Współwłaściciel samochodu nie wpisany w DR

Data: 2019-02-24 09:26:03
Autor: Adam Klobukowski
Współwłaściciel samochodu nie wpisany w DR
Mam auto z współwłaścicielem. Nie został on dopisany do DR, nie ma prawa jazdy, nigdy go nie miał i raczej nigdy go nie będzie miał. Współwłaściciel nigdy nie kierował samochodem, nie będzie kierować samochodem o którym mowa, ani żadnym innym.

Czy za niedopisanie go do DR mogą czekać mnie jakieś negatywny konsekwencje?

AdamK

Data: 2019-02-24 18:34:35
Autor: kk
Współwłaściciel samochodu nie wpisQ1|AŠňŔ4
On 2019-02-24 18:26, Adam Klobukowski wrote:
[...]

A jaki sens ma wpisywanie tego w dowodzie rejestracyjnym jak nie trzeba go wozić?

Data: 2019-02-24 10:29:14
Autor: Kris
W dniu niedziela, 24 lutego 2019 18:34:43 UTC+1 użytkownik kk napisał:
On 2019-02-24 18:26, Adam Klobukowski wrote:
> [...]

A jaki sens ma wpisywanie tego w dowodzie rejestracyjnym jak nie trzeba go wozić?

Żeby uniemożliwić egzekucje komorniczą chociażby.
Bo kto kupi auto z egzekucji gdzie w DR współwłaściciel jest?

Data: 2019-02-25 09:20:52
Autor: Liwiusz
On 2019-02-24 18:26, Adam Klobukowski wrote:
[...]

Jeśli sprzedaży komorniczej podlega 100% samochodu (bo może być tak, że zajęte jest 50% i tylko taki udział podlega sprzedaży), to jeśli współwłaściciel, wobec którego nie jest prowadzona egzekucja, nie złożył powództwa przeciwegzekucyjnego (a nie złożył, skoro dochodzi o licytacji jego części), to wraz ze sprzedażą samochodu traci w nim swój udział.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-25 01:14:46
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 25 lutego 2019 09:20:55 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Jeśli sprzedaży komorniczej podlega 100% samochodu (bo może być tak, że zajęte jest 50% i tylko taki udział podlega sprzedaży),

A może tak być ze podlega sprzedaży 100% jeśli dłużnik ma tylko 50% udziałów?
Bo chyba wszystkie ogłoszenia o licytacji które widziałem to były "sprzedaż udziału w samochodzie?

[...]

Jeśli jest wpisany po to aby utrudnić egzekucję to zapewne swoje prawa do 50% ujawni i wtedy komornik będzie musiał te 50% wycofać spod egzekucji;)

Data: 2019-02-25 10:20:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-02-25 o 10:14, Kris pisze:
[...]

Może być.

Bo chyba wszystkie ogłoszenia o licytacji które widziałem to były "sprzedaż udziału w samochodzie?

Jakieś masz dziwne doświadczenia. Wynikałoby z nich, że samochody z jednym właścicielem nie podlegają zajęciu.

[...]

Ale jest na to 30 dni od dnia zawiadomienia współwłaściciela o zajęciu, a zdarza się, że nawet profesjonaliści (banki, leasingi) spóźniają się z powództwem przeciwegzekucyjnym, a co tu już mówić o "prywatnych" współwłaścicielach.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-25 01:28:51
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 25 lutego 2019 10:20:17 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Jakieś masz dziwne doświadczenia. Wynikałoby z nich, że samochody z jednym właścicielem nie podlegają zajęciu.

Przecież rozmawiamy o samochodach z 2 właścicielami
I nie spotkałem się z sytuacją ze samochód ma 2 właścicieli, a licytuje się 100% pomimo tego że dłużnikiem jest tylko jeden z współwłaścicieli
Widywałeś takie licytacje?

[...]

A jeśli takie sytuacje to ok.

Data: 2019-02-25 10:31:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-02-25 o 10:28, Kris pisze:
[...]

Przecież jeśli licytacji podlega 100%, to w ogłoszeniu będzie informacja o 100%, nawet jeśli będzie dwóch współwłaścicieli, więc z samych ogłoszeń nie mogłeś powziąć informacji, że jest to licytacja całości, gdzie współwłaścicielem był niedłużnik.

Widywałeś takie licytacje?

Oczywiście.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-25 01:39:25
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 25 lutego 2019 10:31:48 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Przecież jeśli licytacji podlega 100%, to w ogłoszeniu będzie informacja o 100%, nawet jeśli będzie dwóch współwłaścicieli, więc z samych ogłoszeń nie mogłeś powziąć informacji, że jest to licytacja całości, gdzie współwłaścicielem był niedłużnik..

Czyli komornik który prowadzi egzekucje wobec Nowaka może wystawić na licytacje "całe" auto pomimo tego że wiedział że współwłaścicielem auta jest Kowalski?

> Widywałeś takie licytacje?

Oczywiście.

Czy to działa tak że komornik który prowadzi egzekucje wobec Nowaka zajmuje auto i powiadamia o zajęciu Kowalskiego(współwłaściciela) a jeśli ten nie złoży sprzeciwu w terminie 30dni to sprzedaje auto i Kowalski traci swój udział?
Doprecyzuję tu że chodzi mi o sytuację że komornik wiedział że auto współwłaściciela

Data: 2019-02-25 10:45:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-02-25 o 10:39, Kris pisze:
[...]

Komornik przychodzi do Nowaka i zajmuje będące w jego władaniu auto, przy czym Nowak może być 100% właścicielem, może być 50% właścicielem, a może nie być właścicielem w ogóle (na przykład może być leasingobiorcą). Następnie zawiadamia ujawnionego właściciela trzeciego, że jego część (lub całość) majątku została zajęta. Od tego czasu właściciel trzeci może wnieść powództwo przeciwegzekucyjne w ciągu 30 dni. Jeśli tego nie zrobi, część należąca do właściciela trzeciego też zostanie zlicytowana.

> pomimo tego że wiedział że współwłaścicielem auta jest Kowalski?

Nie wiedział, bo dane w DR mogą być nieaktualne. Można to rozstrzygnąć, ale nie na etapie zajęcia komorniczego (bo ten etap polega nie na badaniu praw własności, tylko na zajmowaniu tego, co jest we władaniu dłużnika - we władaniu, czyli nawet nie we własności), tylko na etapie późniejszego powództwa przeciwegzekucyjnego.

[...]

Tak.

Doprecyzuję tu że chodzi mi o sytuację że komornik wiedział że auto współwłaściciela

Komornik nie może tego wiedzieć na pewno, może tylko się czegoś domyślać, ale tutaj prawo jest jasne - zajmuje się wszystko, czym "włada" dłużnik, a własność ustala się później.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-25 02:01:05
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 25 lutego 2019 10:45:26 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Komornik nie może tego wiedzieć na pewno, może tylko się czegoś domyślać, ale tutaj prawo jest jasne - zajmuje się wszystko, czym "włada" dłużnik, a własność ustala się później.

Ok wszystko jasne

Data: 2019-02-25 10:07:04
Autor: radekp@konto.pl
Współwłaściciel samochodu nie wpisany w DR
Mon, 25 Feb 2019 09:20:52 +0100, w <q508h5$8o3$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

Co się dzieje, gdy owo 50% zmieni właściciela?
Jeżdżą na zmianę? Sąd zdecyduje?

Data: 2019-02-25 10:11:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-02-25 o 10:07, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Jeśli się nie umieją dogadać, to sąd, najlepiej sądowne zniesienie współwłasności połączone z wykupem jednego z posiadaczy.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-24 22:35:17
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-24 o 18:34, kk pisze:
On 2019-02-24 18:26, Adam Klobukowski wrote:
[...]

Przy zawieraniu ubezpieczenia. Jak jest współwłaściciel to jest inna stawka. Jeśli będzie niezgodność ze stanem faktycznym, ubezpieczyciel może się wypiąć w przypadku egzekwowania za szkodę.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-02-24 22:59:58
Autor: Budzik
Współwłaściciel samochodu nie wpisany w DR
UĹźytkownik LordBluzgÂŽ mkawran@poczta.onet.pl ...

Mam auto z współwłaścicielem. Nie został on dopisany do DR, nie ma
prawa jazdy, nigdy go nie miał i raczej nigdy go nie będzie miał. Współwłaściciel nigdy nie kierował samochodem, nie będzie kierować
samochodem o ktĂłrym mowa, ani Ĺźadnym innym.

ROTFL
Oczywiście ze nie moze.
Moze jedynie przekalkulowac stawke.

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2019-02-25 13:11:27
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-24 o 23:59, Budzik pisze:
Użytkownik LordBluzg(R) mkawran@poczta.onet.pl ...

[...]

Może, jeśli podczas zawierania umowy zataił przed ubezpieczycielem że jest współwłaściciel. Przecież na końcu podpisuje zgodnośc z danymi :>
Skoro oszukał, to umowa nie jest ważna.

Data: 2019-02-25 16:59:56
Autor: Budzik
[...]

Ja rozumiem twój tok rozumowania ale jednak nie moze. Jedyne co moze to przeliczyc składke i zarzadac dopłaty bodaj 3 lata wstecz.

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2019-02-26 08:35:16
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-25 o 17:59, Budzik pisze:
[...]

Przyznam że nie znam takiej sytuacji, gdzie zatajono współwłaściciela i później to wyszło.
Trzeba byłoby zapytać jakiegoś ubezpieczyciela jak to wygląda formalnie.

Data: 2019-02-25 23:44:50
Autor: Kris
W dniu wtorek, 26 lutego 2019 08:35:39 UTC+1 użytkownik LordBluzg(R) napisał:

Przyznam że nie znam takiej sytuacji, gdzie zatajono współwłaściciela i później to wyszło.
Trzeba byłoby zapytać jakiegoś ubezpieczyciela jak to wygląda formalnie.

Ew rozbieżności pomiędzy wnioskiem/polisa a stanem faktycznym mogą powodować to ze ubezpieczyciel przeliczy składkę wg stanu faktycznego.
I raczej tylko tyle
Pewnie mu wyjdzie dopłata bo na zwrot nadpłaty to bym nie liczył;)

Data: 2019-02-24 20:05:20
Autor: J.F.
Współwłaściciel samochodu nie wpisany w DR
Dnia Sun, 24 Feb 2019 09:26:03 -0800 (PST), Adam Klobukowski
napisał(a):
[...]

A skad sie wzial ?
Podarowales kawalek, sprzedales ?

Czy za niedopisanie go do DR mogą czekać mnie jakieś negatywny konsekwencje?

Urzad o tym wie ?

Bo konsekwencje braku w DR chyba zadne, ale jesli urzad wie, to przy
sprzedazy, zlomowaniu, drugi podpis potrzebny.

J.

Data: 2019-02-25 01:34:28
Autor: Adam Klobukowski
napisał(a):
> Mam auto z współwłaścicielem. Nie został on dopisany do DR, nie ma prawa jazdy, nigdy go nie miał i raczej nigdy go nie będzie miał. Współwłaściciel nigdy nie kierował samochodem, nie będzie kierować samochodem o którym mowa, ani żadnym innym.

> [...]

Podarowałem.

> [...]

Bo konsekwencje braku w DR chyba zadne, ale jesli urzad wie, to przy
sprzedazy, zlomowaniu, drugi podpis potrzebny.

Na razie żaden urząd nie wie, ale na dniach pójdzie zgłoszenie darowizny do US.

Adam Kłobukowski

Współwłaściciel samochodu nie wpisany w DR