Wstydliwy problem

Data: 2013-02-12 23:54:18
Autor: marcin
Wstydliwy problem
Czy tylko ja nie potrafię postawić samodzielnie motura na centralkę? Są na to jakieś patenty?? Dzisiaj nikogo do pomocy i jedyny efekt półgodzinnej szarpaniny to ręce dłuższe o parę cm i kilka razy o mało co nie wywalony motocykl.
--
pzdr,
marcin

Data: 2013-02-12 22:15:59
Autor: ursyn
Wstydliwy problem
W dniu wtorek, 12 lutego 2013 23:54:18 UTC+1 użytkownik marcin napisał:
[...]

A to 100kilowa WSK125 czy coś cięższego? W XJ600 przy centralnej stopce jest taki "pedał" na który dociskając pomaga postawić motonga na stopkę centralną. A z patentów no to siłownia albo doświadczenie.. Spróbuj bujnąć motocykl, żeby sam wskoczył na stopkę. Najlepiej jednak próbować w towarzystwie osoby/osób asekurujących. Pozdrawiam
    ursyn.

Data: 2013-02-13 07:15:09
Autor: Piotr Klimek
Wstydliwy problem
Dnia (Tue, 12 Feb 2013 22:15:59 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za ursyn
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Upewnij się, że motocykl stoi stabilnie na obydwu stopkach centralki
docisniętej do podłoża i ciąnij do tyłu a nie do góry, wtedy nie będzie żadnego problemu.
Powodzenia :)

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-02-13 02:59:29
Autor: zarafiq
Wstydliwy problem
On Wednesday, 13 February 2013 07:15:09 UTC, Piotr Klimek  wrote:
Upewnij się, że motocykl stoi stabilnie na obydwu stopkach centralki
docisniętej do podłoża i ciąnij do tyłu a nie do góry, wtedy nie będzie
żadnego problemu.

Powodzenia :)

No właśnie do góry, a nie do tyłu.

Większość motocykli ma przy centralce specjalny pałąk (na tej fotce oznaczony
adnotacją po prawej)
http://www.evensmallacts.com/MotorcycleHowTo/42100-06851CenterStandAnnotated.jpg

Stoję obok motocykla, po jego lewej stronie, lewa ręka na kierownicy,
prawa stopa na pałąku.
Tak jak napisał przedmówca, upewniasz się, że obie strony centralki dotykają
podłoża, potem dociskasz pałąk do dołu stopą, jednocześnie ciągnąc motocykl do
góry prawą ręką (ja ciągne za uchwyt za siedzeniem, plecaczek się tego zazwyczaj
trzyma).

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-02-13 11:04:57
Autor: Piotr Klimek
Wstydliwy problem
Dnia (Wed, 13 Feb 2013 02:59:29 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za zarafiq
[...]

Wszystko się zgadza, ale ja ciągnę do tyłu a ustawienie ciała sprawia, że
część siły idzie w górę. Robię to odruchowo i nie wkładam w to dużo siły. Teraz jak zacząłem się zastanawiać czy ciągnę w górę, czy do tyłu to już zgłupiałem :)

Data: 2013-02-13 03:09:44
Autor: zarafiq
Wstydliwy problem
On Wednesday, 13 February 2013 11:04:57 UTC, Piotr Klimek  wrote:
[...]
Robię to odruchowo i nie wkładam w to dużo siły. Teraz jak zacząłem się zastanawiać czy ciągnę w górę, czy do tyłu to już zgłupiałem :)

:) Zgadza się, operacja przeprowadzona prawidłowo nie wymaga wiele
wysiłku.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-02-13 21:54:13
Autor: Szymon Machel
Wstydliwy problem

Użytkownik "zarafiq" <dominik.jesiolowski@gmail.com> napisał w wiadomości

:) Zgadza się, operacja przeprowadzona prawidłowo nie wymaga wiele
wysiłku.

Jednak do góry :-) Mały nie jestem (188cm) waga słuszna :-)
XJ900 i do góry! Nie do tyłu. Naciskając nogą, za uchwyt i do góry.
Stawiałem tak to z trzema kuframi i z dupną torbą (70l). Rozśmieszyłbym towarzystwo
stawiając inaczej.

Szymon

Data: 2013-02-13 08:05:49
Autor: MichalS
Wstydliwy problem

Użytkownik "marcin" <marcin@cb750.cba.pl> napisał w wiadomości news:511ac81c$0$1208$65785112news.neostrada.pl...
Czy tylko ja nie potrafię postawić samodzielnie motura na centralkę? Są na to jakieś patenty??

Całym ciężarem ciała stanąc na stopce, a motocykl ciągnąć go góry.

Pozdrawiam, MichalS.

Data: 2013-02-13 08:12:10
Autor: zbigi
Wstydliwy problem
MichalS napisał(a):
[...]

Tylko uważać, żeby nie przesadzić i za pierwszym udanym razem nie zrobić tego tak skutecznie, że motur wyląduje kilka metrów z tyłu, do góry kołami ;)
--
zbigi

Data: 2013-02-13 12:29:25
Autor: Roman Niewiarowski
Wstydliwy problem
W dniu 2013-02-12 23:54, marcin pisze:
[...]

Nie szarp sie, stawiasz jak napisali tak zeby obydwie nogi staly na ziemi. I nastepujesz calym ciezarem ciala na wajche centalki jednoczesnie ciagnac tyl/gora. Jak Ci sie uda pierwszy raz to pocwicz troche, przy odpowiedniej technice nie bedzie motocykla ktorego nie postawisz na centralke (co nie oznacza ze wszystkie rownie lekko na nia wskocza :) ).
Generalnie wiekszosc pracy ma wykonac noga.

pozdr
newrom

Data: 2013-02-13 17:46:12
Autor: marcin
Wstydliwy problem
Użytkownik "Roman Niewiarowski" <newrom@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kfftet$q3r$1news.task.gda.pl...
[...]

Dalej lipa, chociaż nieco lepsze efekty daje pozycja z boku moto a nie okrakiem, można wtedy nieco go napędzić wolną nogą - choć wolę nie myśleć co będzie jak mi się gibnie na prawą stronę...
Ja ważę 70, a cebula coś koło 250, może to jednak niewykonalne?
--
pzdr,
marcin

Data: 2013-02-13 09:14:10
Autor: zarafiq
Wstydliwy problem
On Wednesday, 13 February 2013 16:46:12 UTC, marcin  wrote:

Dalej lipa, chociaż nieco lepsze efekty daje pozycja z boku moto a nie
okrakiem, można wtedy nieco go napędzić wolną nogą - choć wolę nie myśleć co
będzie jak mi się gibnie na prawą stronę...

Trzeba tak robić, żeby się nie gibnęła.

Ja ważę 70, a cebula coś koło 250, może to jednak niewykonalne?

Ja ważę tylko kilka kilo więcej, jest to proste i nie wymaga wysiłku:
https://www.youtube.com/watch?v=FPfher_5z6M

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-02-13 17:26:04
Autor: masti
Wstydliwy problem
Dnia pięknego Wed, 13 Feb 2013 17:46:12 +0100 osobnik zwany marcin
napisał:

[...]

Dalej lipa, chociaĹź nieco lepsze efekty daje pozycja z boku moto a nie
okrakiem, można wtedy nieco go napędzić wolną nogą - choć wolę nie
myśleć co będzie jak mi się gibnie na prawą stronę... Ja ważę 70, a
cebula coś koło 250, może to jednak niewykonalne?

wykonalne, ale są takie maszyny, które idą łatwiej i takie co trudniej wrzucić. 250kg mojej krowy wchodzi łatwo, a np. z F650 miałem problem zanim nie znalazłem odpowiedniego ustawienia

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-02-13 20:36:43
Autor: supermedia
Wstydliwy problem
Użytkownik "marcin" <marcin@cb750.cba.pl> napisał w wiadomości news:511bc354$0$26703$65785112news.neostrada.pl...
[...]

===================
Witaj.
Wykonalne, wykonalne...
I bez żadnego "napędzania" bo położysz!
Z jedną uwagą do zapisu "wiekszosc pracy ma wykonac noga".
Otóż ciężkiej maszyny nie postawisz tylko nogą. Nawet jak staniesz na podnóżek to nie dasz rady. Dlatego stając jednocześnie ciągniesz prawą ręką w górę zwiększając siłę nacisku nogi. Dopiero wypadkowa (czy też suma - dla purystów) sił "noga" + "ręka" zadziała.
Próbój.
Pozdrawiam - JK

Data: 2013-02-13 22:32:14
Autor: marcin
Wstydliwy problem
Użytkownik "supermedia" <nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kfgq0b$j8m$1news.supermedia.pl...
podnóżek to nie dasz rady. Dlatego stając jednocześnie ciągniesz prawą ręką
w górę zwiększając siłę nacisku nogi. Dopiero wypadkowa (czy też suma - dla
purystów) sił "noga" + "ręka" zadziała.

No właśnie taki mam plan na następne podejście. W tej sytuacji moja waga nie ma praktycznie znaczenia, tylko siła "rozparcia" się między podnóżkiem a tyłem moto. Nie mam pojęcia jak mogłem na to nie wpaść. Może przez strach, że trzymając jedną ręką za kierownicę nie utrzymam moto w pionie jak go zacznę gibać.
A, no i dobra :P
--
pzdr,
marcin

Data: 2013-02-14 07:29:13
Autor: Piotr Klimek
Wstydliwy problem
Dnia (Wed, 13 Feb 2013 22:32:14 +0100) ktos podajacy sie za marcin
[...]

