Wskaźnik naładowania akumulatora

Data: 2018-12-16 01:33:01
Autor: kk
Wskaźnik naładowania akumulatora
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?

Data: 2018-12-16 05:10:17
Autor: Pszemol
Wskaźnik naładowania akumulatora
kk <kk@op.pl> wrote:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?

Niestety w samochodowym niewiele tym zdziałasz.

Data: 2018-12-15 23:33:15
Autor: Zenek Kapelinder
Wskaźnik naładowania akumulatora
Moglbys napisac skad taki wniosek ze do auta sie nie nadaje. Nadaje sie do samochodu. Wlaczanie sie kolejnych kresek co ~0,6V jest wystarczajace .

Data: 2018-12-16 10:23:33
Autor: kk
On 2018-12-16 08:33, Zenek Kapelinder wrote:
Moglbys napisac skad taki wniosek ze do auta sie nie nadaje. Nadaje sie do samochodu. Wlaczanie sie kolejnych kresek co ~0,6V jest wystarczajace .

No właśnie wydaje się, że progi w jakich te bloki się załączają są całkiem całkiem. Oscyluje wokół tego o czym tutaj pisano.

"Zależność napięcia od ilości śwecących bloków:
- poniżej 9,9V  -  0 bloków
- 9,9V - 10,5V    -  1 blok
- 10,5V - 11,1V    -  2 bloki
- 11,1V - 11,7V    -  3 bloki
powyzej 11,7V   -  4 bloki
"

Ja raczej tego nie będę instalował, ale sama koncepcja pokazywania bloków wydaje mi się słuszna.

Data: 2018-12-16 19:39:10
Autor: Pszemol
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 08:33, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Bo nie masz pojecia o czym mowisz. :-)

Data: 2018-12-16 22:13:58
Autor: kk
On 2018-12-16 20:39, Pszemol wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 08:33, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

                                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

[...]

Całe forum nie ma, ale pewnie Ty masz i nas tutaj oświecisz.

Data: 2018-12-17 07:45:50
Autor: Pszemol
On 2018-12-16 20:39, Pszemol wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 08:33, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Mam i już oświeciłem :-)

Data: 2018-12-16 19:44:28
Autor: Pszemol
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Moglbys napisac skad taki wniosek ze do auta sie nie nadaje.

Bo stopnia naładowania nie można sensownie oceniać na podstawie napięcia w
instalacji.
Jak silnik pracuje to o napieciu decyduje regulator w alternatorze i nie
zalezy ono od stanu naladowania akumulatora.
Jak silnik nie pracuje i rozrusznik nie jest załączony to masz za małe
obciążenie akumulatora aby ocenić stan jego naładowania, a tym bardziej
zdolność kręcenia rozrusznikiem zimnego silnika rano.

Nadaje sie do samochodu. Wlaczanie sie kolejnych kresek co ~0,6V jest wystarczajace .

Tak, nadaje się do samochodu jako bezsensowna zabawka dodatkowo obciążająca
pewnie osłabioną już instalację.

Data: 2018-12-16 12:07:24
Autor: Zenek Kapelinder
Wskaźnik naładowania akumulatora
Pamietaj jak odpowiadasz ze reprezentujesz tylko siebie. Nie pisalem o sensownosci bo w samochodzie maja sens dwa wskazniki. Jak szybko sie jedzie i ile zostalo paliwa. Reszta jest zbedna. Prezentowany wskaznik po wyskalowaniu bedzie sie nadawal do monitorowania instalacji elektrycznej w samochodzie..

Data: 2018-12-17 07:45:48
Autor: Pszemol
Wskaźnik naładowania akumulatora
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Pamietaj jak odpowiadasz ze reprezentujesz tylko siebie.

Zadałeś pytanie: odpowiedziałem.

[...]

Nie bedzie sie nadawał do tego do czego chcial go użyć autor oryginalnej
wiadomości.

Data: 2018-12-16 22:53:29
Autor: kk
On 2018-12-16 20:44, Pszemol wrote:
[...]

Cóż to za nowa koncepcja osłabionej instalacji?

Data: 2018-12-17 07:45:49
Autor: Pszemol
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 20:44, Pszemol wrote:
[...]

W starych autach wszystko pracuje na słowo honoru: łacznie z połączeniami
elektrycznymi.

Data: 2018-12-16 10:27:54
Autor: Uncle Pete
On 2018-12-16 01:33, kk wrote:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?

Wolałbym z cyframi - w poprzednim samochodzie miałem dołożony taki zespolony z termometrem zewnętrznym, z jednym znakiem po przecinku. Ponadto full kresek tego z Allegro są już przy 11,7V, co moim zdaniem jest stanowczo za mało.

Data: 2018-12-16 10:43:45
Autor: kk
On 2018-12-16 01:33, kk wrote:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

[...]

Z samych cyfr niewiele wynika, pierniczy się równo jakie były, jakie powinny być. Właśnie taki skondensowany raport wydaje się najwłaściwszy.

No ale faktycznie jest to trochę za mało w tym wskaźniku, takie do raportowania stanu akumulatora przed rozpoczęciem ładowania. Jest wersja 4S http://niusy.pl/@allegro.pl/a5k ale w niej te progi są z kolei duże pasujące bardziej do sprawdzania ładowania.

"Zależność napięcia od ilości świecących bloków
- poniżej 13,2V  -  0 bloków
- 13,2V - 14 V    -  1 blok
- 14V - 14,8V    -  2 bloki
- 14,8V - 15,6V    -  3 bloki
powyzej 15,6V   -  4 bloki
"

Ja tak się zastanawiam bo bym, sobie zrobił monitoring, ale nie wiem jakie stany byłyby dla mnie istotne. Pomysł jest taki by użyć niejakiego ESP i od razu wysyłać pomiar w eter. Bo jak mi samochód stoi to ja wcale nie zamierzam regularnie do niego chodzić by sprawdzić co pokazuje wskaźnik w nim zainstalowany.

Data: 2018-12-16 12:34:10
Autor: Uncle Pete
Wskaźnik naładowania akumulatora
Z samych cyfr niewiele wynika, pierniczy się równo jakie były, jakie powinny być. Właśnie taki skondensowany raport wydaje się najwłaściwszy.

Wynika, wynika, wiem z autopsji. Widzisz, jak zmienia się napięcie w trakcie jazdy (doładowywania), kiedy włączasz światła, kiedy kręcisz rozrusznikiem. Cyferki bardzo łatwo się zapamiętują. Przy okazji okazało się, że Centra Futura dawała wyższe napięcie niż jakiś zwykły akumulator, który zamontowałem po wyeksploatowaniu Futury.

[...]

Tu z kolei jest o jeden ząbek za wysoko.

Data: 2018-12-16 23:41:36
Autor: kk
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:
[...]

Jak ja używam samochodu to wszystko działa i nie potrzebuję niczego oglądać. Problem pojawia się jak samochód zostawiam do przechowania, nikt nie wie jak to się stało że akumulator rozładował się jak dwa dni wcześniej ktoś (nie ja) nim przejechał się.

[...]

No tak, można taki wskaźnik właściwie samodzielnie zrobić, ale jak już się rozwodziłem, raczej tylko zdalny monitoring ma sens. Podaję tylko pod rozwagę, że może komuśby to jednak wystarczyło.

Data: 2018-12-17 13:31:00
Autor: T.
W dniu 2018-12-16 o 23:41, kk pisze:
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:
[...]

A czy informacje z OBD wystarczą? Bo wtyczkę na WiFi to można za 3 USD już kupić...
T.

Data: 2018-12-17 18:58:32
Autor: kk
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:

[...]

Wifi nie zawsze znaczy to samo. Jeśli te wtyczki działają jak moja kamera, że trzeba się do niej podłączyć, to ja raczej nie jestem zainteresowany. Mnie chodzi o to by mi coś samodzielnie raportowało napięcie. Myślę, że jakieś trackery tak robią.

A tak ogólnie to ... mówiłem już, że można to zrobić arduinowymi płytkami opartymi o ESP. ESP zapewnia kontakt z sieciami Wifi i może realizować nie tylko proste pomiary ale jakąś logikę.

Data: 2018-12-18 12:00:28
Autor: T.
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:

[...]

Można kupić OBD na Bluetooth i WiFi. Wystarczy wtedy jakikolwiek telefon z aplikacją - napięcie akumulatora jest tam podawane - nie zagłębiałem się - co jeszcze. Stąd moje pytanie, czy coś takiego wystarczy.
T.

Data: 2018-12-18 05:04:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Wskaźnik naładowania akumulatora
-- Można kupić OBD na Bluetooth i WiFi. Wystarczy wtedy jakikolwiek telefon z aplikacją - napięcie akumulatora jest tam podawane - nie zagłębiałem się - co jeszcze.

zaplon -> aktywacja BT -> start apki -> pomiar

-- Stąd moje pytanie, czy coś takiego wystarczy.

wystarczy do czego ? w nowszych autach masz SoC (state of charge) i to jest (w miare) miarodajne ale w starszych trzeba kombinowac i chyba najlepszym rozwiazaniem jest log z takiego dongla tzn 60-120s na wlaczonym zaplonie czyli startuje radio, navi, czesc oswietlenia itp i patrzymy ile wyssie -> minus taki ze nie wiemy dokladnie z ilu startuje

ps tu mierzy bezposrednio z klem ale opinie mieszane plus taki ze amazon bez problemu przyjmuje zwroty jakby cos nie halo

https://www.amazon.de/Battery-Guard-Bluetooth-Spannungsanzeige-f%C3%BCr-Starterbatterien/dp/B00ZETXNAQ/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8

Data: 2018-12-19 21:49:44
Autor: kk

[...]

Ale, że mam telefon zostawić w samochodzie by łączył się z bezprzewodową wtyczką OBD2 i wysyłał mi pomiar napięcia do domu czy gdzie tam akurat przebywam? Przecież to bez sensu jak mogę to zrobić jednym urządzeniem.

Data: 2018-12-20 11:44:15
Autor: T.
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:

[...]

Nie - chodziło o to, żeby użyć OBD zamiast kłopotliwych pomiarów - czy to ma sens. Ja mam stary telefon, który sobie wykorzystuję w charakterze ekranu z parametrami z OBD.
T.

Data: 2018-12-20 21:36:19
Autor: kk

[...]

No to Ci mówię, że dla mnie nie ma sensu bo chodzenie do tego samochodu jest wykluczone i nie wiem o jakich kłopotliwych pomiarach pizesz.

Data: 2018-12-21 00:04:37
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2018-12-20 o 11:44, T. pisze:

[...]

Najpierw musisz to lekko przerobić bo OBD rozłącza się w przypadku zaniku napięcia na jednym z pinów (stacyjka) i braku komunikacji z ECU.

Ok, można zrobić to w inny sposób (od chuja możliwości) ale jest jeden problem. Ktoś tam musi iść do tego auta i podłączyć ten jebany prostownik. Najlepiej to generować jako ALARM :] No trzeba iść i wyłączyć wyjkę bo sąsiedzi zadzwonią na policję, że im wyje po nocya będzie wyło aż aku się nie wydoi do zera.

Już napisałem, że dokonałem tego metodą "przypominajki" ale gdyby nie zabanglało, to chciałem też podłączyć wyjkę, która wyje poniżej 11,6v i milknie jak dostanie >12v po przekręceniu kluczyka (czyli fizycznej obecności kogoś) Wystarczyło jednak zmusić do odczytu 3 cyferek (jak kontrolka ładowania czy oleju). Był jeszcze problem czasem z przymuszeniem podłączenia prostownika ale rozwiązałem to socjotechnicznie. Kilka razy zjebałem jak psa :) W końcu dotarło.
Co ciekawe, były przeprosiny... Problem solved :)

--
LordBluzg(R)
         <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2018-12-21 18:14:46
Autor: kk
On 2018-12-21 00:04, LordBluzg(R) wrote:
[...]

To jest programowalne. Nie musi zasypiać.

[...]

A najlepiej to ładować regularnie nim się załączy :-)

[...]

Ty to jesteś :-)

Data: 2018-12-16 19:39:11
Autor: Pszemol
On 2018-12-16 01:33, kk wrote:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

[...]

Ja mam lepszy pomysł: zamiast ,,monitorować" stary, zużyty akumulator
sprawdź alternator, kup nowy aku i zapomnij o temacie na 3-4 lata.

Data: 2018-12-16 22:46:11
Autor: kk
On 2018-12-16 20:39, Pszemol wrote:

Ja mam lepszy pomysł: zamiast ,,monitorować" stary, zużyty akumulator
sprawdź alternator, kup nowy aku i zapomnij o temacie na 3-4 lata.

Całkiem głupi pomysł biorąc pod uwagę, że chcę monitorować nowy akumulator by go nie rozładować przez długie stanie.

Data: 2018-12-17 13:26:36
Autor: Pszemol
On 2018-12-16 20:39, Pszemol wrote:

[...]

Podłaczanie czegokolwiek do akumulatora stojacego długo nieladowanego tylko
PRZYSPIESZY jego rozładowanie.

Jeśli parkujesz auto na dwa tygodnie lub dłużej i chcesz mieć gwarancję że
zapali po postoju to proponuję zdjąć jedną klemę z aku na czas postoju a
nie żadne ,,monitory", których nikt nie ogląda a tylko konsumują energię z
akumulatora. Tą samą energię którą próbujesz monitorować i oszczędzać :-)

Data: 2018-12-17 19:17:04
Autor: kk
On 2018-12-16 20:39, Pszemol wrote:

[...]

Bo Ty myślisz jak te ludziki co to robią radia których podtrzymanie zużywa ciągle 20mA. Bez trudu da się zrobić coś elektroniczengo co będzie raportowało napięcie przy znacznie mniejszym zużyciu prądu, np pracującego okresowo, a można jeszcze zmniejszyć rozładowanie akumulatora sterując zasilaniem takich ciągle pobierających odbiorników. Np tracker normalnie pobierający ciągle jakieś 20mA można załączać okresowo.

[...]

Ale gościu, tak jak Ty chcesz klemę odłączać tak można zrobić wyłącznik, pokazywano tutaj, albo właśnie inteligentny moduł, który umożliwi optymalizację zużycia energii. A monitoring ja po to chcę by uprzedzić zbyt mocne rozładowanie akumulatora. Wiedząc, że akumulator jest znacznie rozładowany mogę np samochód na trochę odpalić albo ładowarkę podłączyć. I wcale nie muszę niczego specjalnie oglądać bo mi to komunikator zaraportuje, tak jak raportuje mi pozycję samochodu z trackera, temperatury i wilgotność gleby w kwiatkach, które stoją mi na parapecie.

Nie ogarniasz?

Data: 2018-12-16 11:17:21
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 16 Dec 2018 01:33:01 +0100, kk napisał(a):

http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?

Tylko co to da?
Jak spoczynkowo nie masz 11V to i tak samochód raczej się nie uruchomi -
dowiesz się o tym bez wskaźnika.

Jak cos, to zamontowałbym taki z wyświetlaczem napięcia - wtedy od razu
ocenisz czy ładowanie jest poprawne.
I dużo lepiej niż na takim małodokładnym wyświetlaczu zobaczysz jaki spadek
napęcia powodować będzie kręcenie rozrusznikiem czy samo uruchomienie
zapłonu lub świateł.

Wtedy łatwiej będzie Ci się zawczasu zorientować w tym że nadchodzi zgon
akumulatora.

Data: 2018-12-16 22:52:30
Autor: kk
On 2018-12-16 11:17, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Przecież ja tego samochodu, o którego monitorowaniu myślę, w ogóle nie chcę odpalać.

Data: 2018-12-17 13:26:36
Autor: Pszemol
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 11:17, Tomasz Pyra wrote:
[...]

A co chcesz z nim robić?

Data: 2018-12-17 14:52:48
Autor: kk
On 2018-12-17 14:26, Pszemol wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 11:17, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Niczego z nim nie chcę robić.

Data: 2018-12-17 21:33:49
Autor: Pszemol
On 2018-12-17 14:26, Pszemol wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 11:17, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Sam jestes sprzeczny bo jednak cos robisz: monitorujesz :-) tylko po co,
skoro nie planujesz go odpalac? Odwiez go na złom skoro niczego z nim nie
chcesz robić.

Data: 2018-12-17 22:54:53
Autor: kk
On 2018-12-17 14:26, Pszemol wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 11:17, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Jest jak odległa gwiazda na niebie.

tylko po co,
skoro nie planujesz go odpalac?

By trwał.

Odwiez go na złom skoro niczego z nim nie
chcesz robić.

Odwieź swojego.

Data: 2018-12-18 01:52:38
Autor: LordBluzg(R)
Wskaźnik naładowania akumulatora
W dniu 2018-12-17 o 22:54, kk pisze:
[...]
By trwał.

Odwiez go na złom skoro niczego z nim nie
chcesz robić.

Odwieź swojego.

Na ki chuj chcesz obciążać aku przez cały czas, żeby sprawdzić organoleptycznie na wskaźniku słupkowym, który doi aku (jeszcze szybciej i wymaga podejscia/oglądu), czy może odpali czy  nie. Albo sobie budzik se nastaw, sprzężony z pomiarem albo sobie wycieczki rób i pomiar dokładny, albo ustaw jakiś prostownik, co ci doładuje atomagicznie po spadku. Dupę zawracasz. Jebsiepsie :)
Musisz wykurwiać z tym wskaźnikiem słupkowym bo to do chuja niepodobne :)

Data: 2018-12-18 07:37:41
Autor: kk
On 2018-12-18 01:52, LordBluzg(R) wrote:
[...]

No kurwa nie wiem czemu Cię to wkurwia. Weź se może nervosol i dupy nie zawracaj :-)

Napisałem o jakimś pieprzonym wskaźniku bo pierdoliliście tutaj o poziomach napięć jak głupie cioty a ten ciulaty wskaźnik to właśnie pokazuje więc se go kurwa miejcie, jebie mnie to w sumie :-)

Data: 2018-12-18 11:15:26
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2018-12-18 o 07:37, kk pisze:
On 2018-12-18 01:52, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Nie wkurwia tylko bezsens widzę.

Napisałem o jakimś pieprzonym wskaźniku bo pierdoliliście tutaj o poziomach napięć jak głupie cioty a ten ciulaty wskaźnik to właśnie pokazuje więc se go kurwa miejcie, jebie mnie to w sumie :-)

Oni tutaj zawsze mają rozkminę i megawątki na ten temat. Ostatnio doszli do tego że aku kosztuje 200zł, noto chuj, zawsze można kupić. Pewnie z tego 500+ takie rozwiązanie wyszło bo jeszcze 2 lata temu rozkminiali cobytukurwa za czary odczynić żeby wskrzesić zajebane aku.
Mam takiego sunsiada, co karmi pradem odsiarczającym zjebane aku od znajomych i lata jak dziki, kiedy mu się jakiś uda wskrzesić ale żaden nie miał nigdy nawet 70% sprawnosci nowego. Kwas rozrabia, płucze aerometry ma 3szt a kazdy inaczej pokazuje więc wylicza średnią.
Ubaw mam z niego niezły. Oczywiście ma prostownik "po dziadku" i woltomierz z Biedry.

Już tu pisałem, że najprosciej sobie woltomierz/ładowarkę wjebać w gniazdo zapalniczki i po przekręceniu kluczyka odczytać wartość. Generalnie też jest to do dupy bo mam takie auto, które stoi w garażu a że jeździ nim kobieta sporadycznie, to odłączanie aku nie wchodzi w grę bo se klemy nie przykręci, mogę jej wyłącznik zrobić ale radio się resetuje. Łażę tam co jakiś czas i sprawdzam to jebane napięcie. Generalnie też to wszystko do dupy bo nawet jesli ostatnim woltem auto odpali, to robi 20km i chuja z takim doładowaniem aku, bo się nie doładuje. Woltomierz wstawiłem tam tylko po to, że jak kobieta wsiada, przekręca kluczyk i odczyta że jest 11,6V to ma podłączyć to pod prostownik na 5 godzin minimum, czy jedzie czy nie jedzie. Baba nie rozkminia że nie można codziennie ładować tego prostownikiem albo cyklicznie, co tydzień tym bardziej że prostownik jest gdzie indziej bo garaż nie ma zasilania. Aku nowy ale jak czasem auto stoi 3 tygodnie to się rozładuje. Nie ma ustaleń, gdzie i kiedy pojedzie i jaki czas bedzie ten jebany alternator nakurwiał ampery więc woltomierz robi tutaj jako przypominajka że trzeba podładować z prostownika. Drugą zaletą takiego woltomierza jest wskazanie stanu pracy alternatora. Już się zdarzyło że jebnął regulator i w poprzednim aku wygieły się płyty i do wyjebania. Teraz jak zobaczy powyżej 15v i będzie reakcja to można uratować takie aku przed ujebaniem.

Data: 2018-12-19 22:08:38
Autor: kk
On 2018-12-18 11:15, LordBluzg(R) wrote:

[...]

No to właśnie o takiej sytuacji mówię, że zostawiam komuś samochód kto słabo go ogarnia a potem zastaję kompletnie rozładowany akumulator. Ta osoba nie będzie analizowała wskazań woltomierza więc najprościej będzie podłączyć coś, np moduł ESP, co mi to prześle do domu. I może sobie nawet na miejscu napięcie wyświetlać, ale raczej naiwniactwem byłoby liczyć na to, że zostanie to zrozumiane i pójdzie za tym właściwa reakcja.

