Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową

Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową

Data: 2014-04-13 22:09:00
Autor: J.F.
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia Sun, 13 Apr 2014 21:27:29 +0200, tolek napisał(a):
Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych"
Kierujący odnosi wrażenie, że to po to by tam nie jeździć.
Osobówka ledwo się składa na takim rondzie a dopiero co jakiś TIR. Pas asfaltowy praktycznie na szerokość przyjmuje na styk tylko osobówkę.
A na środku ronda przeważnie wsadzony jakiś głupkowaty, wystający 1m nad jezdnię "rondel" do zasłaniania widoczności żebyś tylko nie widział, że ktoś z przeciwka wjechał właśnie na rondo.

Ten rondel to moze byc uzyteczny - widac ze jest wysepka, ktora trzeba
ominac, a jak kto i tego nie zauwazy, to wiecej ofiar nie pociagnie,
tylko sam sie uszkodzi.
Zbocze takiego pagorka powinno byc oblozone, zeby deszcz nie rozmyl.
Czyms jasnym, zeby bylo w swietle reflektorow widac


Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka?
http://goo.gl/maps/qKhGL
Nie można budować ronda jak dawniej gdzie na całej szerokości okręgu jezdnego był położony asfalt.

Nie wiem po co, ale drogi sie u nas robi zgodnie z rozporzadzeniem :-)

Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się zagapisz to po feldze uderza.

Ale na skrzyzowaniu nie powinienes sie zagapiac a drobna grzywna
bedzie miala pozytywny wplyw :-)

To przeciez na tira jest projektowane, osobowka powinna bez problemu
przejechac - zreszta sam znalazles fotke - ile ta miejsca po bokach
tego busika.

Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami.
Głównie mnie ta kostka zastanawia.
Szwagier miał nadstan kostki i trzeba ją było gdzieś zacząć upychać?

Raczej nie, ile na takie jedno rondo zejdzie ... plac jakis
wybrukowac, to znacznie wiecej upchnie.

Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno
wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby
jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac.

J.

Data: 2014-04-13 22:53:02
Autor: WildS
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
On 2014-04-13, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Raczej nie, ile na takie jedno rondo zejdzie ... plac jakis
wybrukowac, to znacznie wiecej upchnie.

Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno
wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby
jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac.

Dla tira to już w ogóle tragedia bo najczęściej sprawia to, że jest
wychylony na zewnątrz (łatwiej się przewróci) a dodatkowo kostka albo
czasami takie dziwne 'kamienie' kaleczą opony w naczepie na ciasnych
łukach. Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeĹźdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyĹźowanie znacznie szybciej.

Dodatkowo gabaryty mają niezły zgryz, już widziałem rondka po
przejezdzie długich gabarytów zaorane z brzegów bo nawet ze skrętnymi
osiami nie szło się wyrobić.

A wysepka na środku wybija tira w górę, leci i tak prosto jak strzała
tylko kabina się potrafi urwać.
https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s

Reasumując - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne.


--
WildS

Data: 2014-04-13 23:28:29
Autor: J.F.
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.

Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.

J.

Data: 2014-04-14 09:27:04
Autor: FEniks
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.

Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.

Ewa

Data: 2014-04-14 09:49:52
Autor: Franc
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, FEniks napisał(a):

W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.

Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.

Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
wymuszając na jadących po rondzie. To ja już wolę takie ronda jak w pierwszym poście.

--
Franc

Data: 2014-04-14 10:40:30
Autor: Kapibara
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:49:52 +0200, Franc napisał(a):


Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
wymuszając na jadących po rondzie.

W Częstochowie też takie jest: http://goo.gl/maps/jHEu5

Data: 2014-04-14 10:52:47
Autor: Franc
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia Mon, 14 Apr 2014 10:40:30 +0200, Kapibara napisał(a):

Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:49:52 +0200, Franc napisał(a):


Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
wymuszając na jadących po rondzie.

W Częstochowie też takie jest: http://goo.gl/maps/jHEu5

Toruńscy mistrzowie budowy dróg i mostów:
http://goo.gl/g7FbsA


--
Franc

Data: 2014-04-14 11:14:34
Autor: Czesław Wiśniak
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
wymuszając na jadących po rondzie.

W Częstochowie też takie jest: http://goo.gl/maps/jHEu5

Toruńscy mistrzowie budowy dróg i mostów:
http://goo.gl/g7FbsA

A to jest najbardziej zakorkowane pozamiejskie rondo w PL, zwlaszcza w weekendy z Wawy :)
http://goo.gl/maps/d2otr

Data: 2014-04-14 21:19:41
Autor: FEniks
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
W dniu 2014-04-14 09:49, Franc pisze:
Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, FEniks napisał(a):

W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.
Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
wymuszając na jadących po rondzie.

To, o którym ja pisałam, też właśnie takie jest!

Ewa

Data: 2014-04-15 10:03:33
Autor: radekp@konto.pl
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w
<534b8dc8$0$2230$65785112@news.neostrada.pl>, FEniks <xxx@poczta.fm>
napisał(-a):

W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
>> Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
>> potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
>> prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
>> również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
>> rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
>> skrzyżowanie znacznie szybciej.
> Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
> glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
>
> Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
> zwalniania ciezarowek.

Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.

To? http://goo.gl/maps/mxMHx
Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi

Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID

Data: 2014-04-15 15:47:45
Autor: FEniks
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
W dniu 2014-04-15 10:03, radekp@konto.pl pisze:
Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w
<534b8dc8$0$2230$65785112@news.neostrada.pl>, FEniks <xxx@poczta.fm>
napisał(-a):

W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.
Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
To? http://goo.gl/maps/mxMHx
Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi

Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)


Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID

No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty.

Ewa

Data: 2014-04-15 16:02:05
Autor: WildS
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
On 2014-04-15, FEniks <xxx@poczta.fm> wrote:
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeĹźdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyĹźowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.
Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
To? http://goo.gl/maps/mxMHx
Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi

Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)


Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID

No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty.

No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.


--
WildS

Data: 2014-04-15 22:28:41
Autor: FEniks
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
W dniu 2014-04-15 16:02, WildS pisze:
On 2014-04-15, FEniks <xxx@poczta.fm> wrote:
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeĹźdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyĹźowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.
Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
To? http://goo.gl/maps/mxMHx
Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi
Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)

Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID
No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na
tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane
na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty.
No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.

To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.

Ewa

Data: 2014-04-15 22:50:03
Autor: Borys Pogoreło
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):

No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.

To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.

Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

A to konkretne rondo całkiem nieźle się sprawdza w tym miejscu, pominąwszy
ślepych (nie dalej jak wczoraj jakiś emeryt stwierdził, że jego ustąpienie
pierwszeństwa nie dotyczy).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-04-16 09:05:57
Autor: Ajgul
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1vigl8jvn16xe$.9tm6dm7qghav$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):

No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.

To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.

Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula.
My, zawsze mamy swoje dziwne pomysły i uważamy, że tak jest najlepiej, tylko potem przez 15 lat setki osób będzie się zastanawiać, jak zmienić pas na mikro-rondzie i kto w kogo wjechał.

Aygul

Data: 2014-04-16 20:14:56
Autor: Borys Pogoreło
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:05:57 +0200, Ajgul napisał(a):

W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula.

Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre
rozwiązanie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-04-18 11:17:16
Autor: radekp@konto.pl
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Wed, 16 Apr 2014 20:14:56 +0200, w
<11foj4iv1gym9$.9kjqzqikfpl3$.dlg@40tude.net>, Borys Pogoreło
<borys@pl.edu.leszno> napisał(-a):

Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:05:57 +0200, Ajgul napisał(a):

> W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia > dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula.

Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre
rozwiązanie.

http://www.autokrata.pl/newsy/skrzyzowanie-kontra-rondo-pogromcy-mitow-dowodza-co-jest-lepsze_a17757

Data: 2014-04-18 16:03:20
Autor: Borys Pogoreło
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia Fri, 18 Apr 2014 11:17:16 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre
rozwiązanie.

http://www.autokrata.pl/newsy/skrzyzowanie-kontra-rondo-pogromcy-mitow-dowodza-co-jest-lepsze_a17757

To też znam. Czasem trafiam na wątki "drogowe" na Reddicie i to jest aż
zabawne, że kraj, który ma samochody wpisane w swoją historię, tak późno
zaczął stosować ronda.

Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w
Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-04-19 16:30:21
Autor: Mirosław Kwaśniak
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
In pl.regionalne.wroclaw Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> wrote:
Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w
Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową.

Swego czasu była zielona strzałka w lewo z Dworcowej w Kościuszki.

Data: 2014-04-23 09:46:20
Autor: radekp@konto.pl
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
19 Apr 2014 16:30:21 GMT, w <5352a49d$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>,
Mirosław Kwaśniak <mirek@uv.ikem.pwr.wroc.pl> napisał(-a):

In pl.regionalne.wroclaw Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> wrote:
> Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w
> Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową.

Swego czasu była zielona strzałka w lewo z Dworcowej w Kościuszki.

Najsłynniejsza była chyba na pl. Bema.
Nawiasem fajne rozwiązanie, szkoda że nie praktykowane.

strzałka w lewo = z naprzeciwka mogą jechać
zielone światło w lewo = z naprzeciwka nic nie będzie jechać

Data: 2014-04-23 10:53:49
Autor: masti
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia pięknego Wed, 23 Apr 2014 09:46:20 +0200 osobnik zwany
radekp@konto.pl napisał:

strzałka w lewo = z naprzeciwka mogą jechać zielone światło w lewo = z
naprzeciwka nic nie będzie jechać

niestety większość kierowców nie odróznia zielonej strzałki od sygnalizatora kierunkowego i od zielonego światła. I jak zwykle przez paru debili po głowie dostają pozostali :(



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-04-16 09:17:47
Autor: FEniks
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:
Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):

No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.
To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
zrobić skrzyżowanie równoległe

równo_rzędne_ - oczywiście.

  i też będzie podobnie działało.
Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie.

Na normalnym rondzie tak, ale na tym nie za bardzo. Tu podobnie jak na zwykłym skrzyżowaniu.

I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?


A to konkretne rondo całkiem nieźle się sprawdza w tym miejscu, pominąwszy
ślepych (nie dalej jak wczoraj jakiś emeryt stwierdził, że jego ustąpienie
pierwszeństwa nie dotyczy).

Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo, które honoruje tylko ten, kto akurat chce/zmieści się/pamięta (niepotrzebne skreślić).
A tak na marginesie - dlaczego koło Stadionu Olimpijskiego, na skrzyżowaniu Różyckiego i Paderewskiego, nie ma ronda z podporządkowaniem, chociaż konstrukcja tego skrzyżowania sama się o to prosi? I tam się ludzie z kolei mylą w drugą stronę.

Ewa

Data: 2014-04-16 11:19:26
Autor: Adam
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
W dniu 2014-04-16 09:17, FEniks pisze:
W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:
(...)
I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?

(...)

Tam, gdzie najczęściej przebywam, jest na "blokowiskach" sporo skrzyżowań równorzędnych. Jaja się zaczynają, jak równocześnie z kilku stron podjadą "blondynki" płci dowolnej - można czekać kilka minut :(


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-16 17:52:12
Autor: jerzu
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
On Wed, 16 Apr 2014 09:17:47 +0200, FEniks <xxx@poczta.fm> wrote:

Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?

Jakby mnie interesowała tylko prawa strona, to już kilka razy bym miał
dodatkowego pasażera z lewej.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-04-16 20:18:35
Autor: Borys Pogoreło
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:17:47 +0200, FEniks napisał(a):

Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie.

Na normalnym rondzie tak, ale na tym nie za bardzo. Tu podobnie jak na zwykłym skrzyżowaniu.

Bez przesady, czasem i trzy jednocześnie przejeżdżają. Kwestia ogarnięcia
kierowców.

I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?

Jeśli interesuje Cię tylko prawa, to za jakiś czas będziesz mieć wizytę z
lewej (odpukać).

Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo, które honoruje tylko ten, kto akurat chce/zmieści się/pamięta (niepotrzebne skreślić).

Ale to wyłącznie kwestia mentalności, że bez zasieków na środku rondo bywa
ignorowane.

A tak na marginesie - dlaczego koło Stadionu Olimpijskiego, na skrzyżowaniu Różyckiego i Paderewskiego, nie ma ronda z podporządkowaniem, chociaż konstrukcja tego skrzyżowania sama się o to prosi? I tam się ludzie z kolei mylą w drugą stronę.

Też mnie to zastanawia.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-04-16 17:50:58
Autor: jerzu
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
On Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks <xxx@poczta.fm> wrote:

Można przecież zrobić skrzyżowanie równoległe

Może lepiej prostopadłe? ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-04-15 23:28:20
Autor: Adam
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
W dniu 2014-04-15 10:03, radekp@konto.pl pisze:
(...)
Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID


Super :)
Normalnie Time Machine ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-14 17:01:41
Autor: Marek Dyjor
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
WildS wrote:
Dodatkowo gabaryty mają niezły zgryz, już widziałem rondka po
przejezdzie długich gabarytów zaorane z brzegów bo nawet ze skrętnymi
osiami nie szło się wyrobić.

A wysepka na środku wybija tira w górę, leci i tak prosto jak strzała
tylko kabina się potrafi urwać.
https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s

Reasumując - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne.

a tam przypadkiem gdzieś nie ma znaku wczesniej do 3.5T?

Data: 2014-04-14 17:07:48
Autor: J.F
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
UĹźytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości
WildS wrote:
A wysepka na środku wybija tira w górę, leci i tak prosto jak strzała
tylko kabina się potrafi urwać.
https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s
Reasumując - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne.

a tam przypadkiem gdzieś nie ma znaku wczesniej do 3.5T?

Moze i jest, choc niekoniecznie, bo przez Klodzko trzy krajowki przechodza, ale to bez znaczenia - kierowca tego tira jechal za szybko,  zasnal czy zaslabl, no i jaka powinna byc wtedy wysepka ?
Ta chyba ochronila dom stojacy za rondem.


J.

Data: 2014-04-14 14:09:27
Autor: SW3
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostk ą brukową
W dniu 13.04.2014 o 22:09 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno
wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby
jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac.

Zawsze mi się wydawało że to właśnie po to. Żeby sie osobówki nie  wyprzedzały ale żeby jednak tir się zmieścił.

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona