Wspólne konto dla dwojga

Data: 2012-04-21 09:12:27
Autor: Adam
Wspólne konto dla dwojga
Szukam konta dla dwojga, tylko wspólne, nie na zasadzie pełnomocnictwa.
Ja mam swoje w mBanku, druga osoba w ING, ale może być jakiś inny wariant.

Skłaniam się do wspólnego w mBanku, czyli przekształcenia eKonta i eMax na
wspólne, dzięki czemu oboje mamy równy dostęp. Karty bezpłatne pod warunkiem
wydania po 100 zł / mc, inaczej płatne po 2 zł. Reszta darmowa. Minus - dwa
loginy wiec przelewy wysyłane z danego konta mają tylko jednego nadawcę.
Bezpłatne bankomaty tylko Euronet (chyba że PL za 5 zł). Plus dodatkowy -
karta tylko do eKonta więc nieco bezpieczniej.

Alternatywa - wspólne w ING, ale prowadzenie płatne 10 zł, karty bezpłatne pod
warunkiem wydania po 100 zł / cm (inaczej po 7 zł). Bankomaty w Polsce bezpłatne.

Jakieś inne możliwości?

Najważniejsze:
- wspólne konto bez pełnomocnictw
- darmowe prowadzenie i przelewy
- bezpłatne wypłaty z bankomatów lub dużych sieci
- bezpłatne karty lub niski limit
- z uwagi na bezpieczeństwo konto główne pod kartę i poboczne (niekoniecznie
oszczędnościowe bo tam jest limit 1 przelewu) Miło by było system internetowy bez tokena, na hasła sms.

Bez znaczenia kredyty, karty kredytowe, lokaty. Korzystanie - kilkanaście
przelewów, kilkanaście transakcji kartą, wypłaty w Polsce, praktycznie nigdy
zagranicą.

Data: 2012-04-21 02:50:13
Autor: Stiwi
Wspólne konto dla dwojga
On Apr 21, 11:12 am, " Adam" <kowter...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Szukam konta dla dwojga, tylko wspólne, nie na zasadzie pełnomocnictwa.
Ja mam swoje w mBanku, druga osoba w ING, ale może być jakiś inny wariant.

Nie wiem jak w mBanku, ale w MultiBanku do MultiMaxa zony moge byc
jedynie pelnomocnikiem...
Sprawdz Citibank, tam pomysleli o prawdziwie wspolnym koncie. Tylko
przy otwarciu pierwszego rachunku trzeba byc wspolnie, pozniej,
cokolwiek Ty lub druga osoba zrobi (np zalozy rachunek walutowy,
oszczednosciowy itp) jest automatycznie wspolne. Konto CitiOne masz
wszystko bezplatnie jesli wplywa na nie 5k miesiecznie lub srednia
suma srodkow na wszystkich kontach jest 15k. Do tego masz jedna karte,
ktora mozesz przepiac do rachunku walutowego w EUR jak jedziesz za
granice w strefie EUR. Mozesz tez ustawic limity transakcji na karcie
jesli obawiasz sie podlaczenia karty do glownego rachunku.

Stiwi.

Data: 2012-04-21 12:35:43
Autor: Wojciech Bancer
WspĂłlne konto dla dwojga
On 2012-04-21, Stiwi <stiwipl@hotmail.com> wrote:

[...]

ktora mozesz przepiac do rachunku walutowego w EUR jak jedziesz za
granice w strefie EUR. Mozesz tez ustawic limity transakcji na karcie
jesli obawiasz sie podlaczenia karty do glownego rachunku.

A platforma elektroniczna nadal w citi jest tak tragiczna jak była w 2008 r.?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-04-21 06:55:44
Autor: Stiwi
Wspólne konto dla dwojga
A platforma elektroniczna nadal w citi jest tak tragiczna
jak była w 2008 r.?

