Wspomnienie z pierwszego dziesięciolecia

Data: 2012-01-02 20:25:00
Autor: Padre
Wspomnienie z pierwszego dziesięciolecia
Chciałbym choć jedno zdanie poświęcić chyba pierwszemu dostępnemu dla "zwykłego" człowieka akceleratorze graficznym S3 Virge, moim skromnym zdaniem spowodował on największy do dziś skok jakościowy w grach, dzięki sprzętowej akceleracji grafiki ówczesne procesory mogły sprostać pierwszym prawdziwym grom 3D. I powiedzcie, czy tak wiele się od tego czasu zmieniło? Nawet najnowsze sprzęty nie są w stanie wygenerować obrazu ruchomego w czasie rzeczywistym który na pierwszy rzut oka nie zostanie rozpoznany jako wirtualny.

Razem z S3 Virge pojawiła się gra Microsoftu - Monster Truck Madness, i razem z nia taki żart : "w MTM na najwyższych detalach może pograć tylko Bill Gates", nam musiały chwilowo wystarczyć najniższe dopóki na rynku nie pokazał sie 3Dfx.

Data: 2012-01-02 21:43:40
Autor: radxcell
*Padre* wrote in <news:jdt0ba$3pg$1mx1.internetia.pl>:
[...]

Z tego co pamietam, popraw mnie jesli sie myle, to Virge nie tyle akcelerował,
co sprzętowo dodawał efekty. Oczywiście dzięki temu grafika+efekty były
generowane szybciej, bo bez konieczności przetwarzania "efektów", ale sama
generacja grafiki to był ten sam engine co poprzednie S3.
Czyli, że tak powiem ten sam sprinter, tylko z możliwością ubrania go w bardziej
kolorowe i błyszczące spodenki.

I powiedzcie, czy tak wiele się od tego
czasu zmieniło? Nawet najnowsze sprzęty nie są w stanie wygenerować
obrazu ruchomego w czasie rzeczywistym który na pierwszy rzut oka nie
zostanie rozpoznany jako wirtualny.

Zmieniło się tylko jedno. Cyferki. Ilość tekseli czy innych polygonów, które
dana karta przepchnie na sekundę. Reszta, to to samo. Dlatego jest to dość,
hmmm... nudne?

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tiny.pl/xfrv

Data: 2012-01-04 01:23:01
Autor: Gil
[...]

Zmieniło się przede wszystkim programowanie. Wobec ciągle zmieniającego sie
sprzętu to mozna zrozumiec. Ale jest niechlujne.
Wymieniłem taka gre pod dos - "paratroopers"
ściągnijcie ja sobie - http://www.dosgamesarchive.com/download/paratrooper/
i zobaczycie że pod wspólczesnymi wielordzeniowymi procesorami o szybkości 3-4
GHz działa dokładnie tak samo jak pod AT z szybkością 12 Mhz.
I żadne spowolniacze nie sa potrzebna. To jest majstersztyk programowania.
Mówie o XP bo Vista i 7 nie sa chetne do fuul screen moda pod DOS.
Gra ma 17 Kb i dokładnie 30 lat.

Data: 2012-01-04 10:37:17
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-04 02:23,  Gil pisze:

[...]

Jak na majstersztyk programistyczny to marnie działa - Windows 7 64 bit zgłosił, że program jest "niegodny uruchomienia w jego zaszczytnym środowisku" i żeby poinformować o tym twórcę programu.

Wspomnienie z pierwszego dziesięciolecia