Wstępny depozyt zabezpieczający

Data: 2009-06-10 11:20:57
Autor: Paweł
Wstępny depozyt zabezpieczający
Hej\
Mam pytanko odnośnie depo na WIG20 i KGH. Po wczorajszym dniu (i dzisiaj podczas wystawiania zlecenia) mam 2550 zł dostępnych środków (reszta w rosnących akcjach ;)) i w dniu dzisiejszym chciałem złożyć zlecenie L po 1900 pkt (z datą ważności w przód gdyż spodziewam się drobnej korekty).Wstępny depozyt zabezpieczający wynosi 12,4% (w moim XTB pewnie wyższy - nie wiem ile dokładnie jest bo na ich stronie nie mogę znaleść - http://www.xtb.pl/strona.php?p=129)
Ale zgodnie z KDPW 12,4% no to:
1948 * 10 * 7,5% = 1461 zł
Więc dlaczego mając na koncie 2550 zł system w Sidomie XTB odrzucił mi zlecenie otwarcia L (komunikatem: braak pokrycia na rachunku) ?
Mam rozumieć ze w XTB Depo jest wyższy (jak w każdym innym biurze makl) niż w KDPW - to ten ich depo jest dwa razy wyższy niż w KDPW z tego tak wywnisokowuję ?
Ale postanowiłem zrobić jeszcze próbę na FKGHM. Wystawiłem L na 72.00
Wstępny - 23,8 %
78,40 * 100 * 23,8% = 1865 zł
I też transakacja odrzucona...
Co jest nie tak ? Źle obliczam ? - http://bossa.pl/edukacja/kontrakty/na_akcje.html

Data: 2009-06-10 02:47:35
Autor: Robert(felo)
On 10 Cze, 11:20, PaweĹ  <paweł@paweł.pl> wrote:
[...]

w WBK masz depo na poziomie kdpw, wiec zmien biuro, najprostsza
sprawa...

Data: 2009-06-12 11:46:23
Autor: Dombrek
Wstępny depozyt zabezpieczający
w WBK masz depo na poziomie kdpw, wiec zmien biuro, najprostsza
sprawa...

Taaa... najlepiej grać na maxa, lewar 8:1. Ciekawe ile to rachunek wytrzyma...

@Paweł: Potrzebujesz z reguły depozyt wstępny, który stanowi 140% depozytu właściwego.

Dombrek

Wstępny depozyt zabezpieczający