Nie wiem jaka byla w 2008, ale ogolnie i tak jest tragiczna. Majac
porownanie do platform Citi w Azji, w Polsce to jakas niedorobka:
- nie mozna wyslac przelewu SEPA do niektorych krajow, system nie
rozpoznaje prawidlowych nr rachunkow
- przy zlecaniu przelewu ikonka informacyjna mowi, ze podanie adresu
jest opcjonalne, ale bez podania adresu systemu nie puszcza dalej
- przy transakcjach w EUR przy podlaczeniu karty do rachunku w EUR
blokowana kwota jest srednio 4% wieksza, ale rozliczana poprawnie
- wewnetrzna komunikacja z bankiem dziala kiepsko (wolno odpisuja), po
wiele rzeczy trzeba dzwonic. Nie ma tez online czatu. W Azji
praktycznie kazda zmiane mozna zalatwic poprzez wyslanie wiadomosci
wewnetrznej
- lista krajow do przelewow zagranicznych jest strasznie uboga, trzeba
dzwonic na CitiPhone

Natomiast podejscie do wspolnego konta w Citibanku jak najbardziej
jest poprawne. W teorii za nic nie place, jako gold nawet za przelewy
zagraniczne ktorych jednak nie daje sie czasem wyslac online...

Data: 2012-04-22 12:56:11
Autor: Matt
Wspólne konto dla dwojga
On Sat, 21 Apr 2012 11:12:27 +0200,  Adam <kowterski@nospam.gazeta.pl>  wrote:

Szukam konta dla dwojga, tylko wspólne, nie na zasadzie pełnomocnictwa.
Ja mam swoje w mBanku, druga osoba w ING, ale może być jakiś inny  wariant.

Meritum prowadzi rachunki wspólne, dla dwóch osób.
Wszystkie bankomaty za darmo, 4% zwrotu wydatków na paliwo, ubezpieczenie  karty gratis. Oczywiście rachunek, przelewy itp. gratis.
Karta za darmo przy wydatkach 200zł/m-c, ale wystarczy miesięcznie wydać  200zł na paliwo i nie dość, że wszystko jest gratis, to jeszcze dostaniesz  co najmniej 8zł od banku.

Skłaniam się do wspólnego w mBanku,

Daruj sobie mbank, ten bank zatrzymał się w rozwoju 5 lat temu a teraz  tylko co jakiś czas podnosi różne opłaty i ciągnie na sentymencie ich  klientów.

Matt

Data: 2012-04-23 11:08:38
Autor: Adam
Wspólne konto dla dwojga

Dzięki za propozycję, sprawdzę Meritum.

Dlaczego darować sobie mBank? Czego tam brakuje? Bo mam od 10 lat i na moje
potrzeby wystarcza... ale może to ten sentyment :)

Data: 2012-04-23 13:46:13
Autor: Matt
Wspólne konto dla dwojga
On Mon, 23 Apr 2012 13:08:38 +0200, Adam <kowterski.SKASUJ@gazeta.pl>  wrote:

Dzięki za propozycję, sprawdzę Meritum.

Dlaczego darować sobie mBank? Czego tam brakuje? Bo mam od 10 lat i na  moje potrzeby wystarcza... ale może to ten sentyment :)

Wszystkie bankomaty za 5zł, gdy w innych bankach jest to za darmo.
Brak zwrotu części wydatków kartą w rodzaju 4% Meritum (paliwo), 3%  Millenium (paliwo i spożywka), 1% Polbank (wszystko).
Brak porządnej oferty lokat.
Żałośnie oprocentowany rachunek oszczędnościowy.
Częste podwyżki opłat, a to za kartę debetową, a to za kartę kredytową, a  to za limit odnawialny itd.

Matt

Data: 2012-04-23 17:08:11
Autor: Adam
Wspólne konto dla dwojga
Fakt, masz rację. Warto rozejrzeć się za czymś innym przy tej okazji.

--

Wspólne konto dla dwojga