Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???

Data: 2013-09-19 07:55:17
Autor: Kacper
Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???
Witam Kolegów !!

 Czy kto¶ w by³ z Was rowerkiem w okolicach Bornego Sulinowa, wrzosowiska K³omiñskie i np Kolonia Brze¼nica.. Czy jeszcze jest tam cos wartego uwagi czy po tym poligonie (po piachu) da sie rowerem  z sakwami poruszaæ czy sia zakopie.
 Proszê o jak±¶ relacje z wyjazdu w te okolice, w necie za wiele nie ma.

Dzieki pozdrawiam
Kacper

Data: 2013-09-20 00:34:24
Autor: Staszek_eS
W dniu 2013-09-19 16:55, Kacper pisze:
[...]

Da siê, równie¿ z sakwami. I warto. Ale je¶li z du¿ym baga¿em (na wielodniow± trasê, namiot itp. bêdzie oczywi¶cie trudniej - je¶li po piachach przez wrzosowiska. Ja tam by³em zawsze z sakwami ;-) choæ to by³o wyposa¿enie na 1 dzieñ wiêc trochê mniejsze...

Warto zacz±æ od Bornego, gdzie mo¿na kupiæ dobr± mapkê okolic.

Data: 2013-09-20 20:19:38
Autor: Staszek_eS
Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???
Uzupe³niaj±c powy¿sze:
S± tam równie¿ szlaki rowerowe i na nich nie powiniene¶ siê zakopywaæ, ale nie gwarantujê Ci, ¿e przejedziesz przez ka¿d± drogê na poligonie. Tak na pewno nie bêdzie.  Ja je¼dzi³em raczej po tych "lepszych drogach" i piach choæ bywa³ to jednak dawa³o siê jechaæ na rowerze trekingowym z opon± 1.6 z ty³u.

Brze¼nica Kolonia i okolice:
http://www.polskaniezwykla.pl/web/place/14445,brzeznica-kolonia-radziecka-baza-rakietowa.html

http://tnij.org/0jke
  S± fotki, mapka i miniprzewodnik do pobrania (z atrakcjami w okolicy).

Borne:
http://cit.bornesulinowo.pl/cms/
http://www.sklepsasza.pl/
http://www.youtube.com/watch?v=wMnATvEn5jY
http://www.youtube.com/watch?v=4PFoGVhZ_iM

Polecam mapkê: Borne Sulinowo Historia i Tera¼niejszo¶æ, skala 1:50 000 - do kupienia na miejscu w kioskach, w informacji turystycznej albo u Saszy.

K³omino:
http://www.youtube.com/watch?v=8DmnvbM0jMw

Nadarzyce - poligon lotniczy - kiedy¶ mo¿na by³o zwiedzaæ (w weekendy) ale rok temu mi siê nie uda³o wej¶æ, bo podobno ju¿ nie wpuszczaj±...

Parê ;-) kilometrów dalej wrzosowiska pod Okonkiem i punkt widokowy:
http://www.czaswlas.pl/obiekty/?p=4&id_obiekt=7362
http://www.youtube.com/watch?v=kBdKmm1SXCw

Wilcze Laski - ex lotnisko poligonowe

W okolicy dwa wiêksze i bardzo ³adnie po³o¿one miasta Wa³cz i Szczecinek... Ka¿de to osobna historia.

A jak Wa³cz to i Magnetyczna Górka:
http://www.naszewycieczki.pl/content/view/89/28/

Data: 2013-09-20 11:35:20
Autor: Kacper
Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???
W dniu pi±tek, 20 wrze¶nia 2013 20:19:38 UTC+2 u¿ytkownik Staszek_eS napisa³:
[...]

Dziêki  Staszku za pomoc, co do opony to w³a¶nie zmieniam z ty³ na co¶ szerszego. Jestem z Pi³y wiec Wa³cz i najbli¿sze okolice znam tylko jeszcze w okolicach Bornego nie by³em a okolica ciekawa pod wzglêdem historycznym i przyrodniczym !!   Niestety nikogo tu nie znam co by mia³ ochotê sie tam rowerem poszwedac kilka dni, cheh ludzie nie wiedza w zasadzie nic o okolicach Bornego.(wszyscy od razu by jechali za granice )... Dobrze ze jest forum :) Dzieki za pomoc pozdrawiam.
 Kacper.

Data: 2013-09-20 21:26:37
Autor: Staszek_eS
W dniu 2013-09-20 20:35, Kacper pisze:
  najbli¿sze okolice znam tylko jeszcze w okolicach Bornego nie by³em a okolica ciekawa pod wzglêdem historycznym i przyrodniczym !!

No to powodzenia :-)

Ja tam je¿d¿ê na jednodniowe raz, dwa razy do roku... Gdyby¶ jecha³ na jeden dzieñ i potrzebowa³ towarzystwa to mo¿esz do mnie zawo³aæ (na piêkny letni gwiazdozbiór czyli wolarz, potem ma³pka a nastêpnie wirtualna polska). Mo¿e siê dogadamy. Mam niedaleko do Ciebie :-)

Data: 2013-09-21 13:20:10
Autor: Kacper
Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???
Mam nadzieje ze pogada nie zawiedzie. Ok na jeden dzien to masz w miarê blisko,ja bym z Pi³y dojecha³ ale na jeden dzieñ mam za daleko chyba do  Jastrowia pkp a potem rower. Czy Ty wcale na kilka dni nie wyje¿d¿asz? Nic jak by co to sie zgadamy, pisz na priv mail juszczukdaniel@wp.pl
Pozdrawiam
Kacper

Data: 2013-09-23 11:27:22
Autor: Staszek_eS
Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???
W dniu 2013-09-21 22:20, Kacper pisze:
... pisz na priv ...
Napisa³em :-)

Data: 2013-09-23 11:53:18
Autor: piecia aka dracorp
Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???
Dnia Fri, 20 Sep 2013 20:19:38 +0200, Staszek_eS napisał(a):

A jak Wałcz to i Magnetyczna Górka:
http://www.naszewycieczki.pl/content/view/89/28/
Hmm coś tam kiedyś słyszałem o jakieś górce. Dobrze wiedzieć że to tak blisko. Będzie trzeba się wybrać w weekend.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-23 17:21:44
Autor: Staszek_eS
Wrzosowiska Kłomińskie itmp ???
W dniu 2013-09-23 13:53, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Ale koniecznie z rowerem i zrób eksperymenty:

1) na samej górce - tam gdzie jest raczej płasko (20,30 metrów od parkingu) pojeździj w stronę parkingu i z powrotem. Porównaj opór w pedałach

2) również na płaskim, na górce, jadąc w kierunku na Strączno - spróbuj ruszyć na rowerze. Startuj podpierając się nogą ale bez odpychania się i bez pedałowania. Zaobserwuj jak szybko nabierasz prędkości oraz zwróć uwagę czy szybkość ta jest proporcjonalna do nachylenia terenu.

3) Jaki opór w pedałach czujesz jadąc od strony Strączna pod górkę.

Wyniki opisz na grupie :-)

Data: 2013-10-15 09:26:33
Autor: Zbynek Ltd.
Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???
Cze¶æ

Kacper napisa³(a) :
[...]

I jak by³o?
Mam podobny pomys³. Ale czasu mam duuuu¿o - tydzieñ. Zastanawiam siê co by tu robiæ przez 7 dni. Same wrzosowiska i okolice pewnie da siê zje¼dziæ przez 3 dni. Przeniós³bym siê wiêc mo¿e w Bory Tucholskie.
Wybiorê siê mo¿e za tydzieñ, mo¿e pó¼niej, mo¿e do po³owy listopada.
S± chêtni? Jestem z Gdyni.
Na grupie jestem tylko chwilowo, dla tego w±tku.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2013-10-15 01:06:24
Autor: drobo
Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???
Same wrzosowiska i okolice pewnie da siê zje¼dziæ przez 3 dni.

Wrzosami to raczej oka nie nacieszysz, bo pewnie ju¿ przekwit³y. Lepsz± por± na wrzosy jest druga po³owa sierpnia...

Data: 2013-10-15 10:17:00
Autor: Zbynek Ltd.
Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???
drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com napisa³(a) :
Same wrzosowiska i okolice pewnie da siê zje¼dziæ przez 3 dni.

Wrzosami to raczej oka nie nacieszysz, bo pewnie ju¿ przekwit³y. Lepsz± por± na wrzosy jest druga po³owa sierpnia...

Tego siê spodziewa³em, ¿e sporo za pó¼no. Ale có¿, mam wolne akurat teraz.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2013-10-17 21:37:41
Autor: Wojtek Paszkowski

<drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com> wrote in message news:bc7f4c91-15ff-4ad2-8768-18b13d13830agooglegroups.com...

Wrzosami to raczej oka nie nacieszysz, bo pewnie ju¿ przekwit³y. Lepsz± por± na wrzosy jest druga po³owa sierpnia...

czy te legendarne wrzosowiska to aby jeszcze istniej±? Parê razy ostatnio krêci³em siê po poligonach miêdzy Wa³czem a Szczecinkiem i generalnie wszêdzie ca³kiem solidne m³odniki rz±dz±. Nie zaros³o ju¿ toto?

Samo K³omino chyba te¿ ju¿ znika z powierzchni ziemi, buldo¿ery grasuj±.

pozd

Wrzosowiska K³omiñskie itmp ???