jednej strony się z Toba zgadzam, bo tez mnie to irytuje ale z drugiej strony jak to ktos powiedział , obróbka RAW to jakby proces pozytywowy - a masz duzo więcej do powiedzenia niz tylko prawidłowo naswietlić/skorygować pozytyw z negatywu o akceptowalnych parametrach.  :)

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2009-07-15 09:52:32
Autor: Marcin Kysiak
JKK pisze:

I to jest właśnie to, czego nie lubię w digital ...

A co lubisz w analogu? Oddawanie do labu i bezkrytyczny wybór materiału na którym pracujesz? :-)

Obróbka RAW jest naprawdę bardzo analogiczna do procesu Klisza -> Odbitka.

Pzdr,
M.

Data: 2009-07-12 20:43:15
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
wrote:
[...]

Gratuluję pomysłu, idea fajna, oby tylko została zrealizowana. Trzymam
kciuki i mam cichutką nadzieję, że pójdziecie nadal swoja drogą
zapocząkowaną BIeszczadami z nieba.

Data: 2009-07-15 09:55:26
Autor: Marcin Kysiak
Roger from Cracow pisze:

Tak więc z pewną taką nieśmiałością zapraszam wszystkich:

www.wrota-bieszczadow.pl

Gratuluję i trzymam kciuki!

Pozdrawiam,
Marcin

PS
Ten regulamin jakbym już gdzieś czytał ;-)

Data: 2009-07-15 10:30:16
Autor: Roger from Cracow
[...]

dzieki, no być może bo trochę się wzorowałem na kilku regulaminach.
Sam bym w życiu czegoś takiego nie napisał w taki sposób. Osobiście
najchetniej bym nie dawał żadnego regulaminu ale życie już nie raz
udowodniło, że robiąc coś publicznie trzeba dmuchać na zimne :(

Roger

Data: 2009-07-15 10:33:07
Autor: Roger from Cracow
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

Zachęcam do czynnego udziału i publikacji zdjęć w portalu. Na pewno wielu z Was
ma cenne fotografie z wielu wycieczek.

Poszukuję pezy okazji osób, które posiadaja stare archiwalne zdjęcia Bieszczadów
tych, które już odeszły. Przekażcie mój apel dalej proszę.

Pozdrawiam
Roger

Data: 2009-07-16 11:09:32
Autor: Paweł Goleman
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

Użytkownik "Roger from Cracow" <rogerosUSUNTO@skrzynka.pl> napisał w wiadomości news:h34j8a$p30$1news.interia.pl...
Chyba pierwszy raz mam stres pisząc posta na newsy :)

przepraszam,ze ja jeszcze o zdjeciach ;-)
oglądając kilkanascie najnowszych zdjęć miałem wrażenie ze się zaraz skaleczę
czy ja mam cos z oczami , z monitorem czy też jazdy z USM to obecnie wiądący trend w fotografii?

pozdrawiam i kciuki trzymam za album z napowietrznymi Bieszczadami
g.

Data: 2009-07-16 11:48:39
Autor: Marcin Kysiak
Paweł Goleman pisze:

przepraszam,ze ja jeszcze o zdjeciach ;-)
oglądając kilkanascie najnowszych zdjęć miałem wrażenie ze się zaraz skaleczę
czy ja mam cos z oczami , z monitorem czy też jazdy z USM to obecnie wiądący trend w fotografii?

USM = "UltraSonic Motor" czy "UnSharp Mask"? :-)

W paru rzeczywiście widzę przeostrzenia, ale bardziej boli mnie kompresja, która niemal w każdym jest boleśnie widoczna. Przy rozmiarze 900+ x 600+ i ~200kB to jednak za mało.

BTW - jakie są w serwisie ograniczenia techniczne?

Pzdr,
M.

Data: 2009-07-16 14:02:06
Autor: Roger from Cracow
Wrota Bieszczadow - udało mi się :)

W paru rzeczywiście widzę przeostrzenia, ale bardziej boli mnie
kompresja, która niemal w każdym jest boleśnie widoczna. Przy rozmiarze 900+ x 600+ i ~200kB to jednak za mało.

kompresja jpg była na 85 teraz zmieniłem na 90. Być może inny parametr w
module drupala narzucal za silna kompresje bo był ustawiony na 75, teraz
wszystkie sa na 90 wiec bedzie OK. Niestety pierwszy raz w zyciu ustawiam
takie rzeczy więc prosze o wyrozumiałość.

Na szczęście wszystkie zdjęcia przechowujemy wównież w oryginale i po
każdej większej zmianie można jeszcze raz wygenerować miniaturki do
oglądania bez szkody dla jakości zdjęć. Pracuję nad tym jeszcze w
nielicznych wolnych chwilach. Bedzie dobrze, teraz przejdziemy do testowania
innego modułu do zdjęć.

BTW - jakie są w serwisie ograniczenia techniczne?

ograniczen niema żadnych, pojemność i przepustowość serwera na
razie jest z zapasem sporym.

Roger

Data: 2009-07-16 12:29:22
Autor: Roger from Cracow
[...]

nie jestem w stanie z tym dojsc do ładu niestety. Sprawa wygląda tak:
jeśli zdjęcie wystawi świadomy fotograf, który przygotowuje miniatury
i po konwersji je wyostrza to tego nie powinno potem sie ruszac w ogóle.
Natomiast większość osób przysyła albo zdjęcia nieostre albo większe
pliki, które po konwersji trzeba wyostrzyć. I teraz będzie do bani albu to
albo tu... Potestuję jeszcze inne ustawienia bo widzę co się dzieje i mnie
to też denerwuje.

Roger

Data: 2009-07-16 14:43:30
Autor: Paweł Goleman

Użytkownik "Roger from Cracow" <rogeros_WYWALTO@skrzynka.pl> napisał w wiadomości news:h3muar$t0l$1news.interia.pl...

[...]

yyy... to może ustal warunki jakie powinny spełniac przesyłane zdjecia?
masz tyle czasu by poprawiec prawie kazde zdjęcie trafiające do twojego serwisu?
ale faktycznie i przeostrzenia i konwersja tu sie nakładaja, z czasem powinno sie ułożyc ;-)

g.

Wrota Bieszczadow - udało mi się :)