Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?

Data: 2020-05-27 14:35:52
Autor: radekp@konto.pl
Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?
Kiedyś reklamowano PFR PIT -- wstępnie wypełnione PITy, wystarczyło zerknąć,
sprawdzić i wysłać.

A teraz chciałbym skorzystać -- i nie takiego nie widzę. Skierowało mnie do
jakiejś usługi Twój e-Pit, ale żadnych pre-wypisanego PIT-a nie widzę.

Data: 2020-05-27 14:45:44
Autor: J.F.
Użytkownik radekp  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9enscf5lg8bmkfkadogt1ovo71p6pmslqj@4ax.com...
[...]

A jak wypelniles obecnie, tzn za 2019 r ?

Ten https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/
dziala prawie tak samo, ale czy nie przestalo 1 maja ?

Termin skladania niby przedluzyli, ale tam jakies zastrzezenia byly.

J.

Data: 2020-05-27 15:54:26
Autor: Kviat
W dniu 27.05.2020 o 14:35, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Działa. Sprawdziłem.
Ale pre-wypisane pity są przygotowane tylko takie, o jakich skarbówka ma wiedzę.
Czyli np. PIT-37 albo PIT-38 (z informacji jakie skarbówka dostała z PIT-11 od pracodawców/zleceniodawców albo PIT-8C od biura maklerskiego)
I te pity w dniu 30 kwietnia automatycznie otrzymały status jako doręczone i możesz pobrać dla nich UPO (pity też możesz pobrać).

Powinieneś (przed 30 kwietnia) sprawdzić czy pre-wypisane zgadzają się z rzeczywistością - jeżeli tak, to zostawić - automagicznie zostaną "doręczone" w dniu 30 kwietnia, albo samodzielnie je zatwierdzić wcześniej.
Jeżeli by się nie zgadzały, to powinieneś wysłać prawidłowe samodzielnie (np. przez e-Deklaracje). Te wysłane samodzielnie "nadpisują" te pre-wypisane.
A jeżeli tego nie zrobiłeś do 30 kwietnia, to pre-wypisane są już w systemie jako zatwierdzone i teraz możesz złożyć tylko korekty do nich.
I oczywiście opłacić podatki. Pomimo tego, że pre-wypisane automagicznie zatwierdziły się 30 kwietnia, a wynika z nich, że masz do dopłaty/zapłaty podatek, to termin zapłaty podatku został przesunięty do końca maja.

Inaczej z pitami do których skarbówka nie ma danych (np. PIT-36)
Takich pre-wypisanych w systemie nie będzie (ale możesz sobie podejrzeć wpłacone zaliczki w ciągu roku). Takie pity musisz złożyć samodzielnie do końca maja i do końca maja zapłacić/dopłacić podatek.

Obsługa tego e-Pita jest bardzo prosta, aż byłem zaskoczony mając porównanie z portalem zusu...

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-05-27 14:59:56
Autor: Budzik
Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?
Użytkownik  Kviat ...

Obsługa tego e-Pita jest bardzo prosta, aż byłem zaskoczony mając porównanie z portalem zusu...

Potwierdzam, w tym roku chyba uproscili.
W zeszłym roku tez było prosto ale nie mozna było podejrzec osobno jedenastek. No i w zeszłym roku moj nie zadziałał, w tym roku z ciekawosci sprawdzałem robiąc pity rodzinie - wszystko zabanglało.

Tak samo w sumie chwale e-deklaracje - całkiem niezle to działa.

ZUS - płatnik to nadal dramat. Jak nie masz troche pojecia o rozliczeniach to ciezko sobie poradzic. Z tegorocznych nowosci - widziałem wniosek o pozyczke 5kpln w urzedzie pracy - bardzo słabo. Duzo zamieszania, niejednoznacznosci, co chwile zmieniajacy sie formularz (jednego dnia załącnik,drugiego dnia juz sa dane we wniosku - metlik)

Ale rozmawiałem z kumplem który przez bank składał wniosek o dotasje z tarczy PFR - mowi ze naprawde spoko zrobione - pare minut i gotowe.

Ogolny wniosek z covida jest taki: to smieszne jak nagle sie okazało ze wszystko mozna załatwic zdalnie. Ze nie trzeba czekac 3 godziny w kolejce lekarza, ze recepte mozna załatwic bez czekania - naprawde szok.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2020-05-27 18:27:31
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-05-27 o 16:59, Budzik pisze:
[...]

10 lat temu byłoby niemożliwe.
5 lat temu bardzo trudne - e-recepty na gwałt trzeba by robić.
Ciekawe jak będzie za 10,20,30 lat.
P.G.

Data: 2020-05-27 18:40:33
Autor: radekp@konto.pl
Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?
Dzięki za odpowiedzi -- otóź trafiłem na stronę
https://www.e-pity.pl/pfr-wstepnie-wypelnione-zeznanie-podatkowe-pit/
itd. po linkach do
https://www.e-pity.pl/twoj-e-pit/?partner=lptwojepitpfr

Skubańcy :)

Data: 2020-05-28 09:53:45
Autor: Pete
Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?
Hello, radekp@konto.pl.
On 27.05.2020 18:40 you wrote:

> Dzięki za odpowiedzi -- otóź trafiłem na stronę > https://www.e-pity.
> pl/pfr-wstepnie-wypelnione-zeznanie-podatkowe-pit/ itd. po linkach > do https://www.e-pity.pl/twoj-e-pit/?partner=lptwojepitpfr Skubańcy > :)

Odważne z Twojej strony.
Jak taka sama funkcjonalność jest na stronie rządowej.

--
Pete

Data: 2020-05-29 14:41:57
Autor: radekp@konto.pl
Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?
Thu, 28 May 2020 09:53:45 +0200, w
<5ecf6e0e$1$17365$65785112@news.neostrada.pl>, Pete <nobody@nowhere.com>
napisał(-a):

Hello, radekp@konto.pl.
On 27.05.2020 18:40 you wrote:

> [...]

Odważne z Twojej strony.
Jak taka sama funkcjonalność jest na stronie rządowej.

Opis wyglądał na oficjalny, tym się zasugerowałem.

Data: 2020-05-28 11:14:07
Autor: Kviat
Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze dz iała ?
W dniu 27.05.2020 o 16:59, Budzik pisze:
Użytkownik  Kviat ...

[...]

To rzeczywiście ułatwienie. Sprawdzasz, czy ilość 11tek w systemie zgadza się z ilością, którą trzymasz w rękach i już wiesz, czy skarbówka jakiegoś nie dostała (albo jakiś nie doszedł to ciebie).

Robiłem pity swoje i rodziny i np. miałem obawę, co z odliczeniem 1% w tych pre-wypisanych. Bo co z tego, że kwotowo wszystko się mogło zgodzić, skoro żeby odliczyć 1% na to co się chce, to i tak trzeba by było wysłać swoją wersję.
I tu kolejne zaskoczenie, w tych pre-wypisanych skarbówka automatycznie przepisała KRSy z pitów z roku poprzedniego, również pozostałe pola i checkboxy (np. "czy zgadzasz się na przekazanie danych do organizacji").
Tak więc, jeżeli ktoś nie chciał zmieniać organizacji, na którą wpłacał 1% rok wcześniej, to też nic nie trzeba było robić.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-05-28 13:11:38
Autor: Pete
Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?
Hello, Kviat.
On 28.05.2020 11:14 you wrote:

> To rzeczywiście ułatwienie. Sprawdzasz, czy ilość 11tek w systemie > zgadza się z ilością, którą trzymasz w rękach i już wiesz, czy > skarbówka jakiegoś nie dostała (albo jakiś nie doszedł to ciebie). > Robiłem pity swoje i rodziny i np. miałem obawę, co z odliczeniem 1% > w tych pre-wypisanych. Bo co z tego, że kwotowo wszystko się mogło > zgodzić, skoro żeby odliczyć 1% na to co się chce, to i tak trzeba > by było wysłać swoją wersję. I tu kolejne zaskoczenie, w tych > pre-wypisanych skarbówka automatycznie przepisała KRSy z pitów z > roku poprzedniego, również pozostałe pola i checkboxy (np. "czy > zgadzasz się na przekazanie danych do organizacji"). Tak więc, > jeżeli ktoś nie chciał zmieniać organizacji, na którą wpłacał 1% rok > wcześniej, to też nic nie trzeba było robić.

Zepsute jest odliczanie ulgi na dzieci. Jeśli w poprzednim roku na dziecko została odliczona niepełna ulga (narodziny) to na kolejny rok przenosi się ta sama kwota odliczenia zamiast za pełne 12  miesięcy.

--
Pete

Data: 2020-05-28 14:07:46
Autor: Liwiusz
Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze dz iała ?
W dniu 2020-05-28 o 13:11, Pete pisze:
Hello, Kviat.
On 28.05.2020 11:14 you wrote:

> [...]

dziecko została odliczona niepełna ulga (narodziny) to na kolejny rok
przenosi się ta sama kwota odliczenia zamiast za pełne 12  miesięcy.

W dodatku nie odlicza ulgi od składek ZUS, jak komuś dochodowego braknie, trzeba samemu o to zadbać.

--
Liwiusz

Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?