Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wskaźnik temperatury wody

Wskaźnik temperatury wody

Data: 2010-03-03 11:40:08
Autor: krzysiek82
Wskaźnik temperatury wody
jz pisze:
Powinienem wymienic termostat chłodnicy?
Po jakim czasie lub ilu km prawidłowo powinien wskaźnik ruszyć?
pzdr

Nie ma na to reguły, na szybkość rozgrzewania ma wpływ wiele czynników.
Możesz sprawdzić czy to zwalony termostat w następujący sposób. Uruchom silnik i po kilku minutach dotknij gumowego węża przy chłodnicy jak się robi ciepły znaczy, że termostat cały czas jest otwarty.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-03 11:48:21
Autor: grzech
Wskaźnik temperatury wody
Nie ma na to reguły, na szybkość rozgrzewania ma wpływ wiele czynników.
Możesz sprawdzić czy to zwalony termostat w następujący sposób. Uruchom silnik i po kilku minutach dotknij gumowego węża przy chłodnicy jak się robi ciepły znaczy, że termostat cały czas jest otwarty.


Zanim jednak uruchomisz, sprawdź na zimnym silniku czy w chłodnicy jest płyn.
Nie w zbiorniczku, tylko odkręć korek chłodnicy - płyn powinien być "pod korek".
Jeżeli nie widzisz płynu to dolej ile się zmieści, odpal i jak powyżej + sprawdź pod autem
czy Ci ten płyn na asfalcie nie zostaje.


grzech
nyska

Data: 2010-03-03 14:16:57
Autor: Michał Gut
Wskaźnik temperatury wody
Nie w zbiorniczku, tylko odkręć korek chłodnicy - płyn powinien być "pod korek".
Jeżeli nie widzisz płynu to dolej ile się zmieści, odpal i jak powyżej + sprawdź pod autem
czy Ci ten płyn na asfalcie nie zostaje.

nie pod korek a pomiedzy wskaznikiem min-max, uklad powinien byc odpowietrzony (na chlodnicy i na nagrzewnicy jesli tam tez jest odpowietrznik-bedzie na wezu w komorze silnika).

jak zaleje pod korek to bedzie za duze cisnienie i wywali plyn przez zabezpieczenie w korku

Data: 2010-03-03 14:34:44
Autor: Jakub Witkowski
Wskaźnik temperatury wody
Michał Gut pisze:
Nie w zbiorniczku, tylko odkręć korek chłodnicy - płyn powinien być "pod korek".
Jeżeli nie widzisz płynu to dolej ile się zmieści, odpal i jak powyżej + sprawdź pod autem
czy Ci ten płyn na asfalcie nie zostaje.

nie pod korek a pomiedzy wskaznikiem min-max, uklad powinien byc odpowietrzony (na chlodnicy i na nagrzewnicy jesli tam tez jest odpowietrznik-bedzie na wezu w komorze silnika).

jak zaleje pod korek to bedzie za duze cisnienie i wywali plyn przez zabezpieczenie w korku

Co ci szkodzi zalanie pod korek w chłodnicy? Zawór w nim po to jest żeby
przepuszczać do zbiorniczka. A w zbiorniczku, oczywiście, między min a max.
No chyba że ten model ma chłodnicę zintegrowaną ze zbiorniczkiem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-03-03 15:58:42
Autor: Michał Gut
Wskaźnik temperatury wody
Co ci szkodzi zalanie pod korek w chłodnicy? Zawór w nim po to jest żeby
przepuszczać do zbiorniczka. A w zbiorniczku, oczywiście, między min a max.
No chyba że ten model ma chłodnicę zintegrowaną ze zbiorniczkiem.

no ja mam tak w 2 samochodach.
jak zalanie pod korek chlodnicy jest zgodne z zalzoeniami producenta bo obok jest sobie zbiornik wyrownawczy z zapasem powietrza to ok
ale jak widzialem to w wiekszosci samochodow jest zbiornik wyrownawczy do ktorego sie wlewa plyn (tylko do toyoty corolli wlewa sie do chlodnicy samej z tych co widzialem). Jak wlejesz za duzo to powietrze nie pracuje, wzrosnie za bardzo cisnienie i moze mu poleci jakis stary przewod chlodnicy. niby to tylko 1,5 atmosfery ale jak sparcialy to strzeli.

Data: 2010-03-04 14:32:40
Autor: Jakub Witkowski
Wskaźnik temperatury wody
Michał Gut pisze:
Co ci szkodzi zalanie pod korek w chłodnicy? Zawór w nim po to jest żeby
przepuszczać do zbiorniczka. A w zbiorniczku, oczywiście, między min a max.
No chyba że ten model ma chłodnicę zintegrowaną ze zbiorniczkiem.

no ja mam tak w 2 samochodach.
jak zalanie pod korek chlodnicy jest zgodne z zalzoeniami producenta bo obok jest sobie zbiornik wyrownawczy z zapasem powietrza to ok
ale jak widzialem to w wiekszosci samochodow jest zbiornik wyrownawczy do ktorego sie wlewa plyn (tylko do toyoty corolli wlewa sie do chlodnicy samej z tych co widzialem).

No cóż, a wszystkie moje samochody miały/mają korki na chłodnicy,
plus osobne zbiorniczki wyrównawcze i to bezciśnieniowe (otwarte),
co też jest ponoć niezbyt częste.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-03-03 15:04:02
Autor: grzech
Wskaźnik temperatury wody
nie pod korek a pomiedzy wskaznikiem min-max, uklad powinien byc odpowietrzony

powinien też być sprawny a bywa, że nie jest :-)
płyn może być w zbiorniczku ale w chłodnicy już niekoniecznie.


grzech
nyska

Wskaźnik temperatury wody

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona