Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wspczynnik oporu powietrza samochodu - czemu go nie podaj?

Wspczynnik oporu powietrza samochodu - czemu go nie podaj?

Data: 2012-10-21 11:29:25
Autor: tο
Wspczynnik oporu powietrza samochodu - czemu go nie podaj?
Marcin N wrote:

Nie podają go, bo samochody obecnie są tak koszmarnie karykaturalne? A
może różnią się między sobą tak nieznacznie, że opór jest prawie
identyczny?

Raczej to drugie, mają zwykle Cx 0,3-0,4 i tyle. Niektóre trochę mniej.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-21 15:45:39
Autor: PaweL
Wspczynnik oporu powietrza samochodu - czemu go nie podaj?
Poza tym Cx to nie wspczynnik oporu, tylko wspczynnik ksztatu nadwozia. Mnoymy powierzchni czoow pojazdu razy Cx i dopiero wtedy otrzymujemy wspczynnik oporu nadwozia. A samochody s coraz szersze i wysze, wic tak naprawd opory powietrza rosn.

Pawe

Data: 2012-10-21 17:16:52
Autor: WW
Wsp��czynnik oporu powietrza samoc hodu - czemu go nie podaj�?
W dniu 2012-10-21 15:45, PaweL pisze:
Poza tym Cx to nie wspó³czynnik oporu, tylko wspó³czynnik kszta³tu nadwozia.
Mno¿ymy powierzchniê czo³ow± pojazdu razy Cx i dopiero wtedy otrzymujemy
wspó³czynnik oporu nadwozia. A samochody s± coraz szersze i wy¿sze, wiêc tak
naprawdê opory powietrza rosn±.

Pawe³



Jeśli już chcesz tak dokładny być, to nie przez powierzchnie czołową a poprzez największe pole przekroju. "Reguła pól" jest jednym z podstawowych zasad projektowania opływowych brył.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik     :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Wspczynnik oporu powietrza samochodu - czemu go nie podaj?

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona