Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową

Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową

Data: 2009-06-09 12:14:37
Autor: GumoL
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
Witam,

Zastanawiam się nad zmianą roweru, z obecnie użytkowanych mtb i miejskiej kozy na jakiś rower crossowy, najchętniej z wielobiegową piastą.
Dylemat mam taki, czy piasta tego typu zniesie szwendanie się po wiosennym lesie, gdzie spod kół chlapie błoto, i po takiej przejażdżce rower oblepiony jest w zasadzie cały, czy nie zaszkodzą jej podjazdy - może niezbyt wysokie i strome, ale nie stronię od nich. Z drugiej strony, czy rezygnując z przedniej przerzutki dam radę w terenie leśnym, pofałdowanym.
Czy większe i węższe koła poradzą ze wspomnianym wcześniej wiosenno-zimowym śniegiem i błotem, i później na piaszczystych leśnych drogach, czy stosowane w crossach amortyzatory nie umrą od takiego traktowania.
Z pewnością taki rower lepiej się będzie sprawował w mieście, i na przejażdżkach po szosie, jeżdżę takie mieszane trasy, ostatnio ~50 km, i tak fifty-fifty las i szosa.
Ma może ktoś z Waś doświadczenia w takiej materii?

GumoL

--


Data: 2009-06-09 05:31:51
Autor: Saurus
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
Zadaj sobie pytanie ilu biegów używasz w standardowym systemie 3x8/9.
8 biegowa piasta da ci taką rozpiętość przełożeń jak kaseta o szerokim
zakresie (11-30, 11-32) i jedna tarcza z przodu. A jeśli chodzi o same
piasty, to bardzo je lubię i polecam, używałem wcześniej 7 biegowej
Sram, teraz mam rower z 3 biegową Sram i szykuję jeden z 8 biegową
piastą Shimano i nie czuję potrzeby powrotu do zwykłego napędu
(chociaż w tym rowerze gdzie będę miał 8 biegów zakładam korbę z 2
tarczami z przodu, ale tam muszę poszerzyć zakres przełożeń).
Tylko do jazdy w lesie itp. nie bierz czasem wersji z hamulcem torpedo
- fajny jest, ale w niektórych sytuacjach brak możliwości ustawienia
pedałów przez kręcenie do tyłu może być denerwujący.

Data: 2009-06-09 06:16:28
Autor: miok
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
On 9 Cze, 14:14, "GumoL" <dgumo...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Dylemat mam taki, czy piasta tego typu zniesie szwendanie się po wiosennym
lesie, gdzie spod kół chlapie błoto, i po takiej przejażdżce rower oblepiony
jest w zasadzie cały, czy nie zaszkodzą jej podjazdy - może niezbyt wysokie
i strome, ale nie stronię od nich. Z drugiej strony, czy rezygnując z
przedniej przerzutki dam radę w terenie leśnym, pofałdowanym.

Mam rower, miejski, ale katowany w każdych warunkach, las, dzikie
zjazdy:), miasto (sól!) .  Radę daje.
Dwie zimy za nim, napęd dalej chodzi wyśmienicie (oprócz zmiany biegów
- brudna/postrzępiona linka przerzutki, nie chce mi się zmieniać).

 Piasta to SRAM Spectro S7, podobno brak szczególnych uszczelnień.
Codziennie w zimę 1h-1,5h jazdy, częściowo przez pola, w weekend
tyrana w lasie.
 Taki napęd jest bardzo, bardzo odporny na złe warunki, a łańcuch
tani. O ile nie zamarznie woda w linach to sprawuje się lepiej od
zewnętrznych przerzutek (w zimie).

Wadą takiej piasty jest prędkość zmiany biegów, o ile pamiętam to od
nowości był wolniejszy od zwykłych przerzutek. Niewiele, ale jednak.

Gdybyś kupował - to bierz wersję bez torpeda! Jazda w terenie z
torpedem jest straszna, przynajmniej dla mnie.


