Data: 2016-12-22 23:50:16 | |
Autor: Jacek | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
Alfa Mito, 8 letnia, akumulator dwuletni, sprawny.
Podczas jazdy bez wyraźnej przyczyny wyłącza się wspomaganie kierownicy. Zatrzymanie się, wyłączenie zapłonu i ponowne załączenie przywraca wszystko do normy. Ładowanie aku jest ok. 14V albo lekko powyżej. Multi Ecu Scan błędów nie widzi. Połączenia do masy sprawdziłem i podokręcałem, klemy i inne połaczenia też w porządku. Te zaniki są częstsze, jak jest zimno i po dłuższych postojach (jak sądzę spadek napięcia powoduje takie wyłączenia). Czujniki skrętu są ok, samo wspomaganie nie wykazuje żadnych innych nieprawidłowości poza tym nieszczęsnym wyłączaniem. Czy znacie jakiś patent, żeby się pozbyć tej usterki? Mam na myśli jakiś myk z elektroniką, a nie sprzedaż całego auta ;-) Jacek |
|
Data: 2016-12-22 23:25:59 | |
Autor: PiteR | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:
Zatrzymanie się, wyłączenie zapłonu i ponowne załączenie przywraca wszystko do normy. Te zaniki są częstsze, jak jest zimno To oznacza, że masz problem elektroniczny. Jakiś element ci "marznie" i odmawia współpracy. Najprawdopodobniej półprzewodnik. Nie znajdziesz tego inaczej niż metodą Podmiancewa. Jeszcze jest nadzieja, że jakiś przekaźnik ci odpada przy niższych napięciach instalacji bo się zrobił słaby i nie trzyma. Trzeba zmierzyć napięcie na wspomaganiu i na akku czy nie odbiegają znacznie od siebie. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach? |
|
Data: 2016-12-23 00:09:27 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 23:50:20 UTC+1 uzytkownik Jacek napisal:
Alfa Mito, 8 letnia, akumulator dwuletni, sprawny. A co z alternatorem? To, ze laduje kiedy go sprawdzasz, jeszcze o niczym nie swiadczy. Czy przez 8 lat cokolwiek z nim robiles? Bo ja w Grande Punto w ciagu 9 lat regenerowalem alternator 2 razy. Moze byc tak, ze ladowanie spada ci chwilowo i raczej nie zostawia to po sobie zadnych kodow bledow. Pozdrawiam MK |
|
Data: 2016-12-23 09:25:06 | |
Autor: sirapacz | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
W dniu 2016-12-22 o 23:50, Jacek pisze:
Alfa Mito, 8 letnia, akumulator dwuletni, sprawny. Alfa = Fiat = elektryczne wspomaganie delphi wszystko do normy. Ładowanie aku jest ok. 14V albo lekko powyżej. Multi Bo łączysz się do złej centralki - wspomaganie elektryczne ma swoją. Czy znacie jakiś patent, żeby się pozbyć tej usterki? naprawić. Możesz kupić całą kolumnę ze wspomaganiem albo wymienić wadliwy element - czujnik skrętu. To element który się zużywa z czasem i od 3-4 lat można dostać same czujniki. Wcześniej Fiat stwierdzał, że wymiana całej kolumny to mus bo jest nierozbieralna:))). Rozumiem fiata (bezpieczeństwo) ale sam swój wymieniłem i działa jak złoto. Da się to zrobić w jedno popołudnie. Jeśli będziesz oporny jak ja, to po 5-6 złożeniu kolumny kierowniczej nabierzesz takiej wprawy, że wyjęcie, rozłożenie i złożenie na kuchennym stole + montaż zajmować ci będzie kwadrans;) Tu masz przykładowy: http://allegro.pl/czujnik-skretu-alfa-romeo-mito-naprawa-wspomaganie-i6655194379.html Za czujniki skrętu chcą 350-600pln (nie bierz używanych). Za kolumnę do fiata punto bodaj 1600 (nie pamiętam czy netto czy brutto i czy montaż w tym był - ale chyba bez montażu) Porada: nie musisz się zatrzymywać, by zresetować centralkę. Puść gaz podczas jazdy, wyłącz zapłon a potem włącz go ponownie (przekręć kluczyc w tę i na zad). Oczywiście używaj mózgu i rób to tam, gdzie będzie to bezpieczne a nie w środku korka, na zakręcie itd. Nie zakładam, że jesteś idiotą ale wolę na wszelki wypadek taką oczywistość podpowiedzieć. Porada2: Problem ustąpi samoistnie jak zacznie robić się ciepło tak >10 stopni i bez wilgoci. Nie odpuszczaj jednak wymiany bo przy następnej jesieni powróci, a jazda z taką kolumną może się źle skończyć. ZANIM wymienisz kolumnę/czujnik odczytja błąd z centralki bo może problem leżeć jeszcze gdzieś indziej. W starych (pierwszych z elektrycznym) punto padały jeszcze przekaźniki i luty przy nich w silniku. Natomiast u ciebie to prawie napewno czujka skrętu. W góglach szukaj "czujnik położenia kierownicy" "czujnik skrętu" "torque sensor" oczywiście w połączeniu z nazwą swojego smaochodu. |
|
Data: 2016-12-23 08:48:32 | |
Autor: PiteR | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:
Problem ustąpi samoistnie jak zacznie robić się ciepło tak >10 stopni Czyli nie kupować tego modelu w lecie bo sprzedający może nam podrzucić kukułcze ajo ;) -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach? |
|
Data: 2016-12-23 11:09:32 | |
Autor: sirapacz | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
Problem ustąpi samoistnie jak zacznie robić się ciepło tak >10 śmiej się śmiej, ale tak jest:) te wspomagania wytrzymują kilka lat więc kupując punciaka czy inne ustrojstwo z elekrycznym wspomaganiem trzeba się z tym liczyć. W lecie może ani razu się nie zaciąć, a w zimie nie ruszysz kierownicą a już masz błąd na desce rozdzielczej i kierownicę którą trzeba skręcać dźwignią. |
|
Data: 2016-12-23 13:57:36 | |
Autor: PiteR | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:
Problem ustąpi samoistnie jak zacznie robić się ciepło tak >10 zrujnowałeś mój świat :( a ja tak chciałem mieć kiedyś auto bez tego gówna na węże. a może w Hondach, Suzuki, Toyota kikusui się nie psuji? ;) -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach? |
|
Data: 2016-12-23 18:39:44 | |
Autor: sirapacz | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
zrujnowałeś mój świat :(:P a ja tak chciałem mieć kiedyś auto bez tego gówna na węże.węże? a może w Hondach, Suzuki, Toyota kikusui się nie psuji? ;) Nie wiem jak w innych ale wspomaganie elektryczne sobie chwalę. Pięknie działa (jak działa;)) a za to odpada mi problem pompy wspomagania, cieknącej maglownicy, pilnowania płynu itd. wymiana tego jest tania i niezbyt upierdliwa - ja laik sobie poradziłem. |
|
Data: 2016-12-23 20:45:31 | |
Autor: PiteR | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:
a ja tak chciałem mieć kiedyś auto bez tego gówna na węże.węże? nom węże, pompa wspomagania, maglownica, zapocenia, sączenia, roszenia. Zap 150km/h po prostej autostradzie i napędzać bez potrzeby pompę kilka godzin. Co za bezsens.W golfie nie ma w ogóle wspomagania i to jest to. a może w Hondach, Suzuki, Toyota kikusui się nie psuji? ;) taaak poezja :) -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach? |
|
Data: 2016-12-23 13:08:35 | |
Autor: Przemyslaw P. | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
Niektórzy mają servotronic, nawet w starszych autach. Ja sobie chwalę.
|
|
Data: 2016-12-23 22:14:14 | |
Autor: cef | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
W dniu 2016-12-23 o 18:39, sirapacz pisze:
Nie wiem jak w innych ale wspomaganie elektryczne sobie chwalę. Pięknie A w jakich to autach trzeba się tym martwić przed kompletnym złomowaniem? |
|
Data: 2016-12-24 14:17:32 | |
Autor: sirapacz | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
A w jakich to autach trzeba się tym martwić przed kompletnym złomowaniem? w tych, które posiadają elektryczne wspomaganie |
|
Data: 2016-12-24 15:40:37 | |
Autor: cef | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
W dniu 2016-12-24 o 14:17, sirapacz pisze:
A to chyba nie zrozumiałeś mnie. Pisałeś o problemach z pompą wspomagania, o cieknącej maglownicy, pilnowaniu płynu itd. |
|
Data: 2016-12-29 14:52:54 | |
Autor: sirapacz | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
A to chyba nie zrozumiałeś mnie. o cieknących maglownicach słyszałem nie raz (ja jeszcze nie miałem problemu a mój z hydraulicznym ma 9 lat), pompa wspomagania też potrafi paść pilnowanie płynu bo to oznacza nieszczelność i coś jest do wymiany. Chodziło mi o prostotę konstrukcji względem pompy hydraulicznej. Wszystko się może zepsuć. Te wspomagania teoretycznie też powinny dożyć końca samochodu...ale nie dożywały nawet połowy. |
|
Data: 2016-12-23 12:57:02 | |
Autor: Jacek | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
W dniu 23.12.2016 o 09:25, sirapacz pisze:
naprawić.Rozbieralna to raczej jest każda rzecz oprócz butli z tlenem ;-) Kilka lat temu rozbierałem kolumnę w Stilo, bo na 99% był to przekaźnik. Przekaźnik okazał się być w idealnym stanie. Rozumiem fiata (bezpieczeństwo) ale sam swój wymieniłem i działa jakChyba się zdecyduję, ale jaka jest pewność, że to czujnik? Czy można to jakość sprawdzić bez "metody Podmiancewa"? Jacek |
|
Data: 2016-12-23 13:05:20 | |
Autor: sirapacz | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
przeczytaj to, na co odpowiedziałeś bo tam jest odpowiedź. łączysz się do złej centralki. O ile pamiętam, to w darmowej wersji nie ma obsługi wspomagania - musisz się dogadać z kimś z forum fiata/alfy kto ma kupioną licencję na multiecuscana (albo kupić - to raptem 50 dolarów jak mnie pamięć nie myli).Chyba się zdecyduję, ale jaka jest pewność, że to czujnik? Dlatego też napisałem byś się upewnił bo to, że to najpopularniejsza przyczyna to nie znaczy, że jedyna możliwość. Centralka prawdę ci powie:) AFAIR musisz mieć kabel k-line z przełącznikiem (nie pamiętam na której linii wisi centralka wspomagania - masz tą wiedzę na stronie multiecuscana na liście centralek obsługiwanych przez program). |
|
Data: 2016-12-27 21:25:22 | |
Autor: Jacek | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
W dniu 23.12.2016 o 13:05, sirapacz pisze:
przeczytaj to, na co odpowiedziałeś bo tam jest odpowiedź. łączysz sięJuż opanowane. Mam multiecuscana z licencją, pokazał sporadyczny błąd i zalecił sprawdzenie wszystkich złączek elektrycznych. Sprawdziłem i są w idealnym stanie, spadek napięcia mierzony od aku do centralki wspomagania nie przekracza 50 mV. Drugi prawdopodobny feler, to czujnik skrętu. Poradź, jak się do niego dobrać. czy jest on z dolnej części tego mechanizmu, czy w górnej. Zdjąłem kierownicę i przełącznik zespolony i go nie widzę. Jacek |
|
Data: 2016-12-29 15:05:55 | |
Autor: sirapacz | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
Poradź, jak się do niego dobrać. czy jest on z dolnej części tego gość od którego kupowałem ja, dawał porady jak się do tego dobrać. Ogólnie musisz (opisuje na podstawie punto i to mocno z pamięci): Odłączyć akumulator, zdjąć osłonę plastikową od dołu (3-5 małych imbusów lub torxów), odkręcić na łączeniu przegub kolumny, potem odpiąć wtyczki od centralki lub silnika, z prawej od czytnika immo - wystarczy, że wyjmiesz pierścień i gdzieś sobie będzie dyndał. Odkręcasz poduszkę powietrzną i odłączasz jej przewód (WAŻNE: odłącz przy odłączonym akumulatorze) i zdejmujesz koło kierownicy. Potem odkręcasz kolumnę (cztery śruby) i wyciągasz ją z samochodu razem z silnikiem. Bierzesz ją na czysty stół i rozkręcasz. Czujnik to takie kremowe koło grubości ok 3cm przechodzące przez środek kolumny. Jak będziesz miał czuknik to będzie miał on taką zawleczkę metalową - ważne by jej nie wyjmować dopóki nie posadzisz koła w miejscu docelowym (inaczej centralka nie będzie wiedziała gdzie są koła ustawione na wprost). Kup u tego sprzedawcy, który da ci wsparcie wiedzą - nie potrzebowałem bardzo dużo instrukcji ale bez pomocy bym nie dał rady (zagadkowa spinka była przeze mmnie montowana i demontowana kilka razy..jak i cała kolumna:P) |
|
Data: 2016-12-24 14:48:23 | |
Autor: Jacek | |
Wspomaganie kierownicy - wyłącza się | |
W dniu 23.12.2016 o 09:25, sirapacz pisze:
Rozmawiałem z tym jegomościem, ale on nie sprzedaje. Oferta tylko z montażem w Warszawie, a to dla mnie za daleko. Jacek |