Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wska¼nik temperatury a sterowowanie zap³onem

Wska¼nik temperatury a sterowowanie zap³onem

Data: 2009-12-28 16:46:06
Autor: Micha³ \"HoMMeR\" Paszek
Wska¼nik temperatury a sterowowanie zap³onem
Jan Szybki Samochodzik pisze:

Czy pomiar temperatury ma w ogóle jaki¶ zwi±zek z tym problemem ruszania na zimnym silniku? Czy komputer steruj±c mieszank± korzysta z tego czujnika? Co mo¿e byæ przyczyn±?
Zobacz watek kol. TP: "Panda & zap³on".
Bardzo podobny przypadek do Twojego.
Co do czujnika - tak, ECU potrzebuje informacje, jaka temperature ma silnik, ale z reguly sygnal ten jest niezalezny od sygnalu z czujnika do wskaznika na tablicy rozdzielczej. Niestety nie wiem jak jest w Twoim samochodzie.
Jesli jednak jest tak, ze jest tylko jeden czujnik to objawy moga wskazywac na jego uszkodzenie. Czy jak silnik jest zimny (rano) to jedzie ok, ale jak juz jest cieply to ma problemy? Czy moze nie jest to w ogole zalezne od temperatury silnika? Oczywiscie piszac temepratura nie mam na mysli wskazania na tablicy, a rzeczywista temperature silnika. Czy nie swieci sie jakas kontrolka? Z reguly pomaranczowa z piktogramem silnika albo czegos na ksztalt litery "K"?


--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2009-12-28 16:55:20
Autor: Micha³ \"HoMMeR\" Paszek
Wska¼nik temperatury a sterowowanie zap³onem
Micha³ "HoMMeR" Paszek pisze:

>> Wtedy ga¶nie, dusi siê przy ruszaniu
>> na zimnym silniku,

Czy jak silnik jest zimny (rano) to jedzie ok, ale jak juz jest cieply to ma problemy?

Nie doczytalem. Sprawdzic wskazania tego czujnika - podpiac jakis interfejs odpowiedni dla samochodu lub sprawdzic chalupniczo - jak, to napisalem w watku TK, o ktorym wspomnialem wczesniej.

Czy przy zimnym silniku obroty biegu jalowego sa lekko podwyzszone wzgledem obrotow biegu jalowego dla silnika nagrzanego? Zgodnie z zasada, podczas gdy silnik ma temperature mniejsza niz 50st C obroty biegu jalowego powinny byc podwyzszone do wartosci ok. 1000-1100 obr/min.

Co do dalszej diagnozy - polecam poszukac jakiegos forum Kii, gdyz nie wiem jak ten silnik jest sterowany - To jest monowtrysk? MAP sensor, czy przeplywomierz? Uklad zaplonowy klasyczny (cewka, rozdzielacz), czy cewka bezposrednia? O cewki indywidualne nie posadzam koreancow :)


--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2009-12-28 17:44:57
Autor: Piotr [trzykoty]
Wska¼nik temperatury a sterowowanie zap³onem
U¿ytkownik ""Micha³ \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisa³ w
Czy przy zimnym silniku obroty biegu jalowego sa lekko podwyzszone wzgledem obrotow biegu jalowego dla silnika nagrzanego?

Chyba tak. Zdarza siê, ¿e s± nierównomierne przy zimnym silniku. Przy ciep³ym normalnie, wolniej.

Co do dalszej diagnozy - polecam poszukac jakiegos forum Kii, gdyz nie wiem jak ten silnik jest sterowany -

Masz racjê, ale i tak dziêkujê Ci za ciekawe rzeczy, o których napisa³e¶.

To jest monowtrysk?

tak

MAP sensor, czy przeplywomierz?

Tego niestety nie wiem, zreszt± ksi±zki techniczne po angielsku do tego modelu s± s³abo dostêpne, a po polsku nie ma wcale...:(

Uklad zaplonowy klasyczny (cewka, rozdzielacz),

raczej tak

Czy jak silnik jest zimny (rano) to jedzie ok, ale jak juz jest cieply to ma problemy? Czy moze nie jest to w ogole zalezne od temperatury silnika? Oczywiscie piszac temepratura nie mam na mysli wskazania na tablicy, a rzeczywista temperature silnika.

Jak jest zimny (rzeczywi¶cie np. rano) to przy ruszaniu siê dusi, jak jest ciep³y to nie. Bez wzglêdu na to co wskazuje wska¼nik.

Czy nie swieci sie jakas kontrolka?

Nie. Przed miesi±cem zapali³ siê "check", ale po kilkunastu godzinach zniknê³o, mimo, ¿e nic nie by³o robione, komputer nie resetowany.

Wska¼nik temperatury a sterowowanie zap³onem

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona