Data: 2014-04-13 21:27:29 | |
Autor: tolek | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych"
Kierujący odnosi wrażenie, że to po to by tam nie jeździć. Osobówka ledwo się składa na takim rondzie a dopiero co jakiś TIR. Pas asfaltowy praktycznie na szerokość przyjmuje na styk tylko osobówkę. A na środku ronda przeważnie wsadzony jakiś głupkowaty, wystający 1m nad jezdnię "rondel" do zasłaniania widoczności żebyś tylko nie widział, że ktoś z przeciwka wjechał właśnie na rondo. Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka? http://goo.gl/maps/qKhGL Nie można budować ronda jak dawniej gdzie na całej szerokości okręgu jezdnego był położony asfalt. Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się zagapisz to po feldze uderza. Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami. Głównie mnie ta kostka zastanawia. Szwagier miał nadstan kostki i trzeba ją było gdzieś zacząć upychać? |
|
Data: 2014-04-13 22:09:00 | |
Autor: J.F. | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia Sun, 13 Apr 2014 21:27:29 +0200, tolek napisał(a):
Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych" Ten rondel to moze byc uzyteczny - widac ze jest wysepka, ktora trzeba ominac, a jak kto i tego nie zauwazy, to wiecej ofiar nie pociagnie, tylko sam sie uszkodzi. Zbocze takiego pagorka powinno byc oblozone, zeby deszcz nie rozmyl. Czyms jasnym, zeby bylo w swietle reflektorow widac Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka? Nie wiem po co, ale drogi sie u nas robi zgodnie z rozporzadzeniem :-) Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się zagapisz to po feldze uderza. Ale na skrzyzowaniu nie powinienes sie zagapiac a drobna grzywna bedzie miala pozytywny wplyw :-) To przeciez na tira jest projektowane, osobowka powinna bez problemu przejechac - zreszta sam znalazles fotke - ile ta miejsca po bokach tego busika. Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami. Raczej nie, ile na takie jedno rondo zejdzie ... plac jakis wybrukowac, to znacznie wiecej upchnie. Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac. J. |
|
Data: 2014-04-13 22:53:02 | |
Autor: WildS | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
On 2014-04-13, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Raczej nie, ile na takie jedno rondo zejdzie ... plac jakis Dla tira to juĹź w ogĂłle tragedia bo najczÄĹciej sprawia to, Ĺźe jest wychylony na zewnÄ trz (Ĺatwiej siÄ przewrĂłci) a dodatkowo kostka albo czasami takie dziwne 'kamienie' kaleczÄ opony w naczepie na ciasnych Ĺukach. Takie ciasne rondka przejezdza siÄ przez to na prawdÄ powoli co potrafi generowaÄ niezĹe korki (StrykĂłw, KoĹbiel chociaĹźby). Tir hamuje prawie do zera nie tylko przy wjeĹźdzaniu, co jest akurat normalne, ale rĂłwnieĹź przy zjeĹźdzaniu, spowalniajÄ c wszystkich za nim. W ojczyĹşnie rondek - UK - raczej na wyjeĹşdzie moĹźna ĹmiaĹo deptaÄ gaz i zwalniaÄ skrzyĹźowanie znacznie szybciej. Dodatkowo gabaryty majÄ niezĹy zgryz, juĹź widziaĹem rondka po przejezdzie dĹugich gabarytĂłw zaorane z brzegĂłw bo nawet ze skrÄtnymi osiami nie szĹo siÄ wyrobiÄ. A wysepka na Ĺrodku wybija tira w gĂłrÄ, leci i tak prosto jak strzaĹa tylko kabina siÄ potrafi urwaÄ. https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s ReasumujÄ c - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne. -- WildS |
|
Data: 2014-04-13 23:28:29 | |
Autor: J.F. | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek. Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu zwalniania ciezarowek. J. |
|
Data: 2014-04-14 09:27:04 | |
Autor: FEniks | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a): Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata. Ewa |
|
Data: 2014-04-14 09:49:52 | |
Autor: Franc | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, FEniks napisał(a):
W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze: Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej. Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to, że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami wymuszając na jadących po rondzie. To ja już wolę takie ronda jak w pierwszym poście. -- Franc |
|
Data: 2014-04-14 10:40:30 | |
Autor: Kapibara | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:49:52 +0200, Franc napisał(a):
W Częstochowie też takie jest: http://goo.gl/maps/jHEu5 |
|
Data: 2014-04-14 10:52:47 | |
Autor: Franc | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia Mon, 14 Apr 2014 10:40:30 +0200, Kapibara napisał(a):
Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:49:52 +0200, Franc napisał(a): Toruńscy mistrzowie budowy dróg i mostów: http://goo.gl/g7FbsA -- Franc |
|
Data: 2014-04-14 11:14:34 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej. A to jest najbardziej zakorkowane pozamiejskie rondo w PL, zwlaszcza w weekendy z Wawy :) http://goo.gl/maps/d2otr |
|
Data: 2014-04-14 21:19:41 | |
Autor: FEniks | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
W dniu 2014-04-14 09:49, Franc pisze:
Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, FEniks napisał(a): To, o którym ja pisałam, też właśnie takie jest! Ewa |
|
Data: 2014-04-15 10:03:33 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w
<534b8dc8$0$2230$65785112@news.neostrada.pl>, FEniks <xxx@poczta.fm> napisał(-a): W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze: To? http://goo.gl/maps/mxMHx Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :) http://goo.gl/maps/RU0ID |
|
Data: 2014-04-15 15:47:45 | |
Autor: FEniks | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
W dniu 2014-04-15 10:03, radekp@konto.pl pisze:
Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)
No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty. Ewa |
|
Data: 2014-04-15 16:02:05 | |
Autor: WildS | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
On 2014-04-15, FEniks <xxx@poczta.fm> wrote:
To? http://goo.gl/maps/mxMHxNajfajniejsze we WrocĹawiu to jest rondo SpĂłĹdzielcza/Dembowskiego/MonteTakie ciasne rondka przejezdza siÄ przez to na prawdÄ powoli coEee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam No i prawidĹowo. Mikro rondka tak przecieĹź dziaĹajÄ (moĹźe poza BMW ;). Namalowana kropka na Ĺrodku a wiÄksze pojazdy jadÄ tak, Ĺźeby siÄ zmieĹciÄ. -- WildS |
|
Data: 2014-04-15 22:28:41 | |
Autor: FEniks | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
W dniu 2014-04-15 16:02, WildS pisze:
On 2014-04-15, FEniks <xxx@poczta.fm> wrote: To bez sensu. Po co w ogĂłle w takim razie takie rondo? MoĹźna przecieĹź zrobiÄ skrzyĹźowanie rĂłwnolegĹe i teĹź bÄdzie podobnie dziaĹaĹo. Ewa |
|
Data: 2014-04-15 22:50:03 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):
No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;). Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. I ma mniej punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele). A to konkretne rondo całkiem nieźle się sprawdza w tym miejscu, pominąwszy ślepych (nie dalej jak wczoraj jakiś emeryt stwierdził, że jego ustąpienie pierwszeństwa nie dotyczy). -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2014-04-16 09:05:57 | |
Autor: Ajgul | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1vigl8jvn16xe$.9tm6dm7qghav$.dlg40tude.net... Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a): W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula. My, zawsze mamy swoje dziwne pomysły i uważamy, że tak jest najlepiej, tylko potem przez 15 lat setki osób będzie się zastanawiać, jak zmienić pas na mikro-rondzie i kto w kogo wjechał. Aygul |
|
Data: 2014-04-16 20:14:56 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:05:57 +0200, Ajgul napisał(a):
W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula. Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre rozwiązanie. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2014-04-18 11:17:16 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Wed, 16 Apr 2014 20:14:56 +0200, w
<11foj4iv1gym9$.9kjqzqikfpl3$.dlg@40tude.net>, Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> napisał(-a): Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:05:57 +0200, Ajgul napisał(a): http://www.autokrata.pl/newsy/skrzyzowanie-kontra-rondo-pogromcy-mitow-dowodza-co-jest-lepsze_a17757 |
|
Data: 2014-04-18 16:03:20 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia Fri, 18 Apr 2014 11:17:16 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre To też znam. Czasem trafiam na wątki "drogowe" na Reddicie i to jest aż zabawne, że kraj, który ma samochody wpisane w swoją historię, tak późno zaczął stosować ronda. Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2014-04-19 16:30:21 | |
Autor: Mirosław Kwaśniak | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
In pl.regionalne.wroclaw Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> wrote:
Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w Swego czasu była zielona strzałka w lewo z Dworcowej w Kościuszki. |
|
Data: 2014-04-23 09:46:20 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
19 Apr 2014 16:30:21 GMT, w <5352a49d$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>,
Mirosław Kwaśniak <mirek@uv.ikem.pwr.wroc.pl> napisał(-a): In pl.regionalne.wroclaw Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> wrote: Najsłynniejsza była chyba na pl. Bema. Nawiasem fajne rozwiązanie, szkoda że nie praktykowane. strzałka w lewo = z naprzeciwka mogą jechać zielone światło w lewo = z naprzeciwka nic nie będzie jechać |
|
Data: 2014-04-23 10:53:49 | |
Autor: masti | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia piÄknego Wed, 23 Apr 2014 09:46:20 +0200 osobnik zwany
radekp@konto.pl napisaĹ: strzaĹka w lewo = z naprzeciwka mogÄ jechaÄ zielone ĹwiatĹo w lewo = z niestety wiÄkszoĹÄ kierowcĂłw nie odrĂłznia zielonej strzaĹki od sygnalizatora kierunkowego i od zielonego ĹwiatĹa. I jak zwykle przez paru debili po gĹowie dostajÄ pozostali :( -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-04-16 09:17:47 | |
Autor: FEniks | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:
Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a): równo_rzędne_ - oczywiście. i też będzie podobnie działało.Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. Na normalnym rondzie tak, ale na tym nie za bardzo. Tu podobnie jak na zwykłym skrzyżowaniu. I ma mniej Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?
Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo, które honoruje tylko ten, kto akurat chce/zmieści się/pamięta (niepotrzebne skreślić). A tak na marginesie - dlaczego koło Stadionu Olimpijskiego, na skrzyżowaniu Różyckiego i Paderewskiego, nie ma ronda z podporządkowaniem, chociaż konstrukcja tego skrzyżowania sama się o to prosi? I tam się ludzie z kolei mylą w drugą stronę. Ewa |
|
Data: 2014-04-16 11:19:26 | |
Autor: Adam | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
W dniu 2014-04-16 09:17, FEniks pisze:
W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:(...) Tam, gdzie najczęściej przebywam, jest na "blokowiskach" sporo skrzyżowań równorzędnych. Jaja się zaczynają, jak równocześnie z kilku stron podjadą "blondynki" płci dowolnej - można czekać kilka minut :( -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-04-16 17:52:12 | |
Autor: jerzu | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
On Wed, 16 Apr 2014 09:17:47 +0200, FEniks <xxx@poczta.fm> wrote:
Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica? Jakby mnie interesowała tylko prawa strona, to już kilka razy bym miał dodatkowego pasażera z lewej. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-04-16 20:18:35 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:17:47 +0200, FEniks napisał(a):
Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. Bez przesady, czasem i trzy jednocześnie przejeżdżają. Kwestia ogarnięcia kierowców. I ma mniej Jeśli interesuje Cię tylko prawa, to za jakiś czas będziesz mieć wizytę z lewej (odpukać). Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo, które honoruje tylko ten, kto akurat chce/zmieści się/pamięta (niepotrzebne skreślić). Ale to wyłącznie kwestia mentalności, że bez zasieków na środku rondo bywa ignorowane. A tak na marginesie - dlaczego koło Stadionu Olimpijskiego, na skrzyżowaniu Różyckiego i Paderewskiego, nie ma ronda z podporządkowaniem, chociaż konstrukcja tego skrzyżowania sama się o to prosi? I tam się ludzie z kolei mylą w drugą stronę. Też mnie to zastanawia. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2014-04-16 17:50:58 | |
Autor: jerzu | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
On Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks <xxx@poczta.fm> wrote:
Można przecież zrobić skrzyżowanie równoległe Może lepiej prostopadłe? ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-04-15 23:28:20 | |
Autor: Adam | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
W dniu 2014-04-15 10:03, radekp@konto.pl pisze:
(...) Super :) Normalnie Time Machine ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-04-14 17:01:41 | |
Autor: Marek Dyjor | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
WildS wrote:
Dodatkowo gabaryty majÄ niezĹy zgryz, juĹź widziaĹem rondka po a tam przypadkiem gdzieĹ nie ma znaku wczesniej do 3.5T? |
|
Data: 2014-04-14 17:07:48 | |
Autor: J.F | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
UĹźytkownik "Marek Dyjor" napisaĹ w wiadomoĹci
WildS wrote: A wysepka na Ĺrodku wybija tira w gĂłrÄ, leci i tak prosto jak strzaĹa a tam przypadkiem gdzieĹ nie ma znaku wczesniej do 3.5T? Moze i jest, choc niekoniecznie, bo przez Klodzko trzy krajowki przechodza, ale to bez znaczenia - kierowca tego tira jechal za szybko, zasnal czy zaslabl, no i jaka powinna byc wtedy wysepka ? Ta chyba ochronila dom stojacy za rondem. J. |
|
Data: 2014-04-14 14:09:27 | |
Autor: SW3 | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostk ą brukową | |
W dniu 13.04.2014 o 22:09 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno Zawsze mi się wydawało że to właśnie po to. Żeby sie osobówki nie wyprzedzały ale żeby jednak tir się zmieścił. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2014-04-14 11:21:46 | |
Autor: Ergie | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Użytkownik "tolek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:534ae521$0$2365$c3e8da3$5b14842f@news.astraweb.com...
Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami. Widocznie nie spotkałeś idiotów co przejeżdżają rondo prosto. Ta kostka jest właśnie po to by taką jazdę uprzykrzyć a więc zachęcić kierowców do zwolnienia. Jednocześnie ciężarówka czy autobus mają do dyspozycji trochę szerszą jezdnię. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2014-04-14 13:11:28 | |
Autor: tá´ | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Ergie wrote:
Widocznie nie spotkaĹeĹ idiotĂłw co przejeĹźdĹźajÄ rondo prosto. Ta kostka ROTFL. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2014-04-14 16:11:41 | |
Autor: Ergie | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
UĹźytkownik "t?" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:534bde80$0$2152$65785112@news.neostrada.pl...
Widocznie nie spotkaĹeĹ idiotĂłw co przejeĹźdĹźajÄ rondo prosto. Ta kostka ROTFL. Czego nie zrozumiaĹeĹ? Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2014-04-20 10:16:22 | |
Autor: tá´ | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Ergie wrote:
Czego nie zrozumiaĹeĹ? Wszystko zrozumiaĹem, a przede wszystkim, Ĺźe jako homo-sovieticus dwoisz siÄ i troisz, Ĺźeby "racjonalnie" wytĹumaczyÄ kaĹźdÄ bzdurÄ i przekrÄt. Tymczasem jest tak jak napisaĹem. Pytanie pomocnicze: jak czÄsto powstawaĹy takie ronda, zanim pojawiĹy siÄ dotacje z UE? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2014-04-14 16:18:01 | |
Autor: neoniusz | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
W dniu 14/04/2014 15:11, tá´ pisze:
Widocznie nie spotkaĹeĹ idiotĂłw co przejeĹźdĹźajÄ rondo prosto. Ta kostka Zaden ROTFL. http://www.tvp.pl/krakow/jedz-bezpiecznie/wideo/jazda-po-rondzie/11233201 (2:14, 2:21 itd.) Na zjezdzie z A4 w rzeszowie zrobili jeszcze lepiej, pasy ronda (niby turbinowego) sa odgrodzone takimi malymi "murkami" z kostki zeby matoly nie zjezdzaly z ronda ze srodkowego pasa. https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/p/podsumowanie-2013-roku_13918/DSC_0167.JPG |
|
Data: 2014-04-15 09:56:37 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Mon, 14 Apr 2014 16:18:01 +0200, w <ligqmo$8bb$1@node1.news.atman.pl>, neoniusz
<neon@joemonster.org> napisał(-a): Na zjezdzie z A4 w rzeszowie zrobili jeszcze lepiej, pasy ronda (niby turbinowego) sa odgrodzone takimi malymi "murkami" z kostki zeby matoly nie zjezdzaly z ronda ze srodkowego pasa. Jak dla mnie to bez sensu jest oznakowanie -- jest znak "ruch okrężny", ale strzałki na jezdni sugerują, że jest to skrzyżowanie z wyspą centralną, a nie okrężne... |
|
Data: 2014-04-14 13:10:59 | |
Autor: tá´ | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
tolek wrote:
Jaki cel takich rond? JuĹź tĹumaczÄ. UE dopĹaca do rond. A rondo z kostkÄ , "rondlem" i innymi idiotyzmami jest droĹźsze. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2014-04-14 17:00:32 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
tolek wrote:
Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej jak sie jedzie powoli i spokojnie to sie spokojnie przejeżdża. a jak ktoś popierdala to naprawia co trzeba... |
|
Data: 2014-04-18 07:54:15 | |
Autor: asdozaur | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
To może to? http://pl.wikipedia.org/wiki/Magiczne_rondo
Byłoby lepiej? Podobno świetnie się sprawdza.. |
|
Data: 2014-04-21 21:37:53 | |
Autor: Dres Golf | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:
Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznejNie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą. Ideologia takiego ronda jest taka sama jak wysepek, progów zwalniających itp. utrudnień które służą do dyscyplinowania nieposłusznych kierowców, którym się wydaje że wszędzie mają pierwszeństwo jadąc na maxa. Gdyby było płaskie wyasfaltowane rondo to 90% by waliła prosto na przełaj z prędkością grubo powyżej kodeksowej. |
