Wstępna umowa kupna-sprzedaży?

Data: 2012-04-15 01:39:53
Autor: Paweł Gawoś
Wstępna umowa kupna-sprzedaży?
Chodzi o to, że staram się od dotacje z PUP i mam zapewnienie od wielu
znajomych, że kupią ode mnie towar na który zamierzam wziąć dotację.
Tylko jak to przedstawić w UP? Sporządzić z tymi osobami coś na
kształt wstępnej umowy? Zdaje się jest coś takiego jak promesa do
umowy, więc może coś takiego miałoby tu zastosowanie?

Data: 2012-04-15 11:07:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-15 10:39, Paweł Gawoś pisze:
[...]

Warunkowa umowa sprzedaży.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-15 07:28:23
Autor: Paweł Gawoś
On Apr 15, 11:07 am, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> kształt wstępnej umowy? Zdaje się jest coś takiego jak promesa do
> umowy, więc może coś takiego miałoby tu zastosowanie?

A czy coś takiego jak "umowa przedwstępna sprzedaży" mogło by być?

Tutaj znalazłem przykładowy wzór takiej umowy:
http://bit.ly/HKLbeX

Data: 2012-04-15 18:27:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-15 16:28, Paweł Gawoś pisze:
[...]

Trochę lipa, bo jak sprzedającemu nie wyjdzie, to będzie w plecy o zadatki.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-15 12:05:00
Autor: Paweł Gawoś
On Apr 15, 6:27 pm, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

>http://bit.ly/HKLbeX

Trochę lipa, bo jak sprzedającemu nie wyjdzie, to będzie w plecy o zadatki.

No ale ten paragraf o zadatku można usunąć i po sprawie :)
No chyba, że nie można, bo musi się znaleźć w tego typu umowie?

Data: 2012-04-15 21:08:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-15 21:05, Paweł Gawoś pisze:

No ale ten paragraf o zadatku można usunąć i po sprawie :)
No chyba, że nie można, bo musi się znaleźć w tego typu umowie?

Co wówczas będzie motywować kupującego do kupna, jak się rozmyśli?

--
Liwiusz

Data: 2012-04-15 12:24:36
Autor: Paweł Gawoś
On Apr 15, 9:08 pm, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> No chyba, że nie można, bo musi się znaleźć w tego typu umowie?

Co wówczas będzie motywować kupującego do kupna, jak się rozmyśli?

Racja, z tym że te umowy miałem zamiar podpisać tylko z dobrymi
znajomymi, którzy dotrzymują słowa :)

Celem ich podpisania jest zwiększenie szansy na dostanie dotacji, a
klienci są na tyle zaufanie
że i tak wiem że nawet bez tych umów kupią ode mnie towar. A nawet jak
nie kupi, to tragedii nie będzie.

Jeżeli chodzi o warunkową umowę sprzedaży, to dlaczego lepiej byłoby
jej użyć w moim przypadku?

Data: 2012-04-15 21:41:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-15 21:24, Paweł Gawoś pisze:
[...]

Ale spójrz na to ze strony urzędu - skoro uważasz, że chcą uzależnić dotację od przedstawienia gwarancji, że coś sprzedaż, to nie może się to opierać na umowach, które niczego nie gwarantują.

Celem ich podpisania jest zwiększenie szansy na dostanie dotacji, a
klienci są na tyle zaufanie
że i tak wiem że nawet bez tych umów kupią ode mnie towar. A nawet jak
nie kupi, to tragedii nie będzie.

I urząd ma zaufanie do tych osób? :)

Jeżeli chodzi o warunkową umowę sprzedaży, to dlaczego lepiej byłoby
jej użyć w moim przypadku?

Bo po spełnieniu się warunku kupujący musiałby kupić przedmiot i wykonania umowy można by było dochodzić w sądzie.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-15 13:33:19
Autor: Paweł Gawoś
On Apr 15, 9:41 pm, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Bo po spełnieniu się warunku kupujący musiałby kupić przedmiot i
wykonania umowy można by było dochodzić w sądzie.

W takim razie rzeczywiście lepsza będzie podpisać tą warunkową umowę
sprzedaży (to będzie dla Urzędu Pracy gwarancja, że nie ściemiam)..

"kupujący musiałby kupić przedmiot i wykonania umowy można by było
dochodzić w sądzie." - a czy sprzedający też byłby zobowiązany do
sprzedaży przedmiotu?

Co powinno znaleźć się w takiej umowie warunkowej?
Czy wystarczy sporządzić umowę MNIEJ WIĘCEJ o takiej treści:

§ 1.
Przedmiotem umowy jest warunkowa umowa sprzedaży xxx) (gdzie xxx to
nazwa towaru)
§ 2.
Warunkiem umowy sprzedaży jest dostanie dotacji z Urzędu Pracy na
rozpoczęcie działalności
§ 3.
Po spełnieniu się warunku umowy sprzedaży, sprzedający zobowiązuje się
do sprzedaży xxx, a kupujący zobowiązuje się do zakupu xxx nie później
niż 12 miesięcy od dnia spełniania się warunku umowy sprzedaży, w
cenie yyy zł.
Sprzedający zobowiązuje się do

Data: 2012-04-15 23:59:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-15 22:33, Paweł Gawoś pisze:

W takim razie rzeczywiście lepsza będzie podpisać tą warunkową umowę
sprzedaży (to będzie dla Urzędu Pracy gwarancja, że nie ściemiam).

Może się spytaj pani z urzędu, co by ją zadowoliło?

Co powinno znaleźć się w takiej umowie warunkowej?
Czy wystarczy sporządzić umowę MNIEJ WIĘCEJ o takiej treści:

Sprzedający sprzedaje, a kupujący kupuje przedmiot pod warunkiem, że sprzedający dostanie dotację [...] nie później niż [...]

--
Liwiusz

Data: 2012-04-16 01:18:05
Autor: Paweł Gawoś
On Apr 15, 11:59 pm, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Sprzedający sprzedaje, a kupujący kupuje przedmiot pod warunkiem, że
sprzedający dostanie dotację [...] nie później niż [...]

Dziękuję.

Ten paragraf stanowi istota tej umowa.
Czy oprócz niego prawo wymaga jeszcze,
żeby w takiej umowie znalazły się jeszcze inne paragrafy? Np. taki
paragraf:

"W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają
zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego."

jest obowiązkowy (żeby umowa została uznana za zgodną z prawem), czy
dobrowolny?

Data: 2012-04-16 11:13:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-16 10:18, Paweł Gawoś pisze:

"W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają
zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego."

jest obowiązkowy (żeby umowa została uznana za zgodną z prawem), czy
dobrowolny?

Jest zupełnie zbyteczny.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-16 06:40:12
Autor: Paweł Gawoś
On Apr 16, 11:13 am, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego."

> jest obowiązkowy (żeby umowa została uznana za zgodną z prawem), czy

Jest zupełnie zbyteczny.

--
Liwiusz

Rozumiem.

Czy w takiej warunkowej umowie sprzedaży wystarczy taki zapis:

"Sprzedający sprzedaje, a kupujący kupuje przedmiot pod warunkiem, że
sprzedający dostanie dotację [...] nie później niż [...] "

czy też potrzebne są jakieś dodatkowe paragrafy?

Data: 2012-04-17 12:36:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-16 15:40, Paweł Gawoś pisze:
czy też potrzebne są jakieś dodatkowe paragrafy?

Powoływanie się na konkretne paragrafy nie jest konieczne.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-15 13:38:26
Autor: Paweł Gawoś