Dasz sobie radę, kwestia wprawy. Jak kupiłem pierwszy motocykl to prosiłem
sąsiada żeby mi pomógł wepchnąć go na miejsce parkingowe bo się bałem że
go nie utrzymam i się przewróci :)

Data: 2013-02-14 09:13:24
Autor: marcin
Wstydliwy problem
Pełen sukces Panowie :)
Dzięki Wam wszystkim za cenne porady i słowa otuchy ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2013-02-14 03:07:50
Autor: ditron
Wstydliwy problem
W dniu czwartek, 14 lutego 2013 09:13:24 UTC+1 użytkownik marcin napisał:
Pełen sukces Panowie :)

Dzięki Wam wszystkim za cenne porady i słowa otuchy ;)

Dobra robota (uff).
To o czym teraz będzie?
....wsiadanie ?

p.s. cebula to raczej przyjazne moto choć też pamiętam pierwsze stawianie na centralkę ;)

Data: 2013-02-13 21:49:12
Autor: morghul
Wstydliwy problem
Użytkownik "marcin"

Dalej lipa, chociaż nieco lepsze efekty daje pozycja z boku moto a nie okrakiem, można wtedy nieco go napędzić wolną nogą - choć wolę nie myśleć co będzie jak mi się gibnie na prawą stronę...<<

Okrakiem? Chcesz postawić moto na centralce siedząc na nim? Yhy...

--

morghul

Data: 2013-02-14 01:01:19
Autor: Conrado
Wstydliwy problem
[...]

hehehe, ja wazę 72 a mój moto to ST1100 (sporo powyżej 300kg). Stawiam bez problemu :). Podstawa to nie szarpanie a przyłożenie siły przez dłuższy czas (naciskasz zdecydowanie i czekasz). Moto reaguje na to o wiele lepiej niż szarpnięcie. Do tego staram się ciągnąc kierę do góry i pchać nogą w dół (coś jak rozpieranie między tymi dwoma punktami). Darcie w tył nic nie daje bo ta siła "stawiająca" jest wypadkową sił miedzy kierą a stopką, skierowaną w tył.

Pozdrawiam
Conrado

Data: 2013-02-19 15:07:15
Autor: Roman Niewiarowski
Wstydliwy problem
W dniu 2013-02-13 17:46, marcin pisze:

 choć wolę nie myśleć co będzie jak mi się gibnie na prawą stronę...

jesli jest podparta przez 2 nozki centralki to trzeba wyjatkowych zdolnosci by sie gibnela ;)

Ja ważę 70, a cebula coś koło 250, może to jednak niewykonalne?

"Dajcie mi dostatecznie długą dźwignię i punkt podparcia, a poruszę Ziemię"

Technika, technika, technika.

pozdr
newrom

Data: 2013-02-20 08:12:20
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Wstydliwy problem
Roman Niewiarowski napisał(a):

Technika, technika, technika.

Dawniej tego uczyli na ZPT.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2013-02-13 21:14:47
Autor: Grzybol
Wstydliwy problem
[...]

Wstydliwy problem to jest jak nie staje. W sumie jak nie umiesz postawic, to jest ten problem.

--
Grzybol

Data: 2013-02-13 22:19:28
Autor: marcin
Wstydliwy problem
Użytkownik "Grzybol" <grzybchuj@wp.pl> napisał w wiadomości news:kfgslv$1t1$1mx1.internetia.pl...
Wstydliwy problem to jest jak nie staje. W sumie jak nie umiesz postawic, to
jest ten problem.

Wiedząc już co nieco jak to powinno wyglądać mam niezły ubaw z tego co wyprawiałem. Ale na wstyd chyba już za stary jestem bo jednak nic takiego nie czuję ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2013-02-14 09:24:14
Autor: Grzybol
Wstydliwy problem
[...]

Błyskotliwy chłopak z Ciebie...

--
Grzybol

Data: 2013-02-14 10:12:55
Autor: marcin
Wstydliwy problem
Użytkownik "Grzybol" <grzybchuj@wp.pl> napisał w wiadomości news:kfi7do$foc$1mx1.internetia.pl...
Błyskotliwy chłopak z Ciebie...

Wobec Ciebie trudno nie wypaść blado w tej dziedzinie...
--
pzdr,
marcin

Data: 2013-02-14 20:59:39
Autor: twardziejszy
Wstydliwy problem
On 14.02.2013 10:12, marcin wrote:
Użytkownik "Grzybol" <grzybchuj@wp.pl> napisał w wiadomości news:kfi7do$foc$1mx1.internetia.pl...
Błyskotliwy chłopak z Ciebie...

Wobec Ciebie trudno nie wypaść blado w tej dziedzinie...

Marcin, ciężko jest pomóc tak "w ciemno".
Moja propozycja : wrzuć na youtube film jak stawiasz moto na centralkę, a my powiemy Ci co robisz źle, gdzie należałoby jeszcze popracować nad techniką.

--
siła!
twardziejszy

Data: 2013-02-14 21:36:15
[...]