Data: 2009-04-07 22:42:05 | |
Autor: Piter S. | |
Wspólnota Mieszkaniowa - zarząd i US | |
Witam,
jako wspólnota mieszkaniowa podjęliśmy uchwałę, iż rezygnujemy z usług zarządcy i powierzamy zarządzanie wspólnotą zarządowi (trzyosobowemu) wybranemu spośród właścicieli lokali. Postanowiliśmy, że członkowie zarządu będą pracować bez wynagrodzenia, ale za to będą zwolnieni z opłat na zarządzanie nieruchomością wspólną (poza funduszem remontowym, który normalnie będą płacić). Czy w związku z powyższym, należy to w jakiś sposób zgłaszać w skarbówce? Czy wiążą się z takim zarządem jakieś podatki, opłaty, zusy itp? -- Piotrek |
|
Data: 2009-04-07 23:11:33 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Wspólnota Mieszkaniowa - zarząd i US | |
Moim zdaniem to nie jest dobry pomysł.
Wynagrodzenie członków zarządu z tytułu powołania opodatkowane są na zasadach ogólnych jako "inne" w rocznym zeznaniu, nie trzeba składać comiesięcznych deklaracji ani opłacać zaliczek. Co ważne, od "powołania" nie trzeba opłacać składek zus/nfz. A taki przychód powstały w wyniku zwolnienia z opłat to ch... wie kto i co wymyśli za pięć i pół roku??? JaC -- -- - Postanowiliśmy, że członkowie zarządu będą pracować bez wynagrodzenia, ale za to będą zwolnieni z opłat na zarządzanie nieruchomością wspólną. |
|
Data: 2009-04-09 20:27:27 | |
Autor: Marek | |
Wspólnota Mieszkaniowa - zarząd i US | |
Piter S. pisze:
[...] Postanowiliśmy, że członkowie zarządu będą pracować bez wynagrodzenia, ale za to będą zwolnieni z opłat na zarządzanie nieruchomością wspólną (poza funduszem remontowym, który normalnie będą płacić).[...] Jeżeli członkowie zarządu mają pracować bez wynagrodzenia to dla kogo będzie kasa zbierana tytułem opłat za zarządzanie nieruchomością? -- Marek |
|
Data: 2009-04-09 22:52:15 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Wspólnota Mieszkaniowa - zarząd i US | |
On Thu, 9 Apr 2009, Marek wrote:
Piter S. pisze: IMVHO jest to możliwe - opłaty za zarządzanie mogą obejmować inne wydatki, związane z zarządzaniem (papier, prąd, kserowanie, korespondencja). Ale przyznam że Twoje pytanie dotyka istotnie słusznej treści :) (bo te inne wydatki są raczej niskie). Widywałem wrzucane do worka z tytułem "opłaty za zarządzanie" wydatki w postaci opłat za *eksploatację* budynku - wywóz śmieci na przykład, i to by już było bardziej prawdopodobne (acz zgoda, źle zatytułowane). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-04-09 22:55:20 | |
Autor: Piter S. | |
Wspólnota Mieszkaniowa - zarząd i US | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0904092248501.3992quad...
On Thu, 9 Apr 2009, Marek wrote: Niekoniecznie źle zatytułowane, zgodnie z ustawą: Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności: 1) wydatki na remonty i bieżącą konserwację, 2) opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę, 3) ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali, 4) wydatki na utrzymanie porządku i czystości, 5) wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy. I to są właśnie te opłaty, z których zwolniony byłby zarząd (za wyjątkiem 1 - fundusz remontowy). Ponawiam więc pytanie o sprawy skarbowe, zus itp. -- Piotr |
|
Data: 2009-04-13 09:54:16 | |
Autor: Piter S. | |
Wspólnota Mieszkaniowa - zarząd i US | |
Podnoszę, bo sprawa jest dość pilna.
-- Piotr |
|