Wspólnota mieszkaniowa - cieknący dach

Data: 2011-10-21 12:00:14
Autor: Kris
Wspólnota mieszkaniowa - cieknący dach
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j7ppqu$mtc$1@inews.gazeta.pl...

Czy jest możliwość wymuszenia na wspólnocie, zarządzie lub też zarządcy
wykonania prac remontowych, mających chociażby zabezpieczenie dachu przed
sezonem jesienno-zimowym?  Wiem, że po części wystąpię sam przeciwko sobie,
ale mam już dość zbywania mnie, które to trwa już lata.

Ale co Ty chcesz na wspólnocie wymuszać? Przecież sam jesteś zapewne członkiem tej wspólnoty. Idź więc do administracji i sprawdź ile macie kasy na funduszu remontowym. Jeśli kasa jest w odpowiedniej wysokości to spróbujcie podjąć uchwałę o remoncie dachu(macie na pewno jakiś zarząd wspólnoty to razem coś ustalcie lub poproś administratora aby zrobił zebranie członków wspólnoty i temat przedyskutujcie.), zbierzcie kilka ofert od lokalnych wykonawców i wybierzcie takiego którego oferta jest najlepsza.
Jesli na funduszu remontowym nie ma kasy lub jest jej za mało to jako wspólnota możecie zaciągnąć kredyt- jest kilka banków z ofertą kredytów dla wspólnot. Jak przyznają wam kredyt to tak jak wyżej- oferty, wykonawca itp.
Jeśli nie macie kasy na fundusz, nie chcecie/nie możecie dostać kredytu to jest problem poważniejszy bo nikt wam naprawy dachu nie sfinasuje.

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2011-10-21 11:31:57
Autor:
Wspólnota mieszkaniowa - cieknący dach
Ale co Ty chcesz na wspólnocie wymuszać?

Remont dachu lub jego zabezpieczenie przed zimą, to chcę wymusić.
Nikt z członków wspólnoty nie jest zainteresowany rozwiązaniem tego problemu,
wiadomo, jak nie leci na głowę to mają to w du.. Napisałem to już w pierwszym wpisie, ale napiszę jeszcze raz. Do tej pory nic
nie było robione, pomimo tego, że zarządca wiedział o stanie w jakim jest
dach. Jako, że jestem członkiem wspólnoty od niewiele ponad roku to miałem
okazję być tylko na jednym zebraniu. Wtedy właśnie przedstawiłem swoje racje i
na mój wniosek miał być powołany rzeczoznawca, który miał wycenić koszta
wymiany lub naprawy dachu. To było w lutym, a teraz mamy koniec października i
nic się nie ruszyło. Pieniądze wspólnota ma na koncie, może nie na nowy dach,
ale na jego zabezpieczenie to i owszem. Ale jak wspomniałem wszyscy, poza mną,
mają to gdzieś i wolą wydawać kasę na kafelki na schodach albo inne pierdoły.
Dach niszczeje, moje mieszkanie również, ja jestem sam i niewiele mogę zrobić
w normalnym trybie (zebranie, głosowanie, uchwała). Dlatego pytam się czy jest
możliwość przymuszenia wspólnoty do działań?

Data: 2011-10-21 14:12:36
Autor: Kris
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j7rl7d$jv2$1@inews.gazeta.pl...

Napisałem to już w pierwszym wpisie, ale napiszę jeszcze raz. Do tej pory nic
nie było robione, pomimo tego, że zarządca wiedział o stanie w jakim jest
dach.
Kogo masz na myśli pisząc "zarządca"? Bo jeśli administracje to czego od nich wymagasz? Oni nic nie zrobią bez wopli wspólnoty. To współnota decyduje czy i na co chce wydać pieniądz z funduszu remontowego
[...]

Jeśli podjęliście uchwałę że rzeczoznawca ma wycenić koszty naprawy dachu to idz do administracji i zapytaj co się dzieja. Ale moim zdaniem kiepski pomysł wynajęcie rzeczoznawcy, lepiej trzeba było podzwonic do lokalnych firm aby przyjechali, zobaczyli co jest do zrobienia i sporządzili oferty. Mielibyście darmową, rynkową wycenę.

[...]

Udaj się do zarządcy niech napiszą projekt uchwały w sprawie naprawy dachu, weź ten projekt i udaj si ę do sąsiadów niech każdy złoży podpis czy jest za czy przeciw czy wstrzymuję sie od głosu. Ja w ten sposób kilka uchwał przeforsowałem swego czasu. Jak osobiście z każdym pogadasz to masz większe szanse jak na jakimś głosowaniu na zebraniu.

-- Pozdrawiam

Kris

Wspólnota mieszkaniowa - cieknący dach