Wskazanie konkretnego producenta a Art 286 p. 1 KK

Data: 2010-07-31 14:38:07
Autor: ggolebio
Wskazanie konkretnego producenta a Art 286 p. 1 KK
Witam,

Mam taką sytuację, że złożyłem do do spółdzielni pismo  w sprawie
wymiany grzejników w lokalu spółdzielczym-własnościowym. Dostałem
zgodę pod kilkoma warunkami, np. że moc grzejników ma być taka to a
taka, że musi być przegląd techniczny po oddaniu itp. Te założenia
rozumiem, ale jednym z punktów jest, że grzejniki będą jednego z 2ch
podanych producentów?

Czy spółdzielnia ma prawo wskazywać mi konkretnych producentów?
Rozumiem, że grzejniki muszą mieć podaną moc, atesty, odbiór
techniczny - ale producent wydaje mi się nie na miejscu. Z mojego
punktu widzenia podchodzi to pod artykuł 286 paragraf pierwszy kodeksu
karnego - czyli nakłanianie do niekorzystnego rozporządzania mieniem.
Czy mogę wymienić te grzejniki na nowe dowolnego producenta, a
spełniające resztę wymogów i zarządać od spółdzielnii odbioru
technicznego?

Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-07-31 23:42:48
Autor: Liwiusz
ggolebio pisze:

karnego - czyli nakłanianie do niekorzystnego rozporządzania mieniem.

   Nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem nie jest karalne.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-31 14:50:35
Autor: ggolebio
On 31 Lip, 23:42, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
ggolebio pisze:

> karnego - czyli nakłanianie do niekorzystnego rozporządzania mieniem.

   Nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem nie jest karalne.

--
Liwiusz

Nie zamierzam się sądzić, istotą jest moje pytanie :

Czy mogę wymienić te grzejniki na nowe dowolnego producenta, a
spełniające resztę wymogów i zażądać od spółdzielni odbioru
technicznego?

Data: 2010-07-31 23:55:14
Autor: Robert Tomasik
Wskazanie konkretnego producenta a Art 286 p. 1 KK

To raczej czyn nieuczciwej konkurencji. Odpis takiego pisma Wysłałbym do któregokowliek z wykluczonych producentów.

Data: 2010-07-31 15:01:49
Autor: ggolebio
On 31 Lip, 23:55, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "ggolebio" <ggole...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:e89cc4dc-691d-4b48-882b-7817e97bd46dd37g2000yqm.googlegroups.com...

To raczej czyn nieuczciwej konkurencji. Odpis takiego pisma Wysłałbym do
któregokowliek z wykluczonych producentów.

Ciekawa opcja - zważywszy że nie uważam takiego postępowania za
uczciwe?

Chociaż bardziej interesuje mnie żądanie odbiory tech. gdy zamontuje
grzejniki innego producenta. Mnie się wydaje, że będą musieli odebrać
jeśli atesty i reszta norm technicznych spełniona.

Data: 2010-08-01 10:25:45
Autor: Alek
[...]

===
Może na początek zapytaj ich dlaczego dokonali takiego wskazania.
Może jest w tym jakiś sens, którego na pierwszy rzut oka nie widać.
Np. jakieś uwarunkowania związane z podzielnikami?

Wskazanie konkretnego producenta a Art 286 p. 1 KK