Data: 2018-12-19 22:47:27
Autor: LordBluzg(R)
On 2018-12-18 11:15, LordBluzg(R) wrote:

[...]

To też nie jest takie hop. Wskaźnik, który podłączysz nie wyczai pojemności a spadek napięcia nie do końca jest wymierny. U mnie działa to tak, że baba ma przekręcić kluczyk i włączyć postojowe, żeby obciązyć aku i odczytać woltomierz. Zdarzało się nie raz, że woltomierz pokazuje 11,8V , przekręcasz kluczyk i lampki gasną i pizda. Jak przekręci kluczyk, obciązy aku i odczyta 11,6 to ma ładować ten aku, po jeździe czy przed w zależności jak ma czas ale bezwzględnie. Pół roku z tym walczyłem bo mnie wkurwiało już odpalanie na kablach. Zaczaiła te 11,6 i procedura leci dalej, znaczy pilnuje :)...bo jej zależy. Co innego jak jest tympy user i ma to w dupie. Ja też musiałem dokładnie sprawdzić do ilu może być ten spadek z 12v, żeby jeszcze rozrusznik zakręcił możliwie. Wyszło 11,6. Uzależnione jest to oczywiście od pojemności aku i pojemnosci silnika w moim przypadku Mitsu Colt 1,3L a aku to 45AH.

Data: 2018-12-20 21:38:51
Autor: kk
On 2018-12-19 22:47, LordBluzg(R) wrote:

[...]

No może być problem by coś z pomiaru wywnioskować, ale na razie tylko taki mam pomysł.

Data: 2018-12-16 11:17:22
Autor: J.F.
Wskaźnik naładowania akumulatora
Data: 2018-12-16 04:55:11
Autor: Zenek Kapelinder
Wskaźnik naładowania akumulatora
Jak dolozyc szeregowo diode zenera 2,5V albo cztery diody krzemowe to zakres robi sie w sam raz.

Data: 2018-12-16 23:42:11
Autor: kk
On 2018-12-16 11:17, J.F. wrote:
Dnia Sun, 16 Dec 2018 01:33:01 +0100, kk napisał(a):
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
Może coś tak prostego wystarczy?

Nie nadaje sie - zly zakres napiec.

https://allegro.pl/woltomierz-termometr-ladowarka-usb-do-auta-3w1-i7483945402.html
https://allegro.pl/woltomierz-ladowarka-2xusb-3-1-a-termometr-4w1-i6304444549.html
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-samochodowa-woltomierz-amperomierz-3-1a-7159726500

Kto to będzie analizował?

Data: 2018-12-16 11:54:40
Autor: T.
W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?

Moje propozycje:
https://glowny-mechanik.pl/2017/08/23/woltomierz-samochodowy/

Ja sam zamówiłem to: https://pl.aliexpress.com/item/DC-12-24V-4-In-1-2-USB-Ports-Universal-Dual-USB-Car-Charger-Adapter-LCD/32663980645.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.59e85c0fAQRUzX

Praktyka pokazuje, że jedno gniazdo ma 1 A, a drugie - 2,1 A.

T.

Data: 2018-12-16 14:06:14
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2018-12-16 o 11:54, T. pisze:
[...]

Praktyka pokazuje też, że styki na gnieździe zapalniczki robio co chco :)

Znaczy, jak po czasie pokręcisz w gnieździe woltomierzem to łapie lepszy kontakt i wskazania są inne. Wiem bo mam w kilku autach. Generalnie fajne bo wyłapuje np złą pracę regulatora napięcia, czego wskaźnik słupkowy nie pokaże, bo u niego będzie max a tutaj skala jest spokojnie większa i odczytasz np 15,2v. Co do stanu słabego aku to można sobie też robić zapiski, do jakiego poziomu wyładowania, auto jeszcze odpali (jak ktoś mało jeździ i auto głównie stoi) Mam takie jedno auto i 11,6v odpala...ledwie ale przy 11,3 już nie. Wtedy nie ma co próbować i trzeba podładować.