Czy większe i węższe koła poradzą ze wspomnianym wcześniej wiosenno-zimowym
śniegiem i błotem, i później na piaszczystych leśnych drogach,
Jak najbardziej sobie poradzą, napewno gorzej od mtb, ale ja zakładam
45c z bieżnikiem i jeździ się zazwyczaj dobrze. I większe koła są dla
mnie jakoś wygodniejsze - chyba amortyzują lepiej nierówności.
Pozatym - w sezonie wiosenno-zimowym takie drogi często są zamarznięte/
pokryte śniegiem, więc jest łatwiej dla "większych i węższych kół".

czy stosowane w crossach amortyzatory nie umrą od takiego traktowania.
Jeden padł mi po 1 zimie (jest sztywny jak... sztywny widelec), ten w
miejskim cały czas się trzyma. To zależy na co trafisz

Data: 2009-06-09 13:56:55
Autor: GumoL
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
 
Mam rower, miejski, ale katowany w ka=BFdych warunkach, las, dzikie
zjazdy:), miasto (s=F3l!) .  Rad=EA daje.

Właśnie uświadomiłem sobie, że pytanie zasadnicze w tym wątku, to czy mogę używać takiego crossa jak mtb? GumoL

--


Data: 2009-06-09 07:29:35
Autor: miok
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
On 9 Cze, 15:56, "GumoL" <dgumowsk.SKA...@gazeta.pl> wrote:
> Mam rower, miejski, ale katowany w ka=BFdych warunkach, las, dzikie
> zjazdy:), miasto (s=F3l!) .  Rad=EA daje.

Właśnie uświadomiłem sobie, że pytanie zasadnicze w tym wątku, to czy mogę
używać takiego crossa jak mtb?

Zalezy co rozumiesz pod pojeciem "jak mtb"...

Ja kupiłem crossa, własnie zeby uzywac jako mtb (jestem wysoki i
potrzebowalem 28"). Ale przekonalem sie, ze cross napewno nie zastapi
mtb - amortyzator ma mniejszy skok (moj akurat 40mm, :/), pracuje
gorzej od podobnych cenowo 26" amorkow. Do crossow wchodza wezsze
opony, ale duzo zalezy od techniki - ja jezdzilem po piachu na crossie
tam gdzie koledzy nie mogli na 26":) (no dobra mialem przewage w
postaci bieznika).
 Geometria tez moze byc inna w crossie, ale bardziej na wygode
nastawiona.

W ciezkim terenie mtb napewno bedzie mial przewage, ale tak jak
piszesz: lesne sciezki, pofaudowany teren itp, to duze kola sa MZ
BOSKIE!

Data: 2009-06-09 17:36:09
Autor: Artur
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
wtorek, 09 cze, miok:
Właśnie uświadomiłem sobie, że pytanie zasadnicze w tym wątku, to czy mogę
używać takiego crossa jak mtb?
Zalezy co rozumiesz pod pojeciem "jak mtb"...
Ja kupiłem crossa, własnie zeby uzywac jako mtb (jestem wysoki i
potrzebowalem 28"). Ale przekonalem sie, ze cross napewno nie zastapi
mtb - amortyzator ma mniejszy skok (moj akurat 40mm, :/), pracuje
gorzej od podobnych cenowo 26" amorkow. Do crossow wchodza wezsze
opony

O 29erach słyszał? :) Niestety jakoś ciężko o tym dyskutować na polskich
forach - od razu robi się atmosfera religijnych wojen.

No i cross crossowi nierówny. Ja mam takiego z geometrią MTB do którego
wchodzą opony 2,1 (rama Merida Crossway 8700), do popularnego Unibike Vipera
wejdą opony 2,0. Lepsze amortyzatory to powietrzne Suntoury (lepiej te sprzed
kilku lat) za ok. 500 zł, Marzocchi TXC za ok. 1000 albo RST M-29 za 900 zł który
podobno jakościowo jest bardzo dobry i dorównuje tym zwykłym MTB za podobną
kasę.

Data: 2009-06-09 11:01:24
Autor: miok
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
On 9 Cze, 19:36, Artur <artur...@REMOVEgmail.com> wrote:
O 29erach słyszał? :)
Słyszał, słyszał, tyle ze juz po zakupie crossa. Ale to wyzsza poka
cenowa, wiec nie wspominalem.
Jak zdobede fundusze to kupuje 29era wlasnie:D

Data: 2009-06-09 18:28:02
Autor: Artur
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
wtorek, 09 cze, miok:
Jak zdobede fundusze to kupuje 29era wlasnie:D

No ja też się szykuje kupić na przyszły sezon takiego 29era z prawdziwego
zdarzenia - prawdopodobnie na stalowej ramie Surly (koszt ramy ok. 1500zł).

Data: 2009-06-09 17:45:52
Autor: Wooyek
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
> Właśnie uświadomiłem sobie, że pytanie zasadnicze w tym wątku, to
> czy mogę używać takiego crossa jak mtb?

Zalezy co rozumiesz pod pojeciem "jak mtb"...

W ciezkim terenie mtb napewno bedzie mial przewage, ale tak jak
piszesz: lesne sciezki, pofaudowany teren itp, to duze kola sa MZ
BOSKIE!

Czyli krótko mówiąc: nic, tylko brać 29er-a! :) Podejrzewam, że optymalnym rowerem do takiej jazdy byłby właśnie jakiś 29er z Nexusem/Alfine.

A piasta wielobiegowa da radę - pod pewnymi względami może nawet lepiej, niż napęd tradycyjny (wszystko zamknięte w środku, szeroki łańcuch, brak przekosów).
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

Data: 2009-06-10 06:46:26
Autor: GumoL
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
Wooyek <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał(a):
> > Właśnie uświadomiłem sobie, że pytanie zasadnicze w tym wątku, to
> > czy mogę używać takiego crossa jak mtb?
>
> Zalezy co rozumiesz pod pojeciem "jak mtb"...
>
> W ciezkim terenie mtb napewno bedzie mial przewage, ale tak jak
> piszesz: lesne sciezki, pofaudowany teren itp, to duze kola sa MZ
> BOSKIE!

Czyli krótko mówiąc: nic, tylko brać 29er-a! :) Podejrzewam, że optymalnym rowerem do takiej jazdy byłby właśnie jakiś 29er z Nexusem/Alfine.


OK, poproszę opinię użytkownika 29 na temat moich wymagań:
- sportowa pozycja, jak na mtb
- dobra amortyzacja przodu (drogi leśne usiane poprzecznymi korzeniami)
- piasta wielobiegowa
- opony - żeby były dobre na piach, na mokry piach, na omszałe korzenie (na zjazdach często takie trafiam), ale i pozwoliły osiągać dobre prędkości podróżne na szosach, i żeby mieściły się w błotnikach

Ważnym czynnikiem jest nierzucalność w oczy, chciałbym móc zostawiać rower w niektórych miejscach, ale to można załatwić we własnym zakresie srebrną taśmą, porwanymi naklejkami dziecięcymi, chociaż szkoda, że takie rzeczy trzeba robić w naszym pięknym kraju.
Czy coś takiego można kupić, czy raczej składać.

GumoL



--


Data: 2009-06-10 13:12:34
Autor: Wooyek
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
OK, poproszę opinię użytkownika 29 na temat moich wymagań:

Nie jestem użytkownikiem, za niski na to jestem ;)

- sportowa pozycja, jak na mtb

Jak najbardziej możliwe.

- dobra amortyzacja przodu (drogi leśne usiane poprzecznymi
korzeniami)

Również - coraz więcej amortyzatorów jest dostępnych pod 29" (chociażby Reba).

- piasta wielobiegowa

To raczej w jakichś niszowych rowerach - ja się nie spotkałem, choć pewnie są. Napęd raczej trzeba by dokupić osobno - pewnym ułatwieniem będzie to, że wiele 29erów to przy okazji singlespeedy (taka moda...) - więc od razu masz odpowiednią korbę i haki w ramie.

- opony - żeby były dobre na piach, na mokry piach, na omszałe
korzenie (na zjazdach często takie trafiam), ale i pozwoliły osiągać
dobre prędkości podróżne na szosach, i żeby mieściły się w błotnikach

Omszałe korzenie i szosa? Na Twoim miejscu spytałbym w Erze ;) Ew. Racing Ralphy lub Maxxisy Aspen (jeszcze nie w Polsce).


Generalnie budowa takiego rowerka pewnie okaże się dość kosztowną zabawą dla pasjonata. Jeśli potrzebujesz roweru ze względów praktycznych, z rozsądku itd. to pewnie prościej będzie kupić tego crossa (już z Nexusem, a jeszcze lepiej Alfine) i do tego dobry amortyzator (ktoś już w tym wątku podał modele) i grube (1,9-2,0") opony z "męskim" bieżnikiem.
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

Data: 2009-06-10 14:45:25
Autor: Tomasz Minkiewicz
Wszechstronność crossa z pia stą wielobiegową
On Wed, 10 Jun 2009 13:12:34 +0200
"Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

> - piasta wielobiegowa

To raczej w jakichś niszowych rowerach - ja się nie spotkałem, choć pewnie są. Napęd raczej trzeba by dokupić osobno - pewnym ułatwieniem będzie to, że wiele 29erów to przy okazji singlespeedy (taka moda...) - więc od razu masz odpowiednią korbę i haki w ramie.

Praktycznie wszystkie stalowe 29ery są w jakiś sposób przystosowane
do piast wielobiegowych (czy innych ostrokołowych). Najczęściej to będą
haki torowe, niekiedy haki pionowe z regulacją położenia, w droższych –
mimośrodowe suporty, haki „ukośne” chyba najrzadziej.
 
Generalnie budowa takiego rowerka pewnie okaże się dość kosztowną zabawą dla pasjonata.

Bo ja wiem? Poza ramą przecież wszystko standardowe i jak długo nie
próbujesz udziwniać, nie ma problemów. A udziwniać można i normalnego
gĂłrala. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-10 15:33:43
Autor: Artur
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
środa, 10 cze, Tomasz Minkiewicz:
Generalnie budowa takiego rowerka pewnie okaże się dość kosztowną zabawą dla pasjonata.
Bo ja wiem? Poza ramą przecież wszystko standardowe i jak długo nie
próbujesz udziwniać, nie ma problemów. A udziwniać można i normalnego
górala. :)

No, jeszcze trzeba zapłacić więcej za amortyzator. A Shimano wymyśliło że
29ery potrzebują niestandardowej kasety 36T :).

Data: 2009-06-10 18:06:20
Autor: Tomasz Minkiewicz
Wszechstronność crossa z pia stą wielobiegową
On Wed, 10 Jun 2009 15:33:43 +0000 (UTC)
Artur <arturrad@REMOVEgmail.com> wrote:

środa, 10 cze, Tomasz Minkiewicz:
>> Generalnie budowa takiego rowerka pewnie okaże się dość kosztowną zabawą dla >> pasjonata. > Bo ja wiem? Poza ramą przecież wszystko standardowe i jak długo nie
> próbujesz udziwniać, nie ma problemów. A udziwniać można i normalnego
> gĂłrala. :)

No, jeszcze trzeba zapłacić więcej za amortyzator.

Dlatego mój 29er jest sztywny na obu końcach. :)

A Shimano wymyśliło że
29ery potrzebują niestandardowej kasety 36T :).

A coś słyszałem. Ale ile ona będzie miała zębów na najmniejszej
koronce i ilorzędowe to ma być? Gdyby tak 11-36 w 9 rzędach, to
kupuję od razu – wychodzi bardzo równy postęp między koronkami,
lepszy zarĂłwno od 11-34@9, jak i 11-36@10.

Tylko mam nadzieję, że to będzie ZNACZNIE tańsze od XX. Pod wpływem
sąsiedniego wątku poszedłem to cudo obejrzeć i z letka zdębiałem
zobaczywszy cenę. :-|

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-10 09:36:33
Autor: miok
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
On 10 Cze, 18:06, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
> A Shimano wymyśliło że
> 29ery potrzebują niestandardowej kasety 36T :).

A coś słyszałem. Ale ile ona będzie miała zębów na najmniejszej
koronce i ilorzędowe to ma być? Gdyby tak 11-36 w 9 rzędach, to
kupuję od razu

9 rzędowe, w grupie Deore "2010"!, najmniejsza 12T.
http://tinyurl.com/bnwbeh i zdjęcie: http://tinyurl.com/mgszkq

Data: 2009-06-10 18:40:43
Autor: Wooyek
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
> A coś słyszałem. Ale ile ona będzie miała zębów na najmniejszej
> koronce i ilorzędowe to ma być? Gdyby tak 11-36 w 9 rzędach, to
> kupuję od razu

9 rzędowe, w grupie Deore "2010"!, najmniejsza 12T.

SLX (tylko czas premiery zbiega się z Deore 2010).
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

Data: 2009-06-10 15:32:24
Autor: Artur
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
środa, 10 cze, Wooyek:
- dobra amortyzacja przodu (drogi leśne usiane poprzecznymi
korzeniami)
Również - coraz więcej amortyzatorów jest dostępnych pod 29" (chociażby Reba).

Tak, choć wybór niestety znacznie mniejszy a stosunek cena/jakość też raczej
mniejszy niż te do 26".

- opony - żeby były dobre na piach, na mokry piach, na omszałe
korzenie (na zjazdach często takie trafiam), ale i pozwoliły osiągać
dobre prędkości podróżne na szosach, i żeby mieściły się w błotnikach
Omszałe korzenie i szosa? Na Twoim miejscu spytałbym w Erze ;) Ew. Racing Ralphy lub Maxxisy Aspen (jeszcze nie w Polsce).

Racing Ralphów to na mokre bym nie polcał, np. dostępne w Polsce Michelin
XC/AT są bardzo dobre (choć na szosie spore opory i łatwo zużywalny bieżnik).
A na szosę masz całą gamę różnych opon turystycznych i sportowych.

Data: 2009-06-10 08:15:30
Autor: amrac
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
miok pisze:

Wadą takiej piasty jest prędkość zmiany biegów,

Należy dodać dla niewtajemniczonych, że odwrotnie niż w "tradycyjnych" systemach, biegi w piaście zmieniają się gdy _nie_ kręcimy pedałami (koło oczywiście musi się kręcić). Przynajmniej ja tak mam:)



Data: 2009-06-10 00:42:33
Autor: Saurus
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
On 10 Cze, 08:15, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:
Należy dodać dla niewtajemniczonych, że odwrotnie niż w "tradycyjnych"
systemach, biegi w piaście zmieniają się gdy _nie_ kręcimy pedałami
(koło oczywiście musi się kręcić). Przynajmniej ja tak mam:)



Przy czym nie trzeba zatrzymywać nóg tylko nieznacznie "odpuścić", a w
8 biegowym Nexusie są mechanizmy dzięki którym pod normalnym
obciążeniem pedałowania też da się zmienić biegi.
Na postoju też powinno się dać o ile nie naciskasz nogą na pedał.

Data: 2009-06-10 00:53:21
Autor: miok
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
On 10 Cze, 09:42, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:
Przy czym nie trzeba zatrzymywać nóg tylko nieznacznie "odpuścić", a w
8 biegowym Nexusie są mechanizmy dzięki którym pod normalnym
obciążeniem pedałowania też da się zmienić biegi.
Ale tak podobno nie powinno sie robic (zmiana biegu i równocześne
pedałowanie), czy w tym Nexusie tez nie jest wskazane (tzn. niszczy
mechaniz, tyle ze mniej niz w innych, czy cos w tym stylu), czy jest
_w pelni_ do tego przystosowany?

Data: 2009-06-10 00:58:41
Autor: Saurus
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
On 10 Cze, 09:53, miok <michal....@gmail.com> wrote:
Ale tak podobno nie powinno sie robic (zmiana biegu i równocześne
pedałowanie), czy w tym Nexusie tez nie jest wskazane (tzn. niszczy
mechaniz, tyle ze mniej niz w innych, czy cos w tym stylu), czy jest
_w pelni_ do tego przystosowany?

Ale co miałoby niszczyć mechanizm? Jeśli słyszysz zgrzyty, coś szarpie
to jasne, to jest nie w porządku, ale większość piast po prostu nie
zmieni biegu dopóki nie odpuścisz nieco. To nie jest czarna magia :)
Ja w tej chwili nawet już nie zauważam że na zmianę biegu cokolwiek
muszę robić inaczej.
Nie wiem dokładnie jak działa mechanizm w tym Nexusie, ale Shimano
twierdzy że wykorzystuje siłę pedałowania - może synchronizuje
sąsiednie biegi do obecnego w jakiś sposób i pozwala na gładką zmianę.

Data: 2009-06-10 02:09:40
Autor: miok
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
On 10 Cze, 09:58, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:
Ale co miałoby niszczyć mechanizm? Jeśli słyszysz zgrzyty, coś szarpie
to jasne, to jest nie w porządku, ale większość piast po prostu nie
zmieni biegu dopóki nie odpuścisz nieco. To nie jest czarna magia :)
Sam nie wiem, chciałem sie dowiedziec wlasnie.
Osoba od ktorej dostalem rower z tą piastą (SRAM S7) mowila, ze "tak
nie mozna bo costam sie niszczy". W coś trzeba wierzyć:)
Dzieki za sprostowanie mojej wiedzy:p

Data: 2009-06-10 11:21:14
Autor: mt
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
miok pisze:
On 10 Cze, 09:58, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:
Ale co miałoby niszczyć mechanizm? Jeśli słyszysz zgrzyty, coś szarpie
to jasne, to jest nie w porządku, ale większość piast po prostu nie
zmieni biegu dopóki nie odpuścisz nieco. To nie jest czarna magia :)
Sam nie wiem, chciałem sie dowiedziec wlasnie.
Osoba od ktorej dostalem rower z tą piastą (SRAM S7) mowila, ze "tak
nie mozna bo costam sie niszczy". W coś trzeba wierzyć:)
Dzieki za sprostowanie mojej wiedzy:p

Nie wiem jak piasty SRAM, ale ponoć w Shimano Alfine przerzuca się normalnie bez zbędnych ceregieli.
Tu masz artykuł:
http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=14&art=660

--
marcin

Data: 2009-06-15 11:20:04
Autor: dsotO
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
On 10 Cze, 11:21, mt <telep...@interia.pl> wrote:
miok pisze:

> On 10 Cze, 09:58, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:
>> Ale co miałoby niszczyć mechanizm? Jeśli słyszysz zgrzyty, coś szarpie
>> to jasne, to jest nie w porządku, ale większość piast po prostu nie
>> zmieni biegu dopóki nie odpuścisz nieco. To nie jest czarna magia :)

Nie wiem jak piasty SRAM, ale ponoć w Shimano Alfine przerzuca się
normalnie bez zbędnych ceregieli.

Przyłączam się do opinii Saurusa. Alfine, którego mam, przy zrzucaniu
na twardsze obciążenie przy normalnym obciążeniu (nie stojąc nawet na
nogach) skutkuje nieprzyjemnym szarpnięciem. Wystarczy więc przerzucać
manetką w martwym punkcie (korby w pionie) i problem w zasadzie nie
istnieje.

Data: 2009-06-10 00:46:14
Autor: miok
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
On 10 Cze, 08:15, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:
miok pisze:

> Wadą takiej piasty jest prędkość zmiany biegów,

Należy dodać dla niewtajemniczonych, że odwrotnie niż w "tradycyjnych"
systemach, biegi w piaście zmieniają się gdy _nie_ kręcimy pedałami
(koło oczywiście musi się kręcić). Przynajmniej ja tak mam:)
Tez tak mam, kolejna wada, bo wybija z rytmu jak podjezdzam pod gorke,
zrzucam bieg na 1 i musze przestac pedalowac, a bieg nie wskakuje
przez kilka sekund, a czasami wogole, tylko pozniej po wjechaniu na
gorke:/

Data: 2009-06-10 09:45:52
Autor: Wooyek
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
> Wadą takiej piasty jest prędkość zmiany biegów,

Należy dodać dla niewtajemniczonych, że odwrotnie niż w "tradycyjnych"
systemach, biegi w piaście zmieniają się gdy _nie_ kręcimy pedałami
(koło oczywiście musi się kręcić). Przynajmniej ja tak mam:)

W dobrych, niezużytych piastach można zmieniać w dowolnym momencie (byle nie pod dużym obciążeniem).
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

Data: 2009-06-10 15:33:08
Autor: kenubi
Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową
GumoL wrote:



Podepnę się trochę.
Czy ktoś może widział/ma coś takiego?

-> LD839 Jtek 8 Speed Bar-End Shifter

http://www.sheldonbrown.com/harris/shimano-nexus.html

Mam starego Sachs-7 i zmianę biegów "dźwigienką" - dla mnie świetna sprawa, rapid przełącza po 1 biegu, obracanie manetką też mi nie pasuje (nie lubię wykręcania ręki) a na dźwigience trzymam palec i błyskawicznie skaczę o 1-6 biegów.

Czy to jest prawie dokładnie takie rozwiązanie?

Wszechstronność crossa z piastą wielobiegową

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona