Data: 2010-03-03 11:40:08 | |
Autor: krzysiek82 | |
Wskaźnik temperatury wody | |
jz pisze:
Powinienem wymienic termostat chłodnicy? Nie ma na to reguły, na szybkość rozgrzewania ma wpływ wiele czynników. Możesz sprawdzić czy to zwalony termostat w następujący sposób. Uruchom silnik i po kilku minutach dotknij gumowego węża przy chłodnicy jak się robi ciepły znaczy, że termostat cały czas jest otwarty. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-03 11:48:21 | |
Autor: grzech | |
Wskaźnik temperatury wody | |
Nie ma na to reguły, na szybkość rozgrzewania ma wpływ wiele czynników. Zanim jednak uruchomisz, sprawdź na zimnym silniku czy w chłodnicy jest płyn. Nie w zbiorniczku, tylko odkręć korek chłodnicy - płyn powinien być "pod korek". Jeżeli nie widzisz płynu to dolej ile się zmieści, odpal i jak powyżej + sprawdź pod autem czy Ci ten płyn na asfalcie nie zostaje. grzech nyska |
|
Data: 2010-03-03 14:16:57 | |
Autor: Michał Gut | |
Wskaźnik temperatury wody | |
Nie w zbiorniczku, tylko odkręć korek chłodnicy - płyn powinien być "pod korek". nie pod korek a pomiedzy wskaznikiem min-max, uklad powinien byc odpowietrzony (na chlodnicy i na nagrzewnicy jesli tam tez jest odpowietrznik-bedzie na wezu w komorze silnika). jak zaleje pod korek to bedzie za duze cisnienie i wywali plyn przez zabezpieczenie w korku |
|
Data: 2010-03-03 14:34:44 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Wskaźnik temperatury wody | |
Michał Gut pisze:
Nie w zbiorniczku, tylko odkręć korek chłodnicy - płyn powinien być "pod korek". Co ci szkodzi zalanie pod korek w chłodnicy? Zawór w nim po to jest żeby przepuszczać do zbiorniczka. A w zbiorniczku, oczywiście, między min a max. No chyba że ten model ma chłodnicę zintegrowaną ze zbiorniczkiem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-03-03 15:58:42 | |
Autor: Michał Gut | |
Wskaźnik temperatury wody | |
Co ci szkodzi zalanie pod korek w chłodnicy? Zawór w nim po to jest żeby no ja mam tak w 2 samochodach. jak zalanie pod korek chlodnicy jest zgodne z zalzoeniami producenta bo obok jest sobie zbiornik wyrownawczy z zapasem powietrza to ok ale jak widzialem to w wiekszosci samochodow jest zbiornik wyrownawczy do ktorego sie wlewa plyn (tylko do toyoty corolli wlewa sie do chlodnicy samej z tych co widzialem). Jak wlejesz za duzo to powietrze nie pracuje, wzrosnie za bardzo cisnienie i moze mu poleci jakis stary przewod chlodnicy. niby to tylko 1,5 atmosfery ale jak sparcialy to strzeli. |
|
Data: 2010-03-04 14:32:40 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Wskaźnik temperatury wody | |
Michał Gut pisze:
Co ci szkodzi zalanie pod korek w chłodnicy? Zawór w nim po to jest żeby No cóż, a wszystkie moje samochody miały/mają korki na chłodnicy, plus osobne zbiorniczki wyrównawcze i to bezciśnieniowe (otwarte), co też jest ponoć niezbyt częste. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-03-03 15:04:02 | |
Autor: grzech | |
Wskaźnik temperatury wody | |
nie pod korek a pomiedzy wskaznikiem min-max, uklad powinien byc odpowietrzony powinien też być sprawny a bywa, że nie jest :-) płyn może być w zbiorniczku ale w chłodnicy już niekoniecznie. grzech nyska |