Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wspomaganie ożywa po kilku sekundach

Wspomaganie ożywa po kilku sekundach

Data: 2010-11-02 07:31:25
Autor: P
Wspomaganie ożywa po kilku sekundach
Witam

Peugeot 406 1997r.
Zawsze rano, na zimnym silniku, występuje efekt:
odpalam auto, próbuję ruszyć i skręcic koła
i tu problem: chodżą baaaardzo ciężko (jakby bez wspomagania)
Po kilku sekundach (ruchach) wszystko wraca do normy.

Płyn (czerwony) całkiem niedawno wymieniany.
Nie ma w ni grudek.

Czy to nie maglownica? :-(

Th in A

Data: 2010-11-02 08:52:18
Autor: AL
Wspomaganie ożywa po kilku sekundach
P pisze:
Witam

Peugeot 406 1997r.
Zawsze rano, na zimnym silniku, występuje efekt:
odpalam auto, próbuję ruszyć i skręcic koła
i tu problem: chodżą baaaardzo ciężko (jakby bez wspomagania)
Po kilku sekundach (ruchach) wszystko wraca do normy.

Płyn (czerwony) całkiem niedawno wymieniany.
Nie ma w ni grudek.

Czy to nie maglownica? :-(

a czy ten efekt nie wystepuje rowniez jak np. z wiekszej predkosci (zakladam, ze masz wspomaganie progresywne) dojezdzasz do skrzyzowania i 'zonk' kierownica chodzi ciezko i wspomaganie wraca dopiero po chwili?

Jesli tak - to 90% pompa wspomagania

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2010-11-06 22:41:39
Autor: DoQ
Wspomaganie ożywa po kilku sekundach
W dniu 2010-11-02 08:52, AL pisze:

a czy ten efekt nie wystepuje rowniez jak np. z wiekszej predkosci
(zakladam, ze masz wspomaganie progresywne) dojezdzasz do skrzyzowania i
'zonk' kierownica chodzi ciezko i wspomaganie wraca dopiero po chwili?
Jesli tak - to 90% pompa wspomagania

Pompa wspomagania ma stały wydatek a siłe wspomagania (jeśli jest zmienna) reguluje elektrozawór w przekładni, więc nie bardzo widze związek...


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-11-02 09:44:48
Autor: redi
Wspomaganie ożywa po kilku sekundach
Czy to nie maglownica? :-(

Dlaczego wymieniałeś płyn? Jaki był wcześniej wlany?
Podobny problem mają czasem golfiarze gdy wymienią płyn na zielony Febi, który jest płynem gęstszym, mineralnym i wówczas z rana gdy jest zimno ciężko wykonać pierwsze ruchy kierownicą. Jeszcze do niedawna oleje do wspomagania można było rozróżniać po kolorach a teraz trzeba zwracać uwagę na specyfikację producenta zanim się kupi i wleje do auta.

pozdr.
Radek

Wspomaganie ożywa po kilku sekundach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona