Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową

Data: 2014-04-21 21:37:53
Autor: Dres Golf
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:
Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej
krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych"
Kierujący odnosi wrażenie, że to po to by tam nie jeździć.
Osobówka ledwo się składa na takim rondzie a dopiero co jakiś TIR. Pas
asfaltowy praktycznie na szerokość przyjmuje na styk tylko osobówkę.
A na środku ronda przeważnie wsadzony jakiś głupkowaty, wystający 1m nad
jezdnię "rondel" do zasłaniania widoczności żebyś tylko nie widział, że
ktoś z przeciwka wjechał właśnie na rondo.
Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka?
http://goo.gl/maps/qKhGL
Nie można budować ronda jak dawniej gdzie na całej szerokości okręgu
jezdnego był położony asfalt.
Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się
zagapisz to po feldze uderza.
Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami.
Głównie mnie ta kostka zastanawia.
Szwagier miał nadstan kostki i trzeba ją było gdzieś zacząć upychać?
Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.
Ideologia takiego ronda jest taka sama jak wysepek, progów zwalniających itp. utrudnień które służą do dyscyplinowania nieposłusznych kierowców, którym się wydaje że wszędzie mają pierwszeństwo jadąc na maxa. Gdyby było płaskie wyasfaltowane rondo to 90% by waliła prosto na przełaj z prędkością grubo powyżej kodeksowej.

Data: 2014-04-21 22:22:58
Autor: J.F.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:37:53 +0200, Dres Golf napisał(a):
[...]

Raczej nie, moze 10%. Ale sie zastanawiam na ile w tych rondach wlasnie o to chodzi - trzeba
zwolnic. (co mnie zreszta do wscieklosci doprowadza).

Tym niemniej przy braku wysepki to latwo przejechac na wprost
nieswiadomie - jak po nocy niewiele widac.

J.

Data: 2014-04-22 06:47:00
Autor: Adam Klobukowski
On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf  wrote:
W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:
Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.

Zdarzają się też "półprzejrzyste": https://www.google.pl/maps/@53..971639,18.544258,3a,75y,104.55h,91.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1sl9mq3VZyIJ_TlEGNqqAGmw!2e0 ;)

AdamK

Data: 2014-04-23 11:08:49
Autor: tolek
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są takie jak cała ue...
Po co mozolnie układać tą kostkę (przez kostkę szybciej woda wsiąka w podłoże i zimą szybciej rozsadzi rondo i znowu będzie do remontu - ktoś nieźle to wykombinował) skoro można na środku ronda zrobić większe zielone koło o promieniu takim jak obecne małe kółko+kostka. Na to samo wyjdzie. Tak jak tu już było napisane kostka jest ułożona wyżej niż nawierzchnia asfaltowa i skręcający TIR jest dodatkowo odchylony na zewnątrz okręgu jaki pokonuje, co stwarza większe ryzyko przewrócenia się od siły odśrodkowej, która dodatkowo dochodzi do niekorzystnego odchylenia przy jeździe po okręgu.
Przypomina to odwrotnielogicznie polskie pendolino bez wychylnego pudła.
Wnet będą łuki torów kolejowych budować nachylone w kierunku odwrotnym do kierunku łuku, żeby pociągi szybciej wypadały i ze względów bezpieczeństwa obniży się im dodatkowo prędkość...
Pierw się coś sp.... a potem do g.... dobiera się chore ideologie.
Zamiast wymyślić coś lepszego, sprawniejszego.
Ale gdzie tam dziś głupota święci tryumfy.
Bo 5 głupków w ciągu roku rozp... się na danym rondzie to ze względu na tych 5 przebudujemy całe rondo.
A tak to dobre rondo samoczynnie eliminowała głupków z użycia.

Czy nie można nadal budować takich rond
http://goo.gl/maps/rrCfl?
Stoi do dziś i wyśmienicie spełnia swoje zadanie. Jakoś nie widzę na zielonym kole kolein po autach pokonujących rondo na "przestrzał" (typ trasy "przełajowa") mimo, że na środku żaden unijny nie postawił kamiennego rondla.
A obecnie przyjęto durnowatość, że to co działa dobrze w tym kraju trzeba zawsze zepsuć i ktoś za zepsucie weźmie kasę.
Na podstawie tej chorej ideologii kamiennych mikro rond można wysnuć teorie, że 98% kierowców to idioci i tylko 2% to mistrzowie kierownicy i dla tych 98% kierowców są robione te kamienne ronda aby im "pomóc"...
Bo gdyby nie te kamienne ronda to 98% kierujących poniesie śmierć na miejscu przy próbie wjechania na niekamienne rond. Pozostanie na polskich drogach tylko 2% mistrzów kierownicy.
W ogóle do mnie to nie trafia. Dla mnie taka sama głupota jak ślimak zwany rybą.
Ponoć ma się budować coraz lepsze drogi dopuszczające wyższe prędkości, a oni budują ronda których pokonanie zajmuje 3x więcej czasu niż rondo wybudowane w latach 80-90.
Wybudowane, do dziś stoi, nie stwarza problemów i jakoś nie słyszę aby codziennie dochodziło tam do dziesiątek stłuczek, bo nie ma kostki brukowej i okrąg asfaltowy jest za szeroki.

Data: 2014-04-23 02:56:40
Autor: Adam Klobukowski
On Wednesday, 23 April 2014 11:08:49 UTC+2, tolek  wrote:
[...]

Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód, więc twoja teoria jest tu błędna. O TIRach masowo przewracających się na tych rondach też jakoś reżimowe media nie donoszą, tak więc są chyba ok. W takim Kwidzynie takie ronda są już od wielu lat, specjalnie po to aby umożliwić TIRom dojazd do fabryki. Jakoś protestów społecznych akcji 'ratujmy TIRy' nie słychać, więc ta Unia chyba ma czasem dobre pomysły.

AdamK

Data: 2014-04-25 13:15:47
Autor: tolek
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
"Adam Klobukowski"

Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód

Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond.
Skoro ta kostka jest taka wspaniała na jezdni to może autostrady z kostki brukowej zaczniemy budować?
Dla mnie nadal pozostaje to głupotą. Jedyne słuszne to rondo z jednolitą nawierzchnią, a nie wpierniczanie jakiejś bezsensownej kostki.
Przypomina mi to manię malowania wielu bloków (ich tynku) na lekki różowy kolor po dodatkowym ociepleniu. Widocznie w hurtowniach zostało masę farb w tym kolorze i są tańsze zamiast białego koloru.
I tu w tych kostkach dopatruję się podobnego zjawiska, komuś zostały setki ton kostki i na siłę próbuje to gdzieś upchać, upycha więc na ronda i wkurza tym samym przejeżdżających przez nie.
Póki co nie znajduję żadnego sensu w tej kostce na rondzie.

Data: 2014-04-25 06:46:27
Autor: Adam Klobukowski
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
On Friday, 25 April 2014 13:15:47 UTC+2, tolek  wrote:
"Adam Klobukowski"

> Przejecha�em sporo takich kostkowych rond, i jako� nie widzia�em �adnego > rozsadzonego przez l�d

Bronisz tego tak jakbyďż˝ byďż˝ wykonawcďż˝ tych kamiennych rond.
Skoro ta kostka jest taka wspania�a na jezdni to mo�e autostrady z kostki brukowej zaczniemy budowa�?

Nie, siedzę w innej branży.

Dla mnie nadal pozostaje to g�upot�. Jedyne s�uszne to rondo z jednolit� nawierzchni�, a nie wpierniczanie jakiej� bezsensownej kostki.

<ciach>

P�ki co nie znajduj� �adnego sensu w tej kostce na rondzie.

Nikt Ci po kostce jeździć nie każe, możesz sobie pojechać wolniej, po asfaltowej części ronda. Dlatego właśnie jest. Za to ciężarówka czy autobus może spokojnie wykorzystać kostkę co ułatwia mu jazdę. Za to ty nie będziesz się czuł komfortowo ścinając rondo dużą (i niebezpieczną) prędkością.

Inaczej rzecz biorąc: kostka na rondzie to coś podobnego do pobocza. Na co dzień niepotrzebne i bez sensu (tylko koszty budowy dróg zawyża ;)), ale czasem się przydaje.

AdamK

Data: 2014-04-26 20:50:45
Autor: WildS
On 2014-04-25, Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> wrote:
"Adam Klobukowski"

> [...]

Inaczej rzecz biorąc: kostka na rondzie to coś podobnego do pobocza. Na co dzień niepotrzebne i bez sensu (tylko koszty budowy dróg zawyża ;)), ale czasem się przydaje.

Mi jako kierowcy cieżarówki zdecydowanie na rondzie by ułatwiał pracę
asfalt a nie jakaś kostka. Gdy jest odpowiednio ciasno to taką kostkę
opony naczepy potrafią wyrwać przy skręcaniu. Potem zostają 'krawężniki'
od kostki na sztorc albo inne dziury.

Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, że jest śliska na deszczu i
jeśli jeszcze nie jest rozpieprzona to jest łaskawsza dla opon naczepy.
Zamiast tego możnaby równie dobrze i taniej zrobic rondo z dużym białym
kołem po środku i farba na deszczu miałaby podobną przyczepność.

Argument o poboczu trochę nietrafiony. To i autostrady powinno sie twoim
zdaniem projektowac tak ciasno, zeby manewry na nich wymagały
wykorzystywania pobocza przez ciężarówki i autobusy?

--
WildS

Data: 2014-04-27 13:41:54
Autor: tolek
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
"WildS" news:slrnllo005.2iq.falconmakigai.org

Mi jako kierowcy cieżarówki zdecydowanie na rondzie by ułatwiał pracę
asfalt a nie jakaś kostka.

Jeden z niewielu myślących, w dodatku ciężarowiec!
Bo już był szum, że ci z osobówek się czepiają.

Gdy jest odpowiednio ciasno to taką kostkę
opony naczepy potrafią wyrwać przy skręcaniu.

Więc wniosek taki po to wymyślono tą głupotę, by ją naprawiać co chwila.

Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, że jest śliska na deszczu

Ale obrońcy dalej idą w zaparte, kostka im pomaga...
Ciekawe w czym?
Typowe betonowo-urzędnicze wymysły służące urzędasom brukselskim, a nie obywatelom.
Nastały czasy gdzie się wmawia, że coś od teraz jest dobre, a to co było przez dziesiąt lat jest złe. Dla mnie jedyne słuszne rondo jest całe asfaltowe, kamienne to na cmentarzu niech sobie stawiają.
Zwyczajnie mnie tak kostka wkurza jak się opona na niej tłucze.
A jeżdżę po tych kamieniach, bo powymyślali mikrondka, na których stoi 5 aut i nie mogą z niego zjechać bo się ulica zakorkowała, a człowiek chce jechać w lewo lub zrobić nawrotkę i bez jazdy "lewym" kamiennym pasem będziesz czekał 10 minut żeby rondo pokonać, bo całe stoi.
Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało.
Żadne większe dostawcze auto nie ma szans jechać samym asfaltowym pasem bez zahaczania o durną kostkę. I w czym ta kostka ma niby pomagać dużym autom?
Jak już napisane wyżej tylko wkurza, a nie pomaga.

Data: 2014-04-28 12:26:23
Autor: SW3
W dniu 27.04.2014 o 13:41 tolek <tolek@niedla.spamu> pisze:

Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny.  Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym  gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało.

Pomijając to, że tak jak napisałeś jeździła tylko część, inni wykłócali  się, również na tej grupie, że nie ma takiego obowiązku, niektórzy  naprawiali sobie samochody z cudzego OC dzięki takim rondom, to  twierdzisz, że na tych "normalnych" rondach ciężarówki mieściły się na  jednym pasie?

--
SW3
-- --

Data: 2014-04-28 11:12:17
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 28 Apr 2014 12:26:23 +0200 osobnik zwany SW3 napisał:

[...]

na normalnych? jak najbardziej.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-28 12:30:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.04.2014 13:41, tolek pisze:

Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym
gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało.

Umm... A jak się na rondzie skręca w lewo??

Bo generalnie na rondo z pasem/pasami "w kółko" to możesz wjechać lub z niego zjechać. Skręcenie w lewo co do zasady w Polsce powoduje krążenie po rondzie pod prąd.

Data: 2014-04-25 11:23:46
Autor: masti
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Dnia pięknego Fri, 25 Apr 2014 13:15:47 +0200 osobnik zwany tolek napisał:

"Adam Klobukowski"

Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem
Ĺźadnego rozsadzonego przez lĂłd

[...]

a po co po niej jeździsz? Ona właśnie jest tam gdzie nie powinieneś.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-25 13:45:22
Autor: J.F
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Użytkownik "tolek"  napisał w wiadomości
"Adam Klobukowski"
[...]

Kostka jest do d*, bo
a) wibruje,
b) halasuje
c) na mokro jest sliska bardzo.

Ale co sie nie nadaje na autostrade to sie moze nadawac na wylaczona z ruchu wysepke.

Co do trwalosci - mamy kostkowych ulic we Wroclawiu pelno, bywaja rozsadzone, bywaja zapadniete, bywaja z koleinami, ale bywaja i takie od Niemca nie ruszone i w dobrym stanie.

J.

Data: 2014-04-23 22:36:19
Autor: WildS
On 2014-04-22, Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> wrote:
[...]

Pewnie po to, żeby przejazd gabarytu wymagał jedynie demontażu znaków a
nie zaorania trawnika. Ehh, Stargard i te rondka z najgorszą możliwą dla opon tira "kostką".
Ostre kamienie na sztorc - zróbmy z tego nawierzchnię dla ciężarówek, to
musi być dobry pomysł!

--
WildS

Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową