Wspominka.

Data: 2012-07-26 23:17:14
Autor: Magic
Wspominka.
Witek.
Porz膮dkowa艂em dzi艣 skrzynk臋 pocztow膮 i trafi艂em na co艣 co pope艂ni艂em w 2004 r i wys艂a艂em nieod偶a艂owanemu Krzy艣kowi Wydrzyckiemu 偶eby zamie艣ci艂 jako opowiadanko w 艢M. Mam nadziej臋, 偶e przeczytanie tego sprawi Wam troch臋 przyjemno艣ci ;) Najbardziej ubawi艂em si臋 ze wst臋pu, bo sam mam teraz motocykl tej kategorii :)))

_Powr贸t._
Na pocz膮tek ma艂a dygresja - jest taka kategoria motocykli, kt贸re ja nazywam motocyklami "w zasadzie". Motocykle te w zasadzie maj膮 tak膮 konstrukcj臋 jak inne motocykle, dwa ko艂a, silnik i takie tam inne pierdo艂y. W zasadzie wszystkie ich elementy s膮 zaprojektowane i wykonane zgodnie z jakimi艣 tam zasadami sztuki in偶ynierskiej. No i w zasadzie je偶d偶膮 :) chyba 偶e akurat nie :D
W poniedzia艂ek ustalamy z koleg膮 Demonosem, 偶e z Piernikowiska wracamy razem, bo jemu moja przelotowa 80 pasi, a Jawcia nie wytrzyma takiego tempa jak do tej pory. Mnie te偶 b臋dzie fajnie pyrkota膰 w towarzystwie, wi臋c Demonos bierze si臋 do tradycyjnego remontu Jawci przed tras膮, a ja id臋 szuka膰 Miko艂aja, bo chc臋 przetestowa膰 jego Viffera, 偶eby wiedzie膰 czy si臋 za takim rozgl膮da膰. Miko艂aj jest jednak "nieczynny z powodu 偶e reset" wi臋c z testowania nici. Wobec tego zwijam graty, Jawcia jest ju偶 poskr臋cana do kupy, siod艂amy i w drog臋.
Wyje偶d偶amy z o艣rodka, ja na przedzie, bo mam map臋 i trasa te偶 jest mojego pomys艂u. Doje偶d偶amy razem do krzy偶贸wki, dajemy w lewo i pyrkoczemy w kierunku Uherc贸w. Po jakiej艣 minucie rzut oka w lusterko - obecno艣ci Demonosa nie stwierdzono ... czekam chwil臋 i zawracam, ale pojawia si臋 zza g贸rki wi臋c puszczam go przodem i zawijam jeszcze raz. Na Jawach si臋 nie znam, ale dziwnie jako艣 pracuje, a napierdziela z wydechu tak, jak nie przymierzajac 呕wirkowy DR z konc贸wk膮 Supertrapp'a. No, ale jedziemy. Wed艂ug ustale艅 pierwszy post贸j w Lesku na CPN-ie. Tam si臋 okazuje, 偶e dwie 艣rubki co trzymaj膮 wk艂ad wydechu w lewym t艂umiku powiedzia艂y "adieu" i na dodatek zabra艂y ze sob膮 wk艂ad ... Hmmmm, szukamy? Demonos podejmuje m臋sk膮 decyzj臋 - damy rad臋 :) Potem 偶a艂owa艂 :) No to lecimy. Pierwszy etap, do 艁a艅cuta, jest ca艂kiem przyjemny, cho膰 Jawa bez wydechu daje rad臋 tylko do 75 km/h i pod g贸rk臋 s艂abowita jest. Wyrabiam sobie odruch sprawdzania co 15 sekund czy nadal jeste艣my obadwa (mia艂 si臋 p贸藕niej przyda膰) i po 105 km zatrzymujemy si臋 na stacji za 艁a艅cutem. Ja tankuj臋, Demonos za艣 stwierdza, 偶e Jawcia chyba sie d艂awi przez nowy filtr paliwa, bo du偶y jaki艣 taki i krzywo wisi. No to nowa d艂u偶sza rurka i filtr wisi pionowo, mo偶e b臋dzie lepiej. Poniewa偶 jest ju偶 13 to mo偶e co艣 zjemy? "Ruskie dwa razy" i czekamy. Czekamy. Czekamy :) No, w ko艅cu s膮 :) I burza te偶 :) Stacj臋 opuszczamy po jakich艣 40 minutach, ju偶 w deszczu, co zacz膮艂 pada膰 3 minuty temu. Pierwszy winkiel w prawo i ... co to? Escort kombi w poprzek drogi - obr贸ci艂o go na tym syfie podeszczowym. Mijamy go, za chwil臋 wyprzedzamy deszcz i napieramy dalej. Kierunek - Le偶ajsk. Jawa dalej nie ma ochoty na wsp贸艂prac臋, ale jako艣 si臋 toczy, cho膰 kilka razy ga艣nie. Po kt贸rym艣 razie znika 艣wiat艂o mijania, a robi si臋 coraz ciemniej, wi臋c stajemy na jakiej艣 stacji i nast臋puje d艂ubaninka typu ma艂y elektryk. No, zrobione, mo偶na pyrkota膰 dalej. W Le偶ajsku Demonos znika mi w lusterku. Zawracam i widz臋 Jawci臋 na chodniku, zgas艂a i nie chce odpali膰. "Mo偶e to ten filtr" g艂贸wkuje Demonos i wywala go, daj膮c rurk臋 bezpo艣rednio z kranika do ga藕nika. W ko艅cu daje rad臋, ale chwil臋 nas to kosztowa艂o, co natychmiast po wyje藕dzie z Le偶ajska m艣ci si臋 na nas w postaci burzy, kt贸ra nas dogoni艂a. Na dodatek jaki艣 psychol na g贸rze czerpie ogromn膮 satysfakcj臋 z obrzucania nas gar艣ciami lodowego groszku. "Nieee no" my艣l臋 sobie "to ju偶 nie ma nic wsp贸lnego z przyjemno艣ci膮" a na dodatek 艂atwo si臋 na tym po艣lizn膮膰, wi臋c logujemy si臋 pod wiat臋 na przystanku. Demonos ubiera co tam ma jeszcze do ubrania, ja cykam foty i czekamy. Po 10 minutach mo偶na jecha膰 dalej, tyle 偶e teraz dla odmiany woda leci do g贸ry w postaci mgie艂ki z paruj膮cego asfaltu. No, ale da si臋 to przejecha膰, i po nast臋pnych 10 minutach ju偶 jest OK. Mijamy Annopol, kierunek Pu艂awy. Demonos podje偶d偶a z lewej i pokazuje na zbiornik - znaczy rezerwa. Za 5km jest Opole Lubelskie, tam si臋 zatankuje. Po minucie Demonosa znowu nie ma ... Staj臋 i czekam - nic. W mi臋dzyczasie dzieciaki przybiegaj膮 z aparatem coby koniecznie sobie cykn膮膰 fotk臋 z "prawdziwym, z艂ym motocyklist膮". Nie ma sprawy, rekrutacja potencjalnego motocyklowego narybku wa偶n膮 rzecz膮 jest. Po 3 minutach zawracam i co widz臋 ? Demonos per pedes pcha Jawcie ... Kranik nie ma pozycji Res? Ano nie, co艣 tam nie halo i wypali艂 wszystko do spodu. A Jawa skot艂owa艂a ponad 7 literk贸w na sto. Na szcz臋艣cie Bzyczek przy 艣redniej 70 pali jako艣 mniej ni偶 zwykle i ma jeszcze 1/3 baku. Demonos kombinuje kawa艂ek szlaucha i zaczyna operacj臋 "przetaczanie krwi". No, ale Bzyczek jest ni偶szy i na dodatek stoi w do艂ku, to to si臋 nie uda. Przenosimy si臋 na podjazd do szko艂y (czy czego艣 tam) bo tam jest g贸rka, Bzyczek stoi wy偶ej, Demonos zabija kolejne kubki smakowe zasysaj膮c wach臋, ale jako艣 nie chce lecie膰. Zaraz, mam w tankbagu butelk臋 mineralnej. Woda na kwiatki, 艣ci膮gam rurk臋 z ga藕nika w Bzyczku i za chwil臋 litr Pb95 l膮duje w zbiorniku Jawci. A burza coraz bli偶ej ... B艂yskawiczna ewakuacja w pierwszych kroplach deszczu i lecimy do Opola Lub. Znak pokazuj膮cy kierunek na stacj臋 troch臋 mnie myli i nadk艂adamy z kilometr, zanim lokalny motonita u艣wiadamia nas gdzie ten przybytek si臋 znajduje. Faktycznie, stacja po艂o偶ona tak, 偶e trudno j膮 znale藕膰. Ale maj膮 paliwko, Mixol (bo si臋 Demonosowi oleum po drodze sko艅czy艂o) i czekolad臋 Wedla mleczn膮 z morelami i figami - jest OK. Demonos stwierdza, 偶e czekolada smakuje jak "Delicje bez ciastka". Tankujemy sprz臋ty i czekamy, bo z nieba praska 偶abami (burza nas dogoni艂a), a masochistami to my chyba jeszcze nie jeste艣my. Kolejne p贸艂 godziny w plecy ... W ko艅cu si臋 przeja艣nia, no to naginamy na Pu艂awy. Jawa jakby si臋 ockn臋艂a, nawet 90 momentami wyci膮ga, hej, gra muzyka :) Wypadamy z Pu艂aw, dolatujemy do skrzy偶owania typu T, skr臋camy w lewo. Tzn. ja skr臋cam, bo Demonos zostaje ... I kopie,kopie,kopie i nic! A deszcz pada ... Vis'a'vis skrzy偶owania jest wjazd do jakiego艣 sk艂adu materia艂贸w budowlanych, twardo i r贸wno, no to si臋 tam przemieszczamy i Demonos przyst臋puje do reanimacji. "Pewno p艂ywak si臋 powiesi艂, bo przelewa". Rozkr臋ca ga藕nik, sprawdzenie, monta偶, kopie, dupa. "Zaworek iglicowy". Rozkr臋ca ga藕nik, sprawdzenie, monta偶, kopie, dupa. "Dysze?" Rozkr臋ca ga藕nik, przedmuchanie, monta偶, sprawdzenie 艣wiec czy nie zalane, iskra jest, kopie, dupa. Wykr臋ca 艣wiece, po p贸艂 strzykawki paliwa do cylindr贸w, kopie, dupa. "No to pchamy" m贸wi臋, bo se ch艂opak zaraz co zrobi w tym ta艅cu na kopniaku. 20,30,40 metr贸w, cisza, pcham dalej, 50,60, pierwsze oznaki 偶ycia, 80 metr贸w, pooooosz艂a ! Wracam po Bzyczka, Demonos podje偶d偶a, sk艂ada do kupy swoje rzeczy, ja kr臋c臋 manetk膮 coby Jawa nie zgas艂a, "Jed藕 przodem, zaraz ci臋 dogoni臋" krzycz臋 (bo wydech napierd....), Demonos rusza, ja startuj臋 za chwil臋 i goni臋. Jawcia jako艣 jedzie, ruch zg臋stnia艂, wi臋c nie wyprzedzam i wtedy ... jeden z najpi臋kniejszych widok贸w jakie w 偶yciu widzia艂em. Nisko ju偶 nad horyzontem zawieszone s艂o艅ce jest prawie dok艂adnie na kursie naszego kursu, i mocnym pomara艅czowym blaskiem oblewa nagle wszystko tak, 偶e motocykl przede mn膮 jest tylko czarnym konturem, kt贸ry jedzie prosto w ogie艅 ... 呕e ja nie mog艂em tego sfotografowa膰 :( Ale zapominam o zm臋czeniu, deszcz jakby usta艂 i popylamy ju偶 dalej bez przeszk贸d - D臋blin, G贸ra Kalwaria, Konstancin. Przed G贸r膮 Kalwari膮 widzimy jakiego艣 samotnego weterana, stoi w kierunku przeciwpo艂o偶nym i wygl膮da na nieco nieszcz臋艣liwego, wi臋c zawracamy. Wszystko OK, tylko kolega gdzie艣 mu si臋 zawieruszy艂. Wsp贸lnie ruszamy w kierunku Kalwarii, jest!, 偶贸艂ty Janek z dwuosobow膮 za艂og膮. Zap艂on mu wariuje "ale to tak zawsze, jak jest gor膮cy, zaraz przestygnie i b臋dzie git", a do domu ju偶 maj膮 niedaleko, wymieniamy zatem pozdrowienia i ruszamy dalej. Na Sadybie u Demonosa l膮dujemy tu偶 przed 21, ponad dziesi臋膰 godzin od momentu wyruszenia ze Zwierzynia. Dali艣my rad臋 :)
Kiedy w ko艅cu doturla艂em si臋 do gara偶u, prostowanie plec贸w zaj臋艂o mi jakie艣 p贸艂 minuty. Kanapa w Bzyczku jest troszku za mientka i m贸j ty艂ek wyra藕nie nawi膮za艂 bli偶sz膮 znajomo艣膰 z plastikowym trzonem konstrukcji siedziska. Trzeba jak膮艣 nak艂adk臋 wykombinowa膰 ...

PS. Demonos - podziwiam Tw贸j up贸r :)))
PPS. Bzyczkowi si臋 ten remont jednak chyba wcze艣niej nale偶y - 1166 km, 1.5 litra oleju i co艣 zacz臋艂o stuka膰 :(

Magic, Yamaha SRX 250.
pl.rec.motocykle
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-07-27 02:46:54
Autor: zx_space
Wspominka.
On 26 Lip, 23:17, Magic <maciejsajeckiCI...@wp.pl> wrote:
Witek.
Porz眃kowa砮m dzi skrzynk pocztow i trafi砮m na co co pope硁i砮m w
2004 r i wys砤砮m nieod縜硂wanemu Krzy秌owi Wydrzyckiemu 縠by zamie禼i
jako opowiadanko w . Mam nadziej, 縠 przeczytanie tego sprawi Wam
troch przyjemno禼i ;) Najbardziej ubawi砮m si ze wst阷u, bo sam mam
teraz motocykl tej kategorii :)))

Info dla tych, kt髍zy pami阾aj Krzy秌a Wydrzyckiego, pozwol sobie
wrzuci ma砮 info:
"Memoria imienia Krzysztofa Wydrzyckiego
W sobot 28.07.2012 odb阣zie si coroczny Memoria, naszego
niezapomnianego przyjaciela Krzysztofa Wydrzyckiego, organizowany
przez MGKP.
Msza i阾a w intencji naszego Kolegi odb阣zie si o godzinie 11.00 w
ko禼iele przy ulicy Rze糱iarskiej 46.
Po mszy jedziemy na gr骲 Krzysztofa".

http://www.guzziclub.pl/files/onas.php

Zapraszam

Data: 2012-07-27 08:19:25
Autor: Budy艅
Wspominka.
U偶ytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jusc4n$csp$1news.icm.edu.pl...
[...]

by艂y takie czasy ze zbiera艂em co lepsze grupowe teksty - do poczytania na www.budyn.riders.pl

b.

Data: 2012-07-27 09:31:58
Autor: Magic
Wspominka.
W dniu 2012-07-27 08:19, Budy艅 pisze:
[...]

Heh, nie za艂apa艂em sie ...

Ale przegl膮d autor贸w ? 艁ezka w oku normalnie.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-07-27 12:02:54
Autor: tomekgs
Wspominka.
Budy wrote:
U縴tkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> napisa w wiadomo禼i
[...]
wst阷u, bo sam mam teraz motocykl tej kategorii :)))

by硑 takie czasy ze zbiera砮m co lepsze grupowe teksty - do
poczytania na www.budyn.riders.pl

:)

t.

Data: 2012-07-27 12:55:32
Autor: Grzegorz Rogala
Wspominka.
W dniu 27-07-2012 12:02, tomekgs pisze:

by硑 takie czasy ze zbiera砮m co lepsze grupowe teksty - do
poczytania na www.budyn.riders.pl

:)
Myhyhy,
Szanowny Interlokutorze :)

--
pozdr
Rudy102

Data: 2012-07-27 13:43:03
Autor: Budy
Wspominka.
U縴tkownik "tomekgs" <tomek@jotte.pl> napisa w wiadomo禼i news:5012670e$0$1213$65785112news.neostrada.pl...

o jaki z-cicha-czytacz :-)))

b.

Data: 2012-07-27 13:09:16
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Wspominka.
Budy艅 napisa艂(a):
by艂y takie czasy ze zbiera艂em co lepsze grupowe teksty - do poczytania na www.budyn.riders.pl

kurde, co z Karwikiem?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-08-07 10:35:37
Autor: Viking
Wspominka.
Budy艅 napisa艂(a):
by艂y takie czasy ze zbiera艂em co lepsze grupowe teksty - do poczytania
na www.budyn.riders.pl

kurde, co z Karwikiem?

W艂a艣nie te偶,przyjemnie si臋 go czyta艂o;

Za to teraz mamy;/ sikaczowe wynurzenia;/

--
z Komsomolskim "Czuwaj" :)
Tomek

Data: 2012-07-27 14:23:45
Autor: tango
Wspominka.
  Budy napisa:

by硑 takie czasy ze zbiera砮m co lepsze grupowe teksty - do poczytania
na www.budyn.riders.pl

Ale foto nie wszystkie dzialaja :(

--
tango

Data: 2012-07-27 16:27:12
Autor: Budy
Wspominka.
U縴tkownik "tango" <tango@wytnij.rzeszuf.com> napisa w wiadomo禼i news:juu18j$140$1inews.gazeta.pl...
Ale foto nie wszystkie dzialaja :(

bo m眒ax sie kiedys (daaawno, r體nie) zdziwil obj阾osci i musialem sie ograniczy :-) I wygl眃a na to ze nie mam nawet kopii :/

b.

Data: 2012-07-28 20:43:14
Autor: ErneST
Wspominka.
W dniu 2012-07-27 14:23, tango pisze:

Ale foto nie wszystkie dzialaja :(

Ta jedna dzia砤 znakomicie: http://www.easy.riders.pl/old/moto/pic/galm02.htm :)

ErneST

Data: 2012-07-29 02:54:07
Autor: T.F.
Wspominka.
"ErneST" ...

http://www.easy.riders.pl/old/moto/pic/galm02.htm :)

dzieki za linka
stare, fajne czasy

"Magic" ...

PS. Demonos - podziwiam Tw骿 up髍

A ja nigdy nie moglem tego zrozumiec

--
T.F.
i pozdrowienia dla Mlodej Pary :-)

Data: 2012-07-30 20:54:17
Autor: Magic
Wspominka.
W dniu 2012-07-29 02:54, T.F. pisze:
"ErneST" ...

[...]

Wiesz, jak sie ma 400 km do domu to czasem nie bardzo jest wyb髍 ;)

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-07-29 12:32:46
Autor: ErneST
Wspominka.
W dniu 2012-07-27 08:19, Budy pisze:

by硑 takie czasy ze zbiera砮m co lepsze grupowe teksty - do poczytania
na www.budyn.riders.pl

A gdzie dyskusja na temat si硑 od秗odkowej? ;)

ErneST

Data: 2012-09-12 14:33:52
Autor: zuzka600f
Wspominka.
  Czesc :)
W dniu niedziela, 29 lipca 2012 12:32:46 UTC+2 u縴tkownik ErneST napisa:
W dniu 2012-07-27 08:19, Budy锟 pisze:

A gdzie dyskusja na temat si锟統 od锟絩odkowej? ;)

Brakuje jeszcze paru innych:
Wayne kontra 234 np.
O wyzszosci H nad S (Damiano i Kuczu? - nie pamietam ;) )
no i niesmiertelny kiedys problem z "dekielkiem" ;P

Ale link wart dodania do "ulubionych" :) Dzieki Budyn :)

  Pozdrawiam :)
  Tomek Znowu bez stopki, bo przez gugla :-/

Data: 2012-07-27 09:46:01
Autor: ErneST
Wspominka.
W dniu 2012-07-26 23:17, Magic pisze:
Witek.

Magic, Yamaha SRX 250.
pl.rec.motocykle

Tekst fajny, ale najbardziej dumnie wygl眃a sam podpis :)

ErneST

Data: 2012-07-27 10:05:09
Autor: Magic
Wspominka.
W dniu 2012-07-27 09:46, ErneST pisze:
W dniu 2012-07-26 23:17, Magic pisze:
Witek.

Magic, Yamaha SRX 250.
pl.rec.motocykle

Tekst fajny, ale najbardziej dumnie wygl眃a sam podpis :)

Prawda ? Do dzi jestem z niego dumny !