Data: 2018-12-16 13:40:40
Autor: sirapacz
Wskaźnik naładowania akumulatora
W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?

https://www.aliexpress.com/item/Multi-function-Waterproof-Red-LED-AC-Digital-Voltmeter-Electric-Motorcycle-12V-Lead-acid-Voltage-Meter-Gauge/32761793507.html

to mam - mozna kalibrowac bt pokryc straty na kablach. mozna zmienic zakres i np monitorowac jedno ogniwo li-ion jak i aku czy baterię akumulatorow (12V, 24V, 36V, 48V, 56V, 60V, 64V, 72V, 84V lead-acid battery, lithium battery or NI-MH battery by yourself. Or you can also set up the quantity of battery series connection.)

Data: 2018-12-16 15:33:31
Autor: Janusz
Wskaźnik naładowania akumulatora
W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?
Nie, guzik na tym zobaczysz, ja kupiłem takie coś
https://pl.aliexpress.com/item/Inteligentny-Samoch-d-adowarka-2-USB-PODW-JNY-Port-Adapter-adowania-Telefonu-kom-rkowego-dla-samsung/32857992089.html

pokazuje nap aku, nap na wyjściu ładowarki i prąd ładowania.
Do podglądu stanu aku wystarczy, załączasz na postoju światła np: mijania i patrzysz na spadek napięcia, jak ci spadnie poniżej 11V to wiesz że aku już słaby albo rozładowany.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-16 15:37:35
Autor: Lewis
Wskaźnik naładowania akumulatora
W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?

Nie wystarczy.

Jeśli chcesz sprawdzać stan akumulatora musisz go obciążyć przez określony czas określonym prądem i zmierzyć różnice napięć.

Jesli chcesz zmierzyć poprawność ładowania aku przez instalacje samochodu potrzebujesz najprostszego multimetru "z biedronki", mierzysz na klemach aku oraz na śrubie alternatora i klemie ujemnej aku.
Prąd spoczynkowy mierzysz szeregowo między aku a klemą

Wówczas będziesz znał faktyczny stan całego układu.

Lewis

Data: 2018-12-16 08:14:32
Autor: Kris
W dniu niedziela, 16 grudnia 2018 15:37:40 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:

[...]

Czynności calkowicie zbyteczne w czasach gdy nowy aku kosztuje poniżej 200pln

Data: 2018-12-16 19:52:03
Autor: Pszemol
Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
[...]

A to tez prawda. Kupilbym nowy aku i zapomnial o temacie na 3-4 lata.

Data: 2018-12-16 21:34:17
Autor: Queequeg
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:

A to tez prawda. Kupilbym nowy aku i zapomnial o temacie na 3-4 lata.

3-4 lata to strasznie mało. U mnie akumulatory żyją zwykle z 7-8.

Data: 2018-12-17 09:42:47
Autor: Lewis
W dniu 2018-12-16 o 22:34, Queequeg pisze:
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:

A to tez prawda. Kupilbym nowy aku i zapomnial o temacie na 3-4 lata.

3-4 lata to strasznie mało. U mnie akumulatory żyją zwykle z 7-8.

Te nowe za 200zł już nie. Z resztą nowe za 500 też nie :)

Lewis

Data: 2018-12-17 13:26:37
Autor: Pszemol
Queequeg <queequeg@trust.no1> wrote:
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:

A to tez prawda. Kupilbym nowy aku i zapomnial o temacie na 3-4 lata.

3-4 lata to strasznie mało. U mnie akumulatory żyją zwykle z 7-8.

3-4 lata powinien każdy wytrzymać nawet z dużym miejskim przebiegiem. To
takie minimum bezzmartwieniowe.

Data: 2018-12-17 09:42:25
Autor: Lewis
W dniu 2018-12-16 o 17:14, Kris pisze:
[...]

Zgadzam się całkowicie ale jeśli układ ładowania w samochodzie jest niesprawny ten nowiutki AKU zdechnie za 2-3tyg i nie uznaja gwarancji. Koszt takiego sprawdzenia jak proponowałem powyżej to jakieś 30zł (jednorazowo na zakup "sprzętu") plus 10min własnego czasu na wykonanie pomiarów i z godzinka na przeczytanie kilku artykułów w internecie na temat ładowania aku w samochodzie.

Lewis

Data: 2018-12-16 19:52:02
Autor: Pszemol
Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

I to jest prawidlowa odpowiedz.

Dodac jeszcze mozna badanie stanu naladowania aku poprzez mierzenie
gestosci kwasu w celach akumulatora.

Wskaźnik naładowania akumulatora