Współpraca 9rz przerzutki z 8rz kasetą.

Data: 2013-03-10 03:56:12
Autor: Ignac
Współpraca 9rz przerzutki z 8rz kasetą.
W dniu niedziela, 10 marca 2013 00:47:25 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
Jest sobie trekkingowy Unibike Expedition GTS model na 2011r. I tak si� zastanawiam czy mo�e downgrade przerzutki do RD-M410 pom�g�by na t� dolegliwo��?

 Wg.Shimano to wydaje się najwłaściwasza decyzja,bo ta przerzutka
 ma większe kółka wózka i przez to jest przecyzyjniesza,ta właśnie
 jest rekomedowana do Twojego napędu.  Ponadto przeregulowałbym przerzutkę przednią(FD-M412) zgodnie z
 instrukcją Shimano nr.SI-6KFFB-002 zawartą w Mountain Bike-podgrupa
 Alivio,manetki bym zostawił,chociaż powinny być ST-M410.

Data: 2013-03-10 12:32:32
Autor: JDX
On 2013-03-10 11:56, Ignac wrote:
[...]
 Wg.Shimano to wydaje się najwłaściwasza decyzja,bo ta przerzutka
 ma większe kółka wózka i przez to jest przecyzyjniesza,ta właśnie
 jest rekomedowana do Twojego napędu.
Tak właśnie sobie kombinowałem (tzn. że jest rekomendowana a nie
bardziej precyzyjna :-D). Ale w takim razie dlaczego przerzutka M591
jest 2x droższa od M410? :-D

 manetki bym zostawił,chociaż powinny być ST-M410.
ST-M410 to klamkomanetki więc w moim przypadku lepszym rozwiązaniem
byłoby chyba jednak zastosowanie manetek SL-M410. Czy wiesz może jaka
jest różnica (poza wyglądem zewnętrznym) pomiędzy manetkami M310 a M410?

Data: 2013-03-10 12:34:33
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 10 marca 2013 12:32:32 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

Tak właśnie sobie kombinowałem (tzn. że jest rekomendowana a nie

bardziej precyzyjna :-D). Ale w takim razie dlaczego przerzutka M591

jest 2x droższa od M410? :-D

Przerzutki z większemi kółkami/krótszymi wózkami są precyzyjnijsze od pozostałych i precyzyjnośc z rekomendacją w tym przypadku się nie wykluczają.RD-M591 jest droższa,bo to grupa Deore i wcale nie oznacza że lepsze,bo dodatkowo kółka wózka 13 i 13,czy 15 i 13
są żywotniejsze (mają wiecej ząbków).
> [...]

byłoby chyba jednak zastosowanie manetek SL-M410. Czy wiesz może jaka

jest różnica (poza wyglądem zewnętrznym) pomiędzy manetkami M310 a M410?

Są wizualne różnice,wystarczy wyguglać stosowne obrazki,nie ruszałbym tych M-310,bo parakosalnie ja też na takich jeżdze i są b. precyzyjne,
ale docelowo(bo kupiłem rower z takimi)wymienię na M410.
Ponadto,jestem zwolennikiem przestrzegania kompatybilności,bo ta idea
nigdy nie zawiodła. A niezależnie od wszystkiego należy dbać o równe wyjeżdzanie zębatek
kasety (bez widocznych na oko różnic w zużyciu ich ząbków),bo to jest
bardzo istotny czynnik w precyzyjnej pracy każdego napędu.

Współpraca 9rz przerzutki z 8rz kasetą.