Wspolwlasnosc...

Data: 2010-01-07 22:50:22
Autor: Zygmunt
Wspolwlasnosc...
wraz z dziewczyna kupujemy mieszkanie za srodki wlasne i wspolnie wziety na
ten cel kredyt. Mieszkanie bedzie wlasnoscia w udziale 50/50.

Poniewaz w zyciu roznie bywa i czasem ludzie sie rozstaja (nie zawsze
polubownie) chcialbym sie zabezpieczyc na taka ewentualnosc, tak zeby nie bylo
problemow z pozniejsza sprzedaza takiej nieruchomosci. Bo rozwumiem, ze swoimi
50% moge swobodnie dysponowac ale kto kupi 50% mieszkania(?), co jesli druga
osoba nie bedzie chciala sprzedac swojej polowy ani odkupic mojej ?

Czy mozna np. w akcie notarialnym kupna mieszkania zawrzec klauzule, ktora by
ZMUSZALA / obligowala do sprzedazy lub odkupienia pozostalej czesci na wniosek
jednej ze stron ? Jak sformulowac taka klauzule zeby miala rece i nogi i
oczywscie jaka moc prawna ???

Pół mieszkania nie sprzedasz, jej nie zmusisz, a kredyt będziesz i tak spłacał jeśli ona nie będzie chciała
....zastanów się, kobiety potrafią być po rozstaniu lekko złośliwe, lepiej w takie układy nie wchodź,
nie wiem jak duże mieszkanie chcesz kupić, ale może znajdziesz gdzieś dwa mniejsze dające się połączyć
w jedno, wtedy każde ma swoje.

Wspolwlasnosc...