Wstydliwy problem

Data: 2013-02-12 22:15:59
Autor: ursyn
Wstydliwy problem
W dniu wtorek, 12 lutego 2013 23:54:18 UTC+1 użytkownik marcin napisał:
Czy tylko ja nie potrafię postawić samodzielnie motura na centralkę? Są na to jakieś patenty?? Dzisiaj nikogo do pomocy i jedyny efekt półgodzinnej szarpaniny to ręce dłuższe o parę cm i kilka razy o mało co nie wywalony motocykl.

-- pzdr,

marcin

A to 100kilowa WSK125 czy coś cięższego? W XJ600 przy centralnej stopce jest taki "pedał" na który dociskając pomaga postawić motonga na stopkę centralną. A z patentów no to siłownia albo doświadczenie.. Spróbuj bujnąć motocykl, żeby sam wskoczył na stopkę. Najlepiej jednak próbować w towarzystwie osoby/osób asekurujących. Pozdrawiam
    ursyn.

Data: 2013-02-13 07:15:09
Autor: Piotr Klimek
Wstydliwy problem
Dnia (Tue, 12 Feb 2013 22:15:59 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za ursyn
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Upewnij się, że motocykl stoi stabilnie na obydwu stopkach centralki
docisniętej do podłoża i ciąnij do tyłu a nie do góry, wtedy nie będzie żadnego problemu.
Powodzenia :)

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-02-13 02:59:29
Autor: zarafiq
Wstydliwy problem
On Wednesday, 13 February 2013 07:15:09 UTC, Piotr Klimek  wrote:
Upewnij się, że motocykl stoi stabilnie na obydwu stopkach centralki
docisniętej do podłoża i ciąnij do tyłu a nie do góry, wtedy nie będzie
żadnego problemu.

Powodzenia :)

No właśnie do góry, a nie do tyłu.

Większość motocykli ma przy centralce specjalny pałąk (na tej fotce oznaczony
adnotacją po prawej)
http://www.evensmallacts.com/MotorcycleHowTo/42100-06851CenterStandAnnotated.jpg

Stoję obok motocykla, po jego lewej stronie, lewa ręka na kierownicy,
prawa stopa na pałąku.
Tak jak napisał przedmówca, upewniasz się, że obie strony centralki dotykają
podłoża, potem dociskasz pałąk do dołu stopą, jednocześnie ciągnąc motocykl do
góry prawą ręką (ja ciągne za uchwyt za siedzeniem, plecaczek się tego zazwyczaj
trzyma).

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-02-13 11:04:57
Autor: Piotr Klimek
Wstydliwy problem
Dnia (Wed, 13 Feb 2013 02:59:29 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za zarafiq
[...]

Wszystko się zgadza, ale ja ciągnę do tyłu a ustawienie ciała sprawia, że
część siły idzie w górę. Robię to odruchowo i nie wkładam w to dużo siły. Teraz jak zacząłem się zastanawiać czy ciągnę w górę, czy do tyłu to już zgłupiałem :)

Data: 2013-02-13 03:09:44
Autor: zarafiq
Wstydliwy problem
On Wednesday, 13 February 2013 11:04:57 UTC, Piotr Klimek  wrote:
[...]
Robię to odruchowo i nie wkładam w to dużo siły. Teraz jak zacząłem się zastanawiać czy ciągnę w górę, czy do tyłu to już zgłupiałem :)

:) Zgadza się, operacja przeprowadzona prawidłowo nie wymaga wiele
wysiłku.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-02-13 21:54:13
Autor: Szymon Machel
Wstydliwy problem

Użytkownik "zarafiq" <dominik.jesiolowski@gmail.com> napisał w wiadomości

:) Zgadza się, operacja przeprowadzona prawidłowo nie wymaga wiele
wysiłku.

Jednak do góry :-) Mały nie jestem (188cm) waga słuszna :-)
XJ900 i do góry! Nie do tyłu. Naciskając nogą, za uchwyt i do góry.
Stawiałem tak to z trzema kuframi i z dupną torbą (70l). Rozśmieszyłbym towarzystwo
stawiając inaczej.

Szymon

Wstydliwy problem