Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wskaźnik naładowania akumulatora

Wskaźnik naładowania akumulatora

Data: 2018-12-16 10:27:54
Autor: Uncle Pete
Wskaźnik naładowania akumulatora
On 2018-12-16 01:33, kk wrote:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?

Wolałbym z cyframi - w poprzednim samochodzie miałem dołożony taki zespolony z termometrem zewnętrznym, z jednym znakiem po przecinku. Ponadto full kresek tego z Allegro są już przy 11,7V, co moim zdaniem jest stanowczo za mało.

Data: 2018-12-16 10:43:45
Autor: kk
Wskaźnik naładowania akumulatora
On 2018-12-16 10:27, Uncle Pete wrote:
On 2018-12-16 01:33, kk wrote:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?

Wolałbym z cyframi - w poprzednim samochodzie miałem dołożony taki zespolony z termometrem zewnętrznym, z jednym znakiem po przecinku. Ponadto full kresek tego z Allegro są już przy 11,7V, co moim zdaniem jest stanowczo za mało.

Z samych cyfr niewiele wynika, pierniczy się równo jakie były, jakie powinny być. Właśnie taki skondensowany raport wydaje się najwłaściwszy.

No ale faktycznie jest to trochę za mało w tym wskaźniku, takie do raportowania stanu akumulatora przed rozpoczęciem ładowania. Jest wersja 4S http://niusy.pl/@allegro.pl/a5k ale w niej te progi są z kolei duże pasujące bardziej do sprawdzania ładowania.

"Zależność napięcia od ilości świecących bloków
- poniżej 13,2V  -  0 bloków
- 13,2V - 14 V    -  1 blok
- 14V - 14,8V    -  2 bloki
- 14,8V - 15,6V    -  3 bloki
powyzej 15,6V   -  4 bloki
"

Ja tak się zastanawiam bo bym, sobie zrobił monitoring, ale nie wiem jakie stany byłyby dla mnie istotne. Pomysł jest taki by użyć niejakiego ESP i od razu wysyłać pomiar w eter. Bo jak mi samochód stoi to ja wcale nie zamierzam regularnie do niego chodzić by sprawdzić co pokazuje wskaźnik w nim zainstalowany.

Data: 2018-12-16 12:34:10
Autor: Uncle Pete
Wskaźnik naładowania akumulatora
Z samych cyfr niewiele wynika, pierniczy się równo jakie były, jakie powinny być. Właśnie taki skondensowany raport wydaje się najwłaściwszy.

Wynika, wynika, wiem z autopsji. Widzisz, jak zmienia się napięcie w trakcie jazdy (doładowywania), kiedy włączasz światła, kiedy kręcisz rozrusznikiem. Cyferki bardzo łatwo się zapamiętują. Przy okazji okazało się, że Centra Futura dawała wyższe napięcie niż jakiś zwykły akumulator, który zamontowałem po wyeksploatowaniu Futury.

"Zależność napięcia od ilości świecących bloków
- poniżej 13,2V  -  0 bloków
- 13,2V - 14 V    -  1 blok
- 14V - 14,8V    -  2 bloki
- 14,8V - 15,6V    -  3 bloki
powyzej 15,6V   -  4 bloki

Tu z kolei jest o jeden ząbek za wysoko.

Data: 2018-12-16 23:41:36
Autor: kk
Wskaźnik naładowania akumulatora
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:
Z samych cyfr niewiele wynika, pierniczy się równo jakie były, jakie powinny być. Właśnie taki skondensowany raport wydaje się najwłaściwszy.

Wynika, wynika, wiem z autopsji. Widzisz, jak zmienia się napięcie w trakcie jazdy (doładowywania), kiedy włączasz światła, kiedy kręcisz rozrusznikiem. Cyferki bardzo łatwo się zapamiętują. Przy okazji okazało się, że Centra Futura dawała wyższe napięcie niż jakiś zwykły akumulator, który zamontowałem po wyeksploatowaniu Futury.

Jak ja używam samochodu to wszystko działa i nie potrzebuję niczego oglądać. Problem pojawia się jak samochód zostawiam do przechowania, nikt nie wie jak to się stało że akumulator rozładował się jak dwa dni wcześniej ktoś (nie ja) nim przejechał się.


"Zależność napięcia od ilości świecących bloków
- poniżej 13,2V  -  0 bloków
- 13,2V - 14 V    -  1 blok
- 14V - 14,8V    -  2 bloki
- 14,8V - 15,6V    -  3 bloki
powyzej 15,6V   -  4 bloki

Tu z kolei jest o jeden ząbek za wysoko.

No tak, można taki wskaźnik właściwie samodzielnie zrobić, ale jak już się rozwodziłem, raczej tylko zdalny monitoring ma sens. Podaję tylko pod rozwagę, że może komuśby to jednak wystarczyło.

Data: 2018-12-17 13:31:00
Autor: T.
Wskaźnik naładowania akumulatora
W dniu 2018-12-16 o 23:41, kk pisze:
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:
Z samych cyfr niewiele wynika, pierniczy się równo jakie były, jakie powinny być. Właśnie taki skondensowany raport wydaje się najwłaściwszy.

Wynika, wynika, wiem z autopsji. Widzisz, jak zmienia się napięcie w trakcie jazdy (doładowywania), kiedy włączasz światła, kiedy kręcisz rozrusznikiem. Cyferki bardzo łatwo się zapamiętują. Przy okazji okazało się, że Centra Futura dawała wyższe napięcie niż jakiś zwykły akumulator, który zamontowałem po wyeksploatowaniu Futury.

Jak ja używam samochodu to wszystko działa i nie potrzebuję niczego oglądać. Problem pojawia się jak samochód zostawiam do przechowania, nikt nie wie jak to się stało że akumulator rozładował się jak dwa dni wcześniej ktoś (nie ja) nim przejechał się.


"Zależność napięcia od ilości świecących bloków
- poniżej 13,2V  -  0 bloków
- 13,2V - 14 V    -  1 blok
- 14V - 14,8V    -  2 bloki
- 14,8V - 15,6V    -  3 bloki
powyzej 15,6V   -  4 bloki

Tu z kolei jest o jeden ząbek za wysoko.

No tak, można taki wskaźnik właściwie samodzielnie zrobić, ale jak już się rozwodziłem, raczej tylko zdalny monitoring ma sens. Podaję tylko pod rozwagę, że może komuśby to jednak wystarczyło.

A czy informacje z OBD wystarczą? Bo wtyczkę na WiFi to można za 3 USD już kupić...
T.

Data: 2018-12-17 18:58:32
Autor: kk
Wskaźnik naładowania akumulatora
On 2018-12-17 13:31, T. wrote:
W dniu 2018-12-16 o 23:41, kk pisze:
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:
....


"Zależność napięcia od ilości świecących bloków
- poniżej 13,2V  -  0 bloków
- 13,2V - 14 V    -  1 blok
- 14V - 14,8V    -  2 bloki
- 14,8V - 15,6V    -  3 bloki
powyzej 15,6V   -  4 bloki

Tu z kolei jest o jeden ząbek za wysoko.

No tak, można taki wskaźnik właściwie samodzielnie zrobić, ale jak już się rozwodziłem, raczej tylko zdalny monitoring ma sens. Podaję tylko pod rozwagę, że może komuśby to jednak wystarczyło.

A czy informacje z OBD wystarczą? Bo wtyczkę na WiFi to można za 3 USD już kupić...

Wifi nie zawsze znaczy to samo. Jeśli te wtyczki działają jak moja kamera, że trzeba się do niej podłączyć, to ja raczej nie jestem zainteresowany. Mnie chodzi o to by mi coś samodzielnie raportowało napięcie. Myślę, że jakieś trackery tak robią.


A tak ogólnie to ... mówiłem już, że można to zrobić arduinowymi płytkami opartymi o ESP. ESP zapewnia kontakt z sieciami Wifi i może realizować nie tylko proste pomiary ale jakąś logikę.

Data: 2018-12-18 12:00:28
Autor: T.
Wskaźnik naładowania akumulatora
W dniu 2018-12-17 o 18:58, kk pisze:
On 2018-12-17 13:31, T. wrote:
W dniu 2018-12-16 o 23:41, kk pisze:
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:
...


"Zależność napięcia od ilości świecących bloków
- poniżej 13,2V  -  0 bloków
- 13,2V - 14 V    -  1 blok
- 14V - 14,8V    -  2 bloki
- 14,8V - 15,6V    -  3 bloki
powyzej 15,6V   -  4 bloki

Tu z kolei jest o jeden ząbek za wysoko.

No tak, można taki wskaźnik właściwie samodzielnie zrobić, ale jak już się rozwodziłem, raczej tylko zdalny monitoring ma sens. Podaję tylko pod rozwagę, że może komuśby to jednak wystarczyło.

A czy informacje z OBD wystarczą? Bo wtyczkę na WiFi to można za 3 USD już kupić...

Wifi nie zawsze znaczy to samo. Jeśli te wtyczki działają jak moja kamera, że trzeba się do niej podłączyć, to ja raczej nie jestem zainteresowany. Mnie chodzi o to by mi coś samodzielnie raportowało napięcie. Myślę, że jakieś trackery tak robią.


A tak ogólnie to ... mówiłem już, że można to zrobić arduinowymi płytkami opartymi o ESP. ESP zapewnia kontakt z sieciami Wifi i może realizować nie tylko proste pomiary ale jakąś logikę.

Można kupić OBD na Bluetooth i WiFi. Wystarczy wtedy jakikolwiek telefon z aplikacją - napięcie akumulatora jest tam podawane - nie zagłębiałem się - co jeszcze. Stąd moje pytanie, czy coś takiego wystarczy.
T.

Data: 2018-12-18 05:04:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Wskaźnik naładowania akumulatora
-- Można kupić OBD na Bluetooth i WiFi. Wystarczy wtedy jakikolwiek telefon z aplikacją - napięcie akumulatora jest tam podawane - nie zagłębiałem się - co jeszcze.

zaplon -> aktywacja BT -> start apki -> pomiar

-- Stąd moje pytanie, czy coś takiego wystarczy.

wystarczy do czego ? w nowszych autach masz SoC (state of charge) i to jest (w miare) miarodajne ale w starszych trzeba kombinowac i chyba najlepszym rozwiazaniem jest log z takiego dongla tzn 60-120s na wlaczonym zaplonie czyli startuje radio, navi, czesc oswietlenia itp i patrzymy ile wyssie -> minus taki ze nie wiemy dokladnie z ilu startuje

ps tu mierzy bezposrednio z klem ale opinie mieszane plus taki ze amazon bez problemu przyjmuje zwroty jakby cos nie halo

https://www.amazon.de/Battery-Guard-Bluetooth-Spannungsanzeige-f%C3%BCr-Starterbatterien/dp/B00ZETXNAQ/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8

Data: 2018-12-19 21:49:44
Autor: kk
Wskaźnik naładowania akumulatora
On 2018-12-18 12:00, T. wrote:
W dniu 2018-12-17 o 18:58, kk pisze:
On 2018-12-17 13:31, T. wrote:
W dniu 2018-12-16 o 23:41, kk pisze:
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:
...


....

No tak, można taki wskaźnik właściwie samodzielnie zrobić, ale jak już się rozwodziłem, raczej tylko zdalny monitoring ma sens. Podaję tylko pod rozwagę, że może komuśby to jednak wystarczyło.

A czy informacje z OBD wystarczą? Bo wtyczkę na WiFi to można za 3 USD już kupić...

Wifi nie zawsze znaczy to samo. Jeśli te wtyczki działają jak moja kamera, że trzeba się do niej podłączyć, to ja raczej nie jestem zainteresowany. Mnie chodzi o to by mi coś samodzielnie raportowało napięcie. Myślę, że jakieś trackery tak robią.


A tak ogólnie to ... mówiłem już, że można to zrobić arduinowymi płytkami opartymi o ESP. ESP zapewnia kontakt z sieciami Wifi i może realizować nie tylko proste pomiary ale jakąś logikę.

Można kupić OBD na Bluetooth i WiFi. Wystarczy wtedy jakikolwiek telefon z aplikacją - napięcie akumulatora jest tam podawane - nie zagłębiałem się - co jeszcze. Stąd moje pytanie, czy coś takiego wystarczy.
T.

Ale, że mam telefon zostawić w samochodzie by łączył się z bezprzewodową wtyczką OBD2 i wysyłał mi pomiar napięcia do domu czy gdzie tam akurat przebywam? Przecież to bez sensu jak mogę to zrobić jednym urządzeniem.

Data: 2018-12-20 11:44:15
Autor: T.
Wskaźnik naładowania akumulatora
W dniu 2018-12-19 o 21:49, kk pisze:
On 2018-12-18 12:00, T. wrote:
W dniu 2018-12-17 o 18:58, kk pisze:
On 2018-12-17 13:31, T. wrote:
W dniu 2018-12-16 o 23:41, kk pisze:
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:
...


...

No tak, można taki wskaźnik właściwie samodzielnie zrobić, ale jak już się rozwodziłem, raczej tylko zdalny monitoring ma sens. Podaję tylko pod rozwagę, że może komuśby to jednak wystarczyło.

A czy informacje z OBD wystarczą? Bo wtyczkę na WiFi to można za 3 USD już kupić...

Wifi nie zawsze znaczy to samo. Jeśli te wtyczki działają jak moja kamera, że trzeba się do niej podłączyć, to ja raczej nie jestem zainteresowany. Mnie chodzi o to by mi coś samodzielnie raportowało napięcie. Myślę, że jakieś trackery tak robią.


A tak ogólnie to ... mówiłem już, że można to zrobić arduinowymi płytkami opartymi o ESP. ESP zapewnia kontakt z sieciami Wifi i może realizować nie tylko proste pomiary ale jakąś logikę.

Można kupić OBD na Bluetooth i WiFi. Wystarczy wtedy jakikolwiek telefon z aplikacją - napięcie akumulatora jest tam podawane - nie zagłębiałem się - co jeszcze. Stąd moje pytanie, czy coś takiego wystarczy.
T.

Ale, że mam telefon zostawić w samochodzie by łączył się z bezprzewodową wtyczką OBD2 i wysyłał mi pomiar napięcia do domu czy gdzie tam akurat przebywam? Przecież to bez sensu jak mogę to zrobić jednym urządzeniem.

Nie - chodziło o to, żeby użyć OBD zamiast kłopotliwych pomiarów - czy to ma sens. Ja mam stary telefon, który sobie wykorzystuję w charakterze ekranu z parametrami z OBD.
T.

Data: 2018-12-20 21:36:19
Autor: kk
Wskaźnik naładowania akumulatora
On 2018-12-20 11:44, T. wrote:
W dniu 2018-12-19 o 21:49, kk pisze:
On 2018-12-18 12:00, T. wrote:
W dniu 2018-12-17 o 18:58, kk pisze:
On 2018-12-17 13:31, T. wrote:
W dniu 2018-12-16 o 23:41, kk pisze:
On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:
...


...

No tak, można taki wskaźnik właściwie samodzielnie zrobić, ale jak już się rozwodziłem, raczej tylko zdalny monitoring ma sens. Podaję tylko pod rozwagę, że może komuśby to jednak wystarczyło.

A czy informacje z OBD wystarczą? Bo wtyczkę na WiFi to można za 3 USD już kupić...

Wifi nie zawsze znaczy to samo. Jeśli te wtyczki działają jak moja kamera, że trzeba się do niej podłączyć, to ja raczej nie jestem zainteresowany. Mnie chodzi o to by mi coś samodzielnie raportowało napięcie. Myślę, że jakieś trackery tak robią.


A tak ogólnie to ... mówiłem już, że można to zrobić arduinowymi płytkami opartymi o ESP. ESP zapewnia kontakt z sieciami Wifi i może realizować nie tylko proste pomiary ale jakąś logikę.

Można kupić OBD na Bluetooth i WiFi. Wystarczy wtedy jakikolwiek telefon z aplikacją - napięcie akumulatora jest tam podawane - nie zagłębiałem się - co jeszcze. Stąd moje pytanie, czy coś takiego wystarczy.
T.

Ale, że mam telefon zostawić w samochodzie by łączył się z bezprzewodową wtyczką OBD2 i wysyłał mi pomiar napięcia do domu czy gdzie tam akurat przebywam? Przecież to bez sensu jak mogę to zrobić jednym urządzeniem.

Nie - chodziło o to, żeby użyć OBD zamiast kłopotliwych pomiarów - czy to ma sens. Ja mam stary telefon, który sobie wykorzystuję w charakterze ekranu z parametrami z OBD.

No to Ci mówię, że dla mnie nie ma sensu bo chodzenie do tego samochodu jest wykluczone i nie wiem o jakich kłopotliwych pomiarach pizesz.

Data: 2018-12-21 00:04:37
Autor: LordBluzg(R)
Wskaźnik naładowania akumulatora
W dniu 2018-12-20 o 11:44, T. pisze:


Można kupić OBD na Bluetooth i WiFi. Wystarczy wtedy jakikolwiek telefon z aplikacją - napięcie akumulatora jest tam podawane - nie zagłębiałem się - co jeszcze. Stąd moje pytanie, czy coś takiego wystarczy.

Ale, że mam telefon zostawić w samochodzie by łączył się z bezprzewodową wtyczką OBD2 i wysyłał mi pomiar napięcia do domu czy gdzie tam akurat przebywam? Przecież to bez sensu jak mogę to zrobić jednym urządzeniem.

Nie - chodziło o to, żeby użyć OBD zamiast kłopotliwych pomiarów - czy to ma sens. Ja mam stary telefon, który sobie wykorzystuję w charakterze ekranu z parametrami z OBD.

Najpierw musisz to lekko przerobić bo OBD rozłącza się w przypadku zaniku napięcia na jednym z pinów (stacyjka) i braku komunikacji z ECU.

Ok, można zrobić to w inny sposób (od chuja możliwości) ale jest jeden problem. Ktoś tam musi iść do tego auta i podłączyć ten jebany prostownik. Najlepiej to generować jako ALARM :] No trzeba iść i wyłączyć wyjkę bo sąsiedzi zadzwonią na policję, że im wyje po nocya będzie wyło aż aku się nie wydoi do zera.

Już napisałem, że dokonałem tego metodą "przypominajki" ale gdyby nie zabanglało, to chciałem też podłączyć wyjkę, która wyje poniżej 11,6v i milknie jak dostanie >12v po przekręceniu kluczyka (czyli fizycznej obecności kogoś) Wystarczyło jednak zmusić do odczytu 3 cyferek (jak kontrolka ładowania czy oleju). Był jeszcze problem czasem z przymuszeniem podłączenia prostownika ale rozwiązałem to socjotechnicznie. Kilka razy zjebałem jak psa :) W końcu dotarło.
Co ciekawe, były przeprosiny... Problem solved :)


--
LordBluzg(R)
         <<<Pasek Grozy>>>
POLSKA W ŚWIATOWEJ ELICIE GOSPODARCZEJ

Data: 2018-12-21 18:14:46
Autor: kk
Wskaźnik naładowania akumulatora
On 2018-12-21 00:04, LordBluzg(R) wrote:
W dniu 2018-12-20 o 11:44, T. pisze:


Można kupić OBD na Bluetooth i WiFi. Wystarczy wtedy jakikolwiek telefon z aplikacją - napięcie akumulatora jest tam podawane - nie zagłębiałem się - co jeszcze. Stąd moje pytanie, czy coś takiego wystarczy.

Ale, że mam telefon zostawić w samochodzie by łączył się z bezprzewodową wtyczką OBD2 i wysyłał mi pomiar napięcia do domu czy gdzie tam akurat przebywam? Przecież to bez sensu jak mogę to zrobić jednym urządzeniem.

Nie - chodziło o to, żeby użyć OBD zamiast kłopotliwych pomiarów - czy to ma sens. Ja mam stary telefon, który sobie wykorzystuję w charakterze ekranu z parametrami z OBD.

Najpierw musisz to lekko przerobić bo OBD rozłącza się w przypadku zaniku napięcia na jednym z pinów (stacyjka) i braku komunikacji z ECU.

To jest programowalne. Nie musi zasypiać.


Ok, można zrobić to w inny sposób (od chuja możliwości) ale jest jeden problem. Ktoś tam musi iść do tego auta i podłączyć ten jebany prostownik. Najlepiej to generować jako ALARM :] No trzeba iść i wyłączyć wyjkę bo sąsiedzi zadzwonią na policję, że im wyje po nocya będzie wyło aż aku się nie wydoi do zera.

A najlepiej to ładować regularnie nim się załączy :-)


Już napisałem, że dokonałem tego metodą "przypominajki" ale gdyby nie zabanglało, to chciałem też podłączyć wyjkę, która wyje poniżej 11,6v i milknie jak dostanie >12v po przekręceniu kluczyka (czyli fizycznej obecności kogoś) Wystarczyło jednak zmusić do odczytu 3 cyferek (jak kontrolka ładowania czy oleju). Był jeszcze problem czasem z przymuszeniem podłączenia prostownika ale rozwiązałem to socjotechnicznie. Kilka razy zjebałem jak psa :) W końcu dotarło.
Co ciekawe, były przeprosiny... Problem solved :)


Ty to jesteś :-)

Data: 2018-12-16 19:39:11
Autor: Pszemol
Wskaźnik naładowania akumulatora
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 10:27, Uncle Pete wrote:
On 2018-12-16 01:33, kk wrote:
http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

Może coś tak prostego wystarczy?

Wolałbym z cyframi - w poprzednim samochodzie miałem dołożony taki zespolony z termometrem zewnętrznym, z jednym znakiem po przecinku. Ponadto full kresek tego z Allegro są już przy 11,7V, co moim zdaniem jest stanowczo za mało.

Z samych cyfr niewiele wynika, pierniczy się równo jakie były, jakie powinny być. Właśnie taki skondensowany raport wydaje się najwłaściwszy.

No ale faktycznie jest to trochę za mało w tym wskaźniku, takie do raportowania stanu akumulatora przed rozpoczęciem ładowania. Jest wersja 4S http://niusy.pl/@allegro.pl/a5k ale w niej te progi są z kolei duże pasujące bardziej do sprawdzania ładowania.

"Zależność napięcia od ilości świecących bloków
- poniżej 13,2V  -  0 bloków
- 13,2V - 14 V    -  1 blok
- 14V - 14,8V    -  2 bloki
- 14,8V - 15,6V    -  3 bloki
powyzej 15,6V   -  4 bloki
"

Ja tak się zastanawiam bo bym, sobie zrobił monitoring, ale nie wiem jakie stany byłyby dla mnie istotne. Pomysł jest taki by użyć niejakiego ESP i od razu wysyłać pomiar w eter. Bo jak mi samochód stoi to ja wcale nie zamierzam regularnie do niego chodzić by sprawdzić co pokazuje wskaźnik w nim zainstalowany.


Ja mam lepszy pomysł: zamiast ,,monitorować" stary, zużyty akumulator
sprawdź alternator, kup nowy aku i zapomnij o temacie na 3-4 lata.

Data: 2018-12-16 22:46:11
Autor: kk
Wskaźnik naładowania akumulatora
On 2018-12-16 20:39, Pszemol wrote:



Ja mam lepszy pomysł: zamiast ,,monitorować" stary, zużyty akumulator
sprawdź alternator, kup nowy aku i zapomnij o temacie na 3-4 lata.


Całkiem głupi pomysł biorąc pod uwagę, że chcę monitorować nowy akumulator by go nie rozładować przez długie stanie.

Data: 2018-12-17 13:26:36
Autor: Pszemol
Wskaźnik naładowania akumulatora
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 20:39, Pszemol wrote:



Ja mam lepszy pomysł: zamiast ,,monitorować" stary, zużyty akumulator
sprawdź alternator, kup nowy aku i zapomnij o temacie na 3-4 lata.


Całkiem głupi pomysł biorąc pod uwagę, że chcę monitorować nowy akumulator by go nie rozładować przez długie stanie.


Podłaczanie czegokolwiek do akumulatora stojacego długo nieladowanego tylko
PRZYSPIESZY jego rozładowanie.

Jeśli parkujesz auto na dwa tygodnie lub dłużej i chcesz mieć gwarancję że
zapali po postoju to proponuję zdjąć jedną klemę z aku na czas postoju a
nie żadne ,,monitory", których nikt nie ogląda a tylko konsumują energię z
akumulatora. Tą samą energię którą próbujesz monitorować i oszczędzać :-)

Data: 2018-12-17 19:17:04
Autor: kk
Wskaźnik naładowania akumulatora
On 2018-12-17 14:26, Pszemol wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:
On 2018-12-16 20:39, Pszemol wrote:



Ja mam lepszy pomysł: zamiast ,,monitorować" stary, zużyty akumulator
sprawdź alternator, kup nowy aku i zapomnij o temacie na 3-4 lata.


Całkiem głupi pomysł biorąc pod uwagę, że chcę monitorować nowy
akumulator by go nie rozładować przez długie stanie.


Podłaczanie czegokolwiek do akumulatora stojacego długo nieladowanego tylko
PRZYSPIESZY jego rozładowanie.

Bo Ty myślisz jak te ludziki co to robią radia których podtrzymanie zużywa ciągle 20mA. Bez trudu da się zrobić coś elektroniczengo co będzie raportowało napięcie przy znacznie mniejszym zużyciu prądu, np pracującego okresowo, a można jeszcze zmniejszyć rozładowanie akumulatora sterując zasilaniem takich ciągle pobierających odbiorników. Np tracker normalnie pobierający ciągle jakieś 20mA można załączać okresowo.


Jeśli parkujesz auto na dwa tygodnie lub dłużej i chcesz mieć gwarancję że
zapali po postoju to proponuję zdjąć jedną klemę z aku na czas postoju a
nie żadne ,,monitory", których nikt nie ogląda a tylko konsumują energię z
akumulatora. Tą samą energię którą próbujesz monitorować i oszczędzać :-)


Ale gościu, tak jak Ty chcesz klemę odłączać tak można zrobić wyłącznik, pokazywano tutaj, albo właśnie inteligentny moduł, który umożliwi optymalizację zużycia energii. A monitoring ja po to chcę by uprzedzić zbyt mocne rozładowanie akumulatora. Wiedząc, że akumulator jest znacznie rozładowany mogę np samochód na trochę odpalić albo ładowarkę podłączyć. I wcale nie muszę niczego specjalnie oglądać bo mi to komunikator zaraportuje, tak jak raportuje mi pozycję samochodu z trackera, temperatury i wilgotność gleby w kwiatkach, które stoją mi na parapecie.

Nie ogarniasz?

Wskaźnik naładowania akumulatora

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona