Wszczęcie egzekucji a spłata zadłużenia w tym samym dniu

Data: 2010-09-28 13:52:58
Autor: zenon
Wszczęcie egzekucji a spłata zadłużenia w tym samym dniu
Witam,
sytuacja wygląda następująco: po powrocie z urlopu znalazłem pokwitowany  przez moją matkę list polecony z ZTM informujący mnie o przekazaniu do  komornika wniosku o windykację należności z tytułu egzekucyjnego (sprawę  przegrałem, mimo że miałem opłaconą kartę miejską, tyle że niewyraźnie  podpisaną, a mimo uchwały Rady Warszawy o odstąpieniu od kary w takich  przypadkach, i okazania w sądzie zaświadczenia że cierpię na dysgrafię,  sąd uznał że ZTM mógł, ale nie musiał anulować mi mandat, a moja dysgrafia  go nie interesuje, przegapiłem termin odwołania i stąd tytuł egzekucyjny  zachował ważność, ale teraz nie o tym...). Następnego dnia pobiegłem do  banku i wpłaciłem całą kwotę na konto ZTM. Tego samego dnia, po południu,  moja matka odebrała list polecony od komornika z informacją o wszczęciu  egzekucji. Co robić w tej sytuacji? Czy da się uniknąć kosztów komornika?  Może warto dodać, że nie kwitowałem odbioru żadnego z obu listów  poleconych.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

z.

Data: 2010-09-28 09:59:55
Autor: witek
Wszczęcie egzekucji a spłata zadłużenia w tym samym dniu
On 9/28/2010 6:52 AM, zenon wrote:
Co robić w tej sytuacji?

pouczyc rodzine, zeby nie odbierała nie swoich listów.

Data: 2010-09-28 17:06:05
Autor: zenon
Dnia 28-09-2010 o 16:59:55 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

On 9/28/2010 6:52 AM, zenon wrote:
pouczyc rodzine, zeby nie odbierała nie swoich listów.

zrobiłem to jeszcze przed napisaniem tutaj, ale dzięki.

Data: 2010-09-28 22:50:45
Autor: kam
W dniu 2010-09-28 16:59, witek pisze:
pouczyc rodzine, zeby nie odbierała nie swoich listów.

i co by to zmieniło?

KG

Data: 2010-09-28 16:45:36
Autor: witek
On 9/28/2010 3:50 PM, kam wrote:
W dniu 2010-09-28 16:59, witek pisze:
pouczyc rodzine, zeby nie odbierała nie swoich listów.

i co by to zmieniło?

teraz nic, ale na przyszłość może się przydać.
to taka mądrość przed szkodą.

Data: 2010-09-29 10:18:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-28 23:45, witek pisze:
On 9/28/2010 3:50 PM, kam wrote:
W dniu 2010-09-28 16:59, witek pisze:
pouczyc rodzine, zeby nie odbierała nie swoich listów.

i co by to zmieniło?

teraz nic, ale na przyszłość może się przydać.
to taka mądrość przed szkodą.

  Lepiej, aby rodzina odebrała i informacje przekazała, niż aby list wrócił jako niepodjęty w terminie.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-28 16:47:15
Autor: Icek
[...]

nic, zaplacic koszty

Może warto dodać, że nie kwitowałem odbioru żadnego z obu listów
poleconych.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

bez znaczenia

Icek

Data: 2010-10-02 15:05:26
Autor: Jotte
W wiadomości news:op.vjqrakubqz37v2phenom zenon <zenon@costam.pl> pisze:

[...]
List od komornika jest tu - jak mniemam - bez większego znaczenia. On mógł zwyczajnie najść cię w domu bez uprzedzenia.
O ciążącym obowiązku zapłaty w określonym terminie wiedziałeś na podstawie prawomocnego wyroku sądu. Nie zapłaciłeś do momentu wszczęcia postępowania egzekucyjnego i oto efekt.
Komornika tak łatwo nie spławisz jak jakiejś tam firemki windykacyjnej.

--
Jotte

Data: 2010-10-04 18:33:41
Autor: zenon
Dnia 02-10-2010 o 15:05:26 Jotte <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska>  napisał(a):

Komornika tak łatwo nie spławisz jak jakiejś tam firemki windykacyjnej.

Dzięki, nawet nie będę próbował, już się dogadaliśmy ;)

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Wszczęcie egzekucji a spłata zadłużenia w tym samym dniu