|
Data: 2014-04-21 22:22:58 | |
Autor: J.F. | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:37:53 +0200, Dres Golf napisał(a):
Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą. Raczej nie, moze 10%. Ale sie zastanawiam na ile w tych rondach wlasnie o to chodzi - trzeba zwolnic. (co mnie zreszta do wscieklosci doprowadza). Tym niemniej przy braku wysepki to latwo przejechac na wprost nieswiadomie - jak po nocy niewiele widac. J. |
|
Data: 2014-04-22 06:47:00 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf wrote:
W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze: Zdarzają się też "półprzejrzyste": https://www.google.pl/maps/@53..971639,18.544258,3a,75y,104.55h,91.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1sl9mq3VZyIJ_TlEGNqqAGmw!2e0 ;) AdamK |
|
Data: 2014-04-23 11:08:49 | |
Autor: tolek | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są takie jak cała ue...
Po co mozolnie układać tą kostkę (przez kostkę szybciej woda wsiąka w podłoże i zimą szybciej rozsadzi rondo i znowu będzie do remontu - ktoś nieźle to wykombinował) skoro można na środku ronda zrobić większe zielone koło o promieniu takim jak obecne małe kółko+kostka. Na to samo wyjdzie. Tak jak tu już było napisane kostka jest ułożona wyżej niż nawierzchnia asfaltowa i skręcający TIR jest dodatkowo odchylony na zewnątrz okręgu jaki pokonuje, co stwarza większe ryzyko przewrócenia się od siły odśrodkowej, która dodatkowo dochodzi do niekorzystnego odchylenia przy jeździe po okręgu. Przypomina to odwrotnielogicznie polskie pendolino bez wychylnego pudła. Wnet będą łuki torów kolejowych budować nachylone w kierunku odwrotnym do kierunku łuku, żeby pociągi szybciej wypadały i ze względów bezpieczeństwa obniży się im dodatkowo prędkość... Pierw się coś sp.... a potem do g.... dobiera się chore ideologie. Zamiast wymyślić coś lepszego, sprawniejszego. Ale gdzie tam dziś głupota święci tryumfy. Bo 5 głupków w ciągu roku rozp... się na danym rondzie to ze względu na tych 5 przebudujemy całe rondo. A tak to dobre rondo samoczynnie eliminowała głupków z użycia. Czy nie można nadal budować takich rond http://goo.gl/maps/rrCfl? Stoi do dziś i wyśmienicie spełnia swoje zadanie. Jakoś nie widzę na zielonym kole kolein po autach pokonujących rondo na "przestrzał" (typ trasy "przełajowa") mimo, że na środku żaden unijny nie postawił kamiennego rondla. A obecnie przyjęto durnowatość, że to co działa dobrze w tym kraju trzeba zawsze zepsuć i ktoś za zepsucie weźmie kasę. Na podstawie tej chorej ideologii kamiennych mikro rond można wysnuć teorie, że 98% kierowców to idioci i tylko 2% to mistrzowie kierownicy i dla tych 98% kierowców są robione te kamienne ronda aby im "pomóc"... Bo gdyby nie te kamienne ronda to 98% kierujących poniesie śmierć na miejscu przy próbie wjechania na niekamienne rond. Pozostanie na polskich drogach tylko 2% mistrzów kierownicy. W ogóle do mnie to nie trafia. Dla mnie taka sama głupota jak ślimak zwany rybą. Ponoć ma się budować coraz lepsze drogi dopuszczające wyższe prędkości, a oni budują ronda których pokonanie zajmuje 3x więcej czasu niż rondo wybudowane w latach 80-90. Wybudowane, do dziś stoi, nie stwarza problemów i jakoś nie słyszę aby codziennie dochodziło tam do dziesiątek stłuczek, bo nie ma kostki brukowej i okrąg asfaltowy jest za szeroki. |
|
Data: 2014-04-23 02:56:40 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
On Wednesday, 23 April 2014 11:08:49 UTC+2, tolek wrote:
Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są takie jak cała ue... Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód, więc twoja teoria jest tu błędna. O TIRach masowo przewracających się na tych rondach też jakoś reżimowe media nie donoszą, tak więc są chyba ok. W takim Kwidzynie takie ronda są już od wielu lat, specjalnie po to aby umożliwić TIRom dojazd do fabryki. Jakoś protestów społecznych akcji 'ratujmy TIRy' nie słychać, więc ta Unia chyba ma czasem dobre pomysły. AdamK |
|
Data: 2014-04-25 13:15:47 | |
Autor: tolek | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
"Adam Klobukowski"
Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond. Skoro ta kostka jest taka wspaniała na jezdni to może autostrady z kostki brukowej zaczniemy budować? Dla mnie nadal pozostaje to głupotą. Jedyne słuszne to rondo z jednolitą nawierzchnią, a nie wpierniczanie jakiejś bezsensownej kostki. Przypomina mi to manię malowania wielu bloków (ich tynku) na lekki różowy kolor po dodatkowym ociepleniu. Widocznie w hurtowniach zostało masę farb w tym kolorze i są tańsze zamiast białego koloru. I tu w tych kostkach dopatruję się podobnego zjawiska, komuś zostały setki ton kostki i na siłę próbuje to gdzieś upchać, upycha więc na ronda i wkurza tym samym przejeżdżających przez nie. Póki co nie znajduję żadnego sensu w tej kostce na rondzie. |
|
Data: 2014-04-25 06:46:27 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
On Friday, 25 April 2014 13:15:47 UTC+2, tolek wrote:
"Adam Klobukowski" Nie, siedzę w innej branży. Dla mnie nadal pozostaje to gďż˝upotďż˝. Jedyne sďż˝uszne to rondo z jednolitďż˝ nawierzchniďż˝, a nie wpierniczanie jakiejďż˝ bezsensownej kostki. <ciach> Pďż˝ki co nie znajdujďż˝ ďż˝adnego sensu w tej kostce na rondzie. Nikt Ci po kostce jeździć nie każe, możesz sobie pojechać wolniej, po asfaltowej części ronda. Dlatego właśnie jest. Za to ciężarówka czy autobus może spokojnie wykorzystać kostkę co ułatwia mu jazdę. Za to ty nie będziesz się czuł komfortowo ścinając rondo dużą (i niebezpieczną) prędkością. Inaczej rzecz biorąc: kostka na rondzie to coś podobnego do pobocza. Na co dzień niepotrzebne i bez sensu (tylko koszty budowy dróg zawyża ;)), ale czasem się przydaje. AdamK |
|
Data: 2014-04-26 20:50:45 | |
Autor: WildS | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
On 2014-04-25, Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> wrote:
"Adam Klobukowski" Mi jako kierowcy cieĹźarĂłwki zdecydowanie na rondzie by uĹatwiaĹ pracÄ asfalt a nie jakaĹ kostka. Gdy jest odpowiednio ciasno to takÄ kostkÄ opony naczepy potrafiÄ wyrwaÄ przy skrÄcaniu. Potem zostajÄ 'krawÄĹźniki' od kostki na sztorc albo inne dziury. Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, Ĺźe jest Ĺliska na deszczu i jeĹli jeszcze nie jest rozpieprzona to jest Ĺaskawsza dla opon naczepy. Zamiast tego moĹźnaby rĂłwnie dobrze i taniej zrobic rondo z duĹźym biaĹym koĹem po Ĺrodku i farba na deszczu miaĹaby podobnÄ przyczepnoĹÄ. Argument o poboczu trochÄ nietrafiony. To i autostrady powinno sie twoim zdaniem projektowac tak ciasno, zeby manewry na nich wymagaĹy wykorzystywania pobocza przez ciÄĹźarĂłwki i autobusy? -- WildS |
|
Data: 2014-04-27 13:41:54 | |
Autor: tolek | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
"WildS" news:slrnllo005.2iq.falconmakigai.org
Mi jako kierowcy cieżarówki zdecydowanie na rondzie by ułatwiał pracę Jeden z niewielu myślących, w dodatku ciężarowiec! Bo już był szum, że ci z osobówek się czepiają. Gdy jest odpowiednio ciasno to taką kostkę Więc wniosek taki po to wymyślono tą głupotę, by ją naprawiać co chwila. Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, że jest śliska na deszczu Ale obrońcy dalej idą w zaparte, kostka im pomaga... Ciekawe w czym? Typowe betonowo-urzędnicze wymysły służące urzędasom brukselskim, a nie obywatelom. Nastały czasy gdzie się wmawia, że coś od teraz jest dobre, a to co było przez dziesiąt lat jest złe. Dla mnie jedyne słuszne rondo jest całe asfaltowe, kamienne to na cmentarzu niech sobie stawiają. Zwyczajnie mnie tak kostka wkurza jak się opona na niej tłucze. A jeżdżę po tych kamieniach, bo powymyślali mikrondka, na których stoi 5 aut i nie mogą z niego zjechać bo się ulica zakorkowała, a człowiek chce jechać w lewo lub zrobić nawrotkę i bez jazdy "lewym" kamiennym pasem będziesz czekał 10 minut żeby rondo pokonać, bo całe stoi. Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało. Żadne większe dostawcze auto nie ma szans jechać samym asfaltowym pasem bez zahaczania o durną kostkę. I w czym ta kostka ma niby pomagać dużym autom? Jak już napisane wyżej tylko wkurza, a nie pomaga. |
|
Data: 2014-04-28 12:26:23 | |
Autor: SW3 | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostk ą brukową | |
W dniu 27.04.2014 o 13:41 tolek <tolek@niedla.spamu> pisze:
Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało. Pomijając to, że tak jak napisałeś jeździła tylko część, inni wykłócali się, również na tej grupie, że nie ma takiego obowiązku, niektórzy naprawiali sobie samochody z cudzego OC dzięki takim rondom, to twierdzisz, że na tych "normalnych" rondach ciężarówki mieściły się na jednym pasie? -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2014-04-28 11:12:17 | |
Autor: masti | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia piÄknego Mon, 28 Apr 2014 12:26:23 +0200 osobnik zwany SW3 napisaĹ:
W dniu 27.04.2014 o 13:41 tolek <tolek@niedla.spamu> pisze: na normalnych? jak najbardziej. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-04-28 12:30:24 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
W dniu 27.04.2014 13:41, tolek pisze:
Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym Umm... A jak się na rondzie skręca w lewo?? Bo generalnie na rondo z pasem/pasami "w kółko" to możesz wjechać lub z niego zjechać. Skręcenie w lewo co do zasady w Polsce powoduje krążenie po rondzie pod prąd. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2014-04-25 11:23:46 | |
Autor: masti | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia piÄknego Fri, 25 Apr 2014 13:15:47 +0200 osobnik zwany tolek napisaĹ:
"Adam Klobukowski" a po co po niej jeĹşdzisz? Ona wĹaĹnie jest tam gdzie nie powinieneĹ. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-04-25 13:45:22 | |
Autor: J.F | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Użytkownik "tolek" napisał w wiadomości
"Adam Klobukowski" Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond. Kostka jest do d*, bo a) wibruje, b) halasuje c) na mokro jest sliska bardzo. Ale co sie nie nadaje na autostrade to sie moze nadawac na wylaczona z ruchu wysepke. Co do trwalosci - mamy kostkowych ulic we Wroclawiu pelno, bywaja rozsadzone, bywaja zapadniete, bywaja z koleinami, ale bywaja i takie od Niemca nie ruszone i w dobrym stanie. J. |
|
Data: 2014-04-23 22:36:19 | |
Autor: WildS | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
On 2014-04-22, Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> wrote:
On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf wrote: Pewnie po to, Ĺźeby przejazd gabarytu wymagaĹ jedynie demontaĹźu znakĂłw a nie zaorania trawnika. Ehh, Stargard i te rondka z najgorszÄ moĹźliwÄ dla opon tira "kostkÄ ". Ostre kamienie na sztorc - zrĂłbmy z tego nawierzchniÄ dla ciÄĹźarĂłwek, to musi byÄ dobry pomysĹ! -- WildS |