Wspołpraca iPada lub Taba z NAS

Data: 2011-05-26 05:38:31
Autor: Marcin
Wspołpraca iPada lub Taba z NAS
Witam
Szykuje sie do zakupu jednego z ww. urzadzen i w zwiazku z tym mam
pytanie do Szanownych Państwa.
W domu mam siec bezprzewodowa oparta na urzadzeniu NAS (klient Samba)
w ukladzie RAID i tam trzymam wszystkie zasoby.
Czy iOS lub Android 3 umozliwiaja bezproblemowe korzystanie z takich
zasobow?

pozdrawiam

Data: 2011-05-26 15:20:43
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 26 May 2011 05:38:31 -0700 (PDT), Marcin napisał(a):

[...]

jeżeli nas wystawia zasoby po uPNP to się da na iOS, choć dosyć kulawo i
wymaga zakupu programów

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-05-26 15:34:09
Autor: AL
W dniu 2011-05-26 14:38, Marcin pisze:
[...]

moge potwierdzic, ze Android umożliwia jak najbardziej (generacja 2 bo na 3 to chyba jeszcze ciagle malo programow jest w markecie)

iOS4 nie wiem, bo nie mam.

p.s.
RAID nie ma tu nic do tego

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-26 20:44:28
Autor: Jakub Danecki
Marcin wrote:
[...]

Polecam twojej uwadze fakt, że z punktu widzenia interfejsu użytkownika
zjawisko pod tytułem plik w zasadzie w iOS nie istnieje. Nie ma
możliwości np. wzięcia pliku załącznika z maila i zapisania go gdzieś.
Wobec tego także nie ma możliwości wzięcia pliku (np. z NASa) i
skorzystania z niego.
Natomiast powinno się dać skorzystać niektórych z plików
multimedialnych, jeżeli NAS posiada funkcję serwera itunes oraz po
zastosowaniu dodatkowych aplikacji, być może także UPnP.

Natomiast Android bez problemu dobierze się do NASa i pozwoli skorzystać
(na ile dostępne aplikacje obsługujące dane formaty pozwolą) ze
wszystkich dobrodziejstw NASa np. z MP3, PDF itd. Bez problemu da się
skopiować dowolny plik do pamięci urządzenia (o ile miejsca starczy :)

rgrds,
Jakub

Data: 2011-05-27 05:30:41
Autor: Marcin
On 26 Maj, 22:44, "Jakub Danecki" <jak_wytni...@danecki.net> wrote:
Marcin wrote:
> [...]

wszystkich dobrodziejstw NASa np. z MP3, PDF itd. Bez problemu da się
skopiować dowolny plik do pamięci urządzenia (o ile miejsca starczy :)

Dzieki za odpowiedz, wracajac do tematu mam mozliwosc uruchomienia w
NAS serwera iTunes, tworzenie playlist iTunes.... jednak nie wiem co
to oznacza w praktyce. Moglbys rozwinac temat??

Data: 2011-05-27 14:10:00
Autor: Jakub Danecki
Marcin wrote:
Dzieki za odpowiedz, wracajac do tematu mam mozliwosc uruchomienia w
NAS serwera iTunes, tworzenie playlist iTunes.... jednak nie wiem co
to oznacza w praktyce. Moglbys rozwinac temat??

Oznacza to tyle, że po wskazaniu serwerowi plików znajdujących się na
dysku/dyskach w NAS, przygotuje on listę plików zgodnych z iTunes i
zaserwuje je do aplikacji klienckich. Nie mam pewności, czy iPhone i
pochodne od razu zobaczą te pliki, czy trzeba będzie użyć dodatkowej
aplikacji, natomiast aplikacja PCtowa i APPLEowa na pewno te pliki
zobaczy i umożliwi ich strumieniowanie na żądanie (w sieci lokalnej). Nie
będzie możliwości łatwego kopiowania plików.

rgrds,
Jakub

Wspołpraca iPada lub Taba z NAS