Data: 2012-10-21 11:29:25 | |
Autor: tο | |
Wspczynnik oporu powietrza samochodu - czemu go nie podaj? | |
Marcin N wrote:
Nie podają go, bo samochody obecnie są tak koszmarnie karykaturalne? A Raczej to drugie, mają zwykle Cx 0,3-0,4 i tyle. Niektóre trochę mniej. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-21 15:45:39 | |
Autor: PaweL | |
Wspczynnik oporu powietrza samochodu - czemu go nie podaj? | |
Poza tym Cx to nie wspczynnik oporu, tylko wspczynnik ksztatu nadwozia. Mnoymy powierzchni czoow pojazdu razy Cx i dopiero wtedy otrzymujemy wspczynnik oporu nadwozia. A samochody s coraz szersze i wysze, wic tak naprawd opory powietrza rosn.
Pawe |
|
Data: 2012-10-21 17:16:52 | |
Autor: WW | |
Wsp��czynnik oporu powietrza samoc hodu - czemu go nie podaj�? | |
W dniu 2012-10-21 15:45, PaweL pisze:
Poza tym Cx to nie wspó³czynnik oporu, tylko wspó³czynnik kszta³tu nadwozia. Jeśli już chcesz tak dokładny być, to nie przez powierzchnie czołową a poprzez największe pole przekroju. "Reguła pól" jest jednym z podstawowych zasad projektowania opływowych